• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Suzuki 1200 Bandit kokemuksia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
//"Asiantuntija" kommentti alkaa:

Mä oo ainakin huomannut, että niitä menee paljon lunastukseen.  
shaun.gif

//"Asiantuntija" kommentti loppuu.

Tänään kävin sitten Bike Doctorilla ja asennukset,säädöt
ja penkitykset on tehty.
Vääntömomentti ja teho takapyörältä:
99,7Nm/6212rpm,109,4hv/8835rpm

Käyrät näyttää hyviltä ja pyörä tuntuu vielä paremmalta.
Nyt tasakaasulla kaupunkinopeuksissa ei mittään nykimistä,
vauhdilla tai vaihteella ei merkitystä veto alkaa mukisematta.
Ja juuri toi alavääntö kasvoi rajusti,eli se mitä eniten tarvii.
N.2500rpm jo yli 80Nm.
Omasta mielestä rahat ei todellakaan menneet hukkaan,
kuin eri pyörällä ajaisi  
062802jumpie_prv.gif

sport05.gif
Mun -04 1200S kävi Bike Doctorilla 27.5.2005, sai Yoshimuran sliparin ja Dynojet neulat vakio suuttimilla ja vakio suodattimella.

Penkitettiin ensin vakiona (tulppina kylläkin Denson Iridiumit), tuloksella 96.8hv/8417rpm ja 92.7Nm/4223rpm. Vääntökäyrässä vaaka-alue n.2500-3200rpm ja kuoppa n.4223-6200rpm, jonka pohja 5200rpm n.88Nm.

Sitten säätöjen jälkeen (ohjeella alavääntö kuntoon, huipputehot tulee mitä tulee) 108.9hv/8840rpm ja 100.1Nm/6281rpm.
Vääntökäyrässä ei mitään notkoa, kaunis kaari alusta loppuun, alueella n. 2500-9300rpm yli 80Nm ja välillä 3500-8500 yli 90Nm. Tästäpä seuras lineaarinen "tehosuora", aina lähtee eikä mieti.
Olen tosi tyytyväinen, kulutuskin laski litran/100km normaalissa maantieajossa. Tuntuu että kahvaa tarvii kääntää enään puolet entisestä, kun ajellee nätisti.

Ilman noita Denson tulppia mun pyörä ei toiminut vakiona ollenkaan. Ryyppy päällä sai ajaa ekat 10 minuuttia, vaikka oli 30 astetta lämmintä, muuten vaan pätki ja kolisi, kaikkien säätöjen ollessa tarkistetusti tehtaan arvoissa.

Oon nyt ajellu radallakin melko paljon (n. 1500km) , toimii ihan hienosti, keli ei vaikuta koneen toimintaan (kylmä, kuuma, kuiva tai sade)  
sport05.gif

"Ennakonrajoitinpiuhan" nappasin irti ja kyllä eron huomaa, varsinkin radalla 1 ja 2 vaihteella (> 7000rpm). Tosin pidän sen jatkossa kyllä paikallaan, koska 2:lla on rennonpaa avata kurveista kun ei kevennä keulaa niin herkästi.

Renkaina Z6, sopii ainakin mulle hyvin. Rautaperseajokin tuli vetästyä kesällä ja muutenkin on pyöritty (> 13000 Km)

Noihin sun teho- ja vääntölukuihin kun vertaa, niin tarkasti tekee Bike Doctor hommia.  
bowdown.gif

Mitä noihin teholukemiin tulee, niin olihan siinä tehopenkkisoftassa mahdollisuus valita vaikka mitä kertoimia, ilmanpaineita ja lämpötiloja, määkin oisin saanut samasta penkkiajosta sellaisen tulosteen jossa ois lukenu tuon 108.9hv tilalla muistaakseni 115 ja risat. Ne on niitä paperilla tehtyjä heppoja ne. Nyt tulosteessa on lukemat normaali ilmanpaineessa, huonelämpötilassa ja standardin mukaisilla kertoimilla/korjauksilla. Oleellista tässä mun pyörän säädöissä on se että notkot hävis ja kautta kierrosalueen keskimäärin 10% lisää vääntöä !!

Jennica: Onko viime perjantain jälkeen sattunu lisää vahinkoja ? Mulla on ainaki vielä tallissa ehjänä (kop,kop)

Jennica: Onko viime perjantain jälkeen sattunu lisää vahinkoja ? Mulla on ainaki vielä tallissa ehjänä (kop,kop)
Tiedän kolme B12:ta jotka menny tänä kesänä lunariin ja yks tuttu kaatu semmosella viime viikolla. Itse asiassa, mun tutuilla ei ole muita pyöriä mennytkään lunariin. Toivottavasti sun menopeli säilyy ehjänä!  
biggrin.gif

Edit: Typo.

Noihin sun teho- ja vääntölukuihin kun vertaa, niin tarkasti tekee Bike Doctor hommia.  
bowdown.gif

Mitä noihin teholukemiin tulee, niin olihan siinä tehopenkkisoftassa mahdollisuus valita vaikka mitä kertoimia, ilmanpaineita ja lämpötiloja, määkin oisin saanut samasta penkkiajosta sellaisen tulosteen jossa ois lukenu tuon 108.9hv tilalla muistaakseni 115 ja risat. Ne on niitä paperilla tehtyjä heppoja ne. Nyt tulosteessa on lukemat normaali ilmanpaineessa, huonelämpötilassa ja standardin mukaisilla kertoimilla/korjauksilla. Oleellista tässä mun pyörän säädöissä on se että notkot hävis ja kautta kierrosalueen keskimäärin 10% lisää vääntöä !!
Oon samaa mieltä,että lukemat on lukemia.Pää-asia on
kun tietää varmaks säätöjen olevan paikallaan ja mopo
pelaa kuin unelma.

Erikois kiitokset Mika Ruusilalle ERITTÄIN ammattitaitoisesta
toiminnasta niin viritys,kuin huolto hommissa.
Tätä pajaa voi hyvällä omallatunnolla suositella.

Tiedän kolme B12:ta jotka menny tänä kesänä lunariin ja yks tuttu kaatu semmosella viime viikolla. Itse asiassa, mun tutuilla ei ole muita pyöriä mennytkään lunariin. Toivottavasti sun menopeli säilyy ehjänä!
biggrin.gif
Juu, herkkiä ovat rikkoutumaan. Mikähän noissa Banditeissa on vikana, kun eivät kestä mitään?

Minä taidan olla siis yksi noista kolmesta
smile_org.gif

biggrin.gif
Juu, herkkiä ovat rikkoutumaan. Mikähän noissa Banditeissa on vikana, kun eivät kestä mitään?

Minä taidan olla siis yksi noista kolmesta  
smile_org.gif
Kyllä olet yksi niistä. Tänäänkin radalla veti joku Bandit pöpelikköön, mut en tiiä tuliko pyörään "vammoja". Banditeissa on varmaan joku vika, ku ei tahdo pysyä asvaltilla..?
crazy.gif

Tämmösestä osoitteesta löytyy kaikenlaista Bandit infoa

http://hometown.aol.com/ffastcbr/banditfaq.htm#contents

esim tämä:

--------------
The Bandit 1200 comes with an ignition retarder that is designed to reduce engine/exhaust noise in 2nd and 3rd gear to pass noise emission testing.  Some Bandit owners recommend disconnecting this wire to prevent the ignition from retarding in those gears (and losing power).  The connector is a two way red/black and green/blue wire near the front of the left side cover panel.  Note: This wire is only found on European Bandit models.
--------------

Ja aiemmassa tekstissäni on näppi virhe, vaikutuksen huomaa radalla 2 ja 3 vaihteella, en ole radalla edes käyttänyt 1 vaihdetta. Katuliikenteessä en huomannut eroa tehossa (väännössä) ja mitä meteliin tulee niin putki paukkuu ihan kivasti oli piuha kiinni tai ei  
smile_org.gif

Aloitin tänä keväänä uudelleen moottoripyöräharrastuksen neljän välivuoden jälkeen. Valinta oli bandit1200s. Tässä mieleen kertyneet - ja + asiat:
- Uuden pyörän huoltoväli 1tkm, Xx6tkm,..
- Kate särisee.
- Kädet puutuvat - syy on vissiin minussa ja käsineissä.
- Epätasainen/epävarma käynti pienillä kierroksilla varsinkin kylmänä.
- Kytkin on ikävän täsmällinen.
- Ikävä pestä kun ei ole kokokatteita.
- Syö bensaa.
- Huono virtalukko.
+ Vääntö - mukava ajaa.
+ Vaihteisto pelaa.
+ Bensamittari on kiva matka-ajossa.
+ Matkustaja on kiitellyt oloja.
+ Voisin ehkä huoltaa lähes kaiken itse.
Valoista en vielä tiedä syyspimeillä. Olen tyytyväinen kyllä.

Onko kellään kokemuksia B12S:n originellin screenin
korvaamisesta kookkaammalla.  
nixweiss.gif

Auttaako ajoviimaa vastaan, lisääntyykö pyörteet, vaikuttaako muuten pyörään, muita kokemuksia tai mielipiteitä ?
Kiinnostaa lähinnä pidempien kuskien mielipiteet (185-190cm). Tokihan toi on itse käytävä kokeilemassa, omalla kypärällä (Z-one)..  
blush.gif
Vai onko ylipäätään ollu vaihtamistarvetta??

[Mites itellä? Mikä yhdistelmä on nyt paikoillaan ja miten pyörä toimii? Havaitsitko saman tahmeuden/"kuopan" ilman tuota syttypyörää?
Onko lisää dyno käppyröitä jossakin näkyvillä?
Tilasitko muuten tuon syttypyörän jostakin vai onko tuo itse tehty?
paikallaan on putkisto,samat suuttimet ja neulan korkeudet kuin sinulla+syttypyörä(factory)+g-back.syy miksi en tee alkuperäisiin osiin muutoksia on takuu aika.jos sattuu pamaus laitetaan orkkis osat paikoilleen.kokeilin ilmakoteloa ilman kumi kartiota,tai mikä sen nimi nyt onkaan,ei toiminut,joka kerta kun käänsit kahvaa mietti vähän ja räiski putkessa.ilmeisesti laihalle meni .lisää dyno tietoa tulee kunhan kerkeen ajaa lamda arvot ensin.sitten taas penkkiin.
T:Pasi
Menihän tuossa aikaa ennen kuin sai aikaseksi viedä penkitetäväksi. Mutta kyllä kannatti.
Notkahdus on poissa tuossa 5 tonnin kohdalta.
Mp-mesta teki hienon homman.
Ja tulihan tehoakin tuonne ylös mukavasti lisää alapään kärsimättä.
http://www.moottoripyora.org/kuva-al....%E4.jpg

Osan mainitsemista vaivoista voi poistaa jos haluaa ja kaikille ei ole täydellistä pyörää olemassa.

Bandit on perus pyörä joten ei siltä voi kaikkea odottaa, varsinkaan siihen hintaan.

Siihen voi laitella parempaa palikkaa jos ei ole tyytyväinen ja silti hinta ei mene älyttömäksi.

Aloitin tänä keväänä uudelleen moottoripyöräharrastuksen neljän välivuoden jälkeen. Valinta oli bandit1200s. Tässä mieleen kertyneet - ja + asiat:
- Uuden pyörän huoltoväli 1tkm, Xx6tkm
- Kate särisee= pleksin ja katteen väliin kumi tai muuta mattoa
- Kädet puutuvat - syy on vissiin minussa ja käsineissä= laita snake bar

- Epätasainen/epävarma käynti pienillä kierroksilla varsinkin kylmänä= pitää säätää rikkaanmalle

- Kytkin on ikävän täsmällinen= pitää olla
- Ikävä pestä kun ei ole kokokatteita= saa siihen myös sen kokokatteen laitettua jos niin haluaa

- Syö bensaa= niin ne kaikki tekee
- Huono virtalukko= oisko rasvasta apua
+ Vääntö - mukava ajaa.
+ Vaihteisto pelaa.
+ Bensamittari on kiva matka-ajossa.
+ Matkustaja on kiitellyt oloja.
+ Voisin ehkä huoltaa lähes kaiken itse.
Valoista en vielä tiedä syyspimeillä. Olen tyytyväinen kyllä.

Back