• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Suomalainen mp-jengiläinen kuoli Saksassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Matva
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Alkuperäiseen asiaan haluan sanoa: Noilla kaikilla tuolle matkalle osallistuneilla on vitun paha olo ystävän menehtymisestä,se sattuu ja kauan!
Se että mitä liiviä kukin kantaa,se ei poista itkua ja menettämisen tuskaa heidän sydämestään.
Enpä osannut asiaa tuolta kantilta ajatella lainkaan.. Tässä adrenaliini on kyllä helkkarin oikeassa, kyllä se kaverin kuolema kirpaisee aina yhtä pahasti.

Osanottoni läheisille.
(siitäkin huolimatta että henk.koht. en bandiittien, supportien jne. toimintaa millään tasolla hyväksy)

Jos kuuluminen tai support-toiminta edellyttää jotain: kuuliaisuutta, velvollisuutta tehdä jotain, jne, noiden jengien toiminta ja olemassaolo on syvältä.

Jos ne perustuu %-juttuun, niiden olemassaolo on syvältä.

Muuten jengi on jengi. Yksilöinä moni enkeli on ollut tolkullinen. Bandidos’it taas, no joo…

Kuolema on ikävä tapahtuma, joskin väistämätön…

On kiinnostavaa ,jos motoristi haluaa organisoitua käskytyshierarkiaan. Niin monimuotoista tämä prätkäkulttuuri nähtävästi voi olla…
lookaround_orig.gif

...Ja millainen on tavallinen kunniallinen työssäkäyvä henkilö? Niinpä niin...media on media ja ihminen heikko jos sen kaiken uskoo, mitä se ulos syytää...
Mediahan on ainoa keino saada tietoa, jos ei tunne osallisia tai ole nähnyt itse tapahtunutta.

Ihmisillä on yleensä taipumus kertoa asioita itselleen edullisesti. Ryhmässä yhden ihmisen mielipide onkin hetken päästä kaikkien ryhmään kuuluvien mielipide. Yksilön mielipide ikään kuin poistuu areenalta.

Miten on Liinu, kuinka "oikeaa" tietoa sinä olet tapahtuneesta saanut? Uskotko sinulle kerrottuun tietoon varauksetta?
Minäpä uskon...
ja uskon Liinun tietävän sen verran kuin on tarpeellista....

Ja jos minä, vaikka en rikollinen olisikaan, kuulun rikolliseen porukkaan niin hyväksyn niiden kaikki touhut.
Aivan .. jos kuulut poliittiseen puolueeseen, niin hyväksyt sen
jäsenten tekemät rötökset .. esim. mallia Juhantalo ... Halme ..
ja joka sakistahan noita löytyy .. rattjuoppoudesta tuomittuja ja
vaikka mitä ...

Hieman epäilen, että vaikka mihin kuuluisi, niin ei välttämättä
tarvitse hyväksyä kaikkea ... vai tarviiko ?

lookaround_orig.gif
Mielenkiintoinen näkökulma MattiR:ltä.
Mitenkäs jos asiaa väännetään toiseen asentoon esim näin:
Ennenkuin kuuluu rikolliseen tai rikollisuutta tukevaan järjestöön, siihen pitää liittyä.
Kuten puolueeseenkin ..
Liittyessään rikolliseen järjestöön tuleva jäsen kyllä tietää mitkä arvot on hyväksymässä.
Ihan kuten puolueessakin ..
Liittyessään hän siis hyväksyy rikolliset menettelytavat muilta järjestön jäseniltä. Mahtoikohan tuo päättely olla loogista ?
Mahtoi toki .. ihan justiinsa kuten puolueessakin ..
Ainoastaan sanan "rikolliset" kun karsii pois niin täsmää hyvin ..
Mutta toisaalta .. naapuripuolueen hommathan ovat 'rikollisia' ..

Mä olen hiukan sitä mieltä, että eiköhän ne suurimmat rikolliset löydy sieltä siisteistä toimistoista...
Prosenttijengit on pientä näiden "kunniallisten" varkaiden rinnalla

Kummallista.

Ilman mitään faktoja rinnastetaan lailliset puolueet ja rikollisjärjestöt, ja jengien tekemiä rikoksia vähätellään.

Tällä menolla kohta kaikki huumediileritkin on viattomia ja toisilleen lojaaleja naapurinpoikia.

Kummallista.

Ilman mitään faktoja rinnastetaan lailliset puolueet ja rikollisjärjestöt, ja jengien tekemiä rikoksia vähätellään.

Tällä menolla kohta kaikki huumediileritkin on viattomia ja toisilleen lojaaleja naapurinpoikia.
Voi myös olla, että asioita pohditaan melko vapaasti eri puolilta ja kyseenalaisistakin näkökulmista, eikä kysymys ole suoraviivaisesta rinnastamisesta. Sellaisenkin käsityksen voi tietysti saada.

Ihan tähän turvallisuuspuoleen palatakseni
biggrin.gif
Olen jo aikoja ihmetellyt mistä tulee juuri näihin pyöriin ja nimenomaan liivityyppien pakonomainen tarve rakennella sellaisia apinakiikkuja ohjaustangon sijaan? Varmaan joku elokuva siinä on taustalla? Ainakaan niillä ei ole mitään tekoa ajomukavuuden / hallittavuuden / käsiteltävyyden / turvallisuuden kanssa
062802moto_prv.gif
Tapauksen pyöristä ei ole tietoa!
Lähinnä vierestä katsoen hymyilyttää, kun karvainen mies yrittää roikkua sarvissa ja näyttää vakavasti otettavalta
biggrin.gif
taisi olla provo, mutta provotaan lisää.

tota asiaa saat ihmetellä jatkossakin. varmaan ihmettelet myöskin että miksi rasvalettijätkät rakentaa hienoja rodeja jne. varmaan joku elokuva taustalla. entä nämä kaverit jotka rakentaa turbohayabusia, siinäkin on joku järkijättöinen elokuva taustalla. tekemisen ilo, lopputuloksen riemu ja ajatus siitä että elämässä on jotain sisältöä pitää käden taitajat vauhdissa. toivottavasti ihmettelet vielä vanhana käyränä kiikkustuolissa että oliskohan itsekin pitänyt katsoa joku elokuva.

itse ajan apehangerilla toista peräkkäistä kesää, ja uskallan väittää että ajomukavuus on parempi kuin suoralla stongalla ajaessa. mitä hallittavuuteen tulee, pyörä on herkempi ajaa mutkatiellä, vastaohjaus on nopeempi ja käsiteltävyys on hyvä. turvallinen se ei ole jos sattuu vahinko ja ajaa jonkun auton perään. so what, kaikki me tiedostetaan moottoripyöräilyn vaarat, ja jos tämä liikaa pelottaa niin sillon pitää pysyä kotona. mutta älä ala väittämään tosta ajettavuudesta mitään ellet ole kokeillut sellaista itse.

vakavasti otettuna, en tuomitse kenenkään toisen valintoja pyörän suhteen. hyvä että kalusto on monipuolista. koska olisihan se jo perseestä jos tässä maassa kaikilla pitäisi olla joku kuristettu laukkupyörä tai vastaava.

eikä itse tapauksen porukalla ole enään huonoja pyöriä millä euroopan reissuja tehään. aika tuoreita, olen huomannut.

Juu, ei kynttilöitä Diabloille, Bandiiteille, Enkeleille, Kanuunankuulille ja muille vastaaville mun osalta. Mun mielestä moottoripyöräilyn liittäminen noiden %-porukoiden toimintaan on ihan perseestä! Heillä pääasia on tehdä "pisnistä" omalle emo-organisaatioille ja tuottaa rahaa millä keinolla hyvänsä, oli sitten kysymyksessä toimitusjohtaja tai tavallinen duunari. Kaikista ikävin tapaus oli mielestäni nähdä n. 10-vuotiaan poitsun kantavan Route66 paitaa ylpeän isänsä keralla. Mahtaako olla porukalla tietoa ketä sillä kamalla tuetaan???
Aito HD-porukka ja nää kundit on kaks eri asiaa. Tuskin Willie G:kään aivan riemusta hyppii, kun merkkinsä automaattisesti liitetään kyseisiin hemmoihin. Vai mistähän se johtuis, että HD:llä ajavia ratsaillaan muita enemmän sinivuokkojen toimesta, kuin muilla merkeillä ajavia?  
confused_orig.gif

HD-miehelle tsemppiä pohjoiseen!

Juu, ei kynttilöitä Diabloille, Bandiiteille, Enkeleille, Kanuunankuulille ja muille vastaaville mun osalta. Mun mielestä moottoripyöräilyn liittäminen noiden %-porukoiden toimintaan on ihan perseestä! Heillä pääasia on tehdä "pisnistä" omalle emo-organisaatioille ja tuottaa rahaa millä keinolla hyvänsä, oli sitten kysymyksessä toimitusjohtaja tai tavallinen duunari. Kaikista ikävin tapaus oli mielestäni nähdä n. 10-vuotiaan poitsun kantavan Route66 paitaa ylpeän isänsä keralla. Mahtaako olla porukalla tietoa ketä sillä kamalla tuetaan???
Aito HD-porukka ja nää kundit on kaks eri asiaa. Tuskin Willie G:kään aivan riemusta hyppii, kun merkkinsä automaattisesti liitetään kyseisiin hemmoihin. Vai mistähän se johtuis, että HD:llä ajavia ratsaillaan muita enemmän sinivuokkojen toimesta, kuin muilla merkeillä ajavia?  
confused_orig.gif

HD-miehelle tsemppiä pohjoiseen!
Et oo sitten pomperi topiikkia seurannu? Kyllä tänä päivänä taidetaan enemmän muita merkkejä ratsata
wink.gif
Tämän päivän hittisana kun tuntuu olevan ne desibelit ja keuliminen
wink.gif

Ole sinä sitten se parempi ihminen jota voi surra kun sinusta aika jättää...jos ihmisyys mitataan sitten mainitsemallasi tavalla. Minä sytytän kynttilän kyllä kaikille, omista periaatteistani huolimatta. Kuolema on kuolema, miksikään se asia ei muutu. Vielä kuoleman asiayhteys, miten on sattunut on minun mielestäni surullinen asia...

Voisihan sitä tietysti ajatella että sitä saa mitä tilaa. Idiootit hankkii moottoripyörän sen vaarallisuudesta huolimatta!
crazy.gif

Kyllä se on Liinu ihmisyys kaukana noiden kerhojen perustoiminnasta, olkoon kerhojen propaganda mitä tahansa. Tutustuppa niihin pieniin lätkiin liivissä, ja niiden merkityksiin. FTW:hän taitaa olla niitä tunnuslauseita, miks pitäis muiden perään itkeä, jos tosiaan asenne on tuo?
Vai onko %-pojat Suomessa kovia vain ulospäin, ja kotona pehmo-isiä? Onks se vaan silleen? Vie uskottavuutta kerhojen ideologioilta, sorge vaan.
Enkä mä ole sanonut olevani sen parempi ihminen. (Mutta toki jokaisella on oikeus surra ketä haluaa, sitä en kiellä.) Multa ei vaan sympatiaa riitä...

Kyllä se on Liinu ihmisyys kaukana noiden kerhojen perustoiminnasta, olkoon kerhojen propaganda mitä tahansa. Tutustuppa niihin pieniin lätkiin liivissä, ja niiden merkityksiin. FTW:hän taitaa olla niitä tunnuslauseita, miks pitäis muiden perään itkeä, jos tosiaan asenne on tuo?
Vai onko %-pojat Suomessa kovia vain ulospäin, ja kotona pehmo-isiä? Onks se vaan silleen? Vie uskottavuutta kerhojen ideologioilta, sorge vaan.
Enkä mä ole sanonut olevani sen parempi ihminen. (Mutta toki jokaisella on oikeus surra ketä haluaa, sitä en kiellä.) Multa ei vaan sympatiaa riitä...
Ensiksikin ihminen on ihminen, mihinkään muuhun katsomatta. Inhimillisyys on sitten eri asia, sen määritelkööt jokainen itse.

Juuh...aika läheltä nuita liivejä on tullut kateltua
biggrin.gif

Ja kyllä "meidän isi" pelaa ja leikkii lasten kanssa, olkoon sitten pehmoisi jos isä joka on lapsilleen/lapselleen isä on vain ja ainoastaan pehmoisi
buttrock.gif
Viettää jopa suurimman osan ajastaan perheen kanssa
smile_org.gif
Huono isi on se joka ei osaa olla lastensa kanssa muuta kuin siitoshetkellä ja silloinkaan ei vielä itse lapsen kanssa, mutta osan siitä!
kaboom.gif

Mitäpä jos 90-luvun ideologia on sittemmin muuttunut? Entä jos sinulla katse on jämähtänyt sinne?

Mutta rauhaa sinulle ja aatoksillesi!
bowdown.gif

Kummatkohan mahtaa olla useimmin lehtien otsikoissa, niinsanotut moottoripyöräjengit vai kaikki muut ns. tavalliset motoristit??? Ja kuka aiheuttaa isommat menetykset yhteiskunnalle joko rahassa tai henkilövahingoissa, pimeä raha on pimeää tekee sitä kuka vaan mutta liikennevahingot maksatetaan kaikilla. Elämä on...

Voisi vaihtaa toiseen topicciin, tässä ei enää ole kyse alkuperäisestä otsikosta kovinkaan runsaasti.
-Sergei-

P.S. Sinänsä mielenkintoista keskustelua.

Mutta, mutta se asenteellisuus...

No niinpä just. Tuon lehden jutut on aina sitä tasoa, että mökillä paskahuusissa niihin voi perseensä pyyhkästä... HD, jengit ja paikallisen pollarin "paljastukset". No saavat ihmiset taas jeesusteltavaa kaffepöytään.. hohhoijaa.

Ikävä tapaus ja ainekset vielä suuremman sopan syntyyn oli varmasti melkoisen lähellä.

No niinpäs olikin.Minähän en rikollisille kynttilöitä sytyttele saatana!
Kiva asenne! Kyllä hän oli ihan työnjohtajana isossa firmassa...se siitä rikollisuudesta!
Niinku Juhantalo? Mitä se työnjohtajana isossa firmassa merkkaa. Jos joku nysvää Bandidosien kanssa, niin arvomaailma on selvä! En itse ainakaan työnjohtajaksi ottaisi, vaikka olis kuinka "hyvä" työmies.

No niinpäs olikin.Minähän en rikollisille kynttilöitä sytyttele saatana!
Kiva asenne! Kyllä hän oli ihan työnjohtajana isossa firmassa...se siitä rikollisuudesta!
Niinku Juhantalo? Mitä se työnjohtajana isossa firmassa merkkaa. Jos joku nysvää Bandidosien kanssa, niin arvomaailma on selvä! En itse ainakaan työnjohtajaksi ottaisi, vaikka olis kuinka "hyvä" työmies.
Kyllä minä tehokkaan ja reippaan työnjohtajan palkkaan kunhan tekee tulosta,tietenkin homman pitää pelata laillisesti ja lojaalisti muita kohtaan,mutta ei minua liivit säikäytä,jokainen tekee vapaa-ajallaan mitä haluaa,kunhan ei sotke työtä samaan julkisuuteen. Mutta homoa ja neekeriä en palkkaa! (nyt tulee varmaan noottia
tounge.gif
)

Back