Go-Za sanoi:Poistaa pyörän rekisteristä niin ei tarvitse seisonta-aikaa eikä vakuutusta.
Ja eikös tässä ollut joku että joutu jonkun selvityksen tms. sellaisen tekeen että yleensä sai pois rekisteristä ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Go-Za sanoi:Poistaa pyörän rekisteristä niin ei tarvitse seisonta-aikaa eikä vakuutusta.
cartmann sanoi:Sama täällä. Tarvittaessa pyörän saa puhelinsoitolla "seisontaan" ja uudella puhelulla takaisin liikenteeseen.![]()
tontze sanoi:Ja eikös tässä ollut joku että joutu jonkun selvityksen tms. sellaisen tekeen että yleensä sai pois rekisteristä ?

rellonen sanoi:Kyllä Lähivakuutuksella ainakin viime kesänä sai pyörän seisonta-ajalta vaikka kolmeksi päiväksi ajoon,ja vakuutusmaksu on vuosimaksu/360x3 pv.. Mulla on ollut jo monta vuotta ja toimii.En tiedä onko nyt sitten muuttunut kun se muuttui Lähitapiolaksi.Kesällä selviää toimiiko edelleen.
kawa97 sanoi:jeps niinhän se menee,ainoo onkelma vaan mini maksu 1 kk maksu vaikka ois 1vk niin 1 kk joutuu maksaa
muuten hyvin saa ajoon ja seisontaan pelkällä puhelin soitolla
IFillä on sekä seisonta-ajallinen vakuutus, että vuodenaikavakuutus (ei hyvitystä seisonnasta) ja nämä ovat eri vakuutuksia.shyhander sanoi:Iffisstä tota selvitellyt kanssa, ja en nyt lopulliseen varmuuten ole päässyt, mutta iffin täti kirjoitti viestissä, että voi laittaa vaikka yhdeksi päiväksi vakuutukseen (esim koeajo) ja hinta menee vain yhdestä päivästä. Muuuuuuttamuuuttaaa sitte ko luki niitä jotain sopimusehtoja tai sen semmoisia, niin siellä oli että vakuutuksesta saa hyvitystä jos pyörä seisoo yhtäjakosisesti joku mitäseoli 30 päivää vai?Eli toinoiniinsiis… Mitenkäköse meni. Pitäis vielä kysellä tarkentavia kysymyksiä kun kerkeis jaksaa… Toikun pitää kaiketi osata ajatella sillai vähän takaperoisesti, että pelkästään ajoajasta ei mee vakuutusmaksua, vaan koko ajan menee vakuutusmaksua, mutta siitä seisonnasta saa palautusta.
cb-61 sanoi:Tää olikin jännä homma, menin poistaan mopoa (monkey) rekisteristä ku sillä ei kukaan ollu ajanu 4 vuoteen.
Ihmettelin ku konttorilla virkailija kysyi että syytä poistoon.
Tä no en haluu maksaa vakuutuksia.
Joo ei kelpaa syyksi vastas täti.
Siis mitä vit.... ei kelpaa syyks että kukaan ei aja mopolla niin en halua maksaa siitä vakuutuksia.
Melkoinen vääntö olikin sitte siitä. Ehdotti jo väliin että myy se. No en myy.
Lopulta siihen lappuun sitte kelpas syyksi muistaakseni "pitkä-aikainen käyttämättömyys" tai joku vastaava. Mopo oottelee että omat lapset täyttää 15.
Että sillain.![]()
shyhander sanoi:Poisto vaan ei ole nbiin yksinkertaista, koska syysksi ei kelpaa se että ei halua maksaa vakuutusmaksua tai että ei aja pyörällä. Pitää olla suunnilleen muuttanut maasta tai pyörä vaurioitunut korjauskelvottomaksi että onnistuu.
Rekisteristä poisto onnistunut (toiseen mopoon 2 krt. tehty syys,-lokakuusta-toukokuuhun) hyvin esim.
"Siitä on moottori rikki ja ei ole aikaa korjata ihan heti, ainakin puoli - vuosi menee ennen kun saan kuntoon"
Kilvet konttorille ja kesällä hakea takas.
Taisi siitä 11euroa? mennä kilpiä hakiessa....tai jotain sinnepäin![]()
Akiva sanoi:Meinaatko että, jos on vain pelkkä liikennevakuutus voimassa niin saisi korvauksia?
Kokonaista ajoneuvoa ei kotivakuutus korvaa, mutta miten on jos pyörä on purettu ja osat ovat useammassa eri paikassa? (osoitteessa)
Moottori, penkki, vanteet ym. ei ole ajoneuvo vaan rahanarvoinen tavara. Melkoista vääntöä varmaan joutuu V-yhtiön kanssa tekemään.

He_Ma_Se_Va sanoi:Mun mopon vakuutus on LähiTapiolassa ja siihen saa seisonta-ajan. Ei tosin ole perinteistä mallia vaan ajokausi on muistaakseni 1.4.-30.9. välinen aika. Vakuutusmaksua ei peritä ajokauden ulkopuolelta. Jos siis ajan mopolla vain heinäkuun ilmoitan seisonta-ajaksi 1.4.-30.6. ja 1.8.-30.9. väliset ajat, jolloin maksan vain 1 kk vakuutusmaksun. Fennialta olisi löytynyt molemmat vaihtoehdot.
Sitten, jos sen mopon käy poistaa rekkarista, niin sittenhän loppuu se liikennevakuutus. Mutta ei kai sitä kaskoa ole pakko samassa rytäkässä katkaista? Jos se tönö tosiaan ottaa ja palaa.![]()
mikkoyli sanoi:Ajan siis sillä toisella 3 kk ja sille toiselle haen muutaman kerran siirtovakuutuksen katsastuskonttorilta, jos semmoinen onnistuu.
mikkoyli sanoi:Ei mene noin vaan LähiTapiolassa maksat sen yhden kuukauden lisäksi perusmaksua (mulla oli 143 Eur) sen päälle...
TwinTenox sanoi:Jännä miten on sama yhtiö, mutta ihan eri tietoa annettu asiakkaille. Mulle esim. ei ole koskaan puhuttu mistään perusmaksusta, vaan on sanottu, että jos pidän seisonnassa koko ajokauden, ei mene maksua lainkaan. Tai jos menee on se perusmaksu luokkaa 20e. Tosin mun pyörän vakuutus 70% bonuksilla on vuodessa täydellä ajokaudella alle 200e.
Samoin viimeksi kun kysyin, ei tuohon seisontaan laittamiseen tarvittu mitään kilpien viemisiä tai perusteluja. Kunhan ilmoitti yhtiöön ja asia oli sillä selvä. Ja edelleen, mulle sanottiin, että minimissään 1kk täytyy pitää seisonnassa jos aikoo saada hyvityksiä maksuista.
Sinällään itse ole Lähi-Tapiolaan tyytyväinen, ihmetyttää vain tämä sekavuus ja erot käytännöissä.
Wolwes sanoi:Ifiltä ainakin saa seisonta-ajallisen mikä löytyy itseltäkin