• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Siis Garmin vai Tom Tom

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Waltsu407
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Siis Garmin vai Tom Tom - eli Garmin Zumo vai Tom Tom Rider

• Garmin Zumo

Ääniä: 1 100,0%
  • Tom Tom Rider

Ääniä: 0 0,0%

• Ääniä yhteensä
    1
Mä tilasin zumooni tangon päähän nupelin Saksasta jolla sai sen järkevään kohtaan, pyörä on siis BMW F800S En vaan ole vielä mopossa kestävyyttä/käytettävyyttä päässyt kokeileen!

GARMIN
062802jumpie_prv.gif
biggrin.gif
062802moto_prv.gif
033102beer_1_prv.gif
buttrock.gif
sport05.gif

zumo kuulemma pariutuu melkein minkä kanssa vaan toisinkun tomtom sanos mulle herra rxtx tuote. itse hankin zumon.
buttrock.gif

zumo kuulemma pariutuu melkein minkä kanssa vaan toisinkun tomtom sanos mulle herra rxtx tuote. itse hankin zumon.
buttrock.gif
Sanoiin että vanhemma tompat ne tuntuivat olevan ronkeleita pariutumaan autokäyttöön tarkoitettujen ja aurinkolippaan laiteavien palikoiten kanssa.Tätä rider 2 olen paritellut useemmankin laitteen kanssa.Jos joku ei saa uutta riderii pariutuus Q2 kanssa niin ..... vinkki ....
Parita normaalisti..Sitten..tomppa sanookin että laitetta ei voi liittää pariksi...SÄILYTETÄÄNKÖ silti yheys...vastaa KYLLÄ..
Mene tompassa Bluetooth asetuksiin OTA bl pois päältä.
Siten laita taks....ODOTA...kas kummaa Laite ilmoittaa että Q2 on liitetty pariksi.
Myös parittamalla ensiksijonkun muun laitteen ennen Q2 saattaa pelkkä pariutumnen tompan kanssa onnistua.

Niin se kauppa oli www.mv-motorrad.de noi myy ainakin RAM in telineisiin kaikenlaista, zumon orkkistelinehän on RAM in valmistama, niinkuin vissiin myös tompan! samaan tilaukseen voi halutessaan liittää hiilariosia ja kaikee muutakin jos pussi kestää!!
biggrin.gif

Joo... Mulle on nyt tullu R2-D2...ei kun RxTx:ään zumo ja Q2... Saas nähdä kuin pelittää... Sitä ajokautta vaan saa näemmä odottaa...

Tomppelin saa Autocomin jatkeeksi sen mukana tulevalla Bluetooth-palikalla jos asiaan uskoo, mutta yhden pitkän reissun asiaa kokeilleena sanoisin, että ei se oikeasti toimi. Palikka on täysi lelu.

Yksi vaihtoehto olisi kokeilla joko Autocomin tai Starcomin Bluetooth-palikkaa, Superprosta sähköt saisi tietääkseni syötettyä niihin pyörän akusta Autocomin kautta.
eli itsellä on toi vanhemman mallin rider.siitä äänet kyseisellä palikalla autocomiin.virta ei kovin helposti lopu jos vaan muistaa muutaman ajopäivän jälkeen latailla.ja jos loppuu niin ajoohjeet voi kyllä kattoa näytöltä.puhelin on ollut sekä piuhalla että ilman kytkettynä.lisäksi on pmr puhelimet jolloin kaverin kanssa on kiva rupatella,jos sellaisia on.koko setti on toiminut todella hyvin.2 kertaa on turkissa piipahdettu kyseisellä setillä eikä ongelmia ole ollut.rokki soi ja tomppa hoitakoot suunnistamisen  
buttrock.gif
Samoin mulla myös vanhempi rider ja toimii tosi hyvin bluetuutti liitettynä autocomiin oikeilla piuhoilla, ajettu koko päivä ja eikä virta lopu bluetuutista.
Mainio vehje!

UUSI ZUMOILIJA ILMOITTAUTUU!!
062802jumpie_prv.gif

Tässä vähän huomioita ja kysyttävää:

Kuinkahan kännissä ne telineen suunnittelijat on oikein ollu ku ovat ton Zumon vakio mopotelineen tehneet? varsi on niin pitkä että eihän tossa enää mahdu mopoa ajamaankaan ku zumo stondaa siinä missä pitäis päätä pitää!!(no okei vähä liiottelin mutta kuitenkin) eihän tollasia varsia ainakaan muoviluotiin saa mahtumaan millään!!
confused_orig.gif

asian ratkasin käymällä etolassa ja ostamalla 10mm paksua jotain "poly mitälie levyä" joka on sopivan pehmeetä ettei lohkea mutta kuitenkin jämäkkää/helposti työstettävää ja siitä sahailin, viilailin ja veistin sopivat palikat etuyläkolmion molemmille puolille (pehmeetä teippiä väliin) ja pultit kolmion molemmilta puolilta puristamaan ja sit zumon teline siihen ruuveilla kiinni BUENO!
062802jumpie_prv.gif
ja vielä hyvän näkönenkin ja niin on tukeva että!!! kuvaa en osaa valitettavasti tänne liittää!
sad_orig.gif
telineelle tuli hinnaksikin alle kymppi! (+asennus kaljat
tounge.gif
)

toinen vaihtoehto olis ollu porata suoraan siihen kolmioon mutta ei uskaltanu ku ottaa kuitenki jarrutuksessa aika kovia voimia vastaan ja taitaa toi jälleenmyyntiarvokin tykätä vähän huonoa ylimääräsistä reijistä! omaviritys ei kuitenkaan edes juurikaan näy garminin telineen alta joten saa olla lopputulokseen tyytyväinen!

(olisko ton voinu vielä vaikeemminkin selittää??)
tounge.gif

mutta sitten kymysys:

Miten onnistuu sellanen garminissa että sais esim huoltoasemat näkymään kaikki siinä karttapohjalla samalla kun navigoi?? ei onnistu ei sitten millään! en löydä edes sellasta valikkoa joka mahdollistais sen! olis nimittäin helpompaa ajellessa poiketa tankille ihan ilman extra näppäilyjä ku joskus vaan vilahtais niitä huoltoaseman ikoneita ruudussa ohi ajaessa!

muuten on kyllä aika kuningas vehje nyt muutaman päivän kokemuksella!

ainaki edelliselle autokäyttöön tarkoitetulle tomtomille >>
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
ja netistä katottuna näytti toi rider aika samalta softineen joten se siitä valinta oli selvä!

kun jos joskus sattu sitä tarvitsemaan ni aina piti tietää ekaks kaupunki ennenku voi hakea osotetta! mistä sä jonku kaupungin keksit jos oot oudossa paikassa vaikka ulkomailla?? no joo se laite on hyljätty ja tomtom on boikotissa
033102bebe_1_prv.gif

kiitoksia vastauksista jo etukäteen!!!
bowdown.gif

Miten onnistuu sellanen garminissa että sais esim huoltoasemat näkymään kaikki siinä karttapohjalla samalla kun navigoi?? ei onnistu ei sitten millään! en löydä edes sellasta valikkoa joka mahdollistais sen! olis nimittäin helpompaa ajellessa poiketa tankille ihan ilman extra näppäilyjä ku joskus vaan vilahtais niitä huoltoaseman ikoneita ruudussa ohi ajaessa!
En nyt muista saiko niitä laitteeseen esiasennettuja huoltiksia ikoneina näkymään.

POI Loaderilla kun lataat vaikka Konttisen ylläpitämiltä sivuilta huoltikset niin saat itse päättää millaisen ikonin huoltiksille laitat. Tai vaikka joka huoltisketjulle vielä oman logonsa.

Mulla ei muilla POI pisteillä ikoneita olekaan tällä hetkellä eli kaikilla muilla POI tyypeillä on läpinäkyvä 1x1 pikselin ikoni ja huoltiksilla kaikilla ketjusta riippumatta pieni bensapumpun kuva. Mukavampi navigoida kun kartta ei ole täynnä Ottomaattien ja R-kioskien sun muiden ikoneita tai niitä POI-palleroita.

vielä pitää sen verran tietäjiä tentata että oletteko ajaneet zumonne kanssa niin että toi pieni "turvaruuvi" on kiinni vai ootteko jättäneet auki?? ottaako lentoa jos jätän auki?? vähän on epäkätevä jos ei vaihda siihen sormilla pyöritettävää isompipäistä ruuvia!
wink.gif

Ostin telineeksi sellaisen stongan keskellä olevaan holeen työnnettävän telineen. Se on todella hyvä, ainakin kyykkypyörässä. En vaan millään muista mistä ostin, täällä sitä joku suositteli, oisko ollut NOx? Suosittelen myöskin.

Ja sitte se liittimen suojaa pitelevä kumi kyllä haurastuu parissa kuukaudessa, ja sitte se suoja häviää. Mulla on minigrip pussi liittimen suojana.

En ole kuullut että kenenkään zumo olisi pudonnut telineestä, vaikka ruuvi ei olis ollut kiinni. Sen sijaan idässä tehdyissä mopoissa ruuvi kiristyy itsestään, lännessä tehdyissä mopoissa se taas aukeaa. Voiko ruuvi irrota, en tiedä, kyllä kai. Ja kierre on kai mitä lie tuumia tms.

Ostin telineeksi sellaisen stongan keskellä olevaan holeen työnnettävän telineen. Se on todella hyvä, ainakin kyykkypyörässä. En vaan millään muista mistä ostin, täällä sitä joku suositteli, oisko ollut NOx? Suosittelen myöskin.

Ja sitte se liittimen suojaa pitelevä kumi kyllä haurastuu parissa kuukaudessa, ja sitte se suoja häviää. Mulla on minigrip pussi liittimen suojana.

En ole kuullut että kenenkään zumo olisi pudonnut telineestä, vaikka ruuvi ei olis ollut kiinni. Sen sijaan idässä tehdyissä mopoissa ruuvi kiristyy itsestään, lännessä tehdyissä mopoissa se taas aukeaa. Voiko ruuvi irrota, en tiedä, kyllä kai. Ja kierre on kai mitä lie tuumia tms.
telineenhän tosiaan tein itse niinkun tossa yllä lukeekin (tai siis alustan mihin ruuvasin garminin telineen kiinni) että siitä ei oo puutetta ja on tukeva jne... no mutta enivei se oli tosiaan pointti että pitääkö ihmiset sitä skurvia kiinni vai ei!?

ilmeisesti kellään ei oo vielä vehje liukunu katuja pitkin ku on niin hiljasta??
tounge.gif

Zumo ollut vuoden verran käytössä ja pelkkää mukavaa sanottavaa. Se muovinen härpäke "sulaa" pois noin 4 kk kuluessa.

Oman kikottimeni hankin www.louis.de ja hinnaksi tuli rontti 500 egeä ja mukaan euroopan + scandinavian kartat, sekä jos jonkinlaista asennustelinettä (3 eri vaihtoehtoa) ja sopi kuin nenä päähän oman 800 ST:n ohjustankoon.

Helppo käyttää ja löytää perille hyvin.

Itse en lähettele tekstiviestejä tai puhu puhelimeen ajaessa. Nautin kerrankin siitä hiljaisuudesta ja rauhasta mikä on mahdollista hyvällä omalla tunnolla. Laatuaikaa itselle
cool.gif

vielä pitää sen verran tietäjiä tentata että oletteko ajaneet zumonne kanssa niin että toi pieni "turvaruuvi" on kiinni vai ootteko jättäneet auki?? ottaako lentoa jos jätän auki?? vähän on epäkätevä jos ei vaihda siihen sormilla pyöritettävää isompipäistä ruuvia!
wink.gif
Ei lähtenyt lentoon vakioruuvilla jota en koskaan kiristellyt. Vaihdoin kuitenkin zumoforums saitilla kaupan olleeseen peukaloruuviin tuon ja tulee nykyään kiristeltyä aina kiinni.

Sitä hapertuvaa kumilärpäkettä saa kyllä takuuseen uutta. Viimeisin jonka sain asenneltua olikin sitten niin jämäkkää kumia että suoja ei enää pysy liittimen päällä vaan pyörähtää ilmavirrassa aina auki-asentoon.

Turvaruuvi on M2 kierteellä.

Ruuvikaupasta sellainen esim 10mm pitkänä, mutteri ja pari aluslevyä sekä venttiilinhatusta nuppi. Ei maksa juuri mitään ja on varmempi olo ainakin soratiepyörällä ajellessa.

Nyt muutama kokeilu zumon ja autocomin kanssa
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
loistavia vempeleitä. Eihän tota alkuperäisen ruuvin avainta oo kauhee homma kuljettaa avaimissa mukana ja se hidastaa jo voroja sen verran et voi vaikka kahvilla käydä irrotamatta sumoo. Eikä tarvi tappaa tää on vaan mun mielipide
033102beer_1_prv.gif

tällon nüvi mis fm-lähetin, scala rider ja bluutuutin säätö kännykällä... langattomana wörkkii, garmin päällimmäisenä, radio alla ja kännystä viis
smile_org.gif

Back