Oman lisänsä tuonnekkin antaa varmasti demareiden ajama pahoinvointiyhteiskunta politiikka autoveroineen jonka takia täällä ajetaan 20v vanhoilla paskoilla
muuttuuko nuo kulkupelit sitte vanhemmiten äkääsisksi ja saattavat käydä isäntänsä kimppuun???
tuossa ei ole ratkaisu. sehän on jo nähty.
Oli miten oli mutta aivan varmasti selviää huomattavasti todennäköisemmin hengissä jos törmää seinään vuoden vanhalla autolla kuin että törmäisi siihen 20v vanhalla autolla.
miksi sillä autolla pitäisi törmätä seinään?
onx pakko jos ei haluu???
Itä-Euroopan maissa yksi suurimmista kuolemia vähentävistä seikoista on ollut autokannan nykyaikaistuminen. Vielä ei siellä olla päästy siinä hommassa pitkälle mutta eteenpäin kuitenkin.
Katsos nykyaikaisella pelillä selviää samanlaisesta kolarista hengissä missä ennen sai elvytysyrityksetkin unohtaa.
edit: varmaan osa ihan huumoriakin siulla mut mut ja mut...
ei näis asiois huumoria viljellä pätkääkään.
on totta jos näillä' uudemmilla ajoneuvoilla on sitten pakko ajaa se mälli ni varmasti selviämis prosentti on parempi jku vanhoilla rotteloilla.
ongelma on siinä jotta auttokauppiaat yms tahot ovat luoneet virheellisen turvallisuuden tunteen noilla uudemmilla "turvallisemmilla"autoilla. Joka hyöty ulosmitataan välittömästi.
milloin aletaan panostamaan siihen jotta kuljettaja ottaa itse vastuun liikkumisestaan. suhteuttaa ajamisen vallitsevien olosuhteitten mukaiseksi ja ennenkaikkea tilanteitten.
tällä hetkellä huomiota vedetään itse liikenteen ja muitten liikkeitten/tekemisten seuraamisesta nopeusrajoitusten seuraamiseksi.
vertailun vuosi esimerkkinä tuo raskasliikenne. jollei kuljettaja osaa suhteuttaa nopeuttaan ja liikkeitään kelin, maaston, kuorman ja monen muun tekijän mukaiseksi hänestä tulee helkkari nopeaa uutinen iltapäivälehden sivulle.
ei yksikään ajoneuvo ole sen turvallisempi kuin itse kuljettaja.
suurin syy noihin onnettomuuksiin on nukkuminen.
seuratkaappa itse vastaantulijoita. Kuinka monella katse on kohdistettuna sinuun kohtaamistilanteissa? Aina ihmetellyt ja miettinyt..mitä liikkuu kaverin päässä joka tulee mutkaisella tiellä esim.rekkaa vastaan ja puhua pälättää pää käännettynä vierustoveriin!!! Ja usein koko yläruumis. Saati sitten takapenkille?
Sitä ajoneuvoa on vain ajettava turvavarusteista huolimati. ja lisäksi pitää seurata muittenkin tekemisiä.
Hukassa ollaan jos luullaan, että ajamalla tarkasti sääntöjen ja rajoitusten mukaan mikään ei voisi mennä vikaan.
Suomen ongelma on.
ajetaan pää jäässä.nukutaan ja pohditaan ihan jotain muuta kuin sillähetkellä pitäisi.
etsitään sitten mokan sattuessa vikaa kelistä tai vastapuolesta.
asia ei parane hankkimalla vehkeitä joista selviää paremmin hengissä.eikö voisi yrittää hankkia taitoja, jottei joutuisi elvytetyksi..tai tehtäs se elvytys ennen matkaa.