• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Suzuki GSR 600

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kepardi23
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Huomenna pitäisi mennä kauppoja hieromaan. Saa nähdä jääkö käteen.
sport05.gif

Saisi Suzuki tehdä tuosta pyörästä Zetalle kunnon haastajan. 750 giksusta vain kone tuohon niin johan olisi kiva peli.

Onko kukaan vielä laittanut ohjausiskaria GSR:ään? Sopiikohan GSX-R:än vai onkohan näille ihan oma?

Onko kukaan vielä laittanut ohjausiskaria GSR:ään? Sopiikohan GSX-R:än vai onkohan näille ihan oma?
Suunnitelmissa on ollut, mutten ole vielä saanut aikaiseksi. GSX-R:n tuskin käy. GSR:ään niitä on laitettu tuonne keulakolmioiden alle (syylärin päälle, liekkö johonkin siihen jarruletkujen kiinnityksiin tjms.) ja sieltä vaimennus keulaputkeen kiinni. Hyperprolta näyttäisi olevan tankin päälle asennettavaa mallia, ainakin tekstien perusteella, mutta mitään kunnon kuvia en ole löytänyt. Matris on toinen firma, miltä olen mallikohtaisen kitin löytänyt.

Vaihtoon meni GSR viime syksynä 10 Kkm:n jälkeen. Rupesi ihan kunnolla tympimään tuo tasakaasulla nykiminen, sisäkurviin "kaatuminen", jota en osannut säätämällä korjata ja peilit sumentavat värinät. Säätämällä ja ruuvaamisellahan noi olisi suurelta osalta korjattu, mutta ei jaksanut kun pyörää vaihtamalla noi oli kertaheitolla korjattu ;)

No nyt on tullut ajeltua uudella mopolla n. 100km:ä. On se vain ketterä verrttuna edelliseen mopoon (FZR1000). Ajoasento tuntuu hieman pystyltä. Täytynee ehkä vaihtaa suorempi stonga.
Yllättävän hyvin kone vääntää jo alhaisillakin kierroksilla. Nyt vain ratapäiviä odotellessa.
062802jumpie_prv.gif

Onnittelut hyvästä valinnasta. 12.000 km on minulla takana kyseisellä vekottimella ja aina vaan paremmalta tuntuu. Ketteryys on minun mielestä yksi sen parhaista ominaisuuksista. Yllättävän hyvää alavääntöä olen minäkin "ihmetellyt" . Edellisen pyörän 155 hv jälkeen peli ei tunnu vaisulta vaan erittäin herkältä jopa 6-vaihteella 60 km/h  nopeudesta kaasua lisättäessä. Upeat jarrut , upea jousitus ja runko , hyvä vaihteisto . Peilit sumenee ja niistä ei nää kunnolla taakse. Pienintäkään nykimisongelmaa ei minun pyörässäni ole koskaan ilmennyt. Moottorijarrutuksen on/of ilmiiöönkin olen ilmeisesti tottunut koska tänä keväänä en ole sitä enää ollenkaan pannut merkille. Mitään sisäkurviin päin "kaatumista" en ole havainnut. Mainttakoon vielä että pyöräni on täysin vakiokuntoinen. Huollot teetetty merkkiliikkeessä. Nyt  laitettiin kolmas rengaskerta alle. Tällä kertaa Michelin Pilot Road 2 . Mitään vikaa tai toimintahäiriötä ei ole 12.000 km varrella sattunut. Polttoaineena olen käyttänyt Shell V-poweria . Varmaankin  toimii 95E bensallakin erinomaisesti.

Heps, kirjoittelin syksyllä tuosta "kurviin kaatumisesta", eli se alkoi mulla kun vaihdettiin alle Michelin Pilot Road 2:set. Nimen omaan tuo etunen sen aiheuttaa, ajelin yhden päivän takanen vaihdettuna ja seuraavana päivänä kun etunenkin vaihdettiin, niin kyllä aluksi pelästyin kun tuntui fillari kellahtavan kyljelleen, sen verran jyrkkä tuo ero oli. Nyt on jo tottunut tuohon eikä sitä huomaa.

Vaihtoon meni GSR viime syksynä 10 Kkm:n jälkeen. Rupesi ihan kunnolla tympimään tuo tasakaasulla nykiminen, sisäkurviin "kaatuminen", jota en osannut säätämällä korjata ja peilit sumentavat värinät. Säätämällä ja ruuvaamisellahan noi olisi suurelta osalta korjattu, mutta ei jaksanut kun pyörää vaihtamalla noi oli kertaheitolla korjattu ;)
Joku katalysaaattorin ohituspalikka laitettiin mulle, makso n.20e ja nykiminen poistui, ei tuo nykiminen kyllä kovin paha ollut, hyvä että huomasi.
Ohjausboksi kait säätää seosta (liian) laihalle kun ajetaan tasakaasulla.

Joku katalysaaattorin ohituspalikka laitettiin mulle, makso  n.20e ja nykiminen poistui, ei tuo nykiminen kyllä kovin paha ollut, hyvä että huomasi.
Joo, mun pyörässä ei ollut varsinaista nykimistä vaan sellaista että kone "tasakaasulla" lähti keräämään kierroksia ja sitten kun vähän sulki kaasua tuosta johtuen, niin tuntui että nenälleen mennään. Todella hämäävää ja muutama todella ikävä tilannekin tuosta taisi muodostua.
Muutoin kyllä kiva ja ketterä pyörä puutteineenkin.

GSR 600 jäi sitten liikkeestä käteen, mustana. Toimitusta odotellessa, ja odottavan aika on kyllä tooosi pitkää.
inlove.gif

Joku katalysaaattorin ohituspalikka laitettiin mulle, makso  n.20e ja nykiminen poistui, ei tuo nykiminen kyllä kovin paha ollut, hyvä että huomasi.
Moro

Voitko kertoa missä ja mikä palikka tarkalleen asennettiin? Itse olen hiukan kartoitellut missä tuon nykimisen saisi säädätettyä kuntoon.

Parempi tietysti semmoinen paja, joka on noita GSR:iä aiemmin tehnyt niin ei tarvitse alkaa asentajan arpomaan.

Joo, mun pyörässä ei ollut varsinaista nykimistä vaan sellaista että kone "tasakaasulla" lähti keräämään kierroksia ja sitten kun vähän sulki kaasua tuosta johtuen, niin tuntui että nenälleen mennään.

Minulla tekee itseasiassa juuri tätä.

Joo, mun pyörässä ei ollut varsinaista nykimistä vaan sellaista että kone "tasakaasulla" lähti keräämään kierroksia ja sitten kun vähän sulki kaasua tuosta johtuen, niin tuntui että nenälleen mennään. Todella hämäävää ja muutama todella ikävä tilannekin tuosta taisi muodostua.
Joo, huomasin tälläsen samanlaisen homman kurvissa, yht'äkkiä pyörä nykäs tasakaasulla ja puski kohti rotvallia, onneks ei ollut vauhtia paljoa  

Muakin kiinnostais kyllä kovasti toi 20 euron korjausjuttu ja missä sellanen laitetaan!

Joo, huomasin tälläsen samanlaisen homman kurvissa, yht'äkkiä pyörä nykäs tasakaasulla ja puski kohti rotvallia, onneks ei ollut vauhtia paljoa  

Muakin kiinnostais kyllä kovasti toi 20 euron korjausjuttu ja missä sellanen laitetaan!
Siis tarkoitan nykimistä kun esim. ajaa nelos vaihteella tasaisesti vaikka 60km/h, niin se nykii hieman.
Tuon se poisti joskin vaiva ei nyt juurikaan häirinnyt.

Tuo sama ominaisuus on mullakin, joskin ei mulla lähde tasakaasulla kierroksia keräämään vaan kaasu on vähän niinkuin on/off. Eiköhän tuo sama ominaisuus ole muissakin ruiskupyörissä suurempana tai vähän pienempänä.

Mulla säädettiin myös pyörän omaa ruiskua, se vähensi tuota on/off ilmiötä pienillä kierroksilla. Loiventaa kaupunkiajossa kaasutuksia.

Täytyy seuraavassa huollossa (ketjut rattaat) kysyä voisiko tuolle vielä jotain tehdä.

Niin ja paikka on Joensuun MP-Mesta.

Aivan, tässä meni itselläni kaksi asiaa sekaisin...

sanoi:
Siis tarkoitan nykimistä kun esim. ajaa nelos vaihteella tasaisesti vaikka 60km/h, niin se nykii hieman.

Eilen keskustelin huollossa tästä ja tuohon juuri mainitsemaasi vaivaan auttaa oliko se lambdan poisto/kierto, mutta tätä ongelmaa ei taas minulla ole. En ole ainakaan huomannut.

sanoi:
Mulla säädettiin myös pyörän omaa ruiskua, se vähensi tuota on/off ilmiötä pienillä kierroksilla. Loiventaa kaupunkiajossa kaasutuksia.

Muistatko mitä tuossa ruiskun säädössä tehtiin? Tietäisi mitä pyytää säätämään jos tuosta kerran sinulle oli apua.

Aivan, tässä meni itselläni kaksi asiaa sekaisin...

sanoi:

Eilen keskustelin huollossa tästä ja tuohon juuri mainitsemaasi vaivaan auttaa oliko se lambdan poisto/kierto, mutta tätä ongelmaa ei taas minulla ole. En ole ainakaan huomannut.

sanoi:

Muistatko mitä tuossa ruiskun säädössä tehtiin? Tietäisi mitä pyytää säätämään jos tuosta kerran sinulle oli apua.
Sitä laitettiin muistaakseni pienillä kierroksilla rikkaammalle.
En tiedä voisiko laittaa rikkaammalle kaikilla kierrosalueilla?

onkos tuota varten nyt se 02-ohitin vaimikäsepikkupalikkanytoli ?
Jossain olen nähnyt myytävän muutaman kympin hintaan.
Ei ollut iso mötikkä, joka tuli johonkin liittimeen.
withstupid.gif

Sitä laitettiin muistaakseni pienillä kierroksilla rikkaammalle.
En tiedä voisiko laittaa rikkaammalle kaikilla kierrosalueilla?
Ok, oikeilla jäljillä siis ollaan. Tuota rikkaamalle laittoa pienillä kierroksilla sanoi, että voitaisiin kokeilla.

Ensi viikolla sen sitten näkee auttaako vai pitääkö vaan totutella ajamaan isommilla vaihteilla, jolloin tuo ilmiö ei niin pahana tule...

Back