• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Selkäpanssari

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tjoro82
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Shopista löytyy Richa, ProGrip, Dainese ja muitakin tarvittaessa. Nuo ensinmainitut saa heti hyllystä. Kannattaa käydä sovittamassa itselle mukava suoja. Parempia ovat kaikki kuin asujen omat pienehköt suojat.

t. Shoppilaiset
Meni liian vaikeeks toi itse etsiminen  
withstupid.gif

Voisko joku viisas ja enemmän tietävä pistää listaa/linkkejä suoraan eri valmistajien suojiin?
Olis tarkoitus hommata suoja, mutta pitäis ensin saada vertailtua kaikkia.
Dainesen Waven aattelin hommata, mut nyt kun näin tuon knox:in niin vaikuttaa leveytensä puolesta mahdollisesti suojaavan paremmin selän yläosaa= hartioita  
ghostface.gif

Sit jos joku viel pystyy esittää faktaa tai vaikka vain mielipidettäkin, et mitä teknistä eroo noil on, ni sekin tietysti kiinnostais
confused_orig.gif
Olen _kuullut_, että Dainesen BackSpace ja ProGrip olisivat hiostavia ja siltä ne kieltämättä näyttävätkin. Richaa olen kokeillut enkä ikinä sitä ostaisi, tulee hiki kun miettiikin sitä kokemusta. Wave ei minun mielestä hiosta juuri lainkaan - mikä on minusta yksi tärkeimmistä kriteereistä turvallisuuden lisäksi. Se on tosi hengittävä, kun muoviosa (ja hunajakenno) on pikku reikiä täynnä. Hunajakenno ottaa törmäyksen vastaan ja sen jälkeen selkäsuoja täytyy vaihtaa uuteen (vakuutusyhtiö korvaa). Lisäksi se on kevyt ja muotoutuu ergonomisesti selkään. Ja mitä tuohon tarraan (mahavyöhön  
tounge.gif
) tulee, niin se voisi olla kieltämättä parempi, mutta siihenhän voi ommella uuden tarrapinnan.  
biggrin.gif
Käytännössä en, onneksi, ole joutunut Wavea testaa, mutta tähän asti olen ollut siihen tosi tyytyväinen.  
thumbs-up.gif

Tässäpä tarkempaa tietoa; Waven speksit:

Protection:
SHOCK
- A composite, multi-layer structure with excellent shock-absorbency properties:
- 1st layer: external polypropylene shield with a corrugated structure, 6 plates that overlap slightly in order to follow articulation, and ventilation holes.
- 2nd layer: honeycomb shock-absorber.
- 3rd layer: ventilated anatomic support.
- This three-way combination improves shock-absorbency without increasing weight.

Comfort:
MICROCLIMATE
- BREATHING CAPACITY: in contrast to previous back protectors, this model is designed for optimum air circulation along the back and for first-rate ventilation.

ERGONOMICS
- ANATOMIC: the waist joint guarantees optimum freedom of movement.
- The three sizes cover a range of heights for optimum back protection.
- Adjustable waist-bands and elastic sweat-absorbent braces for greater comfort.

Lähde: http://www.dainese.com/eng....TOURING

Luin juuri tuosta Knoxin selkäsuoja valmistajasta tehdyn haastattelun ,varmaan on laatu tavaraa ja on perehtynyt nimenomaan selkäsuojien valmistukseen.Takaa mitä valmistaa, laajojen testauksien kautta vasta myyntiin.Ajattelin vaan että turvalisuuden takiahan tuollainen hankitaan ja kun hintakaan ei näyttäis pahalta......

Luin juuri tuosta Knoxin selkäsuoja valmistajasta tehdyn haastattelun ,varmaan on laatu tavaraa ja on perehtynyt nimenomaan selkäsuojien valmistukseen.Takaa mitä valmistaa, laajojen testauksien kautta vasta myyntiin.Ajattelin vaan että turvalisuuden takiahan tuollainen hankitaan ja kun hintakaan ei näyttäis pahalta......
Mä oon kans lukenut sen jutun joku aika sitten ja Knox käyttää kans sitä kenno systeemiä mitä Wave. Toki turvallisuus on ykkösjuttu selkäsuojan hankinnassa, mut sen lisäksi mulle ainakin merkkaa se, että sitä on miellyttävä pitää eikä se hiosta. Muuten selkäsuoja jäis ainakin mulla nurkkiin pyörimään.. Selkäsuojaan kannattaa panostaa, koska ei niitä tarvi joka vuosi ostaa, kun eihän ne kulu - jos ei satu onnettomuutta. Hope not!

Tota Wavea on ainakin "safety jacket" (verkkopaita, missä selkäsuoja ja muut suojat kiinni), liivimallista selkäsuojaa ja takin sisään tulevaa selkäsuojaa. Tuo selittänee nuo suuret hinta erot täällä topicissa - puhutte eri malleista...

Itseäni kiinnostaisi erityisesti tuo liivimallinen, mistä halvimmalla?

Dainese Wave, BikeWorld, ~100e
Häh?!? Meitsi osti tänään just saman hintaan 45e. Kovat hinnan oot pulittanu... huh
Mä oon puhunut ainakin Dainesen Wave Back Protectorista, kuten myös luultavasti "CBF600S": http://www.dainese.com/eng....1875731 Tuolta näkee myös koot.

Tuota suojaa ei saa edes paikallinen jälleenmyyjä (joka ei ole Dainesen virallinen edustaja) ostettua alle 100e, joten olet ostanut jonkun muun mallin.

Täältä löytyy Dainesen suojat, myös Waven eri mallit: http://www.dainese.com/eng/collezioni.asp

No nyt tuli sitten hankittua tuo Wave Back Protector .ORG Shopista. Tuntuu päällä hyvältä ja rakenne on todella hengittävä.

Toivottavasti en joudu koskaan käytännössä kokeilemaan tuotteen toimivuutta...

Hain äsken kaupasta Sweepin Back Armorin hintaan 59 e. Kauppiaan mukaan yhtä pätsy kun Dainese, ainoastaan hinnassa ei ole merkkilisää.

Selkäpanssari kun pitäisi ostaa niin tuli vastaa tämmönen. Monella muullakin merkillä on vastaava mutta onko nämä yhtään toimivia ratkaisua verrattuna perinteiseen panssariin?

Icon Field Armor Vest
On muuten ihan makee, huonona puolena lienee meikäläiselle että tuo on "one size fits all", yleensä tällaiselle 170cm/65kg jampalle noi on kaikki ihan saatanan isoja...

Tyylikäs on juu eikä hintakaan varmaan tänne raahattuna tule päätä huimaan. Mutta tuo toimivuus sitten askarruttaa. Onneks on tämmönen 185/95 kasa et varmaa aika timmisti istuisi tuo
tounge.gif

BrosPort myy 39,- hyvää Rivagin selkäpanssaria, oisko ollut 8-palainen saranarunko. Tukeva munuaisvyö ja henkselikiinnitys, samannäköinen kuin Alpinestarsilla, mutta 100 erkkiä halvempi.
062802jumpie_prv.gif

Juu, Dainese wave löytyy, ovh 124,90 Stormilla. Koot: S, 1, 2 ja 3:n, pituuden mukaan. Lisäksi niistä löytyy M ja L versiot kaikista, jolloin tarranauhan ympärysmitta vaan muuttuu. Oma on 3:n, ehkä hieman turhan pitkä 175 lyhyelle, mutta muuten aivan loistava. Tuli ostettua reissua edeltävänä päivänä kun tajusin että joukossa tyhmyys kuitenkin tiivistyy (ja niin kävi...
biggrin.gif
) eikä ollut 2:sta, eli jos jollain 2:n tuntuu liian lyhyeltä niin voin vaihtaa. Kuukausi käytetty, musta.
buttrock.gif

Back