• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Suzuki GSR 600

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kepardi23
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sitä laitettiin muistaakseni pienillä kierroksilla rikkaammalle.
En tiedä voisiko laittaa rikkaammalle kaikilla kierrosalueilla?
Ok, oikeilla jäljillä siis ollaan. Tuota rikkaamalle laittoa pienillä kierroksilla sanoi, että voitaisiin kokeilla.

Ensi viikolla sen sitten näkee auttaako vai pitääkö vaan totutella ajamaan isommilla vaihteilla, jolloin tuo ilmiö ei niin pahana tule...
Laita tänne juttua sitten muutuiko miksikään
thumbs-up.gif

thumbs-up.gif
No nyt on peli huollettu...

Loppupelistä säädettiin tyhjäkäyntiä vaan hiukan kovemmalle. Ehdin ajaa vain semmosen 40 km lenkin, mutta siinä ainakin tuntui tuon auttaneen. Ainakaan moottorijarru ei ole niin paha.

Huomenna pidemmälle reissulle, joten sitten sen näkee oliko vain väliaikaista...

On tehnyt ennenkin sitä, että hetken toimii ok, mutta sitten tulee seuraavalla käynnistyksellä takaisin.

thumbs-up.gif
No nyt on peli huollettu...

Loppupelistä säädettiin tyhjäkäyntiä vaan hiukan kovemmalle. Ehdin ajaa vain semmosen 40 km lenkin, mutta siinä ainakin tuntui tuon auttaneen. Ainakaan moottorijarru ei ole niin paha.

Huomenna pidemmälle reissulle, joten sitten sen näkee oliko vain väliaikaista...

On tehnyt ennenkin sitä, että hetken toimii ok, mutta sitten tulee seuraavalla käynnistyksellä takaisin.
Miten isolle se tyhjäkäynti säädettiin?
Miten tyhjäkäynnin säätäminen vaikuttaa tuohon ongelmaan/ominaisuuteen?

Kun tyhjäkäyntiä säätää isommalle niin 1vaihde kolahtaa enemmän (siis kun vaikka on liikennevaloissa ja laittaa vapaalta ykköselle) mutta eipä kait tuo mitään haittaa.

Tuota ominaisuutta ei juurikaan huomaa kun ajelee riittävän vauhdikkaasti, jos yrittää ajaa oikein nätisti niin tuo häiritsee enemmän --> kovaa ajoa
062802moto_prv.gif

Kertokaapa kokeneemmat, itellä iski hirveä mopokuume ja ekaa pyörää ostamassa ja tähän päristimeen rakastuin ensisilmäyksellä. Onko liian tehokas aloittelijalle? (jonkin verran piikillä joskus kauan sitte ajellu)
inlove.gif

Ei varmasti ole liian tehokas pyörä. Erittäin helppo pyörä käsitellä. Annoin juuri omani äidilleni ajoharjoitteluun hän on viimeksi ajanut pyörällä 20vuotta sitten.

Miten isolle se tyhjäkäynti säädettiin?
Miten tyhjäkäynnin säätäminen vaikuttaa tuohon ongelmaan/ominaisuuteen?
Dodi, nyt on reilu 1500 km "testiajoa" huollon jälkeen takana ja voisin sanoa, että ongelmaa ei enää ole.

Tyhjäkäynti on nyt jotain 1200 rpm, mutta en muista mitä se oli ennen.

Säätö rauhoitti moottorijarrua mukavasti ja tätä myöten myös tuota inhottavaa nykäystä noin 4500 kierroksen paikkeilla kun alkoi hitaasti hölläämään kaasua ja ruisku yht'äkkiä siirtyi "tyhjäkäynti tilaan".

Ja ei kolahda ykkönen sen enempää kuin ennenkään.

Ei se sitten isosta ollutkaan kiinni, nyt on kun ajelisi eri pyörällä.
thumbs-up.gif

Mitenkäs on Geisarin omistajat olleet tyytyväisiä pyöräänsä?
Onko ollut lapsentauteja/muuta harmaita hiuksia aiheuttavaa?

Tänään tuli tehtyä kaupat -09 GSR:stä.
Mustana tietysti.

Loppusuoralla pyöränvalinnassa oli Geisari ja Z750 Kawa mutta GSR vei voiton halvemman hinnan ja paremmin 2 päällä ajoon soveltuvan penkkinsä ansiosta(toisin sanoen vaimo ei suostunut kawan "lintulaudalle" kapuamaan).

tounge.gif

Olen ollut ihan tyytyväinen 07' Geiseriin, vääntöä saisi olla enemmän - toki tiesin ostaessa tämän ongelman. Välityksiä tiuhentamalla pyörästä tuli omaan makuun parempi.

Hyvin tuo on toiminut niin maantiellä sekä kaupungissa. Ei ole pahaa sanottavaa.

Neljäs kesä menossa Geisarilla ja hyvin on mennyt. Pienintäkään teknistä vikaa tai ongelmaa ei ole ollut. Tosin kilsoja on kertynyt vasta 15.000 km. Pyörä on alkuperäinen peilejä lukuunottamatta . Huollot teetetty huolto ohjelman mukaisesti . Nyt alla  3-rengaskerta  , tällä kertaa Michelin Pilot Road 2 . Käyttö on pääosin ollut   yksinajelua mutkateillä johon pyörä soveltuukin minun mielestä erinomaisesti. Runko ja jousitus ovat erinomaiset , samoin jarrut. Moottori on hyvä  ja vaihteisto myös. Aluksi hieman vaivasi moottorijarrutuksen jälkeinen kaasun lisäys ns. on/off  ilmiö mutta nyt se ei tunnu haittaavan enää yhtään. Ilmeisesti siihen on vain tottunut ja sen kanssa on oppinut elämään. Myös radalla pyörä on mielestäni erittäin hyvä ajaa . Se on ketterä ja kevyt käsitellä ja suorituskykykin on minulle riittävä . Vaikka edellisessä pyörässä oli 155 hv ei  Geisari ole ollut pettymys edes voiman suhteen. Miinukset tässä pyörässä ovat minun mielestä: Peileistä ei näe kunnolla ja ne sumenevat . Värinä joka on pahimmillan juuri  100 - 120 km/h nopeuksissa 6-vaihteella. Onko värinöitä enemmän kuin esim. Z 750 tai FZ6  en osaa sanoa. Kokonaisuutena Geisari on kuitenkin ollut tosi positiivinen.

Onko kukaan huomannut että kytkinkopassa sijaitsevasta anturinpaikasta "hikoilisi" öljyä vähän enemmän jengaa annettaessa?.

Pitäis 6tonnin huoltoon viedä ja samalla vaihtaa takarengas. Onko rengassuosituksia, pitoa ja kestävyyttä saisi olla ja tietysti edullinenkin vielä
smile_org.gif

Pitäis 6tonnin huoltoon viedä ja samalla vaihtaa takarengas. Onko rengassuosituksia, pitoa ja kestävyyttä saisi olla ja tietysti edullinenkin vielä  
smile_org.gif
No ainakin pilot road 2 on kestävä ja pitoakin on. Omasta mielestä ihan edullinenkin, vaikka eihän noi koskaan halpoja ole. Sellasta 10tkm on menty per takanakki ja etunen on melkein tuplat kestänyt.

Samat pilot road 2:set alle pistin viimesyksynä ja hyvin ovat toimineet ainakin normiajossa.

Pilot road 2 täälläkin ja ei oo koskaan päästänyt (ajettu n. 3000km) vaikka ihan kovakin mutkatietä ono ajannu.
Pinta löytyy vielä vaikka kuinka paljon.

Pilot Road 2 täälläkin edessä ja takana. Nyt ajettu 3800 km. Pintaa takana jäljellä 4 mm. Kulunut erittäin tasaisesti. En keksi moitittavaa. Edelliset oli Metzeler Z6 ja hyvät kokemukset myös niistä. Takanen kesti 8000 km.

Vaihtelin tallin nurkista löytyneen entisen trial pyörän stongan tohon, oli aika viritystä saada letkut ja piuhat riittää (leveys 81cm). Samalla ihmettelin tuota kytkinvaijerin reittiä, on kiinnike siinä syylärin kiinnikkeessä ja kun stongan kääntää täysin oikealle, niin kytkin jumittaa koska vaijeri jää melkoiselle mutkalle etupampun väliin. Onkos muilla samoja oireita ?

hei... kertokaas onko kukaan ostanut g-packkiä gsrrään? eli rajoittimen poisto suunnitteilla. nähtävästi toi gsr rajoittaa kaasun avausta 1 ,2 ja 3 vaihteella ?? vai onko paskapuhetta? mulla on -08 malli ja tottuneesti yritin 2 vaihteella nostaa kytkimellä hytin ylös mutta vittu mopo on toista mieltä asiasta.. ei nouse. z750 kyllä nousee. ihan kuin toi katkasis ruiskun heti jos kytkin pohjassa kiekat nousee ajossa liikaa??.. missä vika. lueskelin tosta g-packistä nikko racingin sivuilta ja josko toi vehe auttais? onko kellään kokemuksia omasta pyörästä?

Geisari tuli taloon
062802jumpie_prv.gif
Ruisku lienee kohillaan, koska on-off ilmiö on miltei poissa ja moottorijarrutuksella röpöttelee mukavasti. Leovincen pöntöillä meteli ilman filttereitä on aika huumaava, filttereiden kanssa aika ok. Ei mitään huonoa sanottavaa pyörästä, kulkee sen mitä kusiaiselta voi odottaa  
062802moto_prv.gif

Saat vielä mukavammat soundit kun lyhentelet niitä killereitä sopivasti, itse tein niin, koska ilman niitä liian kovat ja niiden kanssa aika vakiot.

Mutta kertokaas ny perkule mistä teillä se kytkivaijeri kulkee, mulla on kuorikin murtunu siinä kiinnikkeen kohdalla syylärissä ja kun pitää kahvaa pohjassa ja kääntää kaiken oikeelle, pyrkii kahva aukeemaan, eli aika kireelle ja mutkalle vaijeri menee.

Saat vielä mukavammat soundit kun lyhentelet niitä killereitä sopivasti, itse tein niin, koska ilman niitä liian kovat ja niiden kanssa aika vakiot.

Mutta kertokaas ny perkule mistä teillä se kytkivaijeri kulkee, mulla on kuorikin murtunu siinä kiinnikkeen kohdalla syylärissä ja kun pitää kahvaa pohjassa ja kääntää kaiken oikeelle, pyrkii kahva aukeemaan, eli aika kireelle ja mutkalle vaijeri menee.
Kytkinvaijeri kulkee oikeanpuolimmaisen etuputken ja "emäputken" välistä. Ja kun etuputket on kiinni kahdessa alumiinikolmiossa niin myös niitten välistä (siis niinkuin korkeussuunnassa).
Vaikee selittää kun en tiedä noitten osien oikeita nimiä, oisin voinu ottaa kuvan mutta en osaa liittää sitä tänne (mites se muuten tapahtuu?).
Ja kun mulla kääntää tangon kokonaan oikeelle kytkin pohjassa niin ei kahva pyri aukeemaan.
Syylärin oikeanpuoleisen yläkannakkeen kohdalta minkä kautta vaijeri menee niin mulla kuori on ihan ehjä.
Onkos sulla siinä kannakkeessa sellainen läpivientikumi.
Aika tiukan mutkan se kyllä tossa tekee.
Mulla vaijerin kuori oli kulunut siinä missä se kulkee alemman alumiinikolmion päällä, laitoin siihen jo aiemmin erkkaria.

Back