• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

suositelkaa n. 150€ kypärää

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja riekha01
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Olette te aika velmuja  
biggrin.gif
Vai että pallihiet mukana, olettekos kuulleet pesukoneesta?
Hehee joo koneesta on kuultu ja talkista vaan hiivatti taitaa tuo nahka olla kohtuu surullista katteltavaa pyykkikoneen jälkeen
cool.gif

150€ kypärä on loistava, ja jopa suositeltava vaihtoehto moottoripyöräilyyn ja jopa kilpapyöräilyyn, jos vain värit matsaavat
Jos suositushinnaltaan esimerkiksi 1000 euroa maksava kypärä myydään 85% alennuksella niin onko se aivan paska?

Jotenkin puusilmäistä jankutusta sinulta, 250-280 euron hintaluokassa saa jo ihan ok kypärää, ei parasta, eikä huonointa, mutta varmasti käyttökelpoista. Tuollaisen viimevuoden mallin voi löytää esim. 30% alennuksella kun liikkeet tyhjentävät varastojaan niin silloin hinta jäänee reiluun 150euroon.
Sitäpä kai tuo alkuperäinen kysyjä tiedusteli, eikä pyytänyt sinun tai kenenkään muun turhaakin turhempaa moraalisaarnaa asiasta tai sen vierestä.

Dodii uskallanko alkaa ynnämään tän threadin juttua ? Jos sen tekisin niin sanoisin että 150€ saa kelpo kypärän normi ja vaikka epänormaaliinkin ajoon. Onneks en sitä tee niin olen turvassa vittuilulta
062802jumpie_prv.gif

Vai että nahkahousut...teillä on sitten varmaan nahkalippiksetkin  
wink.gif

Eipä tullut mieleen, että jotkut käyttää nahkahousuja.
Tottakai nahkalippis löytyy. Mutta sen voikin myydä käyttämättömänä.
wink.gif

Tollanen kolme vuotta ratahommissa hikoiltu nahkapuku ei kyllä lähde hajuista vapaaksi kuin polttamalla jos sittenkään.
Frendille heitin pestyn vanhan kypärän ja vielä itsekin pesi sen ja uuden ostoksihan se meni. Se hien haju kun ei sieltä tunnu lähtevän millään.

Oliko jossain netissä testejä mikä kypärämalli oli ollut hiljaisimmasta päästä?

Ja vielä lisäys siihen alkuperäiseen kysymykseen; kypärä saisi olla vielä KEVYT, sen lisäksi että on HALPA ja HILJAINEN.

nixweiss.gif

Toiveidensa toteuttaminen tuppaa hankinnassa kuin hankinnassa yleensä käymään huomattavasti haastavammaksi silloin, kun vaatimuslistalla on useita adjektiiveja, ja yksi niistä on ´halpa´.

Multa saattaisi mahdollisesti saada Arai Condorin hintaan 150e ja sisältäen hengitysilmanohjaimen. Uuden veroinen visiiriä lukuun ottamatta ja juuri Arailla keväthuollettu (joku ilmaiskampanja). Mutta tää varmistuu huomenissa.  
tounge.gif
Kokoa en muista, mutta jos tulee myyntiin niin selvitän senkin.
Koko on L, 100%:sti joka ajokerta ollut kypärähuppu alla. Ei haise!
tounge.gif
Ja on siis nyt myynnissä.

Multa saattaisi mahdollisesti saada Arai Condorin hintaan 150e ja sisältäen hengitysilmanohjaimen. Uuden veroinen visiiriä lukuun ottamatta ja juuri Arailla keväthuollettu (joku ilmaiskampanja). Mutta tää varmistuu huomenissa.  
tounge.gif
Kokoa en muista, mutta jos tulee myyntiin niin selvitän senkin.
Koko on L, 100%:sti joka ajokerta ollut kypärähuppu alla. Ei haise!  
tounge.gif
Ja on siis nyt myynnissä.
Koko pittäis olla sen xl vähint.

Ei tarvi olla mikkään huipputurvallinen sen kypärän. Pääasia olis se hiljaisuus, että vois ämpee kolomosta kuunnella.

Kysytääs aiheeseen liittyen, että kun olen kypärää ostamassa niin tuleeko mun ostaa sellainen joka on jo kaupassa sopiva vai pitääkö sen siellä vähän puristaa? Mittasin päänympärykseni niin huomasin, että mullahan on valtava kuula ku 60cm sain tulokseksi. Kokeilin kaupassa M-kokoa niin se tuntu siltä kuin aivot puristuis kasaan, mutta L-koko oli vähän löysähkö eli varmaan ajossa se heiluis päässä. Kokemuksia?

Itsellä on ollut muutaman vuoden käyttössä hjc:een joku malli en muista enään mikä mutta hintaa oli 160€ aikanaan. Tuohon rahaan sai kuitukypärän irrotettavilla pehmusteilla ja tupla-D remmillä. Tuuletusräppänöitäkin on ja tuntuvat jopa vaikuttavan jotain ei huurru ainakaan itsellä mukana tulleen hengitysohjaimen ansiosta. Turvallisuudesta en osaa sanoa kun en ole kypärää mihinkään lyönyt mutta tuskin se hintalappu siihen nyt suoraan vaikuttaa varsinkin kun se tupataan ottamaan jo siellä kaupassa irti  
tounge.gif
HJC:tä olisin minäkin ehdotellut. Maksoi alle 200€ ja hyvin on kestänyt jo neljä vuotta. Istuu hyvin päässä ja tuuletuskin riittää. Sisukset saa irti ja pestyä helposti.
Ääni HJC:lle.
Ainakin saksasta irtoaa alta 200 eurolla hyvä potta.

Esim.
http://www.fc-moto.de/epages....50513-6
Minä taas antaisin ainaki ko. kypärälle piiiitkän miinuksen yhden kesän kokemuksella.

Kysytääs aiheeseen liittyen, että kun olen kypärää ostamassa niin tuleeko mun ostaa sellainen joka on jo kaupassa sopiva vai pitääkö sen siellä vähän puristaa? Mittasin päänympärykseni niin huomasin, että mullahan on valtava kuula ku 60cm sain tulokseksi. Kokeilin kaupassa M-kokoa niin se tuntu siltä kuin aivot puristuis kasaan, mutta L-koko oli vähän löysähkö eli varmaan ajossa se heiluis päässä. Kokemuksia?
Jos se kaupassa heiluu päässä, niin voit olla varma, että motarilla se ei tunnu kivalta. Pään ja kypärän malleissa on eroja. Kaikki kypärät ei vain istu päähän mukavasti ja "oikean" kokoinen puristaa aivot kasaan. Mutta kyllä se siitä löystyy käytössä, joten mielestäni pitää puristaa kaupassa, mutta ei liikaa. Toisen on mahdotonta sanoa mikä on liikaa.

Oma kypärä (Arain joku kallis malli) oli ostaessani todella tiukka. Vuoden päästä liian löysä. Ostin isommat poskipalat ja kypärä pysyi jälleen tiukemmin päässä pari kautta. Nyt on alkanut tuntumaan taas hieman löysältä, joten kyllä ne pehmusteet menee käytössä kasaan. Tuohon vaikuttaa myös hiustenkin pituus. Itselläni oli yksi kesä ensin pitkä tukka ja leikkasin sen lähes siilitukaksi, niin kypärä tuntui lähtevän päästä kovalla vauhdilla. Eli, jos sulla on pitkä tukka, etkä sitä aio tulevaisuudessa pitää, niin leikkaa se jo ennen kypärän ostoa  
tounge.gif

150 saa jo hyvän kypärän, joutuu vaan vähän valkkaan. Ite ostin joku vuosi sitten KBC:n Force S:n, on parempi kuin Arain Condor ja Shoein Raid 2, erityisesti paljon hiljaisempi eikä visiiri huurru, jkl:n suunnalta vaan ei vastaavaa KBC:n mallia löytynyt viimekesänä joten ostin tuon Raid 2:n, muuten se menettelee mutta KBC on niin paljon hiljaisempi että tulee melkein ajeltua se päässä kuitenkin mieluummin vaikka muutaman vuoden käytön jälkeen visiirin tiivistys ei ole enää täydellinen ja tulee ylimääräisiä vinkuvia ääniä.

AGV:n airtech ei sovi kuin mopoiluun, yli viidenkympin vauhdissa järki lähtee päästä metelistä....

Ite sanoisin että tuon Shoein potan kanssa meni rahat kyllä ihan hukkaan, ja mun mielestä niin on mennyt kaikilla Condoriin sijoittaneillakin, eivät vain ole ehkä parempia kypäriä testanneet ja ovat tyytyväisiä moisiin härpäkkeisiin
biggrin.gif

Kypärän pitää istua uutena napakasti mutta tasaisesti, kuin vakuumipakkaus. Hihna kiinni sitä ei pidä pystyä vääntämään päästä pois. Kannattaa pitää päässä vähän pidempään ja tunnustella, alkaako painamaan mistään. Jos alkaa, niin parin tunnin ajelulla homma muuttuu helvetiksi. Jotkut ovat kuulemma parantaneet istuvuutta ongelmakohdasta naputtelemalla sisuksia kasaan, mulla ei ole tuommoisen modauksen onnistumisesta kokemusta kun potat ovat istuneet suoraan riittävän hyvin.

Kuulostaa sille, että tarkoittamasi potta ei ole sun malli.

Ei kai halpa kypärä ole hiljainen, ellei sitten satu
sammumaan sohvalle se päässä  
biggrin.gif
.

En minä ainakaan keksi muuta  
biggrin.gif
.

Entäs Sharkin kypärät? Suomessa mm. Hanxilta. Eri hintaluokan kypäriä ainakin löytyy, mutta laadusta ei ole tietoa.  
nixweiss.gif

Back