• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

sohvamopoilla ajavat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja timo19
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Voi Timo-kulta,

älä nyt kuitenkaan vedä hernettä pitkään NOUKKAASI mokomasta pikkujutskasta...

pftroest.gif

Sohvapyörä ja customi ei mielestäni ole sama asia
033102bebe_1_prv.gif
. Aidossa sohvapyörässä on matkantekoa helpottavia mukavuustekijöitä, kuten selkänojat kuskille ja matkustajalle, sekä radio ja tupakansytytin
062802jumpie_prv.gif
.

Sohvakuskit morjestavat kokemukseni perusteella erittäin suurella prosentilla, itse morjestelen moottoritielläkin.

Joo.... eihän siitä ole pitkäkään aika kun tätä hirmuista syntiä viimeksi täällä ruodittiin.
omg.gif

Kannattaiskos ottaa sellainen asenne kuin minulla, että:

- kaikkia moottoripyörällä ajavia moikkaan heti ekana jos vaan huomaan.
- kaikille muillekin (mopot, skootterit, pikkupojat ym.) vastaan tervehdykseen.
- niille, joita en ehdi havaita, tai liikenne vaatii käteni tangolle, jätän joskus moikkaamatta. Vaan en koskaan mopon tyypin takia.
- Jos joku ei vastaa tervehdykseeni, annan sen olla ihan hänen oma ratkaisunsa. Ehkä hän vain ei huomannut minua.

Näilä eväillä olen pärjännyt aika monta tuhatta kilometriä ilman suurta mielen pahoitusta.
Silti vielä vuosien jälkeen tuntuu varsinkin maantiellä lapasten heilahtaessa aina yhtä mukavalta - ollaan samaa porukkaa.
cool.gif

Minä kun ajelin taas viikon verran siellä Seinäjoen seudulla, niin totesin että ei moikkaa "pitkänoukat", kyykyt, matkasohvat eikä ketkään. Me pohojalaaset ollahan niin mahtavia ihimisiä että ei sitä nyt ketä tahansa köyhää tervehritä. Eipä tuo minun päivääni pilannut millään tavalla, totesinpahan vain.
biggrin.gif

No hei.. koittakaa itse työntää 300kg kiviä kottikärryissä ja moikata siitä sitte.. ei oo helppoa customkuskeillakaan..
wink.gif
tounge.gif
(älkää nyt jaksako vetää herneitä tästä nekkuun, tuoltahan niitä saa jo toriltakin halpaan hintaan..
biggrin.gif
)

Kyllä mä itse pyrin aina kaikille motskille ajoasennosta riippumatta moikkailemaan, joskus sieltä kotilon sisästäkin
withstupid.gif
mutta aina en itsekään huomaa kaikkia, kun välillä joutuu keskittymään liikenteeseenkin. Sori niille, joille on jääny lapanen nousematta.

Pikkukyykyllä itse ajelen.. eikä ne kaikki mullekaan moikkaa, kevariksi kaiketi luulevat, taikka keskittyvät omaan ajoonsa. Ei jaksa vetää herneitä..
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

Olen huomannut että kyykyt ei paljon meikäläiselle morjestele, vaikka usein morjestan itse ensin. Johtuukohan pyöräni merkistä.  Eipä se haittaa, minä morjenstan ainakin.
062802moto_prv.gif

Jotenkin ainakin täällä seinäjoen suunnalla on näyttää tulleen tavaksi että ei varmasti nouse händy puolillakaan "kusitomi"  (lue custom) kuskeilla !!

Mites muualla päin onko sama huomio vai onko tää vain omakohtainen kokemus !
Paikallisena on pakko kyllä sanoa, että kyllä se käsi on noussut mulle ainakin joka kerta. Ilosen vilkutuksen oon saanut takaisin, vaikka tupperilla ajankin. Mä en pitäisi sitä niinkään minään mä-en-vilkuta-sulle-koska-sulla-on-tommonen-pyörä-juttuna vaan lähinnä sinä huomaako esimerkiksi Seinäjoen viidakkoliikenteessä moikata saatikka onko siihen juuri sillä hetkellä mahdollisuutta. Kyllä ne moikkaa.... Nurmoossa saakka
wink.gif

Olen huomannut että kyykyt ei paljon meikäläiselle morjestele, vaikka usein morjestan itse ensin. Johtuukohan pyöräni merkistä.  Eipä se haittaa, minä morjenstan ainakin.
062802moto_prv.gif
Saman huomion olen minäkin tehnyt!
nixweiss.gif

Pitäisköhän aloittaa uusi threadi otsikolla: Miksi tupperware kuskit ei moikkaa?
tounge.gif
No joo, moikkaillaan kun kohdataan, kaikkia kaikkia motoristeja tasapuolisesti!

Mä taas olen todennut että tänä kesänä on moikkailtu enemmän ja paremmin kuin koskaan!?! Ja ihan kaikkien pyörätyyppien taholta, ei voi kyllä yleistää mitään noi-ei-moikkaa-kun-ne-ajaa-tuommoisella- lajia... tiiä sitten mistä moinen johtuu. Ite tulee kyllä lapasta heilautettua melko reilusti esiin kun vaan jotain 2-pyöräistä näkökenttään ilmaantuu.

Näin loman jälkeen kaikkein innokkaimmin mua moikkailee poliisit. Kolmasti jo ovat viitonneet oikein sivuun keskustelemaan lisää pyöräilyn iloista ja nopeuksista  
wink.gif

ja keskustelut alkavat yleensä näin : " Olen itsekin mp-poliisi, nyt vaan kotilolla liikenteessä.."  
smile_org.gif

ps. Vain kerran maksullinen keskustelu, muut rutiinitarkastuksia joissa jokainen mp vedettiin tiensivuun..

pps. Kyllä pyöräilijöiden moikkailu on selvästi laantunut keväästä, ei kai kunto kestä kaikilla enää.

Olen kyllä huomannut että jotkut moikkailevat vain "omiaan". Itse kanssa pyrin morjestelemaan kaikki kaksipyöräiset.

Oltiin tuossa pienellä porukalla ajelemassa ja kaikilla oli moikkaamisesta sama huomio. Pyörinä olivat BMW 1100rt, Honda xl 600 transalp ja Yamaha virago 535. Siis aika erilaiset pyörät. Yleensä kaikkia moikattiin ihan hyvin. Mutta jostan syystä Baijerilainen Maatalous Wekotin sai kaikista vähiten moikkauksia
tounge.gif
Kai sitä pidettiin lähinnä autona...

Oli muuten aika hauskaa ajella kun 100km välein vaihdettiin pyöriä, niin kaikki saivat vähän erilaista ajotuntumaa.

Minua ei kyllä haittaa jos takaisin ei morjesteta, jokaisen oma asia. Ei tämä niin kovin vakava asia ole että hermoja tarvii alkaa repimään...

Taas tätä samaa??

Ehkä se johtuu siitä, kun nämä HD-miehet (ja -naiset) on enemmän biker-kulttuuria tuntevia, ja niiden motoilu rakentuu paljon isomman kuvion ympärille kun jollain muoti-ilmiö motoristilla, joka ostaa uuden hienon kyykyn joka kesä ja luulee olevansa maailman napa.

Ei siihen kenenkään maailman pitäis kaatua jos joku ei moikkaa... Mun mielestä motoristeja (=moottoripyörällä ajavia) on nykyään NIIN paljon erilaisia ja erilaisen asenteen omaavia (koska pyörämäärä ja siten myös kuljettajamäärä alkaa olla jo aika suuri), että se entinen yhteishenki alkaa hiipua. Ehkä härräkkäkuskit morjestaa lähinnä vaan "kohtalotovereilleen" siksi, kun tietää että nämä todennäköisesti elää jollain tavalla samalla tasolla siinä harrastuksessa.

Relax.  
wink.gif

Älkäättenkä ottako herneitä nenuun.

ps. Mä oon muuten aina luullu että sohvamopot tarkottaa jotain ihan muuta kun customia....
lookaround_orig.gif

062802jumpie_prv.gif
olen itsekin kiinnittänyt huomiota samaan asiaan
mulla sattuu olemaan vähän etästä amerikkalaista pyörää
muistuttava malli ja on muutoman kerran sattunut ko:pyörällä
ajava nostamaan kättä kun tultiin samaan kahvipaikkaan-
ko.kuski huomasi virheensä ja luimisteli muualle juomaan kahvinsa souvat ei häiritse minua mutta näköjään toisia kyllä
kuttaperkakuskit meinaavat että heillä on rajuimat vehkeet
mutta taitaa täältä custom puoleltakin löytyä aika hurjia
laitteita kiihtymään ainakin.eli eikun kättä ylös ei siitä
luulisi kenenkään identiteetti kärsiä (oho olipa vaikea sana)

stadissa oikeastaan aurinkoisina päivinä prätkiä tulee niin paljon vastaan, ettei kaikille enää kerkiä nostella, eikä nekään kaikki, sateella eriasia, ne kaksi vastaantulevaa voi moikata.

maaseudulla taas vähiten moikkaavat vajaasylinteriset ja bemaristit ja wingistit noin yleistettynä, niissäkin on aina poikkeuksia.

rottiomopua moikkaavat erityisesti lapset ja mopopojat ja tytöt.

ja oikein paljon moikkaavat streetfighterikuskit jokapaikassa.

Sateella ei moikkaa monikaan. Pistin merkille ku ajelin joensuu-lahti välin alkukesästä sadekelillä. Aina kun tuli vettä, niin tasaisesti joka 7. vastaantulija vastasi tervehdykseen. Kun sade oli lakannut, moikkasi lähes jokainen. Jälleen sateeseen tultaessa moikkailutahti tippui siihen joka 7:teen.
Outoa...ittellä onneks pysyy mopo lapasessa sateellakin
smile_org.gif

Saatan vaihtaa kolme neljä kertaa päivässä pyörä tyypiä jolla olen liikenteessä ja aina moikataan kaikkia
sport05.gif

Kuopion suunnalla näyttää tassu nousevan aika ahkeraan, mitä nyt olen seuraillut ja itse ajellut.
062802moto_prv.gif

No niin ##
Näytti olevan tuo kyseinen asia yhden päivän juttu tai sitte seinäjoella ja nurmooooos on tosi paljo .ORGilaisia ku nykyään kaikki nostaa lapaa ¤  Joten kaikille teille joille tuo herne on niin rakas ruoka niin syvimmät anteexi pyyntöni ei ollut tarkoitus loukata ketää  
eek.gif

Ja siis jatketaan tätäkin hommaa hengissä joooko

Keskisessä Suomessa toimii hyvin, Tampereella erittäin hyvin. Joskus tuntuu, että siellä kääntyvät ympäri ja tulevat moikkaamaan, jos ei muuten onnistu.
Saman olen huomannut. Mistä lie johtuu, mutta mukavaahan se on ajella kun toiset tervehtii. Ja sitäpaitsi pysyy paremmin hereillä kun täytyy ainakin toista kättä heilutella aina välillä  
smile_org.gif

Kohta toivottavasti pyöräilyn aloittavana meinaa aina joskus morjenstaa pyörille, on vaan jo niin hirveä tärinä päästä 2 pyöräisen makuun
sport05.gif

Ja joo, ei tästä asiasta kannata yöunia menettää!
wink.gif

Moikataan kun kohdalle osuu!
062802moto_prv.gif

Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Back