• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Suojapaita kokemuksia.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Chivas067
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
RiderOnTheStorm sanoi:
On kokemuksia!
Heinäkuussa 2017 mersu kurvasi eteeni suoralla asfalttitiellä. Vauhtia mulla oli n. 70km/h. Mulle ei jäänyt aikaa reagoida eikä jarruttaa joten osuma mersun etukulmaan oli väistämätön. Lensin kaaressa auton yli ojanpenkkaan ja otin mukaan pari postilaatikkoa. Jäin makaamaan ojan pohjalle johon sain parissa kymmenessä minuutissa ensiapua.
Siitä ambulanssilla sairaalaan ja röntgen- sekä magneettikuvien jälkeen todettiin että 2 niskanikamaa on murtunut. Todennäköisin syy on kun tulin ojaan jotakuinkin pää edellä, ja pää vääntyi ojanpenkkaan osuessa.
On vaikea sanoa olisiko edes niskatuki suojannut niskarangan murtumalta.
Joka tapauksessa osumia tuli muitakin (esim. ne postilaatikot) ja missään muualla ei ollut murtumia.
Mulla oli päällä kyseinen Sweepin Kusazuri ja ostin heti toisen samanlaisen kun olin riittävästi kuntoutunut!

Käytän suojapaitaa juuri helteellä, päällä läpipuhaltava takki. Viime kesänä ajoin kolme päivää 35 asteen kelissä, hyvin toimi, myös paikallaan ollessa.

En jaksa kaivaa, niin kysyn.. Mitä eroa noilla Leattin "normi" ja "Lite" suojapaidoilla on sillai aikuisten oikeasti???

TH1972 sanoi:
En jaksa kaivaa, niin kysyn.. Mitä eroa noilla Leattin "normi" ja "Lite" suojapaidoilla on sillai aikuisten oikeasti???

Tuossa erot:

BODY PROTECTOR 3DF AIRFIT LITE
Premium Level One Soft 3DF Body Protection

The 3DF AirFit Lite offers a slim, light fit that protects the chest, back, elbows and shoulders. Made of the same 3DF AirFit impact foam as the 3DF AirFit Body Protector, the Lite version also has a soft, flexible construction but protects your body by absorbing energy upon impact.

Scoring a total of 18 points in the Leatt protection system, it is CE tested and certified as impact protection. It will fit your body perfectly as the multi-layer impact foam is made of a sandwich-type lay-up that allows for movement between the layers, permitting easier bending and therefore better comfort. For added convenience, it is compatible with your neck brace and even offers additional upper-chest protection for non-neck brace users. The 3DF AirFIt Body Protector is the next level in safety with 21 points.

BODY PROTECTOR 3DF AIRFIT
Optimum Level Two Soft 3DF Body Protector

Our soft shell 3DF AirFit Body Protector offers chest, back, elbow and shoulder protection and scores a total of 21 points in the Leatt Protection rating system.

Made of soft and flexible 3DF AirFit impact foam, it conforms to your body shape to offer a comfortable fit. This foam absorbs energy however, protecting you during a crash by taking those hard knocks.

The body protector is compatible with your neck brace and even offers extra upper-chest protection for non-neck brace users. It is further equipped with an elastic chest strap that will ensure an even better fit, and the impact foam’s perforated design allows for ventilation.

CE tested and certified as impact protection, this body protector offers the perfect combination of comfort and premium protection.

V2 sanoi:
Minkälainen tuo on päällä hellekelillä? Hiostaako pahasti?
Kyllähän se hiostaa varsinkin selästä. Mutta on mielyttävämpi kuin oikeastaan mikään takki mitä olen kokeillut.

Pekkavee sanoi:
Mikä tuo tuommoinen kivijalkakauppa on, jolla on valikoimassaan noin hyvä suojatakki?

Olet oikeassa, tarkemmin asiaa tutkittuani kyseessä onkin nettimyymälä joilla on myös huolto/liiketilat, eikä näytä olevan auki ainakaan näin sydäntalvella. Pitännee selvitellä onnistuuko molempien kokojen tilaaminen liikkeeseen jossa saisi noita rauhassa kokeilla.

pistepirkko sanoi:
Olen myös harkinnut suojapaidan hankkimista ja Leatt tuntuu muutoin hyvältä vaihtoehdolta, mutta tuo selkäpanssari näyttää jäävän hieman lyhyeksi niskaa kohden.

Onko kellään kokemusta Rukkan suojapaidoista, esim. Rukka D3O Air RPS Protector?

Tätä samaa laitosta ja Leattia olen tässä puntaroinut, onko kokemuksia Rukkaihmisillä? Lisäksi, minkälaisia takkeja porukka tuossa päällä pitää? Jos siis nyt suomi-ilmastosta puhutaan, Espanjan t-paitapuuhat on sitten erikseen.

MoottoriKeisari sanoi:
Tätä samaa laitosta ja Leattia olen tässä puntaroinut, onko kokemuksia Rukkaihmisillä? Lisäksi, minkälaisia takkeja porukka tuossa päällä pitää? Jos siis nyt suomi-ilmastosta puhutaan, Espanjan t-paitapuuhat on sitten erikseen.

Viimekesänä toimi suojapaidan päällä hyvin huppari ja airbagliivi. Täksi kesäksi oon kattellut jotain kevlarhupparia =pakosta joutuu ajelemaan myös kaupungissa.

Menin ja tilasin tuon Leattin 3DF AirFit Liten, mutta oli se selkäpanssari niin auttamattoman lyhkänen että pakko oli lähettää takaisin. Alapuolikas selästä oli täysin suojatta, samoin ylimmät nikamat. Ehkä se on tuo minun pitkä selkä, kuten kerran työterveyslääkäri asian ilmaisi.

Edelleen mietityttää Rukkan vermeet. Oliskohan ne enemmän meidän suomalaisten mitoissa.

Viimeksi muokattu:
pistepirkko sanoi:
Menin ja tilasin tuon Leattin 3DF AirFit Liten, mutta oli se selkäpanssari niin auttamattoman lyhkänen että pakko oli lähettää takaisin. Alapuolikas selästä oli täysin suojatta, samoin ylimmät nikamat. Ehkä se on tuo minun pitkä selkä, kuten kerran työterveyslääkäri asian ilmaisi.

Edelleen mietityttää Rukkan vermeet. Oliskohan ne enemmän meidän suomalaisten mitoissa.

On, ainakin selän osalta.

pistepirkko sanoi:

Missäs pistepirkko vaikuttaa, mulla on Scott 450 joka jää käyttämättä crossiin liika pitkän selkäpanssarin vuoksi. Crossissa kun jumppaa ni välillä selkäpanssarin alaosa koskettaa satulaan ja se ei tunnu hyvältä. 180/85 suomalaiselle istuisi muuten hyvin. Oon harkinnu että sataan panssaria lyhemmäksi, mutta jotenkin se ei tunnu hyvältä ajatukselta. Tota saisi ainakin kokeilla ja varm,aan sen myyn alle 10krt käytettynä sopivasti pois.

Tollane: https://www.fc-moto.de/en/Scott-Pursuit-450-Protector-Jacket

garagesale sanoi:
Missäs pistepirkko vaikuttaa, mulla on Scott 450 joka jää käyttämättä crossiin liika pitkän selkäpanssarin vuoksi. Crossissa kun jumppaa ni välillä selkäpanssarin alaosa koskettaa satulaan ja se ei tunnu hyvältä. 180/85 suomalaiselle istuisi muuten hyvin. Oon harkinnu että sataan panssaria lyhemmäksi, mutta jotenkin se ei tunnu hyvältä ajatukselta. Tota saisi ainakin kokeilla ja varm,aan sen myyn alle 10krt käytettynä sopivasti pois.

Tollane: https://www.fc-moto.de/en/Scott-Pursuit-450-Protector-Jacket

Näyttää mielenkiintoselta, mutta asun tätä nykyä täällä Genevessä, Sveitsissä joten hiukan käy pitkäksi tuo matka kokeilemaan. :)
Kiitos kuitenkin tarjouksesta.

Mulla on tommonen
https://www.24mx.fi/suojaliivi-raven-torso#?p
Tai ainakin saman näköinen ja samasta paikasta tilattu.
Reilu 2 vuotta ollut käytössä. Oikeen mukava päällä.
Kerran murtunut olkapää ja viimeksi murtui kylkiluu. Mutta oikeen mukava on päällä. Testaus jatkuu:grin:

xjrrrrräyh sanoi:
Leatt:n 3d:t (AirFit) meillä olleet käytössä jo oisko neljä vuotta ja ainoa mitä nyt täytyisi tehdä on vetoketjun vaihto mun paidasta... Se on pari kertaa viime kesänä kapinoinut, takit on samaa kokoa ja mulla on vähän ympärysmitta isompi niin joutuu piukotuksiin... Muuten ne on olleet mukavat, ei kuumakaan kun on verkkoa ja venyy, helteellä mulla semmonen tosi kiva kankainen mesh-rotsi ja muuten nahkatakki (josta suojat poistettu). Ei olla kumpikaan käytäntöä kokeiltu eli kaatuessa sitä tuotetta testattu, vielä...

Eikä ole tylsä pukea ja käyttää, ei haittaa liikkumistakaan mitenkään. Erittäin hyvä, sanoisin.

Motokeitaaltahan ne hyllystä löytyi.

Kelkalla oon pyöriny jäisellä reitillä katon kautta ympäri samaisella Leattin paidalla ja selkä-ja kyynärsuojat toimi ainakin oikein mainiosti. Selkäsuojan yläosa on kohtuu matala niskasuojan käytön/tilan vuoksi, mutta iskut tulee yleensä alemmas. Rintapanssarin kohtaan mikään ei sattunu osumaan, mutta tuon yksosasen rintapanssarin pitäis olla keskeltä halkeavia reippaasti parempi. Kiva päällä. Paita vaan alkaa kulua puhki suojien alareunojen kohdalta muutaman kauden jälkeen.

Viimeksi muokattu:
Nyt on hallussa tuo Rukka RPS suojapaitaversio ja heti lisää hankintakysymyksiä. Tekstiilitakki on mallia hanx jonka suojat saa helvata sviiduun ja on muutenkin pikkusen reilu niin ei aiheuta ongelmaa. Tekisi mieli lämpimästä kesästä haaveillessa vielä lisätä nahkatakki vaatevalikoimaan ja nyt kyssäri että millaisia nahkarotseja suojapaitailijoilla on päällä? Koko on tietty personal juttu mutta onko missään myynnissä esim vähemmillä/ilman suojia nahkatakkeja tätä asiaa silmälläpitäen. Minkä verran pitäisi olla paksuutta mahassa että uskaltaisi luottaa ns, ei tätä harrastusta varten suunniteltuun rotsiin.

Back