• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Suositelkaa nakupyöräkuskille hyvää tekstiilitakkia sateeseen ja kylmään kadulle?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja maakus
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
tonttuj sanoi:
Mulla on alla Outlast ja Fleece.
Onko sulla tuolla kokoonpanolla kuinka paljon "ilmaa" vielä kerrosten välillä (eli onko takki tiukka)? Hihat tässä takissa ei mun gorillakäsille oo riittävän pitkät, mutta toisaalta sellasia takkeja ei montaa oo olemassakaan.. oon ratkaissut sen käyttämällä pitkävartisia hanskoja.

Kaff sanoi:
Onko sulla tuolla kokoonpanolla kuinka paljon "ilmaa" vielä kerrosten välillä (eli onko takki tiukka)? Hihat tässä takissa ei mun gorillakäsille oo riittävän pitkät, mutta toisaalta sellasia takkeja ei montaa oo olemassakaan.. oon ratkaissut sen käyttämällä pitkävartisia hanskoja.

Aika tyköistuva tuo on talvimoodisa.

Pitäis päästä sovittamaan kokoa 54 jossain, että näkis onko se sitten liian iso. Tää on hiinä ja hiinä et onko liian pieni. Hihojen pidennys (tai pääasiassa kyynärsuojien pudotus hieman rannetta kohti) saattaisi olla ratkaisu, koska muuten rinnalta, kauluksesta ja vyötäröltä istuu pirun hyvin teknisen microfleecen päällä sisävuori kiinni.

Harmi kyllä kokemus on osoittanut että jos täytyy pohtia, onko vaate liian iso/pieni - se yleensä on... :sad:

Istuvuuskuvia talvimoodissa (alla t-paita, tekninen microfleece ja Outlast-vuori):
Rukka_Armax_zpsa84ab216.jpg

Hihat on lyhyet, se on selvä. Näyttääkö muuten liian pieneltä vai onko fitti ihan ok?

Ite en kyllä pitäisi talvella alla t-paitaa, vaan joku outlast-paita pitkähihaisena alimmaisena.
Kehon lämpö jakautuu paremmin käsivarsiin.

Kylmillä keleillä tai matkaa ajaessa munuaisvyöllä pysyy masun seutu lämpimänä.

9_70184_762r_990_outlast_kidneybelt-2__medium.jpg

Kaff sanoi:
Ostin juuri vähän käytetyn Rukka ArmaX-takin, ja kaipaisin neuvoja istuvuudesta suhteen.

Kävin liikkeessä kokeilemassa muistaakseni Rukka Vauhtia koossa 54 ja oli selvästi mulle iso, joten ostin rohkeasti ArmaXin koossa 52. Takki on melkein tyköistuva, kokeilin microfleecen päälle Outlast-sisävuorin ollessa paikallaan ja mahtuu hyvin päälle, rinnan kohdalla ja vyötäröllä jopa hieman löysää. Hartiat istuu hyvin seistessä, käsien laittaminen ristiinkin onnistuu, mutta silloin alkaa jo hauisten kohdasta ja harteista kiristää. Mulla ei oo pyörä lähellä, että voisin testata ajoasentoa, mutta kuivaharjoittelun perusteella veikkaan että ajoasento ei mitenkään erityisen epämukava olisi. Oon enemmän huolissani siitä onko takki enää lämmin jos se on tyköistuva? Miten paljon ArmaX/ArmaS takkien omistajat ylipäänsä pukevat takkinsa alle kun lämpötila on 0...8 celsiusastetta?

Mulla kun on takissa vuoret paikallaan, verkkopaita ja windstopper paita, niin kyllä miinuskeleissä on ihan hyvä ajella. Ja siis armas puku on mulla.

Kaff sanoi:
Istuvuuskuvia talvimoodissa (alla t-paita, tekninen microfleece ja Outlast-vuori):
Rukka_Armax_zpsa84ab216.jpg

Hihat on lyhyet, se on selvä. Näyttääkö muuten liian pieneltä vai onko fitti ihan ok?

Kannattaa miettiä että jos mahdollisen tosikylmänkelin hoitaisikin sähkölämmitteisellä liivillä. Mieluummin itse ottaisin ehkä ei-lepattavan, koska pääsääntöisesti Suomessa kyllä pärjää kun on joku t-paita tms. ja siinä ohut fleece päällä ja ei vuorta takissa. Tai sitten vuori ja t-paita. Ajotakin päällekin voi kehitellä jonkin lisätakin jos siltä tuntuu. Mutta teltta on teltta…

Joo, kyllä mäkin oon siihen tulokseen tullut, että ehkä isompi on mulle liian iso. Katoin Rukan kokotaulukosta, että 54:n hihat on 1 cm pidemmät kuin 52:n, eli hihat jäisi siinäkin lyhyiksi. Pitkävartiset hanskat vaan ja sit just harkita jotain sähköliiviä tms tosikylmään.

Back