• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Suomen nopein 2011 !

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Athene
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tilanne
Keskustelu on suljettu.
biggrin.gif
biggrin.gif

Otan ihan puhtaana vittuiluna kaikille Eniten kawan vol2 turbo asennukset.
Ei kai tossa nyt mitään sen ihmeellisempää oo. Turpo keulaan ja pari putkimutkaa jonoon.  
biggrin.gif
Suhteellisen pervessin näköinen asennus noiden naamakirjakuvien perusteella.  
tounge.gif
Onhan toi tietty vähän tekijänsä näköinen
omg.gif

Helppohan tota projektia on tehdä kun suunnittelin koko metanolitekniikan jo pari vuotta sitten omaan 12R:n, loppu vaan mielenkiinto ja rahat kun autoprojekti vei mennessään. Nyt siirrettiin ajatukset 14R:n, joka on melko identtinen rakenteeltaan. Turbon paikka on kyllä tullut vasta nyt, mutta enemmän ajateltuna siinäkin on selkeitä etuja perinteiseen nähden, vaikka aika vittumainen onkin rakentaa. Vaikein pakosarja mitä mä oon tehnyt.
Mutta onhan se pikkasen röyhkeen näköinen munkin mielestä
tounge.gif

Helppohan tota projektia on tehdä kun suunnittelin koko metanolitekniikan jo pari vuotta sitten omaan 12R:n, loppu vaan mielenkiinto ja rahat kun autoprojekti vei mennessään. Nyt siirrettiin ajatukset 14R:n, joka on melko identtinen rakenteeltaan.
Mitkäs olikaan metanoolin ominaisuudet ja edut tommosessa turbokoneessa ? Ainakin sitä joutuu syöttään huomattavasti enemmän, eikös.

Ei kai tossa mikään muu sula kuin katteet, Jorman vanhat katteet menee meinaan melkein heittämällä tohon päälle ja liki orkkispaikkaan. Mutta on siinä väännetty että on saatu kaikki mahtumaan siedettävään tilaan.

Metanolilla on jäähdyttävä vaikutus. Eli huomattavasti suuremman höyrystyvän polttoainemäärän myötä saadaan ahtoilma jäähdytettyä, samaten polttoaine mennessään jäähdyttää imuventtiilejä ja sylinteriä. Palaessaan toki lämpöä syntyy kuten bensallakin. Puristuskestävyys on paljon suurempi eli voidaan myös ahtaa enemmän.
Kaikki tämä on pelkkää mutuilua internetin ja viisaampien kavereiden kertomaa, käytännön kokemusta ei vielä ole, mutta tulee kun saadaan toi valmiiksi.
Olettaisin että tommosessa vajaan puolen minuutin vedossa tehokkaalla moottorilla mäski ois parempi polttoaine kuin bensa.

TFM piti tänään testipäivää Pudiksella. +1c lämmössä 0 tuulella lähinnä aerodynamiikka muutosten vaatimia vetoja, jotta Matias sai laskettua hyöty asteen. Lisäksi luistoneston testivetoja / säätämistä. Kyllä se pisti hymyilyttämään kun ilman kaasuja reippaalle kilsan matkalle 324kmh oli motecissa. Nykyinen kate päällä + 30hp kaasua lisää 0 tuulessa näyttää laskutikku +410kmh mailille. Tähän asti teoria ollut +-1kmh sisällä, miten lie seuraavan kerran? Selvinnee ennen vuoden vaihdetta 2012.

Mikan kanssa samoilla linjoilla, jotta molemmat tiimit tarvitsee tavoitteet motivoituakseen ja ennen kaikkea molemmat tiimit tarvitsee myös tukijoita niin rahallisia kuin henkisestikin.

Huihai, odottavan aika on pitkä!

todella hienoa myös, että any10 ei oo enää yhden tilipussin varassa, vaan sieltä löytyy nyt vissiin jotain muutakin rahoitusta.
Totta kyllä että jonkun verran saatiin ulkopuolista rahoitusta, joka kattaa näillä näkymin noin kolmanneksen uuden tekniikan tekemisestä. Samalla tiimiin saatiin kakkoskuljettaja, Mr. XYZ  
biggrin.gif

Loput menee tällä hetkellä mun pussista, ja toivotaan että toi Jorman vanha setti tekis kauppansa että saatais tappiot minimoitua.
Nii että ostakaas se turpo, tai ainaski t-paitoja  
tounge.gif
T-paidat kyllä kelpaa ja sellaisen ostanki, mut pistäkääs nyt ihmeessä joku muukin supportti-tili esille, mä ainakin osallistuisin muutamalla roposella ja uskon et moni muukin, hyvän asian puolesta!
062802jumpie_prv.gif

todella hienoa myös, että any10 ei oo enää yhden tilipussin varassa, vaan sieltä löytyy nyt vissiin jotain muutakin rahoitusta.
Totta kyllä että jonkun verran saatiin ulkopuolista rahoitusta, joka kattaa näillä näkymin noin kolmanneksen uuden tekniikan tekemisestä. Samalla tiimiin saatiin kakkoskuljettaja, Mr. XYZ  
biggrin.gif

Loput menee tällä hetkellä mun pussista, ja toivotaan että toi Jorman vanha setti tekis kauppansa että saatais tappiot minimoitua.
tounge.gif
T-paidat kyllä kelpaa ja sellaisen ostanki, mut pistäkääs nyt ihmeessä joku muukin supportti-tili esille, mä ainakin osallistuisin muutamalla roposella ja uskon et moni muukin, hyvän asian puolesta!
062802jumpie_prv.gif
Ei me kyllä semmosiin ruveta. Paitojen, nykyisten ja tulevien, hintaa voidaan toki nostaa jos tuntuu että ne on liian halpoja nykyään.
Ja aikaisemmalle kysyjälle, jonka postauksen valitettavasti olin aiemmin ohittanut, kyllä niitä paitoja on nimenomaan hertsikan myymälässä jossa voi käydä sovittamassa ja ostamassa. Kiitos
033102beer_1_prv.gif

biggrin.gif

tounge.gif
062802jumpie_prv.gif
Ei me kyllä semmosiin ruveta. Paitojen, nykyisten ja tulevien, hintaa voidaan toki nostaa jos tuntuu että ne on liian halpoja nykyään.
Ja aikaisemmalle kysyjälle, jonka postauksen valitettavasti olin aiemmin ohittanut, kyllä niitä paitoja on nimenomaan hertsikan myymälässä jossa voi käydä sovittamassa ja ostamassa. Kiitos  
033102beer_1_prv.gif
No toihan ratkeaa sillä et paidan hinta olis 50 ekee.
biggrin.gif

biggrin.gif

tounge.gif
062802jumpie_prv.gif
033102beer_1_prv.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Näin realistina kuitenkin luulisin että niitä paitoja myytäisiin noin 5 kappaletta vuodessa. Parempi vaihtoehto lienee ois tehdä semmonen valinnainen "osta1, maksa2 tai 3"-nappi tonne shoppiin.
Toi paitamyynti nyt muutenkaan ei oo mikään bisnes, alkaa vissiin pikkuhiljaa niiden hankintakulut olla kuoletettu ja paidat on melkein loppuunmyyty. Ollaanhan me tietty saatu "ilmaiseksi" siinä ohessa tiimipaidat.
tounge.gif

biggrin.gif

tounge.gif
062802jumpie_prv.gif
033102beer_1_prv.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Näin realistina kuitenkin luulisin että niitä paitoja myytäisiin noin 5 kappaletta vuodessa. Parempi vaihtoehto lienee ois tehdä semmonen valinnainen "osta1, maksa2 tai 3"-nappi tonne shoppiin.
Toi paitamyynti nyt muutenkaan ei oo mikään bisnes, alkaa vissiin pikkuhiljaa niiden hankintakulut olla kuoletettu ja paidat on melkein loppuunmyyty. Ollaanhan me tietty saatu "ilmaiseksi" siinä ohessa tiimipaidat.  
tounge.gif
teettäkää yksi paitamalli lisää "ANY10 support" logolla ja sille se 50e hinnaksi. voisin jopa ostaa.

henk.koht, muutenkaan tule mitään painatettuja paitoja pidettyä kuin korkeintaan remonttihommissa tai kalsaripaitoina.

tounge.gif

any10 pajalla on näemmä ahkeroitu...
täytyy perua kaikki epäilyt valokatteen sopivuudesta
tounge.gif

aika munakas peli tuosta on kyllä tulossa
bowdown.gif
bowdown.gif

itteä saattaisi mietityttää tuommonen h e l v e t i n m o i n e n fööni 20cm naamasta
biggrin.gif

biggrin.gif
voi ristus...
biggrin.gif

ainakin kuski pysyy lämpimänä, voi vetää vaikka joulukuussa...

voikos sillä ajaa ilman asbestihanskoja??
bowdown.gif

On me TFM:lla kans koitettu olla jonakin. Tänään (29.10.2011) päästeltiin eräällä 2700m pitkällä korpikentällä SUOMESSA. Ei oikeen ollut lykkyä mukana. Tässä listaan nopeusajon kolme pahinta huolta:
1. Sivutuuli
2. Kentän tasaisuus
3. Pito

Noh, me ajeltiin Taxia säätöön. 5m/s sivutuuli, töyssyt 950m ja 1500m kohdissa, märkä kiitotie. Ennuste ei ollut kovin hyvä. Paperilla Taxin piti mennä +400km/h 0-tuulessa. Eipä tietoa, miten teoria toimi. Kenttässä oli niin pahoja töyssyjä, että ei puhettakaan, että olis pystynyt päästeleen täysiä koko mailin. Vähintään 1200m kohdassa oli jo pakko löysätä kun pyörä vatkasi sivutuulessa (töyssyissä).
Lopuksi kokkeilin ajaa lievään sivuvastaiseen tuuleen, josko kenttä olis ollut tasaisempi toisesta ajosuunnasta. Eipä ollut. Vatkas aivan perkuleesti. Päätin löysätä vauhtia n. 1km jälkeen. Kun vauhti hiljeni, niin noin 100km/h (logitieto) vauhdissa pyörä karkasi alta. Ei kerinny kissaa sanoa. Siinä sitä liukuin asfalttia vasten ja katsoin kun Taxi liukui vähintään tuplamatkan kuin itse. Yllättävän pienin vammoin mentiin. Pikkusormeen pieni nirhauma ja oikeaan lonkkaan mustelma (ei vielä näy, mutta tuntuu). Ajopuku muuttui kiiltävästä nahasta mokaksi noin kämmenen kokoiselta alueelta. Taxin vammat oli lähinnä naarmuja katteissa ja 10-15mm lyhentynyt jalkatappi. Ei siis mitään oikeaa vikaa.
Jos kypäräkamerasta tai muualta irtoaa rainaa, niin pistämmä juutuupiin.
On ainakin yritetty.  
nixweiss.gif

Voi helkutta, onneks ei sattunu pahemmin. Taitaa riskit kasvaa kun panokset kovenee. Teemulle ja TFM:lle läjä rispektiä tuosta kuitenkin.

Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Back