Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
sanoi:http://www.motosurvival.com/Onnettomuudet/koonta.html
sanoi:Nimenomaan media repii mielellään tarkoitushakuisia kohuotsikoita. Siten olisi hyväksi, jos olisi edes yksi, tunnustettu lähde, johon viittaamalla saisi ammattitaidottomat kohutoimittajat oikeille linjoille
sanoi:Doniin ja nytkö se sitten alakaa . Nais- ja mieskuskit
sanoi:Mutta montako sivullista uhria? Ei yhtään? Noniin, turhaan ne mummot meitä päivittelee, ei me vaarallisia olla paitsi itsellemme, ja siinäkin USEIMMITEN TOISTEN virheistä!
sanoi:Surullista on mielestäni se, että kaikissa "tyhmissä" onnettomuuksissa on ollut kuljettajana nuori henkilö.
Tyhmällä tarkoitan esim. tuota kilvanajoa yleisellä tiellä.
sanoi:Itse ostin ekan oman pyörän (XX) viime keväänä. Mopon toimitusta odotellessa kattelin videopätkiä täältä:
http://www.bikepics.com/bikemovies/accidents/
Rauhottaa kummasti kikkailuhaluja
sanoi:Mutta annetaankohan niille hieman turhan suurta palstatilaa, kun vertaa esim. autoille tapahtuviin kolareihin/ulosajoihin, joissa saattaa kuolla viikossa sama määrä ihmisiä kuin mp:llä vuodessa. Ja viimeisen tilaston mukaan suomalaisia hukkui 148 henkeä viime kesänä eikä kukaan pohdi veneilyn tai mökkeilyn kieltämistä,rajoittamista tms. Oma hölmöily tai riskinotto lienee yhtä vaarallista prätkällä, autolla kuin veneelläkin...?
Ainakin jos ratapävien suosiota katsoo niin paljon on myös sinne menijöitä ja hyvä niin. Ainakin omaan kaarreajoon rataharjoittelusta on ollut paljon apua. Vakuutusyhtiöiden, erityisesti Pohjolan, negatiivinen kanta vaan vaarantaa tämän harjoittelumuodon jatkuvuuden. Mielestäni erittäin lyhytnäköistä toimintaa. Toivottavasti motoristit ottavat kaikki vakuutuksensa ulos Pohjolasta, niin jos edes joku ymmärtäisi, että tämä ei ole oikea suunta.Tarttee kanssa funtsia, mitä noille suistumisille voisi tehdä. Minä olen kiusaantunut heikohkosti esitetystä onenttomuuden syyn tutkinnasta. Kaipa se on resurssikysymys. Rataharjoittelulle luulisi olevan tilausta.
Yleensä aina melkoisen iäkkäitä kuljettajia.sanoi:http://www.motosurvival.com/Onnettomuudet/koonta.html
Itse todistin hienoa ikääntyneen naisen autoilua lounaissuomessa.. ensinnä tuli T risteykseen niin, että ajoi liikenteenjakajan VASEMMALTA puolen, jäi keskelle tietä odottamaan että joku oikealta tulevista antaisi tietä ja tukki samalla koko vasemman kaistan liikenteen. Olin ystävällinen ja päästin kyseisen autoilijan menemään, ettei tuki enempää liikennettä..
no, seuraavaan risteykseen päästyämme hän tajusi liikenteen niksin ja ajoi liikenteenjakajan oikealta puolen, ihan niinkuin oppikirjassa mainitaan. tällä kertaa vain oikealta puolen olikin reippaasti oikealta puolen, samalla kertaa jäi tien ja suojatien välinen pensaikkokin vasemmalle, kun kyseinen mummoautoilija veti suoraan suojatielle. tästä hän iloisesti jatkoi matkaa vielä n. 30 metriä ja pysähtyi odottamaan että joku muu päästäisi hänet vuorostaan takaisin tielle sotkemasta jalankulkijoiden matkaa. Onneksi suojatie oli siitä kohtaa tyhjänä.
Jälkeenpäin ajatellen hänen liikennekäyttäytymisessä oli kaikki vaaran elementit kasassa. Höperö/humaltunut kuski jonka ikä oli jo ehtoopuolella. Ei pelkästään vaarantanut autoilijoita vaan myös jalankulkijoita.. eniten minua ihmetyttää miten en tajunnut ottaa rekisterinumero ylös! ...
![]()
Tämä nyt ei ehkä ollut suoranaisesti aiheeseen liittyvä, mutta huomattava seikka jolla olisi saatu rumennettua lukemia entisestään.. vaikkakaan ei välttämättä uhrina olisikaan ollut motoristi.