• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Suomalainen mp-jengiläinen kuoli Saksassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Matva
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ja mun oma isäni on sitä mieltä, että kaikki motoristit on idiootteja paskiaisia, vaarantavat liikennettä ajamalla kaistojen välissä ja keulimalla mm. kehä kolmosella ruuhka-aikaan. Samaisen keulian olen itsekkin nähnyt, aika hurjapää 8kympin vauhdissa!

Minä olen näin ollen musta lammas isälle
033102ass_1_prv.gif

Mutta hyvää päivänjatkoa kaikille, nyt painumme koko perheen voimin nauttimaan auringosta.

Minä kuulin kyllä kolarin osapuolilta ihan eri version kuin mitä lehti näemmä kirjoittaa. Syylliseksi epäilty vapautettiin 2000 euron takuita vastaan, jotka kyllä saa takaisin kuulemma jos ei todeta syylliseksi, muutoin ne menee sakkoihin. Kyllä siis täytyy sanoa, että Suomen käytännöt ovat leppoisampia kuin Saksan maalla.

Eikä siellä kukaan mitään ruumista ollu kotiin halunnut kantaa mukanaan takaisin Suomeen, jos tarkoitat ko. onnettomuutta...aika törkeää!

Hei peace! Minä en väittänyt mistään ruumiin mukaan ottamisista.

Minähän sanoin, että IS:n haastattelema suomalaispoliisi kertoi sellaista ja mielestäni kirjoitin vielä perään epäileväni tämän suomalaispoliisin "tietoja".

Sitä ei kai voi kiistää, etteikö tuollainen uutisointi vaikuttaisi niihin asenteisiin.

Tuo takuiden ottaminen taitaa olla melko tavallista ulkomailla. Onhan siinä vaarana, että mahdollinen rikollinen pakenee maasta ennen käräjiä.

Käytetään sitä myös Suomessa. Kun venäläinen kuski on osallisena kuolemaan johtavassa kolarissa, niin käytännössä Iivana istuu putkassa odottamassa käräjiä, koska jos rajan yli päästetään, niin sitä ei takaisin saada. Eikä Suomessa voi siinä tilanteessa vapautua edes takuita vastaan.

Suomalaista ei tuollaisesta tietenkään häkkiin laiteta, vaan käräjille mennään vapaalta jalalta.

Siihen muutaman viikon putkareissuun verrattuna saksalaisten vaatimat parin tonnin takuut ovat todella asiallinen vaihtoehto.
Mies toi lehden kotiin. Mainittiin siinä todellakin siitä ruumiin mukaan ottamisesta, mutta mainintana oli, että se oli joku muu mp-jengi. Ja sekin oli  valetta että vain muutama porukasta tuli Suomeen. koko porukka palasi Suomeen, kenelläkään ollut mitään halua jatkaa matkaansa tämän jälkeen...

Kaiken kaikkiaan asiallinen kirjoitus tällä kertaa oli lehdessä, lukuunottamatta muutamia epäkohtia.

Ja mitä yhteistyöhön kieltäytymiseen tulee, niin oli kundit ihmetelleet kovaan ääneen sitä 2000 maksua. Kyllä tuollaisesta summasta varmaan jokaiselle tulisi sellainen mitä v***ua asenne. Ainakin mulle...ja isosti rääkyisinkin, ensi rektio olisi kyllä voimakas! Harvalla on tuollaisia summia tilillään, mulla ei edes palkkapäivänä  
nixweiss.gif

Onnettomuuteen tai sen seurauksiin en ota kantaa, mutta kyllä väkisin tulee mieleen muutama juttu tästä jengiläisten hyvyydestä ja pahuudesta.

Mielestäni kuka tahansa, joka jollakin lailla tukee, kannattaa tai peräti kuuluu johonkin 'rikollisjärjestöön', on vähintäänkin outo tyyppi. Vaikka ei itse mitään sinkoiskuja ja huumebisneksiä tekisikään, niin ilmeisesti hiljaa hyväksyy sellaiset. Vai miksi hän muuten on porukassa?
Oma käsitykseni on se, että niiden oikeiden 'kovien heebojen' lisäksi mukana on niitä, joille kuuluminen tällaiseen maineeltaan rankkaan porukkaan on elämän upeimpia asioita.

Toinen juttu on Liinun mainitsema hieno henki ko. porukoissa. Totta kai jokaisessa kiinteässä remmissä on omanlaisensa 'veljeä autetaan'-meininki. Vaan kun nämä veljet auttavat tarvittaessa mukiloimalla ja ampumalla, onko se enää niin hirveän hienoa... kun kuitenkin eletään tässä normaalimaailmassa, ei elokuvassa.

Tällaisia vain viattomasti mietin. Itsekin Kiirastulen Kerubeihin aikanaan kuuluneena. Nykyään Helvetin enkelit varmaan hakkaisivat jo siitäkin syystä...
sad_orig.gif
cool.gif

Surullinen tapaus kuoli kuka tahansa. Mutta, mutta se asenteellisuus, törmäsi Harley Davidsonilla.
Niin, ja että sekin piti mainita erikseen... Ei olis mainittu, jos olis ollu Honda GW-porukka menossa pitää vuosittaista partyaan, jotta kaatui Hondalla (huomatkaa - tässä käytän hyväkseni samaa asenteellisuus-keinoa...Honda Gold Wing...). Media käyttää tarkotuksella hyväkseen sitä negatiivista kuvaa, joka yleisöllä on HD-pyöriä ja -porukkaa kohtaan - tyyliin, enhän mä mitään asenteellista kirjottanut, mähän vaan sanoin pyörän merkin...  
nixweiss.gif

Sinänsä tää on ollu avartava keskustelu, ainakin mulle. Mulla on kavereissa HD:llä ajavia ja niitä rakentavia, ko. talleilla pyöriviä kivoja ihmisiä, joilta olen saanu harrastuksessani tosi paljon tukea, pyyteetöntä apua ja neuvoja. Toisaalta olen joutunu näkemään vähän sitä toistakin puolta - niitä, joille kerhottelu on tullu vähän liian "vakavaks harrastukseks". Mulla on vähän ristiriitanen asenne noihin kuvioihin... Eihän toisaalta voi olla niin, että mopoMERKKI kertos tyhjentävästi ihmisen lainkuuliaisuuden tai moraalin tason..!!  
veryangry.gif

...Ja millainen on tavallinen kunniallinen työssäkäyvä henkilö? Niinpä niin...media on media ja ihminen heikko jos sen kaiken uskoo, mitä se ulos syytää...
Mediahan on ainoa keino saada tietoa, jos ei tunne osallisia tai ole nähnyt itse tapahtunutta.

Ihmisillä on yleensä taipumus kertoa asioita itselleen edullisesti. Ryhmässä yhden ihmisen mielipide onkin hetken päästä kaikkien ryhmään kuuluvien mielipide. Yksilön mielipide ikään kuin poistuu areenalta.

Miten on Liinu, kuinka "oikeaa" tietoa sinä olet tapahtuneesta saanut? Uskotko sinulle kerrottuun tietoon varauksetta?

Mua askarruttaa kuitenkin vielä tämä asia.Kuinka tämä sitten toimii? Jos supporttaa vaikka enkeleitä tai bandiidoja,niin tuetaanko siinä sitten ajatusta huumeiden kaupasta,viilattujen aseiden myynnistä,kilpailevien diilereiden tappamista vai yleensä vaan ollaan hengessä mukana turvallisemman moottoripyöräilyn puolesta?
Tämä hiukan mietityttää minuakin.
Tukee vai ei tue ?. Ja mitä ?.  
omg.gif
withstupid.gif

paha juttu oli miten oli. Se kävi mielessä, että lasketaankohan ulkomaailla kuollut suomalainen suomen liikennetilastoihin.? eipä kai.

porukassa ajo on siitä petollista, että siinä tuntee olevansa turvassa, vaikka itse asiassa vaara momenttia on paljon enemmän kuin yksin ajaessa. haitariliike, liian lähellä muita ajaminen(kun kerran on samaa porukkaa, niin turvaväliä ei tule itsekkään pidettyä). ja muiden vauhdin mukaan ajaminen, esim tuntemattomalla teillä, jossa vetäjä tuntee tien ja pusket itse perässä samaa vauhtia tuntematonta tietä.

paha juttu oli miten oli. Se kävi mielessä, että lasketaankohan ulkomaailla kuollut suomalainen suomen liikennetilastoihin.? eipä kai.
Ilmeisesti lasketaan meikäläisiin tilastoihin. Ainakin Liettuassa kuollut suomalaispariskunta (
kynttila.gif
) oli Turvallisuus-osion Köpin alottaman topicin Koosteet viime vuosina kuolleista -tilastossa (jota en tietty osaa linkata tänne). Ko. tilasto oli aika ajatteluttavaa luettavaa...  
shaun.gif

Ilmeisesti lasketaan meikäläisiin tilastoihin. Ainakin Liettuassa kuollut suomalaispariskunta (
kynttila.gif
) oli Turvallisuus-osion Köpin alottaman topicin Koosteet viime vuosina kuolleista -tilastossa (jota en tietty osaa linkata tänne). Ko. tilasto oli aika ajatteluttavaa luettavaa...
shaun.gif

Liikenneonnettomuuksien tutkijalautakunnat eivät tutki ulkomailla tapahtuneita kuolonkolareita, mutta Suomessa tapahtuneet tulevat tilastoihin uhrien kansalaisuudesta riippumatta. Eli virallisiin tilastoihin tämä tai Baltian onnettomuus eivät tule.

Harrastajien pitämiin tilastoihin ne on kyllä syytäkin merkitä. Kuollut suomalainen motoristi on kuollut suomalainen motoristi, joutuupa kolariin missä tahansa.

Liikenneonnettomuuksien tutkijalautakunnat eivät tutki ulkomailla tapahtuneita kuolonkolareita, mutta Suomessa tapahtuneet tulevat tilastoihin uhrien kansalaisuudesta riippumatta. Eli virallisiin tilastoihin tämä tai Baltian onnettomuus eivät tule.

Harrastajien pitämiin tilastoihin ne on kyllä syytäkin merkitä. Kuollut suomalainen motoristi on kuollut suomalainen motoristi, joutuupa kolariin missä tahansa.
Kiitos selvennyksestä! Se oli siis harrastajien pitämä tilasto, johon viittasin.  
confused_orig.gif

Se on aivan yks ja sama mitä kukin työkseen tekee. Se ei tee ihmisestä sen parempaa tai huonompaa. Jos haluaa konnia tukea ja siinä sivussa tienata, maksoi mitä maksoi, on osansa valinnut. Minä en ainakaan näitä konnaporukoita viitti mopoilijoiksi rinnastaa ja kynttilöitä sytytellä. Nää porukat aiheuttaa niin paljon surua ja harmia ympäri maailmaa.
Ootteko joskus nähneet, että ammunnan harrastajat sytyttelis kynttiläketjuja toisensa ampuneille konnille, kun kerran käyttivät noita rakkaita harrastusvälineitä?

Sääli, että joku menehtyy mp onnettomuudessa.
Muuten. "Hells Angels moottoripyöräilijöitä jotka ovat rikollisia"
"Banditos rikollisia jotka alkavat moottoripyöräilijöiksi"
Molemmat lainaukset paikallisista poliisin haastattelust (rikollisista)mp jengeistä.

Ja jos minä, vaikka en rikollinen olisikaan, kuulun rikolliseen porukkaan niin hyväksyn niiden kaikki touhut.

Banditos: It is no way your brother has allways right but he is allways your brother.
Mikä sinälläään ei ole ollenkaan hassummin sanottu mutta
cool.gif

Ja jos minä, vaikka en rikollinen olisikaan, kuulun rikolliseen porukkaan niin hyväksyn niiden kaikki touhut.
Aivan .. jos kuulut poliittiseen puolueeseen, niin hyväksyt sen
jäsenten tekemät rötökset .. esim. mallia Juhantalo ... Halme ..
ja joka sakistahan noita löytyy .. rattjuoppoudesta tuomittuja ja
vaikka mitä ...

Hieman epäilen, että vaikka mihin kuuluisi, niin ei välttämättä
tarvitse hyväksyä kaikkea ... vai tarviiko ?

lookaround_orig.gif

vaikka mitä ...

lookaround_orig.gif
Höpö höpö
biggrin.gif

vaikka mitä ...

lookaround_orig.gif
Mielenkiintoinen näkökulma MattiR:ltä.  
Mitenkäs jos asiaa väännetään toiseen asentoon esim näin:

Ennenkuin kuuluu rikolliseen tai rikollisuutta tukevaan järjestöön, siihen pitää liittyä.
Liittyessään rikolliseen järjestöön tuleva jäsen kyllä tietää mitkä arvot on hyväksymässä.  Liittyessään hän siis hyväksyy rikolliset menettelytavat muilta järjestön jäseniltä. Mahtoikohan tuo päättely olla loogista ?

vaikka mitä ...

lookaround_orig.gif
Kaippa ne hyväksy Juhantalon rötökset kun kerran äänestivät sen takaisin Eduskuntaan.

Kepun pääideologia on tuskin tehdä rötöksiä. Mä ainakin ajettelen että esim. natsipuoleen jäsenet ja kannattajat hyväksyy natsien teot. Kuinkas muutenkaan?  Tai sitte en ymmärtänyt logiikkaa.

En kyllä tunne näiden järjestöjen toimintaa. Onko nää support- kerhot kadonnutta respektiä etsiviä HD -miehiä vai mitä? Surffasin sivuilla, mutten löytänyt kuin huonoa englantia ja kurjaa suomen kieltä, päämäärä ei auennut lainkaan.
withstupid.gif

Edit: Eikös säännöissä sanota että "Veli" ei voi millään olla aina oikeassa, mutta sun pitää silti olla "Veljen" kanssa samaa mieltä tms? Eli kyllä pitää hyväksyä kaikki.

vaikka mitä ...

lookaround_orig.gif
Kaippa ne hyväksy Juhantalon rötökset kun kerran äänestivät sen takaisin Eduskuntaan.

Kepun pääideologia on tuskin tehdä rötöksiä. Mä ainakin ajettelen että esim. natsipuoleen jäsenet ja kannattajat hyväksyy natsien teot. Kuinkas muutenkaan?  Tai sitte en ymmärtänyt logiikkaa.

En kyllä tunne näiden järjestöjen toimintaa. Onko nää support- kerhot kadonnutta respektiä etsiviä HD -miehiä vai mitä? Surffasin sivuilla, mutten löytänyt kuin huonoa englantia ja kurjaa suomen kieltä, päämäärä ei auennut lainkaan.
withstupid.gif

Edit: Eikös säännöissä sanota että "Veli" ei voi millään olla aina oikeassa, mutta sun pitää silti olla "Veljen" kanssa samaa mieltä tms? Eli kyllä pitää hyväksyä kaikki.
No niinhän tuo velijuttu toimii asiassa kun asiassa,siihenhän kaikki perustuu,ryhmähenkeen?
Niinhän oli tuolla jossain muussa topikissa kytästä joka ei käräytä toista kyttää(oli jostain kumman syystä isoveljen valvomana,kapinahenkisenäkö poistettu..?).

Elämisemme vahvuus perustuu juuri siihen että meillä on hyviä ja luotettavia ystäviä jotka eivät käännä selkäänsä missään tilanteessa.Se että suojeleeko kyttä tai jengiläinen tai joku muu omiansa väärin perustein,lakia vastaan on asia sinänsä,ja vaikea ottaa kantaa kun ei tiedä taustoja. Mutta kyllä minä suojelen ja olen uskollinen ennemmin ystävälleni kuin sadalle jänikselle.
Ja tämähän onkin valtiolle vaarallista ajattelutapaa... on toisilleen uskollisia ajattelevia ihmisiä.. niidenhän ajatukset saattavat ajaa korkeammalle kuin yhteiskunnan viisaille on tarpeen..nehän saattavat kyseenalaistaa ``demokraattisen järjestelmän``,joka hyvin tuloksin on juuri pystynyt tasapäistämään kansan ja suonut sen olemaan mahdollisimman eripurainen.. silloin tuon kansan aika menee pikkuasioista riitelyyn ja toisten moralisointiin,ja ne eivät kiinnitä huomiota siihen mitä ne todelliset isot herrat tekevät,siis niitä todellisia rikoksia jotka kauniisti naamioidaan hämäävillä ja mitäänsanomattomilla nimillä.

Alkuperäiseen asiaan haluan sanoa: Noilla kaikilla tuolle matkalle osallistuneilla on vitun paha olo ystävän menehtymisestä,se sattuu ja kauan!
Se että mitä liiviä kukin kantaa,se ei poista itkua ja menettämisen tuskaa heidän sydämestään.
Ihminen on inhimillinen,kuka on oikeassa ja kuka väärässä,mutta tuska meillä jokaisella on sama.
Tsemppiä ja jaksamista kavereille ja omaisille.

Back