• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Suositelkaa ajokenkiä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jartsi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Täyty äsken avata saappaan vartta ja siellähän lukee
Daytona Road Star Gtx 100% Made in Germany

Maksoivat vähän päälle 200 ekua 2002 syksyllä Hampurissa.

2004 keväällä vasen saapas ulkosyrjästä alkoi vuotaa, saappaat pakettiin ja myyjän kautta tehtaalle ( takuu 2 v )

Tulivat DHL:llä takaisin tehtaan maksamana, vaikka vain vasemmassa oli vikaa niin molemmista oli vaihdettu Coren kalvot ja pohjat kokonaan. Kirje sisällä paketissa mutta siinä ei kerrottu missä oli ollut vikaa. Vähän niinkuin " rolssit ", eihän niissäkään voi olla vikaa.

Vanhalla kun on raihnaset koivet niin olen käyttänyt myös talvijalkineina ja ollut tyytyväinen.

Oxstar tcs goret itellä ja tyytyväinen olen ollu. Eipä kyllä muita monoja ole ollukkaan.

Taitaa tuo lesti olla hieman kapeahko suomalaiseen jalan tyyliin.
Vau, ja minä kun luulin olevani lättäjalka
biggrin.gif
Niin, eipä taida tuo lättäjalkasuus paljoakaan siihen vaikuttaa kuinka leveä jalkateräsi on. Eikös se ole vain ominaisuus, että jalkapohjasta puuttuu tuo holvi.

No samapa tuo, toiset vain ovat valitelleet, että saapas olisi kapeahko, mutta kyllä tuo mulle passaa.

Mites näillä jo esitetyillä onnistuu kävely ajon väleissä?!? Itellä on MP-asun "kunnon" kengät mut eipä niillä hirveesti kävellä, mielummin kävelis jalat valettuna betonilla täytettyihin ämpäreihin...
tounge.gif

Mites näillä jo esitetyillä onnistuu kävely ajon väleissä?!? Itellä on MP-asun "kunnon" kengät mut eipä niillä hirveesti kävellä, mielummin kävelis jalat valettuna betonilla täytettyihin ämpäreihin...
tounge.gif
Sidin vertebra II:lla ainakin kävely onnistuu ihan mainiosti, häiritsevään narinaankin auttaa kun sillontällön suihkii tissinparannusainetta (Silikonia) tossujen natinaa pitäviin osiin.

Kysymyksellä metsästäen:

Mites Sidin Vertigo Corsa, Vertigo ja Vertigo Tepor poikkeavat toisistaan? Suuriakin eroja kenties?
lookaround_orig.gif

Toisinaan tulee reilun 100km pätkiä vedettyä, mutta puolet ajosta pääkaunpunkiseudulla.

Mikä popo on niin mukava (täytyy itse koittaa, tiedän), vettä pitävä ja samalla tukeva? Kyse siis yllämainituista
smile_org.gif
!

Sidi Vertigo on hyvä sport/ratamallinen ajokenkä, jossa on kekivertoa paremmat suojat ja säädettävä pohkeen leveys. Pintamateriaali (se vähä mikä suojien alta näkyy) on Loricaa eli jonkinlaista "tekonahkaa", joka hylkii kohtuullisen hyvin vettä.

Vertigo Tepor on sama kenkä vedenpitävällä Tepor-kalvolla (Gore-Tex kopio) varustettuna.

Vertigo Corsa on näiden kenkien edelleenkehitetty versio, jossa ei ole Tepor-kalvoa mutta lisäominaisuuksina on mm. nilkan taipumiselta suojaava ja kengän jäykkyyttä lisäävä viritelmä (saattaa säästää akillesjänteet kontatessa) ja jalkapöydän "tilavuuden" säätö jolla istuvuuden voi säätää juuri omaan jalkaan sopivaksi. Lisäksi eroina on jotain pikkujuttuja, kuten keraamiset laaharit jne. Jos huonoja puolia haetaan niin Corsa on kalliimpi ja hiukan hitaampi laittaa jalkaan noiden säätöjen ansiosta.

Ainakin Vertigo Corsa ja Vertigo Tepor ovat CE-hyväksyttyjä, todennäköisesti myös tavallinen Vertigo on.

Itselläni on Louisilta tilatut ProBiker lenkkarimallin ajotossut ja on tosi hyvät
jos pikkumatkan ajaa, mut eihän ne juuri mitään oikeasti suojaa.
Kevyet ja siistin näköiset ja hintaakin oli 19.90€.

Toisina tossuina on Sidi Vertigo Corsat, jotka sain hintaan 250€ uusien mallien alta pois.

Corsat on jämyt jalassa ja suojaakin löytyy...
Kokeilumielessä potkaisin kärjellä pöydän kulmaan eikä varpaissa tuntunut mitään
smile_org.gif

Kesällä päästään sitten testaamaan kengät oikeassa ajossa.
062802moto_prv.gif

itsekkin ajattelin pistää popot vaihtoon ja ostaa alta 200€ kengät. oxtarit olisivat hyvä vaihtoehto mutta ns. oman kengän koko 43 puristaa varpaista ja 44 on jotenkin väljä katapäästä.. onko ko. popojen omistajilla koko natsannut? eli vedenpitävä (ei hylkivä) rata touring kenkä myös hakusessa. stormilla taisi olla dainesen popot viellä messu tarjouksessa...
lookaround_orig.gif

Sidi vertico tepor hain eilen ja tuntu heti hyvälle.
myyjän mukaan vasta viikon parin jälkeen on foam muotoutunut ja sit vasta onkin hyvät. just kävin vetämässä ekan lenkin ja todella tyytyväinen saappaisiin. SUOSITTELEN !!! ovh 270 ekuu

Nyt tarttis löytää halvat (~100e) tohvelit. Ulkonäköseikoilla ei mitään väliä, kunhan nyt vettä pitäisivät parmmin kun nykyiset vanhat skeittikengät
lookaround_orig.gif

Halvin tähän mennessä eteen osunut oli joku MP-Asun n.130 euron kenkä, mutta vieläköhän tuosta saisi muutaman kympin pois nipistettyä? Lidlillä oli vuosi sitten edukasta tossua, mutta eipä näkynyt kuuluvan tämän kevään valikoimiin.

Nyt tarttis löytää halvat (~100e) tohvelit. Ulkonäköseikoilla ei mitään väliä, kunhan nyt vettä pitäisivät parmmin kun nykyiset vanhat skeittikengät
lookaround_orig.gif

Halvin tähän mennessä eteen osunut oli joku MP-Asun n.130 euron kenkä, mutta vieläköhän tuosta saisi muutaman kympin pois nipistettyä? Lidlillä oli vuosi sitten edukasta tossua, mutta eipä näkynyt kuuluvan tämän kevään valikoimiin.
www.hanx.fi
smile_org.gif

lookaround_orig.gif

Itselläni sattui viime syksynä eteen sun kategoriaan sopivat töppöset; Akito Intrat. Maksoivat muistaakseni 57-59€. Mun jalat on niin mölön malliset ja isot, että tossujen etsiminen on riittävän vaikeeta. Mitään hypersporttisia saappaita en ole vielä mukavaksi todennut. Malliltaanhan nää on ihan touringit, mutta jalassa mukavat ja ainakin mun ajoille riittävän tukevat. Tuntuvat pitävän vedenkin ulkopuolella, ainakin nyt kevään ajojen perusteella.
Ostanen tänä kesänä uudet buutsit vissiin muutenkin, niin nämä saavat välttää siihen asti.

Niin, ostin nämä Jyskän Varastomyymälästä (oikea motoristin varustepuoti
lookaround_orig.gif
). Muut ajokamat on kaikki Hanxia. Eli olisko Tampereella jossain hongkongissa tms "valikoimissa"?

Jatkokysymys: Olisko kenelläkään ehdotuksia koko mustista n.100-200€ saappaista (katupyöräkäyttöön), joissa olisi saman tapaisia solkia ulkosyrjällä kuin motocrossijalkineissa? Pohjien tulisi olla kannan puolelta matalahkot.

Oxtar TCS goret itselläkin. Sopivan leveä meikäläiselle. Ainoa miinus on tuo narina, silikonikin auttaa vain hetken. Alpinestarssit olivat ihan liian kapeat lestiltään. Sidejä ei tullut testattua kun oli "pakko" olla goretex.

lookaround_orig.gif

Itse ostin viime kaudella Gianni Falco Siriukset.
Ks. Eurobiker myy noita 199,-
Mutta itse tinkasin paikallisesta kaupasta 120 hintaan. Joten ilmaa noissa EB:n hinnoissa aikalailla. Aina kannatta muistaa tingata
sport05.gif

Ainakin itsellä istuu napakasti jalkaan. Ainoa miinus on että oikean puolen saappaassa painaa nilkan suojus kävellessä. Ilmeisesti mulla on eri pari jalat. Mutta eipä noita kävelyyn ole tarkotettukaan
buttrock.gif

Kauan meni ennenkuin itse löysin hobbittijalkaan sopivat bootsit. Oxtar Explorer on paras mopokenkä, jotka minulla on koskaan ollut. Mukava jalassa, pitää vettä eikä ole liian kuuma. Lisäksi pystyy jopa kävelemään ilman narinoita. Ainoa miinus jollekulle voi olla kahden eri materiaalin (nahka ja kangas) yhdistelmä, joka juuri saa aikaan tuon mukavuuden.

Back