• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Sininen VFR?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MCBlondi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onko tuotu Suomen maalle tummansinisenä vfr:ää sitä uudempaa mallia (02->)?
Hondan sivuilla näkyy olevan mainostettuna vain punainen ja harmaa eikä ole tullut missään vastaankaan tuota sinistä.
Saksassahan noita olis...
wink.gif

Se olis niin nätti..!!
inlove.gif

Motofocuksella näyttää olevan yksi sininen myynnissä hintaan '
15890,- (uusi 2003 malli).
sport05.gif

Joo katoppa vaan. On se tosiaan sininen. Kyllä kelpais.
Aika vähän noita vaan on suomessa myynnissä.

No täytyy varmaan tässä nyt tunnustaa että lopetin "nakuilun" ja vaihdoin Vexin (Suzuki VX) Vifferiin eli VFR 800 vetc 03vm. Mutta väri on musta kun on noi abs:t.
Kyllä musta on cool!!!!

Kyllä noita sinisiä on ainakin pari Suomeenkin tuotu. Tälläkin foorumilla pyörivällä Nedillä on jo toinen sininen uudenmallin ViFfeRi.

Joo, noi Nedin pyörät on tuotu ihan erikoistilauksena, eli sininen ei kuulu maahantuojan valikoimiin

Tuo sininen onkin todella tyylikäs, jos haluaisin vähääkään enemmän "touring" tyylisen pyörän, niin harkitsisin vakavasti ostamista !

Onko kuvassa olevalle tehty muuta, kuin vaihdettu pleksi ja satula ?

Tuleeko ylimääräisiä kuluja jos tilaa erikoistilauksena maahantuojan kautta?
Toinen kokemus Suzuki-rintamalta: sain tilattua mustan V-Stromin erikoistilauksena (Suomen viralliset tuontivärit sininen ja hopea) eikä siitäkään tullut ylimääräisiä kulunkeja. Tässä tapauksena asiaa helpotti, että "pääfirma" eli Saksan Suzuki myy Saksassa myös mustaa mallia. Kuukauden pidempi toimitusaika kuin varastoväreillä, mutta jaksoipa tuon odotella.

Nii-i, et olekaan koklannu vfr:ää...    
wink.gif

tounge.gif

No jok tap tällänen on ilmeisesti minun saatava, maksupuolta täytyy vielä vähän hioa...
No ens kesän keskiviikkona sitten Saksan reissua suunnittelemaan!

Järvenpäässä mun yhdellä tutulla on sellanen... Aika makee vehje..
biggrin.gif

Hieno pyärähän tuo V-TEC VFR on, mutta mä en pitänyt sen 7000 kohalla tulevasta "venttiilipotkusta". Onko muuten kauheesti eroa käytännön tehossa verrattuna tavalliseen(vanhaan) 800i VFR:ään? Jollakulla kokemuksia? Oon vaan lukenut, ettei tuo Hondan venttiilikikkailu tehon puolesta varsinaisesti hyötyä tuonut...

Jeps, tässäpä kuva tuosta ensimmäisestä Nedin pyörästä, joka nykyään oleskelee allekirjoittaneen "hellässä hoidossa". Kuvassa on kylläkin likaisena ajon jäljiltä...

[Kuva poistettu]

Pyörä on toiminut moitteettomasti ja olen siihen tyytyväinen. Tuo VTEC:in mukanaan tuoma ominaisuus (6800rpm päälle 16-venttiiliä ja 6600rpm pois takaisin 8-venttiiliä) on kyllä toisinaan huono ja toisaalta hauska. Kuten kokeilleet tietävät nykäisee se aika reippaasti tuolla kohdin... se nykäisy + kiihdytys jyrkässä moottoritien rampissa kylmällä ja märällä asfaltilla saa aikaiseksi mielenkiintoisia korjausliikkeitä kylmän hien kera....  

Muutenhan tuo on kiva kun alemmilla kierroksilla murisee ja vasta ylhäällä muuttuu luonne ja ääni koneessa. Kovaa tehoeroa tuossa ei ole edes 750VFR:n. Tosin en pyörää tehon vuoksi ottanutkaan! (Edellisessä oli ~160hp.)

Tämä pyörä on vain niin hyvä kaikessa:
* siisti ulkonäkö
* mukava matka-ajossa
* hauska mutkateillä
* hyvä 2-päällä
* hyvät äänet (kun saisi vielä ne putket laitettua.. V-4! )
* jne jne...

Hieno on pyörä, on todella! Mulla oli -92 mallinen viimesen päälle laitettuna ja harmittaa vieläkin, että menin sen vaihtamaan isoon Zetoriin. V-4:en soundit avaralla putkella ovat todella kauniit! (Paremmat kuin V-2:sen??) Olis pitäny pitää VFR avovaimolle, se kun myös siitä kovasti piti...
confused_orig.gif
Vaikka pitäähän se tietysti REXistäkin!
062802jumpie_prv.gif

Jeps. Ittelläni seisoo tuolla pihan puolella vm.90 vifferi kieltämättä nuo äänet ovat aika hurjat jossai tilanteissa, suurempaa moottorijarrutusta ei naapuri sovun takia viitsi kello 23.oo jälkee kotiin saavuttaessa käyttää.

Back