• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Se 80:n lätkä takaisin, saisitko traumoja..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mchuurre
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Se 80:n lätkä takaisin, saisitko traumoja.. - Jos säästys muutama henki enempi

• 1. Ehdottomasti olisi saatava takaisin !. Mp-kuskeille myös!

Ääniä: 0 0,0%
  • 2. Ehdottomasti, mutta vain autoileville.

• 3. Se ja sama, mitä se mihinkään vaikuttaisi EVVK.

• 4. Ei käy ! Kaikki kuljettajat ovat tasavertoisia liikenteessä.

• Ääniä yhteensä
    0

mchuurre

Vanhempi Jutaaja
JOVAIN KO ?

Oun ite aikoinaan ajellu lätkä ikkunal eikä tietääksein mulle tullu traumoi (kavereilt tosin e ou kysyny..). Nopiaa se vuos män.

Eihän se ketään estäs sitä ylinopeutta ajamasta, mutta olisihan se siellä "muistuttamass" jotta SOO SOO....ku peilistä sitä ohitettua vilkaisisis.

No niin, sitte se jonohomma, tokihan se tois jonoja enempi 100:n tiell ja sillei mutta, ei se pitäs rätkäläisille ainaskaan olla vaikia homma tuo ohittaminen, vai tulisko meille raumoi ?

Puolesta vai vastaan? Niin ja JOS se vielä ulotettas jopa kaikhin UUSIIN mp-kuskiloihin myös niin kuis olis ? Kuskiin jotka olis ajaneet vaikka yhdistelmärekkaa koko ikänsä ja vieläpäs peruuttaneetki sitä enemmän ku myö o ajettu mp:tä nin siitä huolimatta 80:n lätkä mp:n takalokariin kunnes vuosi on ollu pyörä vakuutuksissa (kun on siis noi vakuutusmaksut sen verran korkiat et ei kukhan malta kuiteskaan olla ajamatta myös). Galluppia arvon mutterhemmot !

images

062802jumpie_prv.gif
ju juu tänään kannatetaan kaikkia
033102ass_1_prv.gif
olevia asioita
smile_org.gif

Lätkä 3 wuotiseksi sinne taakse... ja wielä wois kewät ja syys ajoharjottelun järjestää pakolliseksi ja melko kalliiksi...

Turhana pidän, aiheuttaa "tosta monnista ohi vaikka henki menis"-ilmiöitä. Ja eihän monilla nykypyörillä kuulemma voi edes ajaa niin hiljaa...

TÖSÖS !
Hehheheeehe !
Elä kehtaa vehtata ko sais satasessakii pysymään suuremman osan kuljettajista!

no kylläpä on gallupit menny alas...
no,kommentoidaan että aivan se ja sama minulle,jouduin aikoinaan köröttelemään sellanen aunarissa kummallakin ajoneuvolla eikä se minua estänyt ajamasta PERÄTI satasta
eek.gif
bowdown.gif

aivan se ja sama minulle,jouduin aikoinaan köröttelemään sellanen aunarissa kummallakin ajoneuvolla eikä se minua estänyt ajamasta PERÄTI satasta
eek.gif
bowdown.gif
Takalasiin se piti laittaa eikä aunariin!
biggrin.gif

Miksei lätkä vois palatakkin, tosin ei se mikään nopeudenrajoitin ole sen enempää kuin että ajokortittomuus estäisi ajamisen. Traumoja? Muiden 80-lätkistä? Miksi?
baaa.gif
biggrin.gif

aivan se ja sama minulle,jouduin aikoinaan köröttelemään sellanen aunarissa kummallakin ajoneuvolla eikä se minua estänyt ajamasta PERÄTI satasta
eek.gif
bowdown.gif
Takalasiin se piti laittaa eikä aunariin!
biggrin.gif

Miksei lätkä vois palatakkin, tosin ei se mikään nopeudenrajoitin ole sen enempää kuin että ajokortittomuus estäisi ajamisen. Traumoja? Muiden 80-lätkistä? Miksi?
baaa.gif
biggrin.gif
Juu mä liimasin sen aunariin ettei kukaan näe sitä kun istuin sen päällä
062802jumpie_prv.gif
sit jos poliisi setä olis tullu jotain mussuttamaan niin olis voinu tokasta pokkana että sielä hän se perässä roikkuu
biggrin.gif
062802moto_prv.gif

Kyllä se pikkasen kuitenkin hillitti varisinkin kun sakot oli ihan kohtuullisia
* ylinopeudesta
* lätkän "unohtamisesta"

Myös muut kanssaliikkujat osasi hieman varoa kun jo kaukaa näki että tuossa tulee kuski jolla on ollut kortti vasta vähän aikaa...moni myös tööttäili ja vilkutteli jos lätkä persuuksissa ohittelit niitä väärässä paikassa...

Ei todellakaan lätkää takaisin. Turvallisuus ei sillä parane, että saadaan lisää tientukkoja Suomen teille. Eiköhän aloitteleville kuskeille ole paljon helpompaa ja turvallisempaa ajaa sataa niin kuin muutkin verrattuna siihen, että kaikki tekisivät taukoamatta vaarallisia ohituksia. Ja sitten ovat vielä nämä v*tun idiootit, jotka katsovat velvollisuudekseen vähän opettaa näitä uusia kuskeja.

Noista vastauksista ei löytynyt semmoista minkä olisin allekirjoittanut, mutta en halua 80-lätkä takaisin. Se vasta liikennettä vaarantaakin kun 100 km/h rajoituksella pyörii joku juniori vajaat 80 km/h tunnissa, ja karavaanarit ja muut maantiekiitäjät pyrkii ohi. Hyvä näin kun nyt on.

Liikenteessä on jo paljon muitakin joiden pitäisi ajaa 80 kuten; kuormaautot, osa busseista, peräkärrylliset, osa pakuista, jne

Eli olisiko se niin suuri haitta liikenteessä jos sekä nuoret autoilijat sekä piikit ajaisivat vaan 80? Kuitenkin nuorilla on taipumus ajaa ylinopeutta, kuten kaikki muutkin, joten jos olisi se 80 rajana ylinopeudet jäisivät pienemmiksi... Mulle ainakin toi lätkä tehosi...

sanoi:
Lähetetty Elo. 04 2005,23:42Noista vastauksista ei löytynyt semmoista minkä olisin allekirjoittanut, mutta en halua 80-lätkä takaisin. Se vasta liikennettä vaarantaakin kun 100 km/h rajoituksella pyörii joku juniori vajaat 80 km/h tunnissa, ja karavaanarit ja muut maantiekiitäjät pyrkii ohi. Hyvä näin kun nyt on.

Juurikin näin, samaa mieltä. Maantieliikenteen sujuvuus kärsisi ja lätkä einalissa innostaisi tiettyjä kuljettajia (en suinkaan tarkoita tässä amiksia!) esittelemään tuunatun kotilonsa suurenmoista ohituskiihtyvyyttä.

Äänestin vaihtoehtoa "se ja sama". Itse en usko, että 80-lätkä vaikuttaa mihinkään ainakaan positiivisesti ja mulla on vielä perustelut mielipiteelleni:

- Kuolonkolareissa nopeudet tuppaa olemaan luokkaa 120@60. Koska 80-lätkä ei varsinaisesti ole rajoitin, se on edelleen kuskista kiinni piittaako vaiko eikö.

- Useimmat kuolonkolarit (siis nuorilla) tapahtuu öisin, jolloin on "helpompi" revitellä. (kts. edellinen kohta)

- 80-lätkää noudatettaisiin vain ja ainoastaan maantiellä ja vain vilkkaimpaan aikaan, joten jonoja muodostuu enemmän ja riskiohitukset lisääntyy.

Jos jotain lakimuutosta pitää tehdä, niin miksei siten, että autokouluun mennessä on kuskilla oltava auto rekisteröitynä ja poljinsarja asennettuna...ja autokoulu ajetaan omalla kulkuneuvolla? Oppisi ajamaan sillä autolla, jota tulee kortin saamisen jälkeen käyttämään..
omg.gif
Päästäisiin pois siitä, että kortti ajetaan uudella bemarilla, jossa on viimeisen päälle ABSit ja apuvälineet ja sit eka oma auto on -89 DX Corolla, jossa ABS:ien paikalla on karvanopat ja luistoneston tilalla on 45 Wunderbaumia.

Itellä kans aikoinaan nöyrä lätkä oli taka ikkunassa..
Jotensakki vaan sillon tuntu että se vähä hillitti ku ns.silmätikkuna
tuolla ajeli..Niin ja kaikkien oli pakko eelle päästä vaikka tielläki oli 80kmh rajotus..Muistaaks kukaan sillo ´80-90luvun vaihtees esitettyy karpoo..??Oli aika hyvä pätkä 80lätkästä..Kukaan ei ajanu ohi ku karpo laitto lätkäläisen perään lapun"älä ohita karpo kuvaa"
062802jumpie_prv.gif
Varmaan ainut kerta että kukaan ei menny lätkäläisestä ohi
wink.gif
Mut joo en oikein kannata,siihen se taas menee että kaikkien pitää nöyrä lätkäläisille sit elvistellä.Ja tosihan se on et paremmin se liikenne sujuu ku kaikki ajaa sitä suurinta sallittua nopeutta...

Enemmän tuo vaarantaisi liikennettä.
Just niinkuin Grizzly sanoi,että joku ajaa 80 alueella, jossa on vaikkapa 120 rajoituksena.Jatkuvaa ohittamista ja päälle tunkemista.
Toinen pointti tuo minkä joku sanoi, tyyttäillään ja häiritään.
Miettikääpä just kortinajanutta, jota autoilijat häiritsee vaikkapa kaistanvaihdossa kaupunkiliikenteessä.
Siinä tehdään aloittelijasta lainsuojaton tien päälle.

just joo. Ja lisäs uusi laki määräys että kaikki autot kulkee rajoittimella vaan sitä mitä lukee liikennemerkissä. Ihan vähemmällä ressillä pääsee kun menee vaan nilkka suorana niikun muutkin liikenteessä. Säännöt on nynnyille ja naisille tehty- kuulopuhetta huoltiksen kahvilasta
veryangry.gif

Back