• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Shoei Raid II ei lähde päästä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zergio
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itselläni on käytössä Schuberthin potta ja omat korvat olivat kans vereslihalla viime kesän alussa. Potassa on jotenkin ihmeellisesti ne kiinnitysremmit ja ne tahtoivat "ahistaa" korvalehtiä kypärää päähän vetäessä/pois kiskoessa vaikken Dumboksi itseäni luonnehtisikaan. Kypärähuppu toi avun yskään ja samalla pysyy kuulokkeetkin nätimmin korvissa paikallaan kun pottaa päähän kiskoo...ja onhan se tuon hupun pesu paljon helpompaa kuin koko potan huuhtelu.

kyllä se pitää tiukka olla, tuntuu paremmalle...
baaa.gif
033102beer_1_prv.gif

raid kakkonen puristi ikävästi poskia kun tänään testailin. oli muutenki "kovan" tuntuinen päähän. sama juttu oli x-liten 801r...

Jos  ostat S-kokoisen kypärän, se on pienen käytön jälkeen M-kokoinen.
Asia ei ole noin yksinkertainen.
Pehmusteiden kokoonpainuminen lienee merkkikohtaista, ellei käytäjällä ole jopa sattumoisin naama huomaamattomasti kaventunut. Oma kypärä on vieläkin (3 kautta) niin sopiva, ettei purkkaa voi jauhaa ilman että poskien sisäpinnat olis syväkuoritut sen jälkeen.

no nythän mä hukasin,miksi jotkut on lärvi punanen ja
turvoksissa,kun tulevat "lenkiltä" olen aina katsonut
kunnioittavasi kun porukat tulee kahville ja ottavat potan
päästä ja puhaltavat ja ja vetävät ilmaa keuhkoihin,tuolla
tämän kirjoitukse yläpuolella se selvisi minulle aivan juuri
heillä on aivan liian pieni kypärä jo muutenkin ja sitten vielä KÄSKETÄÄN toistenkin nauttia tuosta ihanuudesta,jo on
sadistisuus huipussaan.

ei jumalauta kypärän kuulu rutistaa tuollalailla,kyllä siellä täytyy
pystyä purkkaa jauhamaan ja suunsa avamaan jollei muuten niin
vaan hengitääkseen suun kautta,mitä tulee siihen kypärän
likaantumiseen ,että pysyy puhtaanpana kun käyttää huppua
no kyllä se hiki menee tuonne potan "kerroksiin" oli sulla
huppu tai ei,jos on muuten pas...en päänahka,niin suosittelen
pesua silloin tällöin.

Kyllä sitä huppua kannattaa käyttää, ainakin minun mielestä. Jokainen tehköön miten itse haluaa. Auttaa ainakin kypärän siistinä-pitämisessä, ja päällelaitto/poisotto helpottuu kummasti. Mulla on itselläni ehkä maailman toiseksi suurimmat korvat korvien koko/miehen koko-suhteessa (
tounge.gif
) ja kypäränä x-liten 801-R. Jos en muista "avata" kypärän hihnoilla korvien kohdalta riisuessani sen, niin ne lähtee kypärän matkaan. Ja muutenkin kypärät ovat niin erimuotoisia, ja tarkoitettu niin erilaisiin pääkoppiin, että kannattaa koglata sitten useampi.
Mitä siihen venyttämiseen, tai "koon kasvamiseen" niin sekin on niin merkki-kohtaista. Ainakin AGV tuntui "kasvavan" pelottavan ja turhan nopeasti, kun taas x-lite on vaan pikkasen muotoutunut pään mukaan...tai sitten pää on muokkautunut kypärän mukaan, tiedä häntä...kova se ainakin oli
tounge.gif

Arai istuu mun päähän just ja käytän huppua, en ostanut ylitiukkaa uutena, mut arain suuaukko on kans sellane että vaatii vähän vetoa että lähtee. Mulla on niskavaivan takia välissä vielä windstopper huppu, joka on normaalia paksumpi.
D- lenkki kireellä ( ei mitään pikalukitusta) ni kypärän ei tartte olla sitä luokkaa että on verirannut päässä, kuten myyjä kertoi kisakuskien vetävän niin tiukat potat päähän. Riittää ettei hölsky. Älkää olko liian merkkiuskollisia vaan käykää sovittamassa eri kypäriä mikä miellyttää eniten. Mulle kolahti Arai, hieman painoi kupissa tutun rata-autokuskin jutut Araista. Arai sattuu oleen tän kaverin kypäräsponsori.

heillä on aivan liian pieni kypärä jo muutenkin ja sitten vielä KÄSKETÄÄN toistenkin nauttia tuosta ihanuudesta,jo on
sadistisuus huipussaan.

pesua silloin tällöin.
Eh =)
Eipä se nyt niin paljon kiristä etteikö henkeä sais, toisin sanoen suu ei jää auki jos sen kerran avaa. Kokeilepa vaikka heti liikutella leukojas ja paina samalla hyvin hyvin kevyesti molempia poskia sisäänpäin, huomaat että eipä tarvitse paljoa painaa kun hampaat koskettavat poskiin. Tee sitä sitten yhden retro-hubbabubba- tai jenkkipurkan maunkeston ajan niin luulisi poskien olevan arat. Jollei sulla ota hampaat lainkaan kiinni poskiin kun jauhat sitä purkkaa, on sulla auttamattoman löysä kypärä tai sitten se on vaan mallia, joka peittää vain päälaen.

sadistisuus huipussaan.

pesua silloin tällöin.
Eh =)
Eipä se nyt niin paljon kiristä etteikö henkeä sais, toisin sanoen suu ei jää auki jos sen kerran avaa. Kokeilepa vaikka heti liikutella leukojas ja paina samalla hyvin hyvin kevyesti molempia poskia sisäänpäin, huomaat että eipä tarvitse paljoa painaa kun hampaat koskettavat poskiin. Tee sitä sitten yhden retro-hubbabubba- tai jenkkipurkan maunkeston ajan niin luulisi poskien olevan arat. Jollei sulla ota hampaat lainkaan kiinni poskiin kun jauhat sitä purkkaa, on sulla auttamattoman löysä kypärä tai sitten se on vaan mallia, joka peittää vain päälaen.
niinhän sitä luulis,et ottanut huomioon jollei mulla ole
hampaita lainkaan ; ) no ne kyllä löytyy ja vaikka heittäisin
koko purkkapaketin poskeen pystyn sitä aivan vapaasti jauhamaan
ja tuohon oliko se nyt kolmanteen vaihtoehtoosi että mulla olisi juutalaisten "pipo" vastaan että eipä ole.

vastaus on AVATTAVA POTTA juuri se joka ei porukoiden mielestä
ole katu-uskottava on ratkaisu moneen pulmaan,silmälaseja
käyttäville ja moneen muuhun "pulmaan" tupakkatauko käy ilman
että täytyy otta pottaa pois, varsinkin sade ja kylmillä ilmoilla
löytyishän näitä,muut jatkakoot.

mutta on paljon helpompi "pukea" kuin umpipotta,ja vaikka amppari
mensi potan sisään luukku vain auki ja matka jatkuu,että tämmöistä tällä kertaa,ja mitä tulee tuohon katu-uskottavuuteen
siihen sanon voi voi,olen "erillainen" mororisti.

Jokainenhan meistä on erilainen ja se nimenomaan tekee elämästä mielenkiitoisen. Maailma olisi melko tylsä paikka, jos olisimme toistemme klooneja.
blush.gif

Mitä tulee Jarijiin kypäränvalintakriteereihin, niin jokainen tietenkin valitsee pottansa juuri oman makunsa mukaan. Tosin, mitä tulee kypärän tiukkuuteen, niin olisi ihan mielenkiintoista kuulla, jos kukaan on jäänyt tästä kertomaan, että miten se löysä kypärä loppujen lopuksi suojasi tilanteessa, kun mutka tuli vedettyä suoraksi ja pöpelikköön tutustuttiin >100km/h vauhdissa.

Jokainenhan meistä on erilainen ja se nimenomaan tekee elämästä mielenkiitoisen. Maailma olisi melko tylsä paikka, jos olisimme toistemme klooneja.
blush.gif

Mitä tulee Jarijiin kypäränvalintakriteereihin, niin jokainen tietenkin valitsee pottansa juuri oman makunsa mukaan. Tosin, mitä tulee kypärän tiukkuuteen, niin olisi ihan mielenkiintoista kuulla, jos kukaan on jäänyt tästä kertomaan, että miten se löysä kypärä loppujen lopuksi suojasi tilanteessa, kun mutka tuli vedettyä suoraksi ja pöpelikköön tutustuttiin >100km/h vauhdissa.
mainitsinko mielestä missää että mulla olis "löysä" kypärä
kas kun tuo muisti (lukihäiriö) vähän kiusaa.

vastaus on AVATTAVA POTTA...
Noniin, asiat ratkee, eikä tarvinnut edes paljon potkia. Avattava kypärä ei varmasti liikoja poskia purista. Sitä käytettäessä voi varmaan vielä parrankin ajaa? =b
jees asian ytimeen kampaisin hiuksetkin avopotta päässä
mutta ei onnistu......................... siihenkin on selvä syy
muotoilen hiukset aina partakoneella eli ei löydy mitään
kammattavaa
buttrock.gif
033102beer_1_prv.gif

Meikäläinen innostui wanhoilla päivillä ostamaan ihan uuden pärrän (Kawa ER-6N). Vuodelta nakki ja kypärä olevat ajovehkeet olivat "hieman" jäänee muodista ja vaatekaapin kutistava vaikutuskin oli päässyt iskemään
biggrin.gif

Tarpeeksi iso ajotakki ja housutkin vielä löytyivät, kun tarpeeksi moneen paikkaan soitti ja kävi sovittamassa. Ongelmaksi muodostui kypärä, jota ei sitten löydy millään!

Ongelmani nimi on jättimäinen pää. Kypärän pitää olla ainakin XXL / 68 ja useimpien kypärävalmistajien suurin koko on XL / 64
sad_orig.gif

Arain, Shoelin, Shubertin yms. laatumerkkien suurimmat koot ovat juurikin tuo XL / 64. Oikean kokoinen kypärä kyllä löytyi paikallisen mopokauppiaan hyllystä, mutta kyseessä on alle satasen mopokypärä
veryangry.gif
Arvatkaapa irtoaako sisusta tai voiko poskipaloja vaihtaa...

Auttakaa ihmiset uusio motoristia laadukkaan kypärän hankkimisessa.

Back