• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Suositelkaa akkulaturia!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja BlueRoan
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ensimmäinen moponi on nyt talviteloilla ja pitäisi/kannattaisi varmaan ostaa akkulaturi ylläpitämään akun kuntoa talven ajaksi. Mikä olisi hyvä laite?

CTEK 3600
thumbs-up.gif
Muistaakseni löytyy esim. Prismoista 49.90e ja S-Bonukset päälle
wink.gif

Kaikki suosittelee tietty ctekiä (ja hyvä laturi varmasti onkin) mutta suosittelen lidlin automaattilaturia, maksoi 7e ja hoitaa hommansa mainiosti
smile_org.gif

Niitä myydään tosin vain keväisin

Lidlin halpamallikin on ainakin itsellä toiminut ihan jees ei ole tosin myynnissä kuin silloin tällöin hintaa taisi olla 15e

Lisä-ääni Ctek 3600:lle. On kätevä ja näemmä kuta kuinkin ikuinen. Himpun kallis, mutta joka euron väärti ollut.

-hh-

Benton. Olin ostamassa Ctekiä, mutta speksejä lukiessa kallistuin Bentoniin. Olipa vielä halvempi ja ihan samat toiminnot.

Ctekille ääni täältäkin, toimii sitten myös kotilon laturinakin.
ei ylilataamisen vaaraa, kun siinä on ns älyä, vrt tavallinen laturi.
Joku Ctekin kopio menu Ruåtsin puolella myyntikieltoon, kun oli vähemmän turvallinen. Viiskymppiä ei ole paha hinta.

Minä keinottelisin jollain vippaskonstilla kevääseen ja ostaisin sitten Lidlin laturin. Hinta taisi olla kympin tietämissä. Hintaerolla johonkin Cteciin melkein saa uuden akun keväällä.

Lidlin laturi toimii ihan OK. Ainakin omaa akkuani se on ylläpitänyt kunnossa jo kolme vuotta.

Mulla on Ansmann ALCS 2-24A Lead Acid Charger. 12 voltilla antaa 600mA ja katkaisee, kun akku on täynnä. On joskus lennokkikäyttöön tullut hommattua ja toimii hyvin...
biggrin.gif

Ctek xs800 motonetistä 39,90e.
Komppaan CTEK XS800:n puolesta mopokäytössä +
Huoleton ylläpitolaturi, made by Sweden.
Voi asentaa ne mukana tulevat kiinteät piuhat akun napoihin.
Tai kuten itse, latausliittimen toiseen päähän tupakkasytkän pistoke ja latailee akun tupakkasytkäliitännän eli virranottopistokkeen kautta
smile_org.gif

PS. Niin ja tuolla CTEK 3600:lla taas voipi latailla mopon kuin autonkin akkua tarpeen mukaan.

Back