• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Selkäpanssarin käyttö

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ron Jeremy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Dainese Back Space päällä täksi kaudeksi. Uusien nahkojen alle... Voi olla että ei tule enää goreilla ajettuakaan.

Todella mukavan tuntuinen päällä. Tukee hyvin alaselkää, koska vyötärölle tulee sellainen kureliivi. Henkselit pitää paikoillaan tilanteessa kuin tilanteessa.

Mun mielestä halpa henkivakuutus, 107 euroakohan oli Saksasta tilattuna.

Mullakin Dainesen Wave, tosi tyytyväinen ollu. Yhet kunnon lipat sen kanssa ottanu, ilman panssaria olis voinut käydä heikosti. Suosittelen.

Missä näitä Dainesin suojia myydään? Storm-motor? Itelle on piikkinen tulossa, ja ainahan se alkaa hirvittämään kun lukee uutisia mp-onnettomuuksista ja halvaantumisista. Kiinnostais semmonen joka menee tonne ajotakin selässä olevaan "taskuun". Omassa takissa on juuri semmoinen kuin joku täällä mainitsi; makuualustamateriaali läpyskä.
nixweiss.gif

Nm:llä Haluun kävellä vielä vanhanakin
bawling.gif

Missä näitä Dainesin suojia myydään? Storm-motor? Itelle on piikkinen tulossa, ja ainahan se alkaa hirvittämään kun lukee uutisia mp-onnettomuuksista ja halvaantumisista. Kiinnostais semmonen joka menee tonne ajotakin selässä olevaan "taskuun". Omassa takissa on juuri semmoinen kuin joku täällä mainitsi; makuualustamateriaali läpyskä.  
nixweiss.gif

Nm:llä Haluun kävellä vielä vanhanakin  
bawling.gif
Joo stormi myy. Kattelin just allrightin katalogia ja putos sellainen 20€ kuponki käteen. Sieltä täytyy käydä hakemassa panssari. No kieltämättä stormilta saa tingittyä samanverran kun tarpeeksi narisee.

Wavea oon käyttäny nyt viikon ja ihan loistava. Aikaisempi progrip ja siinä meinas mennä hermot. Hikoilutti niin prkl. Wavessa ei sitä ongelmaa vaan mielyttävä päällä.

Missä näitä Dainesin suojia myydään?
Stormista noita saa.
Oman ostin Bike Worldistä, eli sieltäkin löytyy. Varmaan joka paikasta missä Dainesen edustus.

Tuollainen Wave löytyy. Tyytyväinen olen ollut, ilman on orpo olo kun ei takeissa minkään sortin suojaa ole. Toinen tai kolmas kausi käytössä. Eikä nyt ole isokaan sijoitus kun kestää ja kestää ja jos lippaa, niin sen saattaapi korvata vakuutusyhtiö
smile_org.gif

Ja ihan aikusten oikeesti, ei sen kunnollisen selkäsuojan päälle vetämiseen mene yhtään sen kauemmin aikaa kuin sen takin pukemiseenkaan. Tai no, menee siinä sellaiset... 20 sekuntia. Puoli minuuttia jos täytyy ensin kaivaa se takin alta hengarista, tiputtaa takki lattialle/nostaa naulakkoon ja sitten vasta pukea panssari päälle.

Joskus se pieni ero hyvän ja erinomaisen välillä maksaa itsensä korkoineen takaisin.

"Sitä paitsi kaikkeen tottuu - selkäsaunaankin"

EDIT: toinen hyvä sanonta

"Kaikkia vammoje ei voi korjata - asennevamman voi"

Eipä sitä koskaan voi väittää, että mikään suoja tai panssari varmasti suojaa yhtään miltään. Mutta uskallan väittää, että suojaa enemmän kuin farkkukangas, goretex tai edes nahka. Ei se selkäpanssarin käyttö välttämättä estä halvaantumista tai kuolemaa, mutta monessa tapauksessa lieventää vaurioita, vähentää tuskia, lyhentää toipumisaikaa ja parantaa loppuelämänlaatua, taikka antaa mahdollisuuden loppuelämään. Mahdollisuus selvitä hengissä tai pienemmin vaurioin on varmasti suurempi. Haittaa en ole koskaan kuullut selkäpanssarista olevan. Valitettavasti joka kesä TYKSissä makaa jokunen motoristi miettien että kumpa olisi ollut selkäpanssari / kunnon ajopuku suojilla. Ruhjeista, avomurtumista, keuhkon puhkeamisista ja jopa pernan repeämisistä voi parantua ja jatkaan normaalia elämää, halvaantumisesta ei. Kaikki muut osat pystytään kutakuinkin korjaamaan, aivoja ja selkäydintä ei juurikaan.

Vieläpä yritän kysellä, että löytyyköhän noista jotain vertailua, että minkä verran suojaavat ja minkä kokoisen alueen peittävät?
Miten suuri merkitys on selkäpanssarin nousemisella niskaan ja laskeutumisella perseenpäälle.

Onko noi gorejen mukana tulevat selkäpanssarit ihan paskaa? Ainakin tuossa omassa MP-Asun unit1 takissa se tuntuu ihan kovalta että vois suojatakki jotain. Ja toinen kysymys tekeekö sillä ylipäätään mitään kun se on takissa kiinni? Vai kandeeko heittää mäkeen ja investoida suoraan kunnolliseen ruhoon kiinnitettävä?

Metriikää en aja enää ilman selkäpanssaria!!!
Kävi tosa viime tiistaina niin, ku olin muuten vaa ajelemassa illalla yhel pikkutiellä Paraisten lielahdessa. Näin ku auto alko peruuttamaan mun edessä erittäin vaarallisen näköisesti (80 alue) samaan suuntaan ku mä ajoin, ja sit se heitti maikolknight käännöksen (ja samalla meinas osua yhteen vastaantulevaan autoon) ja jäi poikittain keskelle sitä tietä, no mä olin jo osannu varautuu moiseen törttöilyyn hiljentämällä vauhtia paljon ennen kohtaamista ja pysähdyin hyvän matkan päähän, ku alko pelottamaan että mitä se seuraavaksi keksii! No siit meni semmonen 5-10 sekunttii ku takaata alko kuulumaan renkaitten ulvontaa ja näin ku auto tulee kovaa vauhtia kohti. Siin sit yritin lähettää karkuun mut se pamahti saman tien perseeseen!!
Siit ku mä aloin sit ojasta keräilemään itteäni, näin ku se perään ajanu auto oli mun takana ojassa, kuski hyppäs autosta ulos ja lähti juoksemaan tiellä poikittain olleeseen autoon ja YLLÄTYS YLLÄTYS ne kaasutti vittu yhdessä karkuun!!!
kaboom.gif

Mulla murtu selkäranka. Onneks, raajat toimii. Tietty pyörä ihan paskana, kesälomasuunnitelmat uusiksi ja todennäköisesti en aja enää tänä kesänä.
Oli viiminenkerta ku ajan ilman selkäpanssaria!!!

. Kysymys kuuluukin, onko selkäsuoja suoja halvaantumista vastaan? On vain saanut lukea niin karuja juttuja katkenneista ihmisistä, että muovi selässä kuulostaa rahastukselta. Kun rupee asioita ajattelemaan, olen kohta tietysti itse selkäsuojaa jonottamassa.
Samalla logiikallahan vois ajella ilman kypärää; jos rekkaan kajauttaa, niin eipä se pottakaan auta.
Itse olen käyttänyt tämän kesän Dainesen Wavea ja kun tuohon tottuu, niin eihän sitä ees huomaa. Eikä toi edes hikoiluta selkää kovin, hengittää ihan kohtuullisesti.

niinno no niin... joku tuommonen weiwi sitä tuli ostettua ja en maitokauppaankaan ajele 600metriä ilman sitä.. eikai se auta mikään jos 80Km/h pamauttaa petäjään tahi johonkin muuhun melko periksiantamattomaan materiaan... mutta saattaa se jeesata siinäwaiheessa jos joku liikennewaloissa päättääkin pamauttaa persiiseen noin normaalia taajamanopeutta tjms..... tahi kyntää seljällään motarilla ... siitä ainakaan haittaa ole missään tilanteessa....! ja Saa sillä kuristettua tään kaljamahan soukemmaksi
biggrin.gif

Tänään kävin Dainesen Wave back protectorin ostamassa ja tarkoitukseni olisi sitä ryhtyä käyttämään aina ajaessani.

Rakenteensa puolesta tuntuu hyvältä selässä ja hengittää taatusti!

Eikä tuo tosiaan montaa sekuntia kauempaa vie pukea sinne takin alle.

Onko noi gorejen mukana tulevat selkäpanssarit ihan paskaa? ?
Takissa oleva kova suoja on toki parempi kuin ei mitään. En usko että esim. tiukan nahkatakin (taikka tixtex) selässä oleva suoja niin helposti sieltä mihinkään ainakaan pois luiskahtaisi.

Mutta kunnon panssari suojaa huomattavasti laajemmalta alueelta, eli jos haluat maksimoida suojauksesi, hanki erillinen suoja...

Mutta kunnon panssari suojaa huomattavasti laajemmalta alueelta, eli jos haluat maksimoida suojauksesi, hanki erillinen suoja...
Jos maksimoida haluaa oman terveytensä, on parempi olla ajamatta moottoripyörällä.

Tai ostaa aalrightiltä tms. semmonen suojapaita jossa on jo kaikki suojat ja sitten tietenkin airbag-ajotakki.
idea3.gif

Radalla käytän koko suojaa, mutta muuten takin suoja saa riittää(mp-asun) nahkatakki.

on se tärkeempi kuin polvisuoja.

Täysin ilman suojaa en viitsisi ajaa.

Jke

Back