• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Suomen nopein 2009?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Athene
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Oli joku vetäissyt kotilolla varttimailin 12.0  
bowdown.gif

Tuolla saattaisi vahingossa liikennevalolähdöissä hävitäkin. Pitää laittaa naama mieleen..
Täälläpäin liikkuu ihan ulkoa vakio japsikotilo joka ottaa vartin 10.6 ja lppuja 221... Että sellasta... En pärjänny motarilla
bawling.gif

Eikai tuo TAXI voi olla suomen 2009 nopein..  
omg.gif

Tai voi se kirjoituksissa ollakin..
No niin nyt kun noi nopeusajo tapahtumat alkaa olla tälle 2009 vuodelle ajettu niin myönnetään jotta olit oikeassa Taxin kykyjen suhteen, ei se ollut nopein vaan vasta suomen toiseksi nopein 2009. Hävisihän se Yöjunalle Joensuussa peräti 0,1 kmh maililla. Arvaa harmittaako? Siksi joutuukin kolisee vielä kauden 2010 jospa silloin näillä kirjoituksilla saatas parempi tulos aikaan tai muuten vaan hävisi säkä ja menis 400kmh rikki...  
inlove.gif
Tarkoitit varmaan, että kävisi säkä. Meinaan vaan, että tuntuu siltä kuin minulta se olis hävinnyt. Ei kai se kaikilta voi hävitä. Eilenkin kun vaihdoin kutoselle, niin lähti kaasukahvan kumi liimauksesta irti ja pyörähti tyhjää. Että silleen. Olkaa huoleti mä tuun ensi kesänäkin mukaan ja todennäköisesti otan sen huonon säkän kantaakseni.  
sad_orig.gif

Onnittelut mitalisteille, on ne hurjia nopeuksia.  
062802jumpie_prv.gif
Juuri niin, kun ei etes kirjottaa osaa...

bowdown.gif

Tuolla saattaisi vahingossa liikennevalolähdöissä hävitäkin. Pitää laittaa naama mieleen..
Noi noitten varttimailiajat on sitten ihan puuta heinää. Jos lähtee pari metriä ennen kennoa, tulee ajaksi huomattavasti todellista parempi.
Mutta eipä toi 12 aika vielä kummoinen ole, mun diesel kuorma-autokin menee virallisilla kelloilla 11.1, ensi kesänä kovempaa  
biggrin.gif

Hyvä reissu oli Lappeeseen taas kerran, olin ns. mekaanikkona kaverille ja johan siltä kansipahvi korkkasi 900 metrin kohdalla. Nopeutta vboxin mukaan 307 sillä hetkellä. Turbo hayabusa.
Kotimatkalla pysähdyttiin orimattilassa ja sinne jäi muistikin.  
033102beer_1_prv.gif

Siinä Kawan veivit  
biggrin.gif

1761610_600.jpg

bowdown.gif

Mutta eipä toi 12 aika vielä kummoinen ole, mun diesel kuorma-autokin menee virallisilla kelloilla 11.1, ensi kesänä kovempaa  
biggrin.gif
Eihän tuo 12 tosiaan kisoissa mihinkään riitä, mutta kadulla liikkuvalle autolle katulaillisilla (?) renkailla on todennäköisesti parempi aika kuin mitä millään suoraan kaupasta ostettavalla nelipyöräisellä pääsee? Asiallahan ei olisi muuten mitään väliä, mutta pyrkivät peijoonit laittamaan virikoneita sellaisiin autoihin, joita varten ei yleensä viitsi edes pienempää kepittää
biggrin.gif

bowdown.gif

biggrin.gif
Eihän tuo 12 tosiaan kisoissa mihinkään riitä, mutta kadulla liikkuvalle autolle katulaillisilla (?) renkailla on todennäköisesti parempi aika kuin mitä millään suoraan kaupasta ostettavalla nelipyöräisellä pääsee? Asiallahan ei olisi muuten mitään väliä, mutta pyrkivät peijoonit laittamaan virikoneita sellaisiin autoihin, joita varten ei yleensä viitsi edes pienempää kepittää
biggrin.gif
Mennään mennään alle 12s.. eikä siihen tarvita kuin vakiodatsuni!
kliks

"GT-R hits 60 mph in 3.3 seconds, quicker than the last Dodge Viper, Corvette Z06 and Porsche 911 Turbo we tested. Keep your foot pinned, and after another tap on the upshift paddle it will clear the quarter-mile in 11.6 seconds at more than 120 mph."

Saattaisi monet kotipampperssit yllättää jos ei tiedä mikä vehje siinä rinnalla kaasuttelee

Saattaisi monet kotipampperssit yllättää jos ei tiedä mikä vehje siinä rinnalla kaasuttelee
Yllättävän ripeästihän tuo Datsuni liikkuu. Ensimmäinen auto, jota kokeillessa havaitsi kaasupolkimen ja vauhdin olevan yhteydessä toisiinsa.
tounge.gif

Jäikös se neljäs mäntä tuosta Mikan pyörästä vielä sinne sylinteriin? Jäikö koneestä yhtään käyttökelpoista osaa vai meneekö kaikki uusiksi? Kiertokankia ei ainakaan tunnistaisi kovin helposti jos mäntä ei olisi toista päätä koristamassa.

Jäikös se neljäs mäntä tuosta Mikan pyörästä vielä sinne sylinteriin? Jäikö koneestä yhtään käyttökelpoista osaa vai meneekö kaikki uusiksi? Kiertokankia ei ainakaan tunnistaisi kovin helposti jos mäntä ei olisi toista päätä koristamassa.
Kytkin ja vaihteisto näytti pintakatselulla aika ehjiltä, kansi saattaa olla pelastettavissa jos nokkapukit pystyy korjaamaan. Lohkot ja sylinteriryhmä muruina, kampura sulanut pahasti ja nokat mustina.

Hienoja tuloksia jälleen
bowdown.gif
! Saabi oli nopee
eek.gif
!Taitaa nopeusajot olla tältä vuodelta ohi? Ensikaudelle taas uudet viritykset ja jospa se 400 km/h rikkoutuisi
thumbs-up.gif
. Jännityksellä ja mielenkiinnolla odotellaan
smile_org.gif
!

Kytkin ja vaihteisto näytti pintakatselulla aika ehjiltä, kansi saattaa olla pelastettavissa jos nokkapukit pystyy korjaamaan. Lohkot ja sylinteriryhmä muruina, kampura sulanut pahasti ja nokat mustina.
Meillä Taxi starttaa vielä yhdelle vartille 26.9 (säävaraus) tälle kaudelle ja sit alkaakin taas purku ja ensi suven pläänin toteutus. Hommasin jo 4x650cc injektorit joten mennäämpi sit jatkossa E85/2xdityppioksidin voimin. Pakopuolelle joudutaan keksimään jotakin hokkuspokkusta ja keula päivitetään gen 2 malliin jolloin saadaan jarrut hiukka tehokkaammiksi ja sit varmaan ajetaankin jo kauden 2010 kärki ja ei muutakuin saunaan ja esson baariin juhlii.

Mites siellä, joko syy seuraus oppitunnin käyneenä eväät jatkoon tiedossa?

Koneen kestävyyshän tuli jo todettua, jos kestää vetää 12 minuuttia kuivana niin täytyy olla hyvä. Eli vastaavilla kamoilla kasaan, polttoaine ei ole vielä tiedossa, E85 tai mäski.
Seuraavaksi voiskin yrittää seiskalla alkavaa teholukemaa josta voi pikkusen tiputtaa tehoa tohon lentokenttäkäyttöön sopivaksi.
Sitten vaan vedetään semmoset jäljet Busien selkään ettei ne toivu siitä ikinä  
biggrin.gif

Aika pienet suuttimet sulla, mulla on nytkin isommat ja taitaa tulla tosi järeet seuraavaksi
033102beer_1_prv.gif

Mä ajattelin tulla mukaan sanamittelöihin vasta kun kun joku aloittaa "suomen nopein 2010?" Mutta itse ensikesän rientoihin olis tarkoitus tulla Mika 14R:n vanhalla turbolla. Saa nähdä paljonko zetori potkii sillä. Paljon on vielä tekemistä, mutta tavoitteena olis hätyytellä mitali kolmikkoa entistä kovempiin suorituksiin.
smile_org.gif

Koneen kestävyyshän tuli jo todettua, jos kestää vetää 12 minuuttia kuivana niin täytyy olla hyvä. Eli vastaavilla kamoilla kasaan, polttoaine ei ole vielä tiedossa, E85 tai mäski.
Seuraavaksi voiskin yrittää seiskalla alkavaa teholukemaa josta voi pikkusen tiputtaa tehoa tohon lentokenttäkäyttöön sopivaksi.
biggrin.gif

Aika pienet suuttimet sulla, mulla on nytkin isommat ja taitaa tulla tosi järeet seuraavaksi  
033102beer_1_prv.gif
Juu kun täällä on toi ekolookisuus valloilla siksi pienillä siittimillä ja ekobensalla...mutta mietippä miten mahollista jotta S2000 (melkein puolet pienemmät kuin 650cc) anto kuitenkin evästä 312hp takapallo tehoihin ja sillä taas hätyyteltiin Joensuussa Artsiakin (360,4-->360,3) varsin uhkaavasti...eli jotenkin toi vörkkii tuloksellisesti ihan ok tuskin pelkällä aerodynamiikalla sentään kulkee?

Mutta onhan se hauska "nöyrryttää" isompia (= isompi tehoisia)
033102beer_1_prv.gif

ps. älkää aloittako suomen nopein 2010 topikkia niin on yksi riesa vähemmän
wink.gif

Mä ajattelin tulla mukaan sanamittelöihin vasta kun kun joku aloittaa "suomen nopein 2010?" Mutta itse ensikesän rientoihin olis tarkoitus tulla Mika 14R:n vanhalla turbolla. Saa nähdä paljonko zetori potkii sillä. Paljon on vielä tekemistä, mutta tavoitteena olis hätyytellä mitali kolmikkoa entistä kovempiin suorituksiin.  
smile_org.gif
No, Jorma voi onnistuessaan olla nopein Kawasaki. Joka tarkoittaa samalla myös Suomen Nopeinta 2010.
062802jumpie_prv.gif

smile_org.gif
No, Jorma voi onnistuessaan olla nopein Kawasaki. Joka tarkoittaa samalla myös Suomen Nopeinta 2010.  
062802jumpie_prv.gif
Tältä kaudelta:
Kawasaki 230hp (oletus?) 307kmh
Suzuki 200hp 326kmh

Jokuhan voisi noiden perusteella vääntää arvauksen paljonko Kawasakiin tarvitaan tehoa esim 376 lukemaan?
wink.gif

biggrin.gif

033102beer_1_prv.gif
Nyt kyllä täytyy sanoo, että kaveri on oikeesti sekasin, siis hyvässä mielessä. Paljonko tulee iskutilavuutta uuteen koneeseen jos seiskalla alkavia lukuja haetaan? Vieläkö alle puoltoista litraa? Rupee olemaan sylinteripaineet kohdallaan tuossa vaiheessa, eikä juuri mitkään alan oppikirjat käsittele moisia erikoisuuksia.

smile_org.gif
062802jumpie_prv.gif
Tältä kaudelta:
Suzuki 200hp 326kmh

Jokuhan voisi noiden perusteella vääntää arvauksen paljonko Kawasakiin tarvitaan tehoa esim 376 lukemaan?  
wink.gif
Jarim...jos toi Mikan toive toteutuu niin kawa kulkee 350 ilman katteita jos takasessa pito riittää. Kun katteet ruuvataan päälle, saa busanistit haudata Suomen nopein tittelin aika nopeasti. Mutta tosta teholukemasta pyysit veikkausta...jos se seiskalla alkaa ja on kolme numeroinen, ei paljon tarvinne selitellä.

smile_org.gif
062802jumpie_prv.gif
Tältä kaudelta:
Suzuki 200hp 326kmh

wink.gif
Jormalle voinee lisätä 200 hevosta ensikesäksi huoletta. Siitä voi laskea miten kovaa se ehkä sitten kulkee.

smile_org.gif
062802jumpie_prv.gif
Tältä kaudelta:
Suzuki 200hp 326kmh

wink.gif
Totta puhut. Jokin zetorissa on mikä tekee ilman vastuksen tosi suureksi verrattuna busaan. Se näkyy selvästi käppyrästä, jossa vaihtamisen kohdalla nopeus tippuu samantien jyrkästi. Muutama ajatus on ongelmaan on mielessä. Jos ne ei auta, niin mä kerään kylän ämmiltä hiusten kuivaajat ja teen oman tuulitunnelin.
tounge.gif
Kyllä tässä olisi tarkoitus talven aikana kiinnittää joka osa-alueeseen huomiota.

biggrin.gif
Heh, jos tää toteutuu niin sitten bussijussit rupee selittää, ettei se radalla pärjää
biggrin.gif
biggrin.gif
:"Varmaan saan paremman ajan ahvenistolla!" tai jotain vastaavaa
biggrin.gif

Back