• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Suomalainen Ranskassa 220 km/h

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Java
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ranskassa saattaa vähän lievemmistä vedoista vielä selvitä kuin koira veräjästä, joten se ei ehkä maana oikein sovellu heille, joilla on tullut raahattua mukaan niin painava reissukassa, että sitä on päästävä keventämään.

Mutta Sveitsi on aina hyvä valinta, jos liialliset massit meinaa käydä lompakon saumoja ratkomaan, ja myös Norjassa hieman astronomisemman laskutuksen järjestäminen onnistuu. Niille, jotka tykkää olla reissussa ilman pyöräänsä, laitteen takavarikoiminen järjestyy monessakin EU-maassa, kun vaan muistaa vedellä tarpeeksi härskisti päälle sen tikkarin.

http://www.lematin.ch/actu/suisse/roulait-290-kmh-308938
Kyllä minä tuon olen nähnyt ja kuten aiemmin sanoin niin kyllä meitäkin uhkailtiin vaikka ja millä. Minulla nyt vain sattuu oleman oikeuden tuomio vastaavanlaisesta asiasta pikkusen "kovemmilla" lukemilla ja vaikka uhkaukset oli samaa luokkaa kuin tuossa casessa niin en jaksa tässäkään casessa uskoa lehtiä kun on painavampaa faktaa asiasta miten noilla on tapana mennä.

Ja lainatakseni oikeuspäätöksen tehnyttä tuomaria niin niissä sakoissa on olemassa kattoraja. Toki tästäkin varmaan täällä foorumilla on parempi fakta ja tieto. Toiseksi meidän sakoissa ne summat eivät muodostuneet edes suhteessa tuloihin vaan menivät miten sattuu.
cool.gif

Autoliitolla on sangen kattavat tiedot Euroopan maista ml. liikennesakoista. Itse tapaan aina kerrata maahan mennessä ydinkohdat sakotusjärjestelmästä.
Ranskassa viime kesänä jouduin testaamaan käytännössä autoliiton tietojen paikkansapitävyyden; 158 km/h 130 alueella. Sakkoa tuli 90 €. Taulukon mukaan piti tulla 135 €. Kirjassa (ja AL:n nettisivuilla) tosin sanotaan, että poliisilla on oikeus pienentää sakkoa mikäli se maksetaan 15 vrk:n sisällä. Eli sangen hyvin piti tuo paikkansa.

Poliisit olivat asiallisia, vaikkakin vanhempi niistä (muistutti ihan sitä belgialaista etsivää, ilman viiksiä tosin) yritti aloittaa liikennevalistuksen ennen hyvästejä. Vaihdoin siinä vaiheessa Suomen kielelle. Näyttivät nopeuden tutkasta ja sakkolappukin näytti ihan viralliselta.

Ei autoliitto toki erehtymätön ole. Käytäntö saattaa vaihdella tai tieto vanhentua. Suuntaa antavat tiedot löytyvät sieltä kyllä näppärästi.

Kyllä minä tuon olen nähnyt ja kuten aiemmin sanoin niin kyllä meitäkin uhkailtiin vaikka ja millä. Minulla nyt vain sattuu oleman oikeuden tuomio vastaavanlaisesta asiasta pikkusen "kovemmilla" lukemilla ja vaikka uhkaukset oli samaa luokkaa kuin tuossa casessa niin en jaksa tässäkään casessa uskoa lehtiä kun on painavampaa faktaa asiasta miten noilla on tapana mennä.
Taisivat sääliä köyhää suomalaista motoristia. Tottakai rikkaalle hurrille pitää lyödä luu kurkuun. Paljonko muuten ajoit ylinopeutta, kun kerran paremmat lukemat olit laittanut? Tuossahan oli ajettu 290 km/h 120:n alueella.

Taisivat sääliä köyhää suomalaista motoristia. Tottakai rikkaalle hurrille pitää lyödä luu kurkuun. Paljonko muuten ajoit ylinopeutta, kun kerran paremmat lukemat olit laittanut? Tuossahan oli ajettu 290 km/h 120:n alueella.
Enemmän kuin tuon ja keskinopeus pikkasen yli 220km/h 94,6km matkalla... Oli meillä oikeita rahamiehiäkin mukana ja silti suurimmat sakot tais olla n. 4500CHF

Back