• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Storm-Motorin öljynsuodatin ...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mtkoskin
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No perskules, tuon dokkarin mukaanhan tuo Stormista ostamani EMGO 10-82230 on juurikin:

"This is also an excellent filter, sharing most of the same qualities of the Honda filter. Most of the differences are in the filter element design. It is not as wide as the Honda element, and has a few less pleats. It uses a rubber seal to mate the element to the mounting plate. This is a good filter."

Eli, suomeks ... Laadukas suodatin, joka jakaa Hondan suodattimen kanssa samat ominaisuudet. Suodatinelementissä suurimmat erot. Ei ole yhtä leveä kuin Honda sekä sisältää vähemmän noita lerpakkeita. Suodattimessa on kumitiivisteet osien välissä. Tämä on hyvä suodatin.

Tämän dokumentin mukaan kyllä uskallan tuon suodattimen ruuvvata paikoilleen ilman huolen häivää. Suuri kiitos kaikille keskusteluun osallistuneille!
bowdown.gif

itsellä jäi huono kuva stormin suodattimista kun vanhaan pyörään vaihdoin öljyjä, päätypelti oli irronnut paperista liimasauman kohtaa, ja kumi osat kovettuneen pahasti, pyörä oli 500 gs jossa on siis suodatin koneen sisällä.

itsellä jäi huono kuva stormin suodattimista kun vanhaan pyörään vaihdoin öljyjä, päätypelti oli irronnut paperista liimasauman kohtaa, ja kumi osat kovettuneen pahasti, pyörä oli 500 gs jossa on siis suodatin koneen sisällä.
Maanantai kappale?

Itellä kaikki pois ottamani suodattimet olen tarkistanut (laittanut kuivumaan/valuttanut tyhjiksi) ja todennut "hyviksi" eli ei ole hajonnut koneen sisälle. Ollut ryhdissään.

Hiukka OFF-TOPIC: Mä tiedän, että mun ei pitäis tästä kirjoittaa, mutta hommasin tuossa tänään Delvac MX 15W-40 öljyä ja meinasin testata sitä tuossa VFR:ssä. Ympäri internettiä lukemieni kommenttien perusteella hyvinkin sopiva öljy juuri tuohon pyörään.

En jaksa kirjoittaa miksi valitsin öljyksi tuon Delvacin enkä jotain mp-öljyä mp-kaupasta. Jos jollain on kokemuksia tuosta öljystä tuossa pyörässä (RC36) niin mielenkiinnolla kuuntelen. Ei kuitenkaan aloiteta mitään vääntöä Delvacin paremmuudesta prätkissä ... Eihän?

Hiukka OFF-TOPIC: Mä tiedän, että mun ei pitäis tästä kirjoittaa, mutta hommasin tuossa tänään Delvac MX 15W-40 öljyä ja meinasin testata sitä tuossa VFR:ssä. Ympäri internettiä lukemieni kommenttien perusteella hyvinkin sopiva öljy juuri tuohon pyörään.

En jaksa kirjoittaa miksi valitsin öljyksi tuon Delvacin enkä jotain mp-öljyä mp-kaupasta. Jos jollain on kokemuksia tuosta öljystä tuossa pyörässä (RC36) niin mielenkiinnolla kuuntelen. Ei kuitenkaan aloiteta mitään vääntöä Delvacin paremmuudesta prätkissä ... Eihän?
062802moto_prv.gif

Ainakin RC24 VFR:ssä toimii upeasti. Konehan on samaa sukua, ellei jopa täysin sama. Tehoa tossa vanhemmassa on vaan hiukan enemmän
tounge.gif

Useimmilla autojen alkuperäisillä suodattimilla ajelee parhaimmassa tapauksessa +100 tkm... luotettavasta lähteestä kuulleena, jossa testattiin korjaamojen roskiksista kaivettuja 24 tkm ajettuja suodattimia. Tätä vaan ei pystytty ihan julkisesti painamaan... ymmärrettävistä syistä.

No mutta tuleehan sitä säätöä jos vaihtaa delvacit tonnin välein, niin vähän ennen hautajaisia saattas saada vaikka kakun vieraille
033102beer_1_prv.gif

Siellähän oli tuttua juttua suodattimista! Ostin vanhan, mulle uuden pyörän. Heti samana iltana öljyt vaihtoon. Filsuna oli parjattu Fram. Olipa tuossa kestänyt, en tiedä kuinka kauan. Tilalle meni hyllystä löytynyt Hi-Flo. Olen käyttänyt EMGO:a ja Hi-Flo:ta siitä saakka kun pyöriä on ollut. Ehkä yhden Jammun alkup. suodattimen joskus olen hakenut.

Back