• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Suomen nopein 2009?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Athene
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Artsin suorituksen arvoa lisää olennaisesti myös se, että sillä samaisella mopolla pystyy tekemään myös euroopan tourneen (pikku muutoksilla) !

Kuis esim. Taxilla tai Mikan kawalla ?

Kyllähän noita kovia pyöriä on nähty vuosien saatossa myös varttimaililla ja loppunopeudet kyseiselle matkalle on aika kovia....missä se raja oikeasti menee, mikä vielä hyväksytään noihin suomen nopein karkeloihin ja miten tulokset on vertailukelpoisia.
Voihan sinne joku huimapää taluttaa sit vaikka kilvettömän nitropyörän jos sikseen tulee.

Näistä huolimatta Artsille, Jounille ja Mikalle onnittelut huimista nopeuksista.

Ja itse pysyn yhä edelleen mieluummin katsomon puolella, joten on turha kysellä kuinka lujaa mulla meni kentillä.  
biggrin.gif
biggrin.gif
Eirasen Kimmon liekki ZX-12 turbo paukutteli jo vuosia sitten (muistaakseni 326 km/h Lappeenrannassa). Kimmo veti pitkän euroopan turneen juuri noilla virityksillä, että ei tuo kovin ihmeellistä ole.

Kyllähän noita kovia pyöriä on nähty vuosien saatossa myös varttimaililla ja loppunopeudet kyseiselle matkalle on aika kovia....missä se raja oikeasti menee, mikä vielä hyväksytään noihin suomen nopein karkeloihin ja miten tulokset on vertailukelpoisia.
Voihan sinne joku huimapää taluttaa sit vaikka kilvettömän nitropyörän jos sikseen tulee.
Ei ole muuta estettä kuin järjestävän tahon säännöt. Useimmiten vekottimessa täytyy olla ajohetkellä liikennevakuutus, tämäkin vain omistajan suojaksi: jos sattuu osumaan esim. kiitoradan opastinvaloihin, korjauslasku on kuulemma 'tuntuva'. Täytyy muistaa ettei näissä kotimaan kenttätapahtumissa ole kyseessä kilpailu, vaan nopeudenmittaus tieliikenteeltä suljetulla alueella. Tapahtumissa ei ajeta kilpaa, ei luovutella palkintoja eikä siten ole kilpailuluokkia eikä -sääntöjäkään. Tää kisailu mitä täälläkin on väännetty on siis pelkästään veristä leikkimieltä...  
tounge.gif

Kiihdytyspelejä olisi mielenkiintoista nähdä kentälläkin, ProSB mestari Samia on yritetty houkutella Kawoineen kentällekin mutta mies ei ole vielä langennut houkutukseen.  
biggrin.gif

Tän kesän Alastaron Nitro Nats' pyörien nopeimmat loparit taisi olla Sverre Dahlilla, 351 km/h. Top fuel bike siis kyseessä, ja tuo lopari tosiaan 402 metrin kohdalla...  
buttrock.gif

Artsin suorituksen arvoa lisää olennaisesti myös se, että sillä samaisella mopolla pystyy tekemään myös euroopan tourneen (pikku muutoksilla) !

Näistä huolimatta Artsille, Jounille ja Mikalle onnittelut huimista nopeuksista.

Ja itse pysyn yhä edelleen mieluummin katsomon puolella, joten on turha kysellä kuinka lujaa mulla meni kentillä.  
biggrin.gif
biggrin.gif
Juu kyllähän Taxilla voi eurooppa touria heittää mut saattaa vaan tulla pirun kalliiksi, Setäni Eetu (tosi juttu) voitti aikanaan lotosta 6 oikein lähti Taxilla ruottiin ja tuli jonkun viikon päästä kotio..niin jäi taskukello kaniin kylän taxikuskille!

biggrin.gif
biggrin.gif
Eirasen Kimmon liekki ZX-12 turbo paukutteli jo vuosia sitten (muistaakseni 326 km/h Lappeenrannassa). Kimmo veti pitkän euroopan turneen juuri noilla virityksillä, että ei tuo kovin ihmeellistä ole.
Eihän se varmaan ihmeellistä ole mutta kun täälläkin osa väestä paukuttaa henkseleitä sellaisten laitteiden puolesta, joilla ei ajeta mitään muuta kuin juuri näitä kenttäajoja....se oli mun pointti tossa Artsin laitteen kehumisessa ja 326:sta on vielä aika pitkä matka noihin Artsin 374 lukemiin.

Jounille myös hatunnosto siitä, että vaikka vaikuttaa foorumeilla kisaavan verenmaku suussa niin on oikeasti asenne kohdillaan touhun suhteen.....onko taskukello jo lunastettu sukuun takas ?

Ja Mikalla tuntuu olevan rennonletkeä asennoituminen koko touhuun haavereista huolimatta...toivottavasti saat laitteet pelittään ens kaudella !!

Hatunnostot asialliselle ja pirun nopeelle kärkikolmikolle.
Yksi ei paljoa foorumeilla jaarittele, maililla vetää sitten senkin edestä,

toinen (tiimi) heittää välillä aika provosoivaa läppää virtuaalimaailmassa mutta loppupeleissä laittaa kulkinetta yhä kovempaan iskuun ja on mukana järjestämässä asiaan liittyviä tapahtumia,

kolmas laittaa itsensä ja osaamisensa likoon huolella ja tuo sekä onnistumiset että sen toisen puolen lajista muidenkin (esim.allekirjoittaneen) tietoon.

Hyvä tietää ettei ihan fiilispohjalla kannata yrittää +220mph kerhoon...

Joka ikinen asia mikä saa lajia tunnetummaksi ja kiinnostavammaksi on hyvä.
Se että siellä kärkijoukossa on ollut edes yksi yksityisautoilija bussi/taxi-kaistalla on tehnyt hommasta mielenkiintoisempaa. Hyvä jos toinenkin on tuloillaan.
Muutama puhaltimella varustettu busa lisää on melko varmasti viivalla ensi kaudella...

Ensi kaudella vois yrittää saada liikkuvaa kuvaa lähdöstä, maalista ja kyydistä. Noi videopätkät kun tuntuu tuovan julkisuutta aika kivuttomasti.

Oma tavoite tuli täyteen ja ilokseni huomasin oman sotanorsun kulkevan enempi kun viimeks.

Suomen nopein ketjun jatkoksi tulisi Suomen nopein ZR-7 nopeudella jonka kovat pyörät saavuttaa parinsadan metrin matkalla eli Lappeenrannassa ajetulla 209kmh.
Ainakaan tuloslistoilta en löytänyt nopeempaa...
Hallissahan saattoi olla, siellä ei taidettu listata kaikkia ajajia ja ajoneuvoja...

Jos joku tietää nopeamman niin viestiä tulemaan.
Loppuu turha henkseleitten paukuttelu siihen.
Ens kaudella pitää tietty mennä kovempaa mutta puhallinta tai nauruhenkeä en (ainakaan vielä) ole pyörääni laittamassa.
cool.gif

biggrin.gif
biggrin.gif
Vähän mennyt tää ohi, mutta kyllä tolla mun laitteella pystyy eurooppaan menemään (ja ajamaan takaisinkin
biggrin.gif
) siinä missä noilla muillakin katupyörillä.
Tekniikassa tai kestossa ei ole mitään mikä sen estäisi, fightermuovit valoineen takaisin kiinni ja baanalle. Jos mopo kestää vetää puoli minuuttia lämä pohjassa lentokenttää, kestää se pikku touringinkin.
Ja pyörähän on jopa rekisteröity ahdetuksi.
Ei vaan toi katuajo enää kiinnosta lainkaan enkä ole vuosiin kadulla ajellut.

biggrin.gif
biggrin.gif
Vähän mennyt tää ohi, mutta kyllä tolla mun laitteella pystyy eurooppaan menemään (ja ajamaan takaisinkin  
biggrin.gif
) siinä missä noilla muillakin katupyörillä.
Tekniikassa tai kestossa ei ole mitään mikä sen estäisi, fightermuovit valoineen takaisin kiinni ja baanalle. Jos mopo kestää vetää puoli minuuttia lämä pohjassa lentokenttää, kestää se pikku touringinkin.
Ja pyörähän on jopa rekisteröity ahdetuksi.
Ei vaan toi katuajo enää kiinnosta lainkaan enkä ole vuosiin kadulla ajellut.
Tässä "lajissa (moottoripyörä seisovalla lähdöllä 1609m loppunopeus)" niin kuin muissakin pätee suht samat lainalaisuudet eli me ei pärjätä vartilla eikä vartti vehkeet maililla niinkuin ei maraatoonari pärjää satkulla eikä päinvastoin. Mieluummin käsittäisin tän myöhäisteinien harrastukseksi joka on hyvä vastapaino työlle tai muulle pahanteolle. Se että näillä "harrastevehkeillä" ja niihin pistetyillä "suolarahoilla" päästään näinkin kovaa ja lähelle atlantin tuollapuolen olevien isojen poikien tuloksia on jonkin sortin ihme tai sit siellä vaan ei toi hinta laatuu oo kohdallaan. Oikeissa mittakaavoissa ajateltuna esim. Taxi on enemmän talkoo työn tulosta kuin ison rahan tuote. Harmi jotta toi keihäänkärki on suht kapea eli aina syksy/talvi/kevät sesongeilla on niin pirun paljon tulossa kovia laitteita ja sit kun on tapahtumien aika niin vuosi vuodesta samat naamat on siellä Top tenissä (toki muutama poikkeus kuten Mika14R). Itse auon tätä päätäni 1. että jokainen on tervetullut kenttätapahtumiin merkistä riippumatta 2. jotta ne oikeet huiput ajettaisiin vain kenttä olosuhteissa (tää ei oo vitsi)

Aluksi mulle oli tärkeetä jotta mä itse saavutan jotain mitä olen päättänyt, nyt kun siihen ei itsellä ole enää kykyä on toi muuttunut muotoon jotta tiimi saavuttaa sen.

Siispä kaikkille kynnelle kykeneville tiedoksi TFM Taxi 911 twingas tulee olemaan Suomen nopein 2010 sekä maailman nopein kaasupyörä 2010(rec. 366kmh/mile, korjatkaa jos väärä tieto?). Eli teille kaikille viimeinen kausi jolloin voitte nöyrryttää Taxin...

Aluksi mulle oli tärkeetä jotta mä itse saavutan jotain mitä olen päättänyt, nyt kun siihen ei itsellä ole enää kykyä on toi muuttunut muotoon jotta tiimi saavuttaa sen.

Siispä kaikkille kynnelle kykeneville tiedoksi TFM Taxi 911 twingas tulee olemaan Suomen nopein 2010 sekä maailman nopein kaasupyörä 2010(rec. 366kmh/mile, korjatkaa jos väärä tieto?). Eli teille kaikille viimeinen kausi jolloin voitte nöyrryttää Taxin...
Vahan ot, mutta onko toivoa etta joku paiva olet itse sarvissa?

Kyllä noi ajot on mun osalta ajettu. Kirurgi tuttuani lainaten: "paskasta ei saa konvehtia, mutta ainahan sitä voi yrittää"!

Tarvii kyllä ens vuonna päästä jonnekin kokeilemaan miten toi rukki kulkee Busaan verraten maililla, kun vartilla eroa ei ainakaan tule vielä yhtään. Noi nykytulokset kun näyttäis siltä että nopeudessa on 12R:n verraten Busan eduksi melkein 20km/h mailin kohdalla.

Tarvii kyllä ens vuonna päästä jonnekin kokeilemaan miten toi rukki kulkee Busaan verraten maililla, kun vartilla eroa ei ainakaan tule vielä yhtään. Noi nykytulokset kun näyttäis siltä että nopeudessa on 12R:n verraten Busan eduksi melkein 20km/h mailin kohdalla.
Paras kun meet ensimmäiseen mahdolliseen koitokseen, niin ehdit vielä saman kesän aikana laittaa potkua lisää. Se meinaan koukuttaa.
tounge.gif

Kyllä noi ajot on mun osalta ajettu. Kirurgi tuttuani lainaten: "paskasta ei saa konvehtia, mutta ainahan sitä voi yrittää"!
Ikavampi juttu. Tsemppia.
thumbs-up.gif

Nyt tätä lukeneena taidan ruveta kokeilemaan itsekin tuota mailia
biggrin.gif

Millaisia rahasummia teillä suurinpiirtein palaa kaudessa ? tiedän niin paljon kuin rahaa löytyy, mutta jotain osviittaa. Renkaita+ketjuja ilmeisesti menee jonkun verran. Tallissa on 3 kpl kilosia pyöriä, mutta niistä ei varmaan kannata edes yrittää rakentaa. Busasta on ilmeisesti helpoin lähteä rakentelemaan. Ja jos siitä busasta rupee tekemään niin onko eri vuosimalleilla suurempia eroja. Nuo pelithän voivat olla kilvettömiä, vai olenko ymmärtänyt väärin ? Loppunopeuteen vaikuttaa kuski vai pyörä enemmän ? Liikaa kysymyksiä, mutta aihe kiinnostaa  
biggrin.gif

Loppunopeuteen vaikuttaa kuski vai pyörä enemmän ?
...kun noilla putkivirivakioilla on omia noppeuksia tullu kokkeiltua, ja huomattua, että samanmoiset mennee liki samoille kmh luvuille kuskista riippumatta (vähän alle 300kmh mailin matkalla), niin uskaltasin väittää että suurin ero tullee nimenomhan pyörien tekniikasta (samalla kentällä samana päivänä kyseisissä olosuhteissa ajettuna). Siis noin niinku "isona kuvana".

Sitten kun alethan hiomhan niitä viimesiä kilometrejä/kymmenyksiä, niin siellä uskosin kuskilla olevan merkitystä.

Joskin johan nuo asialhen enemmän paneutunhet ajelevat risthin noita pyöriä noissa nopeusajoissa ja mielenkiintosta dataa taitaa olla tässäki topikissa esillä noista vedoista.

Tämä siis näin koukuttunhen vakiokuski-amatöörin silimin kolmen lentokenttäpäivän ja 12 vedon ohuella rintapihinällä  
biggrin.gif

sanoi:
Ja jos siitä busasta rupee tekemään niin onko eri vuosimalleilla suurempia eroja
Kokeneemhat saa oikasta, mutta vakiona K8 --> kulkee lujempaa, joskin nuo "viripalikat" on varmasti enemmän testattu ja hyväksi koettu gen1 malleissa?

Ikavampi juttu. Tsemppia.      
thumbs-up.gif
Kiitoksia, sitä tarvitaan
smile_org.gif

Hommasin jo 4x650cc injektorit joten mennäämpi sit jatkossa E85/2xdityppioksidin voimin.
Mä kattelin just 4* 2300cc suuttimia, taitaa mennä huomenna tilaukseen. Hihnavetoinen soppapumppu meni jo
033102beer_1_prv.gif

Tais taas projekti levitä käsistä, mutta mielenkiinnolla odotetaan lähteekö Kawasaki keväällä enää edes starttinappulasta käyntiin, vai pitääkö hommata starttipoika juoksuttamaan ulkoista starttia kentällä
biggrin.gif

Hommasin jo 4x650cc injektorit joten mennäämpi sit jatkossa E85/2xdityppioksidin voimin.
Mä kattelin just 4* 2300cc suuttimia, taitaa mennä huomenna tilaukseen. Hihnavetoinen soppapumppu meni jo  
033102beer_1_prv.gif

Tais taas projekti levitä käsistä, mutta mielenkiinnolla odotetaan lähteekö Kawasaki keväällä enää edes starttinappulasta käyntiin, vai pitääkö hommata starttipoika juoksuttamaan ulkoista starttia kentällä  
biggrin.gif
voin ilmoittautua vapaa ehtoiseksi starttipojaksi jos siitä ongelma tulee.
biggrin.gif

033102beer_1_prv.gif

biggrin.gif
Juu oon aina välillä kysynyt itseltäni; -Mitä järkee tässä on ?
Ei mitään!

Mutta kaipa se motivaatio on sit vaan halu laittaa Taxi syömään atomivoimaloita ja yöjunia...

Taxille toi 2010 on vika kausi joten kaikki laitetaan peliin täälläkin eli helpolla ei pääse kukaan.

Koitahan innovoida laitetta oikein kunnolla
033102beer_1_prv.gif

Back