• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Soranorsu III - 14.9.2008

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja daddy0
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kiitokset myös omasta puolestani kaikille mukana olleille, oli taas tosi kiva reissu.  
062802jumpie_prv.gif

Ja tietenkin erityiskiitokset daddy0:lle vedoista ja ruokahuollosta.  
bowdown.gif

Matkaa itselleni kotoa kotiin kertyi 348km.
Vielähän tässä voisi syksyn mittaan parit lyhyemmät sorareissut heittää.  
sport05.gif

Ja sitten osastolle "rapatessa roiskuu":

On tullut varmaan irvailtua liika tolle Masalle noista kommelluksista, nyt se sitten sattui kirjaimellisesti omaan nilkkaan.
Oltiin ajettu noin kilometri reitiltä harhaan ja eikun vekslailemaan Kalmankorventien - huomaa enteellinen tien nimi - päässä mopoja ympäri.
Siinä sitten asfaltin ulkopuolella sorakuopan reunalla maa tukijalan alla olikin oletettua alempana ja sitten vielä oli karkeaa sepeliä,
jossa jalka lipesi pois alta. Mopo paikoiltaan oikealla kyljelleen nurin, tietysti jalka jäi alle puristuksiin.
Pari kaveria tuli nostamaan ripeästi mopon päältäni pois ja aijä kömpi pystyyn.
Nilkkaan sattui kohtuullisen paljon, mopossa pari mitätöntä naaarmua,
korvien välissä yksi isompi naarmu, vitu... aivan mielettömästi.
Syy nurinmenoon oli siinä, että ajatukset olivat aivan jossain muualla...
withstupid.gif

Kotona en saanut oikeaa saapasta yksin pois jalasta, nilkan tilalla oli tennispallo.  
eek.gif

Nyt on käyty saunassa ja nuollaan haavoja.  
033102beer_1_prv.gif

Syväjää alkaa täälläkin jo helpottamaan! Mallasviski (ilman jäitä) ja sauna tekivät tehtävänsä.
Isot kiitokset minunkin puolesta kummallekin vetäjälle ja erityismaininta daddy0:n porukoille maistuvasta sopasta.

Reitti oli huisin hieno ja taisipa omat sora/hiekkakilometrit reissun myötä tuplaantua. Välillä oli aika jännääkin, mutta joka hetki oli kuitenkin ainakin yksi rengas tiellä
wink.gif
Ei voi valittaa!!

Kiitokset kaikille osallistujille, toivottavasti ehditään ottaa vielä uusiksi!!

Niin, eipä se minullakaan kummoisempi ollut se mun nurin meno. Mulla vaan jäi jalkaterä siten, että kaatuva pyörä pääsi yliojentamaan nilkan. Sen seuraukset on se, että vahvemmaltakin kaverilta vääntyvät paikat hajottaa jotain.

Minä opin vahinngosta muutaman asian, mutta yksi sellainen todellinen konkreettinen ja ei itseen liittyvä seikka on ostaa OIKEAT AJOSAAPPAAT. Siis sellaiset, joissa on nilkan suojaus. Talvella ajattelin ostaa lisäksi itselleni oikeat Enduro-saappaat oikeiden ajokenkien lisäksi. Nyt ensialkuun loppusyksyksi mulla on SIDI Vertigo Goretexit, joissa on tuo ao. nilkkatuki.

Vinoilkaa ihan rauhassa, ei voisi mikään enää lannistaa enempää...
bawling.gif

No, kaksi viikkoa kipsiä jäljellä enää. Äkkiä se kuukausi kuluu.

-M

Niin, eipä se minullakaan kummoisempi ollut se mun nurin meno.
Joo - huomasin - eipä tartte olla edes mopon liikkeellä, kun voi sattua tosi pahasti.

Itselläni varmaankin - ei ajosaappaiden - eli bootsien solki pisti nilkan turvoksiin.

Niin ja yksi asia jonka - ehkä kenties, jos sittenkään - opin on se, että joka hetki pitäisi olla skarppina ja hereillä, eipä taida olla ensimmäinen eikä viimeinen kerta, kun äijä katuu paikoiltaan.

Olikos näitä tapahtumia tulossa lisää nyt keväällä?
Pitäis jossain välissä tehdä shakedown uraata varten kun oon vähän enempi tuota mopoo laittanut enduron suuntaan. Vaihoin vilkut ja sellasta. Kiva olis nähdä myös legendaarinen Masa matkaenskatouhuis..

Jees, samaa mietin itsekkin. Joku shakedown-ajo vois olla poikaa kunhan jäät sulailee noilta pikkuteiltä. I´m in.

Olikos näitä tapahtumia tulossa lisää nyt keväällä?
Pitäis jossain välissä tehdä shakedown uraata varten kun oon vähän enempi tuota mopoo laittanut enduron suuntaan. Vaihoin vilkut ja sellasta. Kiva olis nähdä myös legendaarinen Masa matkaenskatouhuis..
Moi,

mulla on tänä vuonna enemän tuo asfaltti pääkohteena. Putsasin ja hoitelin pyörää talven aikana ja totesin, että pattipolkuja varten on sitten ihan oikeasti niitä varten tehtyjä pyöriä, kuin mitä Suzukin V-strom tarjoaa. Olisin ihan mielelläni mukana pyörittelemäässä mutaa, mutta taidan jättää nykyiselläni kaiken sen väliin.

Tulen ajamaan tänä vuonna lähinnä pääkaupungin torstaiajeluita ja pítkiä viikonloppuretkiä pitkin Suomea.

Rakentelin omaan pyörääni katteet ja muuta kaikkea kivaa. Esimerkkinä 17" etupyörä sekä 190 mm leveä takanakki. Laukkusarjat tulee mukailemaan pyörän väriteemaa. Ohessa vaiheessa oleva kuva...

vaiheessa090204.jpg

-M

Tuossa markus_a:n kanssa juuri tänään tavattiin ja juteltiin samalla mahdollisista Soranorsu-reissuista tänä kesänä. URAA:lle on meilläkin suunta Juhannuksen jälkeen, mutta onha sitä ajokautta tarjolla melkein kolme kuukautta jo ennen sitäkin ainakin eteläisessä osassa maata.

Itse voisin ainakin yhden reissun vetää jossain samoilla seuduilla kuin viime vuoden viimeinen reissu (= tämän ketjun reissu). Täksi kaudeksi on Hondan Dominator vaihtunut Yamaha TT600R:ään, joten houkutus vieläkin pienemmille poluille on kyllä melkoinen. Eiköhän silti kuitenkin järkätä isommillekin pyörille sopiva reissu, jottei mene osallistujalista turhan lyhyeksi. Ja voihan sitä järkätä vielä erikseen hieman maastopainotteisemmankin reissun, jos väkeä ja intoa löytyy.

Milloinkas Soranorsujen talviuni on päättymässä?

Joo se oli Suonpääntie Vihdin kirkonkylältä Hanko-Hyvinkää tielle.
Pätkä oli ehdottomasti illan parasta antia.  
062802jumpie_prv.gif

Harvoin muuten näkee noin hyvin lanattua tietä, ei irtokiviä,
eikä mitään muitakaan yllätyksiä, oli ammattimiesten työtä.
Muistelinkin että tästä pätkästä oli kerran puhe foorumilla...
Tiedoks vaan että se siitä - on kuulemma tullut viime viikolla sille pätkälle päällyste!

(tulkitkaa sitten itse onko se huono asia  
wink.gif
)

Back