• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Selkäpanssaria hankkimassa

itte hommasin tossa alku viikosta wave2:n ja nyt näin muutaman käyttökerran kokemuksella ainakin tyytyväinen ostokseeni olen... ei hiota, eikä hierrä tms...

itte hommasin tossa alku viikosta wave2:n ja nyt näin muutaman käyttökerran kokemuksella ainakin tyytyväinen ostokseeni olen... ei hiota, eikä hierrä tms...
Sama huomio omasta Wavesta jonka hommasin viime viikolla
smile_org.gif

Käytössäni on nyt kolmatta kesää Alpinestarsin Tech Back. Se on ollut muuten ihan hyvä suoja, mutta viime aikoina on vyön tarrakiinnitys ruvennut osoittamaan kulumisen merkkejä. Mahavyön tarra ei ota enää ollenkaan kiinni vaikka kuinka koettaisi painella. Karhennuksen harjaamisesta ja perusteellisesta puhdistuksesta ei ollut apua. Enpä ole aiemmin kokenut vastaavaa; yleensä tällaiset tarrat ovat aika pitkäikäisiä. Voiko selkäpanssarin osien olettaa kestävän yli kaksi ajokautta?

Ostin hiljattain Dainesen Wave 2 Neck -selkäsuojaliivin, jossa on uutuutena kaularankaa iskuilta suojaava jatko-osa. Etupuolella on lisäksi rintakehää suojaavat osat. Hässäkkä sopii mainiosti käytettäväksi esim nahkapuvun kanssa, jonka yleensä kiinteät olka- ja kyynärpääsuojat täydentää kokonaisuutta. Olen hankintaani tosi tyytyväinen vaikka se hinnaltaan kallis onkin verrattuna tavalliseen waveen. Sijoituksen olen itselleni perustellut juuri sen paremmalla suojaavuudella, etenkin kaularangan osalta.
Haittaako niskaan tuleva jatkopala ajamista? Luulis kuvan perusteella, että siihen tottuu nopeasti, jos edes sitä huomaa...

tere, huomasin tossa takkia pestessäni et selkäsuojana oli vain retkipatjan palanen, jonka heitinkin heti pois ja aattelin ostaa kunnollisen selkäsuojan mut oon kahen vaiheilla elikkäs: Knox Ricochet ja Dainese Wave 2 mut kumpi niistä on oikeesti parempi ?
confused_orig.gif
onko mitään vertailu tulosta näistä kahdesta? kiitos jo etukäteen jos joku pystyy auttamaan täs päätöksessä
062802jumpie_prv.gif
    ps. en meinaan viitsi alottaa ajokautta ennen kun oon ostanut kunnon suojan.
Yleensä noita testejä pitää lukea silleen sopivasti suodattaen, ei kuin piru raamattua. Kannattaa käydä testaamassa miten suoja istuu omaan selkään ajopuvun kanssa.

Knoxista eikä Forcefieldistä ole kokemuksia, mutta Wavessa on ainakin panostettu hengittävyyteen ja se on muutenkin ollut mukava käytössä. Ainoa negatiivinen juttu Dainesessa tähän mennessä on, että vatsan ympäri tulevan vyön velcro-kiinnitys lakkasi pysymästä kiinni luvattoman nopeasti.

Tuolta turvallisuuspuolen selkäpanssarit-topicista voi lukea minun ja forcefieldin tarinan, lyhyesti ja ytimekkäästi lumilautailuonnettomuudessa Forcefield pelasti minut halvaantumiselta, ehkä jopa henkeni. Nyt takin sisällä Dainese Wave G2 irtosuoja, ihan passeli
062802jumpie_prv.gif

Haittaako niskaan tuleva jatkopala ajamista? Luulis kuvan perusteella, että siihen tottuu nopeasti, jos edes sitä huomaa...[/QUOTE]
Ei paina ei purista, eikä muutenkaan haittaa eli poiju pyörii niinku ennenkin..
biggrin.gif

Hommasin Forcefieldin ajokauden alussa ja näin muutaman tuhannen kilometrin jälkeen ei ainakaan vielä ole löytynyt mitään valittamista. Saa nähdä miten tuo hengittää pahimmilla kesähelteillä, mutta ainakin vielä on tullut laitettua lyhyemmillekin reissuille päälle. Eiköhän tuo kesälläkin pysy päällä. Omasta mielestäni ainakin turvallisuus menee mukavuuden edelle eikä tuohon kyllä ajaessa edes kiinnitä huomiota.

Itse ostin Forcefieldin irtoselkäsuojan. Hienosti meni Alpinestarsin 7-2 takin selkätaskuun, kun kiinnitti sen siihen alkuperäiseen vaahtomuoviin. Pysyy myös hyvin paikallaan. Päällepuettavasuoja varmaan jäisi henkariin lyhyillä matkoilla..

Omassa takissani tuntuu olevan valmiina melko jämpti selkäsuoja (Richa 56) ainakin verrattuna joihinkin Alpinestarseihin, joissa tuntuu olevan vain patjan palanen. Olisiko jossakin vertailua takin selkäsuoja vs. irtonainen selkäsuoja?

Eipä tuo vertailua tarttee, voit itse kuvitella miten suoja kestää paikallaan takin selkämyksessä lipatessa, tai miten lyhyempi suoja takin sisällä suojaa.

Pitää samassa naulakossa selkäsuojaa takin kanssa niin muistaa pukea sen päälleen.

Alpinestars stage-takissa oli aika koominen selkäsuoja.. sen olisi saanut puristettua nyrkin kokoiseksi palloksi.

Itselläni perintönä saatu knox ricochet. Todella näppärä ja jämäkän olonen. Eikä lämmitä liikaa. Ainoo miinus tulee kiinnikkeistä. Olkahihnat on vähän hepposet ja vatsahihnasta alkaa velcrot vedellä viimesiään, mutta täytyy muistaa, että oon toinen omistaja ja suoja on ties miten vanha jo.

Ei tuota ilman uskalla enää minnekään lähteä. Orpo olo, jos suoja puuttuu takin alta.

Erillisen selkäsuojan käyttäminen on aika pitkälle asennekysymys. Tietysti se pitää pukea erikseen päälle, mutta.... So what? Niin pitää kypäräkin laittaa erikseen päähän! Nahkainen lippalakki suojaa oikein hyvin tuulelta, tai tixtex-lippis...
idea3.gif

Itsellä halpissuoja Lidlistä hankittuna tänä keväänä. Aina ajamaan lähtiessä suoja päälle, myös kaupungissa työmatkoilla (4 km). Ei ole vielä kauheasti ahdistanut enkä töistä ole myöhästynyt sen vuoksi että olen selkäsuojan pukenut päälle.

Kesällä voi tulla kuuma, mutta entäs sitten? Sitten pidetään jätskitaukoja vähän useammin!
tounge.gif
Varmasti kalliimmat olisivat vähän vilpoisampia käyttää kesällä, mutta tällä hetkellä valintani on se mikä on.
omg.gif

Hommaa erillinen selkäsuoja joka tapauksessa. Onpa se takin sisään laitettava tai erikseen puettava, se antaa joka tapauksessa paremman suojan sinun ainutkertaiselle selällesi siinä epätoivottavassa onnettomuustilanteessa. Toivottavasti sen suojausominaisuuksia ei tarvitse koskaan testata tositilanteessa vaan saadaan tyytyä marisemaan että "prkl.. kun se hiostaa"

Turvallisia
sport05.gif
tällekin kaudelle!

Knox Ricochet löytyy takin alta. Miinukset tulee vyötäröremmin velcrosta joka ei pidä kovinkaan hyvin. Suojan rakenne tuntuu laadukkaalta ja istuu hyvin. Hiostavuudesta ei vielä ole tietoa. Samanlainen löytyy myös emon takin alta.
Toivottavasti ei tarvitse kokeilla toimivuutta käytännössä...

Halvarssonsin Track suoja on täsmälleen sama kuin Forcefield, joten Forcefieldin kehut pätevät myös siihen.

Back