Olen _kuullut_, että Dainesen BackSpace ja ProGrip olisivat hiostavia ja siltä ne kieltämättä näyttävätkin. Richaa olen kokeillut enkä ikinä sitä ostaisi, tulee hiki kun miettiikin sitä kokemusta. Wave ei minun mielestä hiosta juuri lainkaan - mikä on minusta yksi tärkeimmistä kriteereistä turvallisuuden lisäksi. Se on tosi hengittävä, kun muoviosa (ja hunajakenno) on pikku reikiä täynnä. Hunajakenno ottaa törmäyksen vastaan ja sen jälkeen selkäsuoja täytyy vaihtaa uuteen (vakuutusyhtiö korvaa). Lisäksi se on kevyt ja muotoutuu ergonomisesti selkään. Ja mitä tuohon tarraan (mahavyöhönMeni liian vaikeeks toi itse etsiminenShopista löytyy Richa, ProGrip, Dainese ja muitakin tarvittaessa. Nuo ensinmainitut saa heti hyllystä. Kannattaa käydä sovittamassa itselle mukava suoja. Parempia ovat kaikki kuin asujen omat pienehköt suojat.
t. Shoppilaiset![]()
Voisko joku viisas ja enemmän tietävä pistää listaa/linkkejä suoraan eri valmistajien suojiin?
Olis tarkoitus hommata suoja, mutta pitäis ensin saada vertailtua kaikkia.
Dainesen Waven aattelin hommata, mut nyt kun näin tuon knox:in niin vaikuttaa leveytensä puolesta mahdollisesti suojaavan paremmin selän yläosaa= hartioita![]()
Sit jos joku viel pystyy esittää faktaa tai vaikka vain mielipidettäkin, et mitä teknistä eroo noil on, ni sekin tietysti kiinnostais![]()
Tässäpä tarkempaa tietoa; Waven speksit:
Protection:
SHOCK
- A composite, multi-layer structure with excellent shock-absorbency properties:
- 1st layer: external polypropylene shield with a corrugated structure, 6 plates that overlap slightly in order to follow articulation, and ventilation holes.
- 2nd layer: honeycomb shock-absorber.
- 3rd layer: ventilated anatomic support.
- This three-way combination improves shock-absorbency without increasing weight.
Comfort:
MICROCLIMATE
- BREATHING CAPACITY: in contrast to previous back protectors, this model is designed for optimum air circulation along the back and for first-rate ventilation.
ERGONOMICS
- ANATOMIC: the waist joint guarantees optimum freedom of movement.
- The three sizes cover a range of heights for optimum back protection.
- Adjustable waist-bands and elastic sweat-absorbent braces for greater comfort.
Lähde: http://www.dainese.com/eng....TOURING