• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Suuri ja kinkkinen pyörän valinta!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zante
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Terveeks! (Toivottavasti meni oikeaan paikkaan tämä aihe.)

Vihdoin alkaisi elämäntilanne sellainen, että pyörä olisi mahdollista hankkia, joten eihän siinä muu auta kuin sellainen hankkia! Kuume on kova.. Testailemaan olen päässyt vain KTM 690 Dukea ja viritettyä 1000 "gikseriä". Testilenkki oli tosin niin lyhyt, että eipä se paljon mieltä avartanut.

Joskus piikkiaikoina pyöränä oli kyykky (Aprilia RS) , joten kyykky-linjalle oli vielä vähä aika sitten tarkoitus lähteä. Mutta juteltuani paikallisten motoristien kanssa tonnisista kyykkypyöristä, alkoi kyykkyhimot kaikota. Lähes jokaisen mielipide oli, että tonnisella kyykyllä ei käytännössä tee mitään, koska hauskuus alkaa vasta niin suurilla ylinopeuksilla, että kortti lähtee, että heilahtaa. Kuten sanottua, testilenkkini "gikserillä" oli valitettavan lyhyt, joten siinä "huumassa" ei oikein asiaan päässyt sen paremmin kiinni. Joten kysyisinkin, pitääkö ylläoleva väittämä paikkansa? Itse olen toki sitä mieltä, että tehoa pitää olla "riittävästi" , mutta tosiaan jos se lähemmäs 200 heppaa aiheuttaa tuon, että hauskaa on vain väh. +150 nopeuksissa niin..

Jos ylläoleva pitää paikkansa, niin tietenkin seuraavana lähellä sydäntä ovat nakupyörät, kuten Speed Triple, CB1000R, FZ1-N ja mahd. tuleva RSV4 Tuono. Uudesta Tuonosta nyt tietenkään ei kokemusta kovinkaan monella vielä ole, joten jos jätetään se laskuista nii mikä ylläolevista pyöristä on sitten paras? (Kaikki pyörät sliparilla/kokorännillä ja komentajalla varustettuina)

Bike-lehdessä oli jokin aika sitten muistaakseni vertailu noiden kolmen välillä, mutta en kuollaksenikaan sitä mistään nyt löytänyt (lehtä siis). Mutta muistaakseni Speed Tripleä siinä ylistettiin yli muiden? Mallikohtaisen keskustelun trumppa puolelta en yhtäkkiä löytänyt mitään aihetta missä keskusteltaisiin yleisesti speed triplestä, mutta sellaisen kuvan olen lueskellessani saanut, että ainakin takana oleva hyppykeppi olisi syytä vaihtaa. Mutta kuinkas tässä uudessa 2011 mallissa? Samoja oireita?

Mun testikokemukset jo kusiaisgixeristäkin antoi saman toteamuksen. Kivaa oli vasta sitten kun kortin ja/tai hengenlähtö pelkona koko ajan, muuten on kuin ajelisi autolla ykkönen silmässä koko ajan.

Naku tai smoto alle, niin on kivaa muutenkin. Tai sitten enskaa ja unohtaa kestopäällysteen...

Ihmetyttää että kysellään muilta millainen pyörä itselle sopisi. Kysyttekö te kavereilta millainen nainen teille käy? Makuja kun on niin monia ettei kaverin puolesta oikein voi päätöksiä tehdä...

Mikähän vika mulla on päässä kun on jo vuosia ollut hauskaa tonnisilla kyykyillä ihan päivittäiskäytössäkin.  
nixweiss.gif

(Toki se on vielä sitäkin hauskempaa kun vauhti kasvaa, muttei talous kestä ottaa sakkoja/ajokieltoja joka päivä).

Ihmetyttää että kysellään muilta millainen pyörä itselle sopisi. Kysyttekö te kavereilta millainen nainen teille käy? Makuja kun on niin monia ettei kaverin puolesta oikein voi päätöksiä tehdä...

Eihän tässä mitään varsinaista päätöstä haeta, vaan muiden mielipiteitä ja osviittaa asiasta, ja kuten tuossa nimenkin alla lukee itsellä "newbie" niin kokeneimmilta motoristeilta ohjeistusta.
smile_org.gif

Heti siis tuli eriäviä kommentteja tuon kyykyn suhteen.  
biggrin.gif

Unohdin sen verran lisätä, että kerran vuodessa nyt varmastikin sen pari kertaa radalle tulisi käytyä, mutta eiköhän tuo nakullakin onnistu, kun kerta piikilläkin kys. touhu oli isolla H-kirjaimella hauskaa!    
buttrock.gif

ps. Uudistettu R1 taisi olla kyykyistä ns. paras katukäyttöön, mutta millä perusteella?

Itellä 990 Super Duke ja sillä tykännyt ajella. Soveltuu niin ratakäyttöön, kuin kadulle ja matkaankin..

Kyykkyjä tullut viime päivinä testailtua ja en uskalla kadulle hankkia.. nopeudet hetkessä 2xx luokassa ja jos tuossa vauhdissa joku setä sininen tulee liputtamaan sivuun, niin kohtuu iso siivu lähtee tililtä samalla. Loistavia ajaa ja varmasti ajaa reippaasti nopeampaa radalla vrt. SD, mutta SD:llä voi pitää hauskaa/hauskempaa pienemmissä vauhdeissa ja soveltuu kuitenkin jokapäiväiseen ajoon paljon paremmin.

Rataleluksi todennäköisesti hommaan ensi kesäksi jonkin ruoskan.. tai sitten ajan tuolla SD:llä. Tehoa kaipaisi lisää suorilla, muuten ihan ok..

RC8R olisi kiva kyllä.

Tonne vaan tien poskeen katselemaan, millä kukin tykkää ajella. Aika monenlaisella...
cool.gif

Joku ideahan pitää olla olemassa minkä takia ajaa ja miten.
062802moto_prv.gif

Ei tuohon pysty muut vastaamaan..

Itselläni kriteerinä oli uudelle fillarille yli 700cc ja V2 tai R3. Triumphit ja Ducatit ollu aina oma juttu, mutta päädyinkin VeTuRiin.

Monille V2 on ei, monet ei muuta edes siedä. Toiset ei pidä jyrkästä ajoasennosta ja toiset ei halua muuta.

Mielipide on kuin persereikä, kaikilla on omansa. Koeajamaan vaan paljon erilaisia niin eiköhän joku jostain omasta oudosta mielenyhtymästä johtuen sovi itselleen.

Omia mieltymyksiä vaan miettiin. Mikä miellyttä ajossa, mikä on semmonen minkä haluat nähä omalla pihalla parkissa.
Muut seikat on usein täysin sopeudutavissa. toki voit mietttii et mikä on kaiken käytännöllisin -sekin on hyvä lähtökohta.

Kyykyllä voi ajaa ihan matka- ja arkiajoakin. Tosin monissa nykyisin niin pieni takapenkki/perä/putket tiellä että matkapakaasien kiinnittäminen voi olla työlästä, toisaalta liikkuminen on vaivatonta, kun voimaa ja ajo-ominaisuuksia on.

Ajoasennon mieltmyksetkin on hyvin yksilöllistä, Mulle sopii kyykyn asento paremmin kuin selkäpystyssä nököttäminen, kustomien asennnossa selkä ei kestä kauaa.

Kaikilla, ehkä piikkejä lukuunottamatta, saa kortin suht vaivatta hyllylle ja maksulappuun Setä Sininen kirjoittaa puhelinnumeroa muistuttavan numerosarjan summaksi...
Se on kahvän kääntäjästä kiinni.

Onnea oman pyörän etintään - ja eihän en seuraavan tartte olla viimeinen. Jos mieli muuttuu tai ei ollu mieleinen, niin sen voi vaihtaa.

Yks tykkää yhestä ja toinen toisesta. Joku haluaa sipsiä ja joku suklaata, mä en juo kaljaa mutta siideri kyllä käy, kunhan se on kuivaa.

Itse olen kyykkyajelija, kyykyn päällä kuin kotonani. Tuskin ihan heti olen vaihtamassa ajokkia siten että ainoa mopo olisi naku tai muu "pystypyörä" - karkeasti sanottuna haluan olla ajaessani lähellä mopoa, kuin että koko ajan tuntuu siltä että pää irtoaisi tuulessa.

Nakuissa on puolensa, pystympi asento tuo tiettyjä etuja ja ketterämpiäkin tapaavat mutkapätkillä olemaan kuin tuo oma Lahti-Riihimäki pendolino.

Käy koeajamassa mopoja, erilaisia, eri merkkejä, ja mielellään vielä samoja pätkiä niin voit verrata. Kirjaa ylös miltä fiilis tuntui, hyvät ja huonot puolet, ja siitä sitten kattelet minkä hommaat.

Ei se moottoripyöräilyn hauskuus aina ole absoluuttisesta nopeudesta tai allaolevan pyörän tehoista kiinni, vaan vaikkapa siitä että löytääkö tarpeeksi kivoja (=mutkaisia) teitä/ratoja/reittejä missä hitaammallakin ajamisella voi olla kivaa. (Onneksi täällä itä-uudellamaalla kyseisenlaista tietä on riittämiin...)

Itse ajan suomen oloihin nähtynä täysin ylitehoista Hayabusaa (tällä ei *oikeasti* tee arkikäytössä +180hp:lla yhtään mitään), mutta olen suomessakin ajaessani silti säännöllisesti kantannut k.o. vekottimella takarenkaan rajaan asti ihan laillisestikin, kuten myös edellisillä vekottimillani (pl ehkä XR400). Toisaalta olen myös ajanut paljon yli 250km/h laillisesti ulkomailla autobaanaa, ja silloin hyvinkin kiitollisena edellämainitusta tehoreservistä.

Eli, hanki sellainen mikä tuntuu kivalta useimmin tapahtuviin käyttötarkoituksiisi ja nauti. Jos oli väärä valinta niin hanki seuraavaksi erilainen pyörä ja nauti hieman lisää. Toista kunnes se eniten oma pyörä sitten löytyy.

/MarcusB

Aloittelijalle ja rauhalliseen katuajoon muutenkin tonninen kyykky on yleensä turha kampe. Nakupyörä, sorapyssy tai joku matkapyörä vähän tarpeen ja mieltymysten mukaan on normikäytössä parempi, sitten kun alkaa tuntumaan että haluaisi alustalta ja ajettavuudelta tiettyjä asioita enemmän ja voima on kivaa niin se kilokyykky on ihan kiva vehje
wink.gif

En noista mainitsemistasi nakuista osaa sanoa, mutta allekirjoituksessa näkyy mun pyöräjatkumo. Vaihdoin R1:n pois koska se oli mun mielestä liian täydellinen ja ajaminen oli joko kuolettavan tylsää tai jatkuvaa pelkoa. Täysin makuasioiksi menee mutta mun mielestä pyörä rupesi oikeasti toimimaan vasta 120-> vauhdeissa, ja siihenhän nuo kilokyykyt on tehtykin. Kaasun jos avasi muutamaksi sekunniksi niin nopeusmittarissa oli välittömästi melko rivot lukemat ja sitten sai joko himmata äkkiä tai jatkaa ajamista miettien, tulisivatko gyyt seuravaan mutkan takaa vastaan kortinkiilto silmissä.

Tuommonen 1-mukinen puolisupermoto oli niin kaukana kilokyykystä kuin halusin toistaiseksi mennä. Dukessa ei ole mitään objektiivisesti parempaa kuin R1:ssä, sen sijaan monta huonompaa juttua. Jopa vakuutus on yhtä kallis. Mutta eihän tässä koko harrastuksessa olekaan mitään järkiperusteita. Ensimmäiset kilometrit Dukella ovat olleet aivan järkyttävän hauskoja: pitkästä aikaa sain vääntää tupin nurin ja kierrättää koneen loppuun asti, syyllistymättä silti juuri muuhun kuin pahennuksen aiheuttamiseen. (Tässä on luonnollisesti tietty tasapaino: voihan piikilläkin ajaa kaasu pohjassa, mutta se ei varmaan ole enää järin hauskaa.) Superdukea en halunnut hommata siinä pelossa, että tehokkaamman koneen kanssa tulee sama ongelma kuin R1:llä: pakko varoa ja himmailla koko ajan.

2008 kun tuon ekan Ninjan hommasin, mikään muu kuin japsikyykky ei olisi tullut kysymykseenkään, mutta niin se mieli vaan muuttuu. Eli joudut varmaan itsekin vaan hommaamaan sen pyörän minkä nyt haluat, ja katsomaan sitten parin kesän jälkeen haluatko jatkaa samalla linjalla. Et tiedä onko kyykky sinulle huono, jos et kokeile
smile_org.gif
Mihinkään "aloittelijan pitää hommata se-ja-se"-läppään en usko ollenkaan, toivottavasti et sinäkään.

Yksi objektiivinen juttu tosin on se, minkä kokoinen itse olet? Minä kun olen tällainen 60kg tappaja niin tuo 690:kin riittää vallan mainiosti liikuttamaan meikäläistä. 100-kiloiselle taas litrapyörä tai isompikin on varmasti paljon parempi.

Itse päädyin nakuun paristakin syystä. Ajoasento sopii itselle paremmin, selkä ei siedä kyykyn päällä kyyristelyä pitkää matkaa. Leveä stonga on myös erittäin näppärä kaupungissa, ja hieman yllättäen odotuksiin nähden mutkapätkälläkin. Toki korkean ja leveän stongan kanssa tankin päällä on hieman hankala leikkiä Rossia, joten kunnon kanttailuun ja painonsiirtelyyn kliparit lienee se parempi vaihtoehto.

Yksi alunperin tärkeä syy nakuilun puolella oli myös sen oletettu nopeuksia hillitsevä vaikutus, ei tee mieli vetää +200 km/h motarilla kun pää irtoaa hartioilta. Samoin nopeus ei karkaa "varkain" kun palaute on välitön ilmanvastuksen kasvuna. Totesin kuitenkin että sama efekti se on katetullakin vehkeellä (ainakin kyykyt, joku touring-pleksi sitten erikseen...) jos ei tarkoituksellisesti liimaudu tankkiin.

Yksi hyvä puoli nakuilussa on se, ettei tarvitse taistella pleksin aiheuttaman, kypärään osuvan turbulenssin kanssa. Ajoviima on tasaisempi ja puhtaampi. Kääntöpuolena sitä ei sitten pääse kyyristymälläkään pakoon.

Ainakin ton Speed Triplen kanssa on sitten se sama efekti, eli kortti puoliksi jo karkaa lompakosta kun vähän kaasua availee. Ja se myös kovasti pyytelee sitä availua. Tai ainakin joku hankoheebo olkapäällä. Pikku-Bandiittia voi jo vähän polkeakin eikä vielä mennä aivan poskettoman kovaa.

Loppupeleissä asiahan tiivistyy estetiikkaan ja mielikuviin. Jos rääräät on ollut se ihailun kohde polvenkorkuisesta, niin kyykkyhän sinne pihaan ilmaantuu. Jos taas nakupyörien asenne kiehtoo enemmän, niin aika turha se on pohtia että kuinka hyvä sillä kilokyykyllä olisi vetää ratapäivillä.

Ostat semmoisen kuin haluat ja sitten vaihdat toisenlaiseen kun rupeaa nurmikko liikaa vihertämään naapurin puolella. Mutenkin kyykyn ja nakun määritelmien sisälle mahtuu aika monenlaista laitetta, joten valinnanvaraa on katemuovien määrän lisäksi aika paljon muutakin.

On kyllä tullut nyt todella mieltä tyhjentäviä ja kattavia vastauksia/mielipiteitä, kiitos siitä! (paremmin en osaa lainata
withstupid.gif
)

"Mikä miellyttä ajossa, mikä on semmonen minkä haluat nähä omalla pihalla parkissa.
Muut seikat on usein täysin sopeudutavissa. toki voit mietttii et mikä on kaiken käytännöllisin -sekin on hyvä lähtökohta"

Tämä lausahdus sai ajatuksille vähän oikeaa suuntaa, ja loppuviimein tulin siihen johtopäätökseen, että alusta asti kyykkyä olen itse fiilispohjalta havitellut, mutta ns. "järkisyistä" yrittänyt päätä kääntää nakujen puoleen. Ja taitaapi siinä olla vinha perä, että mopoilu on aika fiilis juttu.

Koeajoa ehdoteltiin, mutta siinä on ikävä kyllä se huono puoli, että täälä Etelä-Pohjanmaalla tuntuu aika vähän olevan liikkeillä ns. koeajopyöriä, tai ainakin sen käsityksen olen saanut.. Pitää varmaan lähteä Etelä-Suomeen päin..

"Eli, hanki sellainen mikä tuntuu kivalta useimmin tapahtuviin käyttötarkoituksiisi ja nauti. Jos oli väärä valinta niin hanki seuraavaksi erilainen pyörä ja nauti hieman lisää. Toista kunnes se eniten oma pyörä sitten löytyy."

Sen takia alunperin niin perinpohjin olen pyörän hankintaa miettinyt, että ei viittsisi sitä 10-20 tuhatta euroa laittaa sellaiseen vehkeeseen mikä ei olisikaan loppuviimein se "oikea", mutta en kyllä käsitä miksen tuota ole tullut ajatelleeksi, että ainahan noista varmaan eroon pääsee vaihtamalla/myymällä..  
idea3.gif

"Mihinkään "aloittelijan pitää hommata se-ja-se"-läppään en usko ollenkaan, toivottavasti et sinäkään."

Komppaan täysin, ikinä en ole itsekään tuota ajatusmallia ollut mieltä, jos kuskilla vain järkeä piisaa päässä, niin eiköhän sitä voi hypätä vaikka minkä tehoisen vehkeen sarviin, kun loppupeleissä se kuskihan sitä voimaa säännöstelee..

Ja kuten Tombu yllä sanoi, nii niinhän se taitaa olla, että sama asia se on tuolla Triplellä (ja varmaan ainakin FZ1-N, CB1000R käsittääkseni vähän rauhallisempi?) ja x-mallin kilokyykyllä, "eli kortti puoliksi jo karkaa lompakosta kun vähän kaasua availee. Ja se myös kovasti pyytelee sitä availua."

Itse tuota nakua olen järjellä yrittänyt puoltaa tuolla ilmavirralla mistä Tombu puhui, että nopeus ei karkaa "varkain" kun palaute on välitön ilmanvastuksen kasvuna, mutta tämä olikin aivan uusi näkökulma, että sama homma olisi kyykylläkin.
omg.gif

Niin ja tuota painoa on karvan vajaa 80 kiloa ja pituutta 175cm. Ja ikää 24
smile_org.gif

Tosiaan, specka, totta taidat puhua kun sanoit, että melkeinpä kaikilla kaksi pyöräisillä saa kortin suht vaivatta hyllylle..
tounge.gif

Mietintä jatkukoon, tosin paljon viisaampana kuin ennen tämän aiheen perustamista! Saattapi se olla niin, että tässä pian joutuu tuolla mentaliteetilla toimia, eli hommata rohkeasti se pärrä mikä miellyttää itseä myös fiilispohjalta, ja sitten jos ei ole oikea, niin vaihtaa esimerkiksi siitä kyykystä nakuun. Eipä noita vaihtoehtoja oikein sitten enempää olekaan, ellei jotain isoja smotoja lasketa. Matkaenskat sun muut touringit jääköön sitten sille vanhemmalle iälle!  
smile_org.gif

Saattapi se olla niin, että tässä pian joutuu tuolla mentaliteetilla toimia, eli hommata rohkeasti se pärrä, ja sitten jos ei ole oikea, niin vaihtaa esimerkiksi siitä kyykystä nakuun.
Juurikin näin. Se on vähän semmoinen pohjalainen mentaliteetti (voin näin sanoa kun sieltä omakin veri tulee ;) ) että kun jotain hommataan niin se pitää itte omistaa ja se on kuin isän hankkima Upon pesukone, jolla mennään seuraava 25 vuotta. Ihan totta, näitä leluja ja vehkeitä voi vaihtaa vaikka kerran-kaksi kesässä jos sillä pysyy mieli hyvänä.

Eli aloita rohkeasti siitä mitä oot aina halunnut, ja sitten kun se ei enää sytytä ja saa jalkoja veteliksi, sitten seuraavaa putkeen. Itse hommasin alkuun sen "tämmöinen on hyvä aloittelijan mopo", ja ajoin sillä ihan suorastaan kaksi kuukautta.... vaihdoin siihen mitä olin aina halunnut
smile_org.gif

Jos ei joka kerta tarvi uutta kelmuista ottaa, vaan käy semmoinen hyvin sisäänajettu, eikä vaihtaessa edes ihan julmetusti häviä. Hyvinpidetyt mopottimet pitää hintaansa hämmentävän hyvin.

Tsemppiä
smile_org.gif
Kun se oikea tulee kohdalle, sen voi ostaa vaikka puhelimessa, mopoa livenä näkemättä
cool.gif

On kyllä tullut nyt todella mieltä tyhjentäviä ja kattavia vastauksia/mielipiteitä, kiitos siitä! (paremmin en osaa lainata
withstupid.gif
)

"Mikä miellyttä ajossa, mikä on semmonen minkä haluat nähä omalla pihalla parkissa.
Muut seikat on usein täysin sopeudutavissa. toki voit mietttii et mikä on kaiken käytännöllisin -sekin on hyvä lähtökohta"

Tämä lausahdus sai ajatuksille vähän oikeaa suuntaa, ja loppuviimein tulin siihen johtopäätökseen, että alusta asti kyykkyä olen itse fiilispohjalta havitellut, mutta ns. "järkisyistä" yrittänyt päätä kääntää nakujen puoleen. Ja taitaapi siinä olla vinha perä, että mopoilu on aika fiilis juttu.

Koeajoa ehdoteltiin, mutta siinä on ikävä kyllä se huono puoli, että täälä Etelä-Pohjanmaalla tuntuu aika vähän olevan liikkeillä ns. koeajopyöriä, tai ainakin sen käsityksen olen saanut.. Pitää varmaan lähteä Etelä-Suomeen päin..

"Eli, hanki sellainen mikä tuntuu kivalta useimmin tapahtuviin käyttötarkoituksiisi ja nauti. Jos oli väärä valinta niin hanki seuraavaksi erilainen pyörä ja nauti hieman lisää. Toista kunnes se eniten oma pyörä sitten löytyy."

Sen takia alunperin niin perinpohjin olen pyörän hankintaa miettinyt, että ei viittsisi sitä 10-20 tuhatta euroa laittaa sellaiseen vehkeeseen mikä ei olisikaan loppuviimein se "oikea", mutta en kyllä käsitä miksen tuota ole tullut ajatelleeksi, että ainahan noista varmaan eroon pääsee vaihtamalla/myymällä..  
idea3.gif

"Mihinkään "aloittelijan pitää hommata se-ja-se"-läppään en usko ollenkaan, toivottavasti et sinäkään."

Komppaan täysin, ikinä en ole itsekään tuota ajatusmallia ollut mieltä, jos kuskilla vain järkeä piisaa päässä, niin eiköhän sitä voi hypätä vaikka minkä tehoisen vehkeen sarviin, kun loppupeleissä se kuskihan sitä voimaa säännöstelee..

Ja kuten Tombu yllä sanoi, nii niinhän se taitaa olla, että sama asia se on tuolla Triplellä (ja varmaan ainakin FZ1-N, CB1000R käsittääkseni vähän rauhallisempi?) ja x-mallin kilokyykyllä, "eli kortti puoliksi jo karkaa lompakosta kun vähän kaasua availee. Ja se myös kovasti pyytelee sitä availua."

Itse tuota nakua olen järjellä yrittänyt puoltaa tuolla ilmavirralla mistä Tombu puhui, että nopeus ei karkaa "varkain" kun palaute on välitön ilmanvastuksen kasvuna, mutta tämä olikin aivan uusi näkökulma, että sama homma olisi kyykylläkin.  
omg.gif

Niin ja tuota painoa on karvan vajaa 80 kiloa ja pituutta 175cm. Ja ikää 24
smile_org.gif

Tosiaan, specka, totta taidat puhua kun sanoit, että melkeinpä kaikilla kaksi pyöräisillä saa kortin suht vaivatta hyllylle..  
tounge.gif

Mietintä jatkukoon, tosin paljon viisaampana kuin ennen tämän aiheen perustamista! Saattapi se olla niin, että tässä pian joutuu tuolla mentaliteetilla toimia, eli hommata rohkeasti se pärrä mikä miellyttää itseä myös fiilispohjalta, ja sitten jos ei ole oikea, niin vaihtaa esimerkiksi siitä kyykystä nakuun. Eipä noita vaihtoehtoja oikein sitten enempää olekaan, ellei jotain isoja smotoja lasketa. Matkaenskat sun muut touringit jääköön sitten sille vanhemmalle iälle!  
smile_org.gif
Tervetuloa koeajolle, tässä olisi se kyykympi vaihtoehto.
http://www.nettimoto.com/suzuki/gsx-r/1130016

Niin.. Olen itse ajanut myöskin paljon erilaisia ja omistanut myöskin paljon toisistaan erilaisia. Itseasiassa pikaisesti pähkäiltynä kaikki paitsi erittäin isot matkapyörät on tullu koitettua, jos nyt haetaan erilaisia ajoasentoja ja pyöräkokoja.

Custom, naku, ja pari muoviluotia ollut omassa ajossa.

Kyllä mulla on nakua aivan mieletön ikävä kun kaupungissa ajelee tai tekee lyhyitä siirtymiä paikasta toiseen.

Rauhalliseen naatiskeluun en ottaisi muuta kuin isoa customia. Siinä on oikeasti niin järjettömästi asennetta ja tunnelmaa.

Nykyään tulee ajettua niin paljon kaksi ihmistä jousilla tai pidempää siirtymää, että kiloinen suurempi pyörä sopivilla katteilla oli hyvä ajatus ja siihen päädyttiin.

Kaikkea ei voi saada yhteen pyörään. Ei sitten millään. Pitää vaan löytää aina se oma juttunsa ja sen mukaan mennä. Ei ne ole kuitenkaan mitään elämän lopullisia päätöksiä, niistä pääsee aina eroon, kuten moni tässä threadissa jo mainitsikin.

Juurikin näin. Se on vähän semmoinen pohjalainen mentaliteetti (voin näin sanoa kun sieltä omakin veri tulee ;) ) että kun jotain hommataan niin se pitää itte omistaa ja se on kuin isän hankkima Upon pesukone, jolla mennään seuraava 25 vuotta. Ihan totta, näitä leluja ja vehkeitä voi vaihtaa vaikka kerran-kaksi kesässä jos sillä pysyy mieli hyvänä.

Eli aloita rohkeasti siitä mitä oot aina halunnut, ja sitten kun se ei enää sytytä ja saa jalkoja veteliksi, sitten seuraavaa putkeen. Itse hommasin alkuun sen "tämmöinen on hyvä aloittelijan mopo", ja ajoin sillä ihan suorastaan kaksi kuukautta.... vaihdoin siihen mitä olin aina halunnut
smile_org.gif

Jos ei joka kerta tarvi uutta kelmuista ottaa, vaan käy semmoinen hyvin sisäänajettu, eikä vaihtaessa edes ihan julmetusti häviä. Hyvinpidetyt mopottimet pitää hintaansa hämmentävän hyvin.

Tsemppiä
smile_org.gif
Kun se oikea tulee kohdalle, sen voi ostaa vaikka puhelimessa, mopoa livenä näkemättä  
cool.gif

Täytyy kyllä sanoa, että taidatpa olla täysin oikeassa! Jopa tuosta pohjalaiskommentista  
tounge.gif

Kawasutra: Kieltämättä kiintoisa vaihtoehto  
buttrock.gif

Shakal: Hyviä mielipiteitä sinullakin!

Back