• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Seisontavakuutus ad hoc

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja maurimy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
IFfin halpuus voi olla yhdessä pyörässä, mutta toisessa pyörässä ryöstö.

XT 350 jamaha vuosivakuutus 80€ ja jotain, joten ei jaksa vekslata, vaikka siinä on piikkipyörät alla...

Vuonna 2005 IF ei ollut millään muotoa kilpailukykyinen ja palvelu ihan perseestä, kun ostin uuden speed triplen. Kaveri oli ifillä takastajana ja sanoi ihan rehellisesti, että IF ei halua moottoripyöriä...

Sittemmin on meininki muuttunut ja aina halvin hinta on ollut ifillä kaikissa pyörissä, mitä minulla ollut. Tämmöinen viittäkymppiä lähestyvä gubbe periferiasta.

Rätkän vakuutus pitää katsoa joka kerta seitsemästä vakuutusayhtiöstä, kun sen ottaa liikennekäyttöön.
Se mikä ole eilen edullinen voi olla tänään ryöstä.

Ps. Unohtakaa jo se teho/painosuhde. Se on vähiten vakuutuksen hintaan vaikuttava tekijä.

J@ck sanoi:
En saa mitään tolkkua, vaikka kolmeen kertaan luin..

Osittain jo selvensin tota aiemmin.
Eli rahaa ei palauteta vuodenaikahinnoitellussa vakuutuksessa, vaikka pyörän ottaa pois liikennekäytöstä.
Jos pyörää ostettaessa pyörä on poistettuna liikennekäytöstä, niin se jatkuu samalla tavalla niin kauan, kunnes se otetaan taas liikennekäyttöön.
Itse olen säilyttänyt pyöriäni tiloissa, joihin on pääsy useammalla henkilöllä ja ehkä juuri sen takia on pitänyt ilmoittaa säilytysosoite, tai sitten se johtuu minusta.
Selvensikö tuo, vai yritänkö vielä?
Ei toi suomen kieli aina onnistu niin selkeästi kun oon niin vähän aikaa sitä puhunut.

Sent from my iPhone using Tapatalk

marwec sanoi:
Osittain jo selvensin tota aiemmin.
Eli rahaa ei palauteta vuodenaikahinnoitellussa vakuutuksessa, vaikka pyörän ottaa pois liikennekäytöstä.
Jos pyörää ostettaessa pyörä on poistettuna liikennekäytöstä, niin se jatkuu samalla tavalla niin kauan, kunnes se otetaan taas liikennekäyttöön.
Itse olen säilyttänyt pyöriäni tiloissa, joihin on pääsy useammalla henkilöllä ja ehkä juuri sen takia on pitänyt ilmoittaa säilytysosoite, tai sitten se johtuu minusta.
Selvensikö tuo, vai yritänkö vielä?
Ei toi suomen kieli aina onnistu niin selkeästi kun oon niin vähän aikaa sitä puhunut.

Pohjolalla saa mopon seisontaan vaikka on ympärivuotinen vakuutus. Kuukausille on eri %-osuudet vuosimaksusta.

J@ck sanoi:
No vaan kun palautetaan, ota selvää.. On 100 % eri käytäntöjä, oma on "palautuksessa" parhaillaan ja oli sitä myös elo-syyskuussa kuukauden päivät.

Niin eli ymmärsit kuitenkin. Olen puhunut omasta kokemuksesta ja maininnut itsekin tuon että on eri käytäntöjä.
Ja hei, jos on tyytyväinen vallitsevaan tilanteeseen(maksut omasta mielestä ok), niin miksi pitäisi kysellä muita yhtiöitä...
Oliko muuta?

Kaj sanoi:
Yllättävän moni haksahtaa ympärivuotisiin, laiskuuttaanko?
Iffin seisonta-ajallinen ylivoimaisesti edullisin tapa vakuuttaa, turhasta en halua maksaa.

Mulla Victory Ifissä ja vakuutuksen hinnat kaskon kanssa, ympärivuotinen 384€, 6 kk 386€ ja 5 kk 350€. Joo tosiaan 6 kk kalliimpi kun ympärivuotinen???

pupu sanoi:
kyllä se vain vaikuttaa. Viranomaistahot ja v-yhtiöt ja "kattoo" vain vuosimallia, rekisteröinnin perusteella....
Niissä hommissa on kyse käyttöönottopäivästä, ei vuosimallista :;): Vuosimalli on se minkä valmistaja on ilmoittanut sen olevan, riippumatta siitä rekisteröidäänkö mopoa edes ikinä. Mutta joo, offtopikin puolelle lipsuu...

Tuke sanoi:
Mulla Victory Ifissä ja vakuutuksen hinnat kaskon kanssa, ympärivuotinen 384€, 6 kk 386€ ja 5 kk 350€. Joo tosiaan 6 kk kalliimpi kun ympärivuotinen???

Monenakos kuukautena ajelit, taikka viikkona, tai vielä tarkemmin, montako ajopäivää sulla oli?
Laske sitten siitä mikä olisi ollut edullisinta.

Kaj sanoi:
Monenakos kuukautena ajelit, taikka viikkona, tai vielä tarkemmin, montako ajopäivää sulla oli?
Laske sitten siitä mikä olisi ollut edullisinta.

Joka viikko ajelin ja ajan vieläkin. En kehtaa puljata noitten ilmotusten kanssa vaikka saattashan tossa vaikka satasen säästää. Kilvettömän krossin kanssa on eri asia kun sille tulee harvemmin ajoa.

Mullakin meni vaihtoon If sekavien laskujen ja selitysten takia,mitkä tosin hyvitettiin myöhemmin.
Pop vakuutus nyt ja toiseen mopottimeen,mikä käytössä vain talvikauden( siis nyt jo ajossa) koko vakuutussumma niin vähän että sillä ei saa edes kaljakoria!
Toiseenkin vähän vähemmän, kun ennen ja autoonkin halpeni. Liikennevakuutuksia kaikki nämä siis ..

Back