• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Sovitaanko porukalla että pysytään hengissä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mopoko
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Messissä!
062802jumpie_prv.gif

Sovitaan pysyä hengissä.

Varsinkin sitä minä toivon. Kun minä poika kaaduin alku kesästä hiekkatiellä. Se säikäytti minut aika paljon. Asfalttti tie loppu ja alkoi hiekkatie josta seurasi mutkainen alamäki vasemmalle. En tainnut huomata sitä oikein kunnolla ja aurinko paistoi pahasti minun silmiini. Huomasin, että jahas nyt menee mutka suoraks. Ei siinä paljon kerennyt ajatella kun olin jo kaatunut. Taisi mulla olla tilanne nopeuskin aika kova ei kuitenkaan paljon. Tie oli minulle ennestään tuntematon. Nyt en uskalla edes ajaa enää hiekkatiellä. Se kaatuminen säikäytti minua paljon joten nyt ajan maltillisesti.

062802moto_prv.gif
sport05.gif

Kiltisti mennään katuliikenteeessä. Radalle ei tohdi mennä (terv.nimin. 1 lunastettu pyörä kolarin jäljiltä) kun toi itsetuntemus varoittaa; voi tulla MUSTA AUKKO päähän radalla. Ei ehkä pysy tolkku jne.

aina kun mä lähden ajamaan, lausun mielessäni 'lähtörukouksen', se menee tätä rataa:
- tänään en aja onnettomuuteen, enkä edes läheltä-piti
- tänään en hanki ylinopeusakkoja

sitä ei ehkä heti hoksaa mutta toi toka on yksi suurimpia tekijöitä tohon ekaan.

ja toi toka on siksi tossa muodossa että ei mua niin hirveesti harmita jos olen tyhmänä ajanut kovaa muka 'vapaalla tiellä', mutta kyllä harmittaa ihan  
shaun.gif
jos tulee sakot.

nykyään osaan jo paljon paremmin ajaa normiajoa. välillä lipsahtaa 'muun liikenteen mukana' mutta 95% sujuu säntillisesti rajoitusten mukaan ja törkeästi ennakoiden, mistä johtuen ajan välillä myös muita (autoja) hiljempaa tilanteisiin. silloin aina ihmettelen että mikäs tässä moottoripyöräilyssä muka on vaarallista.

kolmen vuoden ja 40tkm empiirisen tutkimuksen jälkeen totean:
1. moottoripyöräily ei ole vaarallista, ei sen enempää kuin autoilukaan
2. moottoripyöräilijät ovat usein vaarallisia

062802moto_prv.gif

Kyllä motoristit sen tietävät, jätetään se viimeinen kohtalokas kahvan vääntö pois ja huomioidaan muu liikenne. Maltti on valttia.

yks ennustaja sano,että mulla on kädessä pisin elämänviiva minkä se on koskaan nähny
omg.gif

kuinkahan pitkään täälä joutuu kikkaikleen
baaa.gif

No niin taas on uus kausi aluillaan ja mopot liikenteessä
062802jumpie_prv.gif
inlove.gif

Koitetaanpas taas selvitä tää kausi kunnialla läpi ettei sattus kovin paljon ikävää
thumbs-up.gif

En haluais lukea yhtään ikävää uutista tänä vuonna  
bawling.gif

Hey, let's be careful out there

Mukana ollaan ja yritettään pysyä pystyssä ja hengissä. Sitä toivon teille muille ja etenkin kavereilleni ketkä minun kanssa kehtaavat ajaa vielä
062802jumpie_prv.gif

Mutta oikeesti turvallista kesää kaikille
bowdown.gif

Back