• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Suomalainen Ranskassa 220 km/h

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Java
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ranskalainen naapurini kertoi, että paikallisissa uutisissa oli kerrottu suomalaisen moottoripyöräilijän ajaneen moottoritiellä tutkaan. Nopeusrajoitus 130 km/h, mitattu nopeus 220 km/h.

Onko palstalaisia? Olisi mielenkiintoista kuulla, menikö mopo takavarikkoon ja mitä muuta seuraamuksia on tulossa.

Noilla 130 rajoitusteillä voisi kyllä vetää eniten täysiä täysin turvallisesti. Käytännössä lienevät tulliteitä ja liikenne hiljaisempaa kuin muualla.

Hyviähän nuo Ranskan moottoritiet on ajella. Ja maksullisuus pitää rupusakin poissa. Yritän pitää nopeudet alle 180 km/h moottoriteillä, sanovat täällä 50 km/h ylityksen olevan kynnys, jonka jälkeen mopo menee takavarikkoon. En tiedä pitääkö paikkaansa.

Jouduin kesällä kuvatuksi Ranskan motarilla, ylinopeus ei ollut kylläkään kuin 20km/h luokkaa, eipä ole mitään kuulunut toistaiseksi.
Toinen kuva otettiin meistä tunnelissa jossa en mielestäni ajanut ylinopeutta mutta turvaväli ei tainnut olla määräyksien mukainen. Ei siitäkään kuulunut kenellekkään mitään. Ehkä se sitten selviää jos meidän pysäytetään Ranskassa jatkossa ;)

Jouduin kesällä kuvatuksi Ranskan motarilla, ylinopeus ei ollut kylläkään kuin 20km/h luokkaa, eipä ole mitään kuulunut toistaiseksi.
Toinen kuva otettiin meistä tunnelissa jossa en mielestäni ajanut ylinopeutta mutta turvaväli ei tainnut olla määräyksien mukainen. Ei siitäkään kuulunut kenellekkään mitään. Ehkä se sitten selviää jos meidän pysäytetään Ranskassa jatkossa ;)
Jos oli vuokra-auto alla, niin muistutus tullee vuoden päästä.

Jos oli vuokra-auto alla, niin muistutus tullee vuoden päästä.
Omilla mopoilla oltiin ja peräkkäin ajeltiin ja kaikki kuvattiin (3kk sitten).
Aika kauan jos vuosi menee vuokra-autolla, kaverille tuli muistaakseeni parissa kuukaudessa sakko jenkeistä

Puoli vuotta vei viime vuonna Itävallasta kun oli vuokrapärrä. Kuvaavat sielläkin takaa prkl.

Aamulenkillä...
talktohand.gif

Ilmeisesti ei ole kerrottu mikä tonninen pyörä oli alla? Liekö ajanut karkuun koska kytillä kesti 35km ennen kuin saivat kiinni.

Ei kannata kokeilla kahdesti.
Tällaista infoa sain n. vuosi sitten eräältä tutulta:

Motorway limit 130 km/h or 110 km/h on a wet road
+20 km/h overspeed 68 EUR-135 EUR
+30 km/h overspeed 135 EUR and need to go to court
License suspended from 30 km/h overspeed + up to 1500 EUR fine
Jail from a second 50 km/h overspeed

Measured speed reduced by 6 km/h tolerance

Ei kannata kokeilla kahdesti.
Tällaista infoa sain n. vuosi sitten eräältä tutulta:

Motorway limit 130 km/h or 110 km/h on a wet road
+20 km/h overspeed 68 EUR-135 EUR
+30 km/h overspeed 135 EUR and need to go to court
License suspended from 30 km/h overspeed + up to 1500 EUR fine
Jail from a second 50 km/h overspeed

Measured speed reduced by 6 km/h tolerance
Pientähän noi sakot on verrattuna siihen hurriin, joka ajoi autolla sveitsissä 289 tutkaan (raj.120), paikallislehden mukaan sakkoa on tulossa 1.1milj. sveitsin frangii (n.780 th euroo)+ auto (amg lokinsiipi mersu) valtiolle ja äijä viel vankilaan... Doo, taitaa sillà olla massii päällà, kun sakot tulee kuten suomessa tulojen mukaan...
062802jumpie_prv.gif

Pientähän noi sakot on verrattuna siihen hurriin, joka ajoi autolla sveitsissä 289 tutkaan (raj.120), paikallislehden mukaan sakkoa on tulossa 1.1milj. sveitsin frangii (n.780 th euroo)+ auto (amg lokinsiipi mersu) valtiolle ja äijä viel vankilaan... Doo, taitaa sillà olla massii päällà, kun sakot tulee kuten suomessa tulojen mukaan...
062802jumpie_prv.gif
Höpö höpö!

Siellä kärsii ajaa lujempaakin tutkaan vielä yli 220km/h keskinopeudella 100km matkan ja sakkoa tulee joku tonni ja that's it. Olen kokeillut niin ei kannata alkaa inttämään. Minulle sanottiin kans että pyörä paaliin, ennätys sakot jne jne.. Niin loppu tulema oli nuo sakot, pyörä takas ja 4 vuotta ajokieltoa linkkarimaassa.

EDIT: ja ranskassa poijjaat veti CarbonBlackissä 50km/h rajoituksella 310KM/H kahdella autolla ja sakkoa paritonnia ja ajokieltoa muistaakseni vuosi ranskan maalla.

062802jumpie_prv.gif
Höpö höpö!

Siellä kärsii ajaa lujempaakin tutkaan vielä yli 220km/h keskinopeudella 100km matkan ja sakkoa tulee joku tonni ja that's it. Olen kokeillut niin ei kannata alkaa inttämään. Minulle sanottiin kans että pyörä paaliin, ennätys sakot jne jne.. Niin loppu tulema oli nuo sakot, pyörä takas ja 4 vuotta ajokieltoa linkkarimaassa.

EDIT: ja ranskassa poijjaat veti CarbonBlackissä 50km/h rajoituksella 310KM/H kahdella autolla ja sakkoa paritonnia ja ajokieltoa muistaakseni vuosi ranskan maalla.
http://www.lematin.ch/actu/suisse/roulait-290-kmh-308938

Mitäs ihmettä te nyt horisette. Ainakin minä olen tältä palstalta oppinut, että vain Suomessa ylityksistä tulee merkittäviä sanktioita. Muualla kuulemma on liikennekulttuuri kunnossa eikä tarvi pelätä mitään seuraamuksia.

Mitäs ihmettä te nyt horisette. Ainakin minä olen tältä palstalta oppinut, että vain Suomessa ylityksistä tulee  merkittäviä sanktioita. Muualla kuulemma on liikennekulttuuri kunnossa eikä tarvi pelätä mitään seuraamuksia.
Suomi on niin paska maa
033102ass_1_prv.gif

Kaikkialla muualla on paremmin...
Heti kun kasvan isoksi,niin muutan pois täältä
talktohand.gif

Paska säkä Svedu-Marsukuskilla kun täräytti uudentyyppiseen tolppaan joka kykenee mittaamaan nopeuksia yli laimeiden 220:n. Olis ollu vielä varaa kiristää...  
tounge.gif

Ai joo: "Vedin" tänään itse 4-kympin alueella 43 lasissa. Välähdys kävi ja nyt odotellaan palautetta. On tää hieno paikka, ei siitä pääse yli eikä ympäri...

Back