1. R1 ja S3 ovat täysin erilaisia pyöriä, ei siis vertailukelpoisia.
2. Eri penkit on täysin erilaisia, eivät siis vertailukelpoisia.
3. Penkkeihin pystyy laittamaan mitä erilisempia säätöjä ja korjauskertoimia, joten edes samassa penkissä ajetut käppyrät eivät välttämättä ole vertailukelpoisia!
4. Eri pyöräyksilöt ovat erilaisia, eivät siis vertailukelpoisia. Esim. ketjujen kireys ja kunto, takarengas ja sen pito yms. vaikuttaa.
Eli tämä homma on tyystin turhaa jauhamista. Munan seisomiskulmalla ja pilden kosteusprosentilla nämä pyörät ostetaan! Ja mutu rulaa! Mutu on paras!
No, ne penkit missä minä olen käynyt on kaikki näyttänyt muutaman hepan sisään. Samoin kävi VM:n penkkitestissä. Ja penkissä ollessaan voit verrata muiden siinä samaisessa penkissä käyneiden tuloksia omaan pyörääsi, se valaisee aika paljon. Kokeile ihmeessä.
En verrannutkaan R1:stä ja Tripleä sen takia, että olisin halunnut kehua R1:n erinomaisuudella. Toin esille vain vähän faktoja, että ehkä se 3 pyttyä ei nyt ihan tarkoitakaan julmaa alavääntöä ja terävää huipputehoa.. Siihen vaikuttaa ihan muut asiat kuin se, onko pyörässä 3 vai 4 pyttyä..
Penkeissä on anturit, joiden avulla lasketaan korjauskerroin. Se lasketaan ilmanpaineen, lämpötilan yms mukaan automaattisesti. Kerroin on kuitenkin niin pieni (ja se näkyy yleensä paperilla), ettei sillä ole kuin hepan/parin merkitys suomen olosuhteissa. Täällä kun ei ole edes korkkeuseroja juurikaan, ja sisätiloissa lämpötilat on aika vakioita.
Samassa penkissä kun ajetaan peräkkäin eri pyöriä, niin saadaan aika lahjomattomia tuloksia. Siihen loppuu bullshit..
Eri penkit ei todellakaan ole täysin erilaisia, ihan samaan tapaan kaikki inertiadynot toimii.
Jos takarengas sutii rullalla, sen huomaa. Ketjujen kunto on se mitä on, se on ihan sama kadullakin, eli silloin takapyörälle menevä teho tippuu. Suurta merkitystä sillä ei tod ole, jos ketjut eivät ole täysin loppu. Olen kokeillut, ketjut rasvattuna ja kuivana, ei juuri mitään eroa..
Pyörät on todellakin aina vähän yksilöitä, nokkien ajoitukset yms voi olla tehtaan jäljiltä hiukan poskellaan. Jopa 10hp eroja voi olla saman mallin kesken.
Onko sinulla paljonkin kokemusta/faktaa näistä asioista? Haiskahti meinaan aika pitkälti joltain muulta