Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kaveri joutui käräjille ja lopulta sai sakot, kun vapaalla ollut polizei oli mitannut nopeuden oman autonsa mittarista ja sitten pysäyttänyt...ilman tutkalukemaa, ja kortti lähti silloin samantien. Oikeudenkäynnin jälkeen sai kortin heti takaisin...Milläs se poliisi todistaa sen ylinopeuden, jollei sillä ollut tutka mukana?Laillista on ja kuuluu poliisin velvollisuuksiin "estää rikos" myös vapaa-aikana.Mahtaakohan olla ihan laillista?Nimenomaan näin. Sitä paitsi ainakin eräs poliisiystäväni pysäytti Tampereella eräänkin kotilohurjastelijan ihan omalla mopollaan vapaa-aikanaan ja passitti tyypin sakotettavaksi!![]()
Tai sit se sun tuttavas kantoi tutkaa vapaa-aikanaankin.Oliskohan vähän yli-innokas?
Olen käsittänyt, että poliisin pitää pystyä todistamaan ylinopeus tai liikennesääntöjen rikkominen.
Jotta miten oli?
Nuorena sitä on virkaintoinen![]()
Reiska_SB
On se jonkinlainen todistustaakka poliisillakin.
sanoi:avivolin Lähetetty Elo. 08 2005,18:38
--------------------------------------------------------------------------------
Perustetaanpas kerho, jossa virallisena ajopukuna on tummansininen ajoasu ja valkoinen kypärä. Mopona on oltava valkoinen muoviluoti tai katettu matkabemari, ja kyljissä lukee vaikka "POSIILI". Koska poliisi siinä ei varmaan saa lukea. Valkoisia sivulaukkuja ei saa myöskään unohtaa. Kannattaa piilottaa joku tviiuuu-uuuaaaa ääntä antava varashälytin mopon katteisiin. Sitä kun kopauttaa sopivin välein, niin saa aidonkuuloista ääntä eetteriin. Uskottavuutta lisää, kun kiinnittää halvasta huoltoaseman kalastussetistä vavan kärkiosan piiskaksi mopon takanurkaan. Vaparenkaat on pakko katkoa sivuleikkureilla pois, jotteivat kimaltelultaan paljasta valepukuista. Jo on puntit tasan, virkavalta siviileissä ja siviilit virkapuvussa. Vielä jos pitää tankkilaukussa pientä megafonia jolla voi torin kulmilla ja liikenneruuhkissa kajauttaa: "HAJAANTUKAA!" Voi että!!! Sitten vaan ylväsryhtisenä kohti auringonlaskua 200 lasissa itseoivalletussa hälytysajossa...
MinäKuka osaa sanoa mikä mopotti tai kotilo on tai ei ole virkavallan liikkumaväline liikenteessä?
Yhdyn edelliseen puhujaan.
hyvin sen tunnistaa, ihan helppoa, varsinkin siinä vaiheessa kun ne sanoo "reksiteriote ja ajokortti, joka jää minulle..Kertokaas viisaat miten tunnistatte maantiellä vastaan tulevan siviliprutkun onko se polliisin vai joku muu.
Siis ennen kuin valot vilkkuu jne. Liikennevaloissa odotellessa rinnakkain tietty tai jos kirjottaa muistiin nuo kerrotut rekkarit ja kaivelee tilanteessa listan ja lukulasit perstaskusta.
En ainakaan minä pysty, puusilmä.
Joo, kerran pyysin kaveria esittäytymään, kun oli sivili ja liikkeellä siviliautolla ja alkoi kysellä mun ajopapereita. Kyllähän se sitten helpotti.hyvin sen tunnistaa, ihan helppoa, varsinkin siinä vaiheessa kun ne sanoo "reksiteriote ja ajokortti, joka jää minulle..Kertokaas viisaat miten tunnistatte maantiellä vastaan tulevan siviliprutkun onko se polliisin vai joku muu.
Siis ennen kuin valot vilkkuu jne. Liikennevaloissa odotellessa rinnakkain tietty tai jos kirjottaa muistiin nuo kerrotut rekkarit ja kaivelee tilanteessa listan ja lukulasit perstaskusta.
En ainakaan minä pysty, puusilmä.