• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Suzuki Bandit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jänis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
sanoi:
Siitä sun pleksistä, oot sen sen verran pitkä että kannattaskos ostaa tourinki tai sitten teettää. Iisalmen länsipuolella on firma joka on tehny rr pyöriin pleksejä toivomuksen mukaaan en vaan kirveelläkääm muista nimeä. Ja ootko katellu stormin ja muitten luetteloa
Stormin kuvastoa olen katsellut ja netistäkin olen hieman etsiskellyt. MRA:lla on myynnissä plexi nimellä Vario touringscreen, se on isompi kuin minulla käytössä oleva touring screen. Onko siitä kellään käytännön kokemuksia, eli kuinka paljon se nostaa ilmavirtaa?

Laminarlip myy myöskin lisälippaa, mutta sen sopivuudesta touringplexiin ei minulla ole vielä tietoa. Ko sivuilla olleen kuvan mukaan se sopisi originaali plexiin!

Hyvä olis jos jollakin olis kokemuksia noista isommista plexeistä niin välttyis erilaisilta kokeiluilta...
Pyörääkään ei viitsis ihan heti tuon ongelman takia laittaa vaihtoon

Juu elikkäs mulla on tommonen 1200 Rosmo -97 Kikottimessa kiinni yoshimura rs3 K&N vapari ja suutin satsi ja nyt kaipais lisää kiukkua ni oon sottaillu et kannattaisko viedä kannet "työstettäväks" vai oisko muita kikkoja ilman ahdinta?
-kiitos-

Uusi Bandiitti ilmoittautuu:)

650SA tarttui ensimmäiseksi pyöräksi Heinolta matkaan. Ilman korttia ostin, joten ei ole koeajokokemusta mutta palstan juttujen perusteella en usko, että pahasti meni pieleen.

Nyt tarvitsee enää odotella korttia ja toivoa hyviä ajosäitä syyskuulle:)

Juu elikkäs mulla on tommonen 1200 Rosmo -97 Kikottimessa kiinni yoshimura rs3 K&N vapari ja suutin satsi ja nyt kaipais lisää kiukkua ni oon sottaillu et kannattaisko viedä kannet "työstettäväks" vai oisko muita kikkoja ilman ahdinta?
-kiitos-
Ärrän nokkia on monet laittanu. Pitäis tulla potkua ylärekisteriin ihan mukavasti, varsinkin jos työstää kantta samalla. Itsellä samanlainen projekti edessä, loppuis vaan tää ajokausi joskus niin pääsis purkamaan konetta
tounge.gif

Stormin kuvastoa olen katsellut ja netistäkin olen hieman etsiskellyt. MRA:lla on myynnissä plexi nimellä Vario touringscreen, se on isompi kuin minulla käytössä oleva touring screen. Onko siitä kellään käytännön kokemuksia, eli kuinka paljon se nostaa ilmavirtaa?

Laminarlip myy myöskin lisälippaa, mutta sen sopivuudesta touringplexiin ei minulla ole vielä tietoa. Ko sivuilla olleen kuvan mukaan se sopisi originaali plexiin!

Hyvä olis jos jollakin olis kokemuksia noista isommista plexeistä niin välttyis erilaisilta kokeiluilta...
Pyörääkään ei viitsis ihan heti tuon ongelman takia laittaa vaihtoon

Tilasin keväällä Suzukin VarioTouring pleksin, se on sama kuin MRA VarioTouring pleksi.
Mielestäni tuo pleksi on niin hyvä kuin voi olla, koska sitä saa säädettyä. Säädöstä riippuen se ohjaa ilmavirran kypärän alle tai ylimmässä asennossa kypärään, tuolloin melu kypärässä nousee, mutta tuuli ei riepottele yhtään. Pituutta minulla on 180.
Jos haluaisi ohjata ilmavirran kypärän yli, pitäsi pleksi olla melko korkea ja sellaista on vaikea saada tyylikkääksi.

Tuossa kuva pleksi alhaalla. (Kännykällä tuli suttuinen kuva)
Pleksi alhaalla
Tuossa pleksi ylhäällä.
Pleksi ylhäällä

Mutta olen ollut erittäin tyytyväinen, enkä vaihda vakiopleksiä takaisin.

-kiitos-
Ärrän nokkia on monet laittanu. Pitäis tulla potkua ylärekisteriin ihan mukavasti, varsinkin jos työstää kantta samalla. Itsellä samanlainen projekti edessä, loppuis vaan tää ajokausi joskus niin pääsis purkamaan konetta
tounge.gif
Juu gsx-r 750 RR mallin nokat sopivat parhaiten banditin koneeseen. Vanhemmasta (-00) saa paremmat tehot helpommalla, pelkät nokat uudempaan, ilman kannen työstöä, ei tuo juurikaan lisää tehoa, valitettavasti
sad_orig.gif
vanhemmasta 150hp helpolla, uudempi jää tonne 135hp paikkeille ilman isompia modeja. Erkka Korpiaho näitten(kin) kanssa on touhunnu. Uudemman sytkäpuoli ei kuulemma ole niin hyvä kuin vanhemman.

Mulla 05 Isorosvo, ja aluksi vakipleksin kanssa kypärän alaosaan osuvat pyörteet motarinopeuksissa ja yli alkoi ottaa päähän, joten ostin Stormilta Mra:n touringpleksin. Senhän kanssa pyörteet menivätkin sitten tonne kypärän yläosaan, ja olo kossain 140 vauhdissa oli kuin 100 Duracellpupua olis takonut koteloon rumpua. Niinpä sitten otin tämän Mra:n matkamuovin ja vedin sähyrillä n 7 cm vakiopleksiä matalammaksi ja jo loppui pyörteet ja ulina.
Kypärät kun suunnitellaan tuulitunneleissa ilman mitään pleksejä niin ei se pleksin korkeus siinä välttämättä vaikuta kypärämeluun. Pitäis varmaan ostaa naku jotta turbulenssit saatais kokonaan pois.

Tietääkö kukaan täällä Bandit 1200 takahaarukan laakerien ja takaiskarin linkuissa olevien laakerien tyyppejä?

p.s. tiedän kyllä että Suzuki corporaatiolta saa laakerit alkuperäisosina...

Kun ei tiedä mistä olet niin ainakin stadissa on Elimäenkadulla laakeriliike josta on löytyny mittojen mukaan mitä pahimpia.

Mulla oli kanssa ongelmia isossa rosvossa tuon plexin kanssa. Kokeilin kaikenlaista ja päädyin myös tuohon samaan modaukseen kuin Pappis eli touring plexiä madalsin dremelillä. Mielestäni tämä toimi hyvin. Koska rosvo on vaihtunut Busaan niin olisi ylimääräisenä tollanen madallettu naarmuton savunvärinen plexi. Jos joku rosvo kuskeista sellasta tarttee niin sen saa halvalla.

Uusia ison Bandiitin omistajia ilmoittautuu...
cool.gif

Käytiin isännälle ostamassa Oulusta -03 Rosmo, itse ajoin sen pois sieltä ja olihan se ihan liukas.. Ei nyt juurikaan ilman kuormaa eroa omaan RF600:seen, paitti kun penkissä oli varmaan vahaa tai silikoonia niin kylläpäs sai rutistaa polvilla että pysyi kyydissä kun yhden vähän reippaamman kiihytyksen otin..
thumbs-up.gif

Ja olipas pyöreät renkaat.. kun omassa on kuluneet niin kantille niin tuntuipas aluksi aika kiikkerältä..
062802moto_prv.gif

cool.gif

Käytiin isännälle ostamassa Oulusta -03 Rosmo, itse ajoin sen pois sieltä ja olihan se ihan liukas.. Ei nyt juurikaan ilman kuormaa eroa omaan RF600:seen, paitti kun penkissä oli varmaan vahaa tai silikoonia niin kylläpäs sai rutistaa polvilla että pysyi kyydissä kun yhden vähän reippaamman kiihytyksen otin..
thumbs-up.gif

Ja olipas pyöreät renkaat.. kun omassa on kuluneet niin kantille niin tuntuipas aluksi aika kiikkerältä..
062802moto_prv.gif

Tervetuloa Rosmokerhoon.
smile_org.gif

Itsellä lähtee pyörä penkkiin ja säätöön niin loppuu se röpöttely ja nykiminen.

cool.gif

thumbs-up.gif

062802moto_prv.gif

Tervetuloa Rosmokerhoon.
smile_org.gif

Oivallinen valinta. Piipahda myös www.suzukibandit.org

-hh-

cool.gif

thumbs-up.gif

062802moto_prv.gif

Tervetuloa Rosmokerhoon.
smile_org.gif

Nonii sain pyörän takaisin penkistä ja täytyy myöntää, että ajo muuttui aivan toisenlaiseksi.

Suosittelen kaikille ison Bandiitin omistajille, putki vaihtoon ja uusi suutinsatsi sekä säätö! Aivan mahtava ajaa. Ei nyvi, röpötä ja vetää tasaisesti erityisesti keskialueella, minkä näin jälkeenpäin todella huomaa.

Miten hyvin teillä on isossa rosmossa takaiskari kestäny? Eli missä vaiheessa ootte joutunu laittamaan uutta tilalle ja mihin ootte vaihtanu?

Itellä yks päällä ilman tavaraa tuntuu kulkevan vielä jotenkin(kuski 100kg+), mutta kun matkatavarat mukana niin löysyys alkaa haitata. Rosmo on vuosimallia -97.

Ilmottaudun nyt jo etukäteen vaikka Bandiitti odotteleekin talven lämpösessä ja käden ulottumattomissa.
Elikkä olen varannut Bandit 600S -96 liikkeestä 1-omistaja 28000km ajeltu, huollot ajallaan tehty liikkeessä ja täysin orggis on ainakin vielä
smile_org.gif

Edit: Vähä offtopic mut minkäs teet, on siitä kyllä paljon kysymyksiäkin esim. tangon vaihto FatBar onko parempi ajaa?
Mitenkä rahotusyhtiö suhtautuu jos vaihtaa osia pyörään pitåääkö pyytää lupa "jostain olin jotakin lukevinaa että ei saa muokata"

Eikös kukaan ole pikku bandiittinsa laittanut vielä fatbar tankoa? Onkohan liian leveä, koska en halua mitään suurempaa fighter tyyliä vaan ajomukavuutta?

Back