• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Shoei XR-1100

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja calle
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onkos kellään lisää kokemuksia kerrottavana mistä on tilannut ja kuinka homma toiminut? HelmetCity:n ja FCMoto:n hinnat näyttisivät oleva ne parhaimmat (lue; edullisimmat)
thumbs-up.gif

Tilasin itse oman Symmetryni Motocardista, kun en FC-motosta uskaltanut tämän viestiketjun luettuani. Reilut parikymppiä kalliimpi oli Motocard, mutta ainakin homma toimi hyvin.

Kuuluuko XR:ään vakiona se leuan alle tuleva ilmanohjain? Ja mites on ilmanohjain siihen yläosaan, liekö ns. hengityksenohjain tai jotain sellaista?
Vakiona tuli mukana se verkkosuojus leukaosan alareunaan, yläosan suoja ei tule vakiona, itse olen nähnyt sitä vain x-spiritissä enkä tiedä sen saatavuudesta.. Xr-1100ssa on huomattavan enemmän tilaa suun edessä (ja nenän, ellei ole Pinokkion sukua) kuin esim raid IIssa tai xr-1000ssa.
Hengitysilmanohjainta on saatavana, hinta oli jotain 11€ Allrightissa. Allrightin nettisivuilta en kyseistä tuotetta löytänyt, mutta saatavana se on.

Itselläni taas raidII on tilavampi leuan kohdalta, eli tuokin taitaa riippua kallon muodosta.

XR-1100:seen olen ollut niin tyytyväinen että kun ensimmäinen meni lunastukseen toukokuussa kävin samoin tein hakemassa uuden. Suojaavuuskin siis on jo käytänössä hyväksi todettu.

Omani tilasin mlol.de:stä, toimi ihan hyvin vaikka maksoin etukäteen tilisiirrolla
ghostface.gif
. Aikaisemmin kun ei tuonkaan luokan kypärää ollut pidellyt päässään, ei oikein hoksannut mitkä asiat noissa vaikuttaa käyttömukavuuteen. Pinlock on ihan ehdoton, kuin myös visiirin tiivistys ja monipuolisesti säädettävä ilmanvaihto. Whisper kit (eli se leukasuoja) on osoittautunut koleammilla keleillä todella mukavaksi (ajoin alle 20C lämmöissä yhdellä halppiskypärällä ja johan oli "cool" leuka).

Yksi selkeä downside on kuitenkin se, että Velcrot hanskoista, kaulureista yms. tarrailee turhan hanakasti kypärän verhoukseen.

Mahtaako kukaan olla hiljattain tilannut tuollaista itsetummuvaa ProtecTINT-pinlockia XR-1100:een? Mistähän mahtaisi saada halvimmalla? http://www.racevisors.co.uk:ssa on halvin, minkä olen itse löytänyt, eli hinta Suomeen tuotuna 55 puntaa. Jotenkin tuokin tuntuu vielä vähän suolaiselta hinnalta, etenkin kymmenen punnan postikulujen osalta, kun pinlock ei paina mitään ja mahtuu vaikka kirjekuoreen.

Pah, sama vanha laulu: Jos haluaa Shoein ja liikenteessä näkyvän yksivärisen kuten esimerkiksi Monza Redin niin se pitää tilata jenkeistä, Euroopassa saa jotain viininpunaista, harmaata ja mustaa. Muutenkin USA:n värivalikoima on noin kaksinkertainen Euroopan valikoimaan verrattuna.

Sama juttu jo ainakin RF-200-mallista saakka  
nixweiss.gif

Itse pistin juuri tilauksen menemään kyseisestä potasta Helmet Cityyn. Katsotaan miten kauan kestää tulla + millasen visiirin kylkiäiseks pistävät(jos pistävät..).  
062802jumpie_prv.gif
Kauanko kesti?
Oliskohan ollu semmosen viikon verran.. pelkäsin sillo että tulee kestää kiitos niitten tulivuoripilvien takii mut melko nopsaa toimintaa oli.

Ja kylkiäisenä tuli tumman musta visiiri.

Suosittelen kyseistä puljuu!!
sport05.gif

Halvalla sait
omg.gif
Kun tekee valuuttavaihdon punnasta euroon niin ainakin nyt heidän hintojen mukaan loppusumma olisi about 450€, ja toisesta visiiristä bonuksena en huomannut mainintaa
nixweiss.gif

Joo, tuli katottua äskön ite ihan samaa. Nostaneet hinnat "normitasolle". Oli ilmeisesti joku vuodenvaihteen alennus. Mut homma toimi todella mallikkaasti ton puljun kanssa.

Juuri tilasin potan helmetcity.co.uk. Halvalla lähtee!
Joko on paketti saapunut? Mainostavat kylkiäisenä toista visiiriä, tiedätkö onko sekin pinlock vai normaali? Kilpavisiiri taitaa tarkoittaa tummaa väriä
nixweiss.gif
Tänään saapui. Oli vähän säätämistä, koska pyysivät vahvistamaan osoitteen jollakin laskulla... Ei ollut mitään toista visiiriä matkassa. Pinlock oli kyllä matkassa.

Laitoin kyselun äsken firmaan, koska ei ollut heidän mainostamiaan "herkkuja": FREE Shoei Race Visor and Helmet City Visor Care Kit. Kypärä maksoi 335€ kotiin tuotuna.

Kerrohan miten homma etenee jotta tietää varautua jos tuolta pottaa tilailee. Toinen vaihtoehto on Motocard josta olen lukenut paljon positiivista.

Vastaus tuli, että nuo visiiri ja care kit kuuluvat niihin pottin missä se on mainittu. Ei tule mukaan alennus tuotteisiin. Omani kuuluui noihin -130£ kypäriin eli en saanut...  
bawling.gif

Halvalla se kumminkin tuli. Suosittelen kyseistä liikettä.

Tänään tilaus sisään Helmet Cityyn ja nyt odotellaan kuis käy. Mielenkiintoinen tapaus tuli kun olin maksamassa Visalla; olisi ymmärtääkseni haluttu vielä varmistaa asia oman pankin päätetunniksilla, mutta kun ei ollut niitä siinä käsillä niin painoin "takaisin" nappulaa jolloin avautuva ikkuna ilmoitii että KIITTOS; TILAUS OTETTU VASTAANN jne. Siis kyllä maksu näköjään menee perille ja prosessi lähtee liikkeelle vaikka pankkitunnareita ei käyttäisikään. Laitoin kyselyn perään ko. aiheesta ja nyt odottelen mitä vastaavat
nixweiss.gif

Tänään kysyin messuilla XR1100:n kotimaan hintaa niin 460e oli paras tarjous. Jos oikein laskin niin toimituskuluineen Helmet Cityssä 490e ekstravisiirillä ja FC-motossa 450e ilman ekstroja.

Back