• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Shoei XR-1100

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja calle
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itse pistin juuri tilauksen menemään kyseisestä potasta Helmet Cityyn. Katsotaan miten kauan kestää tulla + millasen visiirin kylkiäiseks pistävät(jos pistävät..).  
062802jumpie_prv.gif

matkalla. Veroista kysyessäni sain seuraavanlaisen vastauksen (Motorcycle helmets do not include VAT as they are classed as a safety product and therefore tax exempt). Tiedä sitten miten tullisssa käy, mutta varauduttu on Alvitkin maksamaan, sen kanssa hinnat toki on lähellä Suomen tasoa. Jos näin käy, niin nettisivuillahan luvataan jotain "veronpalautusta" kuittia vastaan?
Itse soitin eilen Verohallinnon palvelupuhelimeen ja kysyin tuota alvin perintää, kun olen aikeissa tilata X-spritin Englannista. Vastasivat ettei Suomessa peritä alvia, kun Briteissä vat0% standardin täyttävillä kypärillä. Mustaa valkoisella(tai nettisivua) en kyllä asiasta saanut, vaikka kysyin. Virkailija höpisi jotain verohallinnon sisäisistä ohjeista. Saas nähdä tullin päätöksen asiassa.

Guernseyn (Riders Offshoren) paketit monien vaiheiden jälkeen kotona, tavara oli mitä pitikin, samoin kaupanpäälliset. Toinen potta oli viikossa kotipostissa ja toinen seikkaili matkalla reilu pari viikkoa.

Alveja ei mennyt maksuun, eikä muutakaan ylimäräisiä kuluja syntynyt.

Homma ei kokonaisuudessaan toiminut niin hyvin että toiste tulisi asioitua, mutta loppu hyvin kuitenkin.

Mulle tuli kanssa Riders Offshoresta XR-1100 perjantaina. Ensin kesti vajaat pari viikkoa, että saivat tilaamani värin (harmaan), sit tuhka sekoitti rahtiliikenteen ja sen matka kesti kaksi plus kolme viikkoa tänne. Tuli jo mieleen, että ois vaan pitänyt hakea se suoraan hyllystä Suomesta.

Alunperin suunnittelin tilaavani punaisen symmetryn, mutta sitten iski pihiys ja tilasin ihan perusharmaan. No, kun avasin perjantaina pakettia, ilokseni siellä oli jollain käsittämättömällä tsägällä juuri se punainen symmetry, jota alunperin halusin. Myöskään koko tosin ei ollut se L mikä piti, vaan M. Nyt muutaman ajokerran jälkeen tyydyn siihen, koska pää on jotain L:n ja M:n väliltä. En tiedä mitä olisi tapahtunut, jos oisin reklamoinut. Asiakaspalvelu oli kyllä aikaisemmin aina ihan ystävällistä ja kohtuunopeaa. Sain siis haluamani halvemman hinnalla.

Itse kypärästä. Pitääkö se teillä sellasta melko kovaa vihellystä? En oo saanut paikallistettua sitä. Laitoin siihen heti alkuperäisen tummennetun visiirin, täytyy varmaan vielä koittaa kirkkaalla, oisko tossa visiirissä joku valuvika. Sellainen ääni ei niin häiritse, mutta ilmankin pärjäisi.

Mulla on ollut käytössä viitisen vuotta Z-One, johon oon ollut tosi tyytyväinen. Tää on suunnilleen samaa tasoa, visiirin koko on parempi, tuuletus parempi, melutaso ehkä vähän alempi, suuntavakavuus tuntuu suunnilleen samalta tai ehkä vähän heikommalta tia jotenkin herkemmältä. Tosin ainakin eilen pidemmällä lenkillä kyllä tuuli ihan vietävästi, sekin voi vaikuttaa. Ajoasento on mulla aika pysty, kyykyillä voi toimia ihan eri lailla. Kaiken kaikkiaan oon tyytyväinen.

Täältä lähtis kypärä suhteellisen edullisesti, ja mukaan saa vapaavalinteisen visiirin. Onko kellekkään tuttu kauppa..uskaltaiskohan ihan tilata...tuon halvemmalla noita ei taida löytää?

http://www.ridersoffshore.com/product_info.php?products_id=1102

vähän edittiä tohon linkkiin...tää taitaa toimia paremmin http://www.ridersoffshore.com/index.php?cPath=21_70_309
Itse kyselin sp:la ja vastasivat noin 12h sisällä viestiin mitä löytyy hyllystä suoraan toimitukseen ja XR1100 Diabolic Cimmerian Helmet M koossa pitäisi olla joten uskaltauduin tilaamaan suoraan hotellille kun olen ensi viikon Lontoossa, toimittavat suoraan suomeenkin muistaakseni 25 punnan hinnalla, katsotaan nyt tuleeko kypärä ja oikeana ja tosiaan ensi viikon aikana, sit menee aika säätämiseksi jos en reissun aikana ehdi sitä saamaan.

Melkein kuukausi vastaus myöhässä mutta ei se mitään. Omakin vihelsi ja paikallistin lähteen jonnekin vasemman silmän ja korvan välille. Vasemman puolen visiirin kiinnikkeen ruuvit auki, jokunen milli taaksepäin ja nyt visiiri napsahtaa tiukasti kiinni myös toiselta puolelta. Ei vihellä enää.

EDIT siis viitaten juhapeen viestiin

Ko. kypärä tuntuisi olevan sangen "suuntavakaa" erilaisissa nopeuksissa; hiljaisuudella ei tunnu loistavan vrt. potentiaalisen kyytiläisen suojaksi muuttunut 100€ IXS. Visiirin tiivistys parempi, mutta yleismelutaso silti vähintään yhtä kova, ellei jopa huonompi.

Tuuletus on jopa asteen verran liian hyvä, pinlock oli vielä paketissa, joten eturäppänä kiinni meinasi tuulilasi huurtua - onneksi visiirin saa mekanismilla tökättyä napsun verran irti paikaltaan, jolloin melu nousee ja ilmastointi osuu kohdilleen. Pitää kattoo nyt tuon pinlockin kanssa, että mitkä kattoikkunat auki ajellessa sopiva ilmanvaihto syntyisi. Se on kyllä varmaa, että helteellä tuo kypärä ei tule tarjoamaan hengenahdistusta
cool.gif

Tyhmä kysymys, mutta jos tällaista kypärää on tilaamassa nettikaupasta ja kaupassa ei ole mitään mainintaa visiiristä, niin tuleeko kypärään silloin minkäänlaista visiiriä mukaan? Eli voiko luottaa siihen, että ainakin jonkinnäköinen visiiri kuuluu aina kypärään, vai voiko kypärätoimitus olla tosiaan kokonaan ilman visiiriä?

Nimim. Eläissäni vain yhden kypärän ostanut ja senkin ihan liikkeeseen kävelemällä.

Tyhmä kysymys, mutta jos tällaista kypärää on tilaamassa nettikaupasta ja kaupassa ei ole mitään mainintaa visiiristä, niin tuleeko kypärään silloin minkäänlaista visiiriä mukaan? Eli voiko luottaa siihen, että ainakin jonkinnäköinen visiiri kuuluu aina kypärään, vai voiko kypärätoimitus olla tosiaan kokonaan ilman visiiriä?

Nimim. Eläissäni vain yhden kypärän ostanut ja senkin ihan liikkeeseen kävelemällä.
Kirkas visiiri tulee aina mukana.

Kirkas visiiri tulee aina mukana.
Ok, näin vähän arvelinkin, mutta parasta on tietty varmistaa. Kirkas visiiri passaa ihan hyvin, kun aurinkolasit on yleensä kuitenkin mukana. Satutko vielä tietämään, onko noissa XR-1100:n visiireissä aina pinlock-valmius?

Seuraavaksi pitäisi vielä harkita, uskaltaisiko tilata FC-Motosta vai ei. Symmetry-värityksen saisi toimitettuna alle neljän sadan, enkä sen halvempaa ole mistään löytänyt. Tuo FC-Moto-viestiketju vaan hieman arveluttaa...

Ok, näin vähän arvelinkin, mutta parasta on tietty varmistaa. Kirkas visiiri passaa ihan hyvin, kun aurinkolasit on yleensä kuitenkin mukana. Satutko vielä tietämään, onko noissa XR-1100:n visiireissä aina pinlock-valmius?

Seuraavaksi pitäisi vielä harkita, uskaltaisiko tilata FC-Motosta vai ei. Symmetry-värityksen saisi toimitettuna alle neljän sadan, enkä sen halvempaa ole mistään löytänyt. Tuo FC-Moto-viestiketju vaan hieman arveluttaa...
Päädyin kans tuohon XR-1100 malliin ja monolith tc-2 väritykseen. Laitin viime tiistaina tilauksen tuonne fc-motoon ja 22.7 asti on lukenut in process tilauksessa. Toivottavasti nyt lähtisi heti maanantaina liikkeelle tuolta tai alkaa vitutus kasvamaan... Pyörän hankinta pitkittyy samalla jos ei kypärä ala tulemaan tännepäin. En itsekkään löytänyt halvempia paikkoja tuolle kypärälle. Kaikissa UK:n sivustoilla on 379£ tai enemmän.
Ainakin tuossa fc-moton kuvassa näkyy olevan pinlock.

Jees, ei uskaltanut lähteä FC-Motosta tilaamaan, mutta Motocardista oli täällä sen verran positiivista palautetta, että punainen Symmetry tulee toivottavasti pian Espanjasta kotiin.

Alkukesästä tilasin XR-1100 tuolta ja hyvin toimi. Rahat sai siirtää pankkisiirtona ja homma toimi hyvin. Kypärä tuli postiin kutakuinkin viikossa siitä hetkestä kun maksun suoritin.

Onkos kellään lisää kokemuksia kerrottavana mistä on tilannut ja kuinka homma toiminut? HelmetCity:n ja FCMoto:n hinnat näyttisivät oleva ne parhaimmat (lue; edullisimmat)
thumbs-up.gif

FC-motolta tuli kaksi xr-1100sta + kolme iridiumvisiiriä heinä-elokuun vaihteessa, ja kaikki meni ihan ok. Olisko siinä about viikko mennyt tilauksesta kun DHL toi paketin, cash on delivery.

Kuuluuko XR:ään vakiona se leuan alle tuleva ilmanohjain? Ja mites on ilmanohjain siihen yläosaan, liekö ns. hengityksenohjain tai jotain sellaista?

Kuuluuko XR:ään vakiona se leuan alle tuleva ilmanohjain? Ja mites on ilmanohjain siihen yläosaan, liekö ns. hengityksenohjain tai jotain sellaista?
Vakiona tuli mukana se verkkosuojus leukaosan alareunaan, yläosan suoja ei tule vakiona, itse olen nähnyt sitä vain x-spiritissä enkä tiedä sen saatavuudesta.. Xr-1100ssa on huomattavan enemmän tilaa suun edessä (ja nenän, ellei ole Pinokkion sukua) kuin esim raid IIssa tai xr-1000ssa.

Back