• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Sohaistaanpa muurahaispesää, eli

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PSmo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mulla on ollut onni olla "kahden prätkän koukussa", eli Espoossa ajelen BMW R1200GS:llä ja Kuopiossa HD Road King Classic:lla.
Ja on pakko tunnustaa, et kerta kerran jälkeen HD:ssa on enemmän ja enemmän "munaa". Vaikka matkanteko onkin
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
, niin silti. Nyt varsinkin kun on ollut sellaiset HD kelit, elikkä lämmintä ja sateetonta, on ollut mahtava fiilis päästellä pitkin Kuopion haiveitä.
tounge.gif
. Olen ollut näihin saakka yleisen mielipiteen mukana, ettei harrikka...... Mut nyt on tunne toinen. Onkohan se ikäkysymys vai mikä lie? Sitä kun on huomannut ettei "se" kasva vaikka millainen muoviluoti olis haarojen välissä, niin pystyy keskittymään oleelliseen, elikkä moottoripyörällä fiilistelemiseen. Ja sen fiiliksen saa HD:lla helposti. Nopeus ei tarvitse olla kuin 80-100 km/h, (tai ei pysty olemaan) niin ne fiilikset jo saa.
Ja on siitä se hyöty, kun "vääntää" yli 300 kg:n HD:a viikon, niin bemu tuntuu oikeesti endurolta, on se niin "kevyen" tuntuinen HD:n jälkeen.
Mut onneksi meitäkin on moneksi, ettei pelkkiä harrikoita ole tiet täynnä..
tounge.gif
tounge.gif

Nää nyt on edelleen näitä lomalaisen hellepäivän jorinoita.
biggrin.gif

Kaipa tuo on jollain lailla ikäkysymys.
Aikaisemmin itse olin sitä mieltä että harrikat on tarkoitettu näyttelyihin ja kadulle on ihan eri laitteet.

Viimeaikoina on harrikat ja harrikan tyyliset pyörät ruvenneet kiinnostamaan jo niin paljon että on jopa tullut syyllistyttyä ajattelemaan "kaipa minäkin vielä jonain päivänä tuollaisen voisin ostaa" tai "tuolla voisi olla mielenkiintoista kruisailla".

5V sitten ei olisi tullut kuuloonkaan edes harkita harrikkaa.

Niin kaise sit on, että nuorena nautitaan vauhdista ja vanhempana ajamisesta.

Täytyy tehdä itsekin tunnustus. Vaikka enska on kiva, olen alkanut katsella "sillä silmällä" isoja matkapyöriä. Pannareita, Bemareita yms
blush.gif
Onneks tää h***vetin kova hintataso yhdistettynä pieneen palkkaan ja suureen talovelan määrään estää toteuttamasta moisia ajatuksia... vai mahtaiskohan pankinjohtaja heltyä, jos oikein nyyhkisi
biggrin.gif

edit. Ei helvata, täytyy varmaan laittaa sukkahousuihin jääpaloja ja vetästä systeemi päähän, ettei tää helle enempää pehmentäisi mun vähäisiä aivosolujani
idea3.gif

HD:ltä on yksi malli joka on omaan silmään ainakin helevetin komia,sellainen musta night train.Jos olis raakasti paalua,niin sellainen olis tallissa kyllä yhtenä mopona..Onneksi ei ole...
tounge.gif

Kyllä allekirjoittanut on aina ollut kiinnostunut harrikoista vaikka ikää ei ole kuin 30, mutta rahatilanne ei toistaiseksi mahdollista moottoripyörän ostoa vaan täytyy ajella näillä tupperware pyörillä.

Mulla on ollut onni olla "kahden prätkän koukussa", eli Espoossa ajelen BMW R1200GS:llä ja Kuopiossa HD Road King Classic:lla.
Ja on pakko tunnustaa...

Mut onneksi meitäkin on moneksi, ettei pelkkiä harrikoita ole tiet täynnä..
tounge.gif
tounge.gif

Nää nyt on edelleen näitä lomalaisen hellepäivän jorinoita.
biggrin.gif
Niin siis mikäs tuossa on nyt se muurahaispesä ja mikä se sohaisukeppi?
Sekö, että matkabuimurimies tulee ulos kaapista ja tunnustaa tykkäävänsä kutsomeista/harrikoista?
nixweiss.gif

Whatever floats your boat, kuten siellä harrikan kotimaassa on tapana sanoa. Kukin taaplaa tyylillään, joten tuon otsikon perusteella se ketjun 'pihvi' jäi kyllä hiukan uupumaan.

Onhan noita harrikoitakin kaikenikäisillä ja harmaantuneilla ukoilla myös kyykkäreitä ja enskoja, sitten on tietty demareita ja trendipellejä, joille se mopon merkki ja tyyppi voi olla pelkkä ikäkysymyskin. Olkoonkin että maku usein muuttuu myös iän mukana ja vaihtelu virkistää.

Itselläkin käynyt mielessä että kilvellinen muoviluoti myyntiin, kilvetön kusiainen tilalle ,jotta pääsee radalle kanttaamaan ja Harrikka nurkka/lähialue ajoon, mutta semmoinen H-D , mikä miellyttää silmää ,maksaa "hillittömästi" (lue yli 20ke) ja asia on vasta käynyt mielessä.....
idea3.gif

Ei se iästä ole kiinni. Teinarina pudotin kuolavanaa aina kun harrikan näin. Sittemmin ei ole voinut vähempää kiinnostaa, ainakaan nämä tuoreet mallit.

...kunnes julkaisivat street bobin. Joku tuossa karussa paketissa vetää.

Onhan meillä moni asia tullut laillisestikin hyväksytyksi,niin mikä ettei.Pane vaan poika parastas.Itse olen kyllä maskuliinina vielä pysytellyt naisissa.

Joo, eipä ole muoviluodit ikänä vedonneet, vaan kustom tahi jotain tyyliin v-max/x4/mt-01 ja jo vain hivelee makuhermoja. Enkä usko iällä olevan suurtakaan merkitystä, tosin itse olen jotakuinkin myöhäisherännäinen näihin mopotouhuihin muutenkin mutta silti. Ja kyllä, jotkut harrikan mallitkin herättävät koomasta
tounge.gif

Onhan tuossa "Harrissa" ihan oma fiiliksensä. Kakkospyöräksi (jos moiseen olisi varaa) saattaisin hyvinkin moista harkita. Kruisailuun kaupungilla / leppoisaan iltavaelteluun tuo on ihan jees. Maantiellehän tuolla en kyllä jaksaisi lähteä.

Custom pyörän omistajana ymmärrän täysin, mitä ajattelet.

Ennen pyöräni hankkimista luulin olevani kyykky-miehiä, mutta syvempi itsetutkiskelu paljasti sen, mistä oikeasti pidän moottorpyöräilystä, ja se ei ollut nopeus.

Itseasiassa koen melko stressaavana tykittää mopolla niin paljon kun kahvasta lähtee, kokoajan kyttiä vilkuillen, sekä peläten äkkitilanteita liikenteessä. Radalla vois olla ehkä kivaa, mutta muualla ei.

Itse nautin eniten rauhallisesta ajelusta, missä ehtii nähä/nauttia maisemistakin, sekä tuntea moottoripyörän väännön/voiman nopeuksilla, missä moottori ei ulvo kuin pistetty sika. Ei myöskään kiinnosta muuttua tunnistamattomaksi lihamössöksi revitellessä 250 motarilla, kun jotain menee vikaan.

Toinen juttu on se tyyli, itse koen custom pyörät jo pelkästään ergonomisesti huomattavasti mukavammaksi ajaa, puhumattakaan siitä, että ne näyttävät silmääni tosi tyylikkäiltä.

Siinäpä se. This floats my boat, maybe something else yours.

062802moto_prv.gif

Harrikka on klassikko
cool.gif
. Jos olisi rahaa ja voisi pitää useampia pyöriä, niin se custompyörä tallissa olisi ehdottomasti Harrikka
tounge.gif
.

Ennen pyöräni hankkimista luulin olevani kyykky-miehiä, mutta syvempi itsetutkiskelu paljasti sen, mistä oikeasti pidän moottorpyöräilystä, ja se ei ollut nopeus.
Joo, mutta kyllä kruiseri pyörän omistavana ( painava ja möhkö) ja myös syvenpää itsetutkistelua suorittaneena joudun toteamaan, että on se vaan joskus mukava ajaa vähän kovempaakin. Eli vauhdin hurman saa toki alle 250!! Ja näyttäkää mulle custom/kruiseri kuski, joka ei koskaan halua ajaa ns. rajotuksia nopeammin, niin lopetan kustomilla ajon ja siirryn muoviin!!!

Joo, mutta kyllä kruiseri pyörän omistavana ( painava ja möhkö) ja myös syvenpää itsetutkistelua suorittaneena joudun toteamaan, että on se vaan joskus mukava ajaa vähän kovempaakin. Eli vauhdin hurman saa toki alle 250!! Ja näyttäkää mulle custom/kruiseri kuski, joka ei koskaan halua ajaa ns. rajotuksia nopeammin, niin lopetan kustomilla ajon ja siirryn muoviin!!!
Itseasiassa minä voisin näyttää.Hänen pyöräänsä voisi plommata sigman kiinni ja ei sit varmasti kaahaile,eikä ylinopeile.Vai oliko tuo vaan heitto?

Ps:Mies ei ole kuollut ja ajelee moottoripyörällä lähes päivittäin.

Ehkä sitten vanhuuden päivillä tuollaisia pappa mopoja mutta muuten ei kiitos; olen pahapoika leikeille
tounge.gif

Back