• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Superbiken MM-sarja 2012

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Turder
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Joo mestaruuksia ei voiteta tuurilla. mun pitäs varmaa kohta perustaa oma foorumi Carlos Checalle jos voin tapella itteni kanssa et onks se huippukuski vai ei. tottakai kaikki jotka ajaa MM-tasol on huippukuskei. Tää keskusteluhan lähti alunperin siitä et tuleeks checan ympärille tehdas tiimii vai ei. Mun mielipide oli vaan että ei tule. Perusteluina oli et markkina-arvo ja kuskin taidot ei ole "supertähtien" tasolla. Sit ku tuli sanottuu et checa on keskiverto kuski ni johon leimahti ja täs tuli joku juupas eipäs väittely jostain Checasta. loppuun täytyy todeta et jos checa ens kaudella pystyy kehittämään panigalesta mestari pyörän ja dominoi sillä niin sit puhutaan ihan toisenlaisesta saavutuksesta ku 2011. Sen jälkee Checa lukeutuu mun listallakin huippukuskeihin.

Näyttäis että Maxi pani pillit pussiin ja rupes viettämään laatuaikaa perheen kanssa.
Saas nähdä kuka tulee Lavertylle kaveriks tehdastiimiin ens kaudelle.

Joo mestaruuksia ei voiteta tuurilla. mun pitäs varmaa kohta perustaa oma foorumi Carlos Checalle jos voin tapella itteni kanssa et onks se huippukuski vai ei. tottakai kaikki jotka ajaa MM-tasol on huippukuskei. Tää keskusteluhan lähti alunperin siitä et tuleeks checan ympärille tehdas tiimii vai ei. Mun mielipide oli vaan että ei tule. Perusteluina oli et markkina-arvo ja kuskin taidot ei ole "supertähtien" tasolla. Sit ku tuli sanottuu et checa on keskiverto kuski ni johon leimahti ja täs tuli joku juupas eipäs väittely jostain Checasta. loppuun täytyy todeta et jos checa ens kaudella pystyy kehittämään panigalesta mestari pyörän ja dominoi sillä niin sit puhutaan ihan toisenlaisesta saavutuksesta ku 2011. Sen jälkee Checa lukeutuu mun listallakin huippukuskeihin.

http://www.worldsbk.com/en/news/5-s...ogether-for-two-years-in-world-superbike.html
Ja vähän käy sääliksi Hagaa.. 3 voittotilastossa, mutta mestaruus puuttuu...ja eikä taida enää tulla..:sad:
http://www.worldsbk.com/en/news/5-sbk-news/15568-winners-table-changes-after-season-thriller.html

Tää keskusteluhan lähti alunperin siitä et tuleeks checan ympärille tehdas tiimii vai ei. Mun mielipide oli vaan että ei tule. Perusteluina oli et markkina-arvo ja kuskin taidot ei ole "supertähtien" tasolla.

Taidat rookie94 katsella tuota markkina-arvoasiaa täältä suomen perävintturista käsin ja ainoastaan täältä, sillä perustelu, että Checan kohdalla sitä ei ole on kyllä niin bullshittiä kuin vain olla voi.
Checa on maailmalla edelleen suosittu kuski, ei välttämättä nopein, mutta suosittu.
Fanit huutaa kurkku suorana Espanjassa, Italiassa, Ranskassa, Englannissa, Hollannissa, Saksassa, Jenkeissä, Ausseissa - missä ikinä Carlos kulkeekin.
Ei ehkä Virtasalmen Motoparkissa.

Mestaruudet ja äärimmäinen nopeus eivät yksin tuo kulttimainetta racepiireissä - persoonalla on oma merkityksensä.

Muistatko sellaista kuskia kun Pierfrancesco Chili?
Ajoi Gp-luokkia ja viimeiksi WSBK:ta ajoi Klaffi-teamissa.
Ei mestaruuksia.
Oli Rossin jälkeen italian suosituin moottoriurheilija, pelkästään fanipaitoja myytiin 60000kpl/vuosi.
Checa on samanlainen hero Espanjassa.

Surkee kuskihan se on nykyään niin kuin Rossikin, mut ottajia riittää.
Ja se perustuu markkina-arvoon.

Tom Sykes :jippikaijee:
_img900.jpg

Tuleekohan tuosta wsbk sarjasta vuonna 2014 jäähdyttelevien legendojen nousevien lupausten farmisarja motogp:lle.

No eiköhän wsbk aina ole ollut tavallaan nousevin tähtien ponnistus alusta ja vanhoille kuskeille oiva paikka näyttää vielä osaamisensa. Uskon että dornan ajatus siitä että sbk pyörien kuluja pikkusen leikkattaisi ja pyöriä lähemmäs katupyöriä on ihan hyvä ajatus. Siitä wsbk kuitenkin alunperin lähti. BSB:ssa on jo muutaman vuoden leikattu kuluja ja pyöriä lähemmäs vakio pyöriä eikä sarjan viihde arvo mihinkään ole kadonnu. 2013 näyttää ainakin toistaseksi ihan hyvältä varsinki wss puolella. MV Agusta julkas osallistumisensa sarjaa ja suzuki olis ainaki jollain tavalla mukaan (ei tehdas tyyppisesti).

^Kulujen karsiminen on vaan hyvä juttu sarjan jatkuvuuden kannalta. Esim. nykyisellään huipputiimit taitaa käyttää about moottorin per kisa, mikä on aika älytöntö kun puhutaan kuitenkin tuotantopyöriin pohjautuvasta sarjasta.

Mulle huippu kuski on sellanen joka on koko uransa aikana osottanu taitonsa esim wsbk puolelta troy bayliss .

Jos Bayliss muuten olisi lopettanut uransa 2004 MotoGP kauden jälkeen (14. sija, keskinkertainen kuski Checa 7.), niin sekin olisi ollut vain yhden WSB mestaruuden voittanut keskinkertaisuus.

Lars sanoi:
Jos Bayliss muuten olisi lopettanut uransa 2004 MotoGP kauden jälkeen (14. sija, keskinkertainen kuski Checa 7.), niin sekin olisi ollut vain yhden WSB mestaruuden voittanut keskinkertaisuus.

-.- Ei mestaruuksilla ole aina niin väliä onko joku huippu vai ei. Esim Haga ei ikinä voittanu yhtään mestaruutta ja silti Hagaa pidetään yhtenä parhaista kuskeista. ja jos tolle linjalle lähdetään ni ei Checakaan olis kenenkää mielestä huippu jos se ei olis voittanu mestaruutta 2011. et ehkä nää jossittelut on vähän tarpeettomii.

jos muistan oikein ni ei pysty kävelemään, että rullatuolilla joutuu liikkumaan. ei nyt oo 100% varmaa tietoo mut kisakuskin ura on ainaki ohi.

eurosportin sivuilta löytyy eurosport player ainakin. tais maksaa 5e kuukausi taannoin, ja näki aika-ajot ja kisat. välillä ainakin näyttivät molemmat stockkiluokatkin.

Back