• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Schuberth S1 ilmanpoistoaukot

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Masadist
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Helsinki
Muuten kypärä on todella hiljainen, mutta nuo kypärän päällä/takaraivolla olevat tuuletusaukot(2kpl) suhisevat ikävästi.

Eli nämä röörit:
schuberth-s1-top-vents.jpg

Kuva otettu takaa/päältä

SPMB-big.jpg

kuvassa ympyröity murkula

Meni jonkin aikaa huomata, että mikä sitä ääntä pitää.
Ensin epäilin tuota visiiriä, mutta se istuu tiiviisti.
Tajusin sitten jossainvaiheessa peittää ne reiät ja ääni katosi samantien.

Hieman ihmetyttää kun niissä ei ole mitään sulkumekanismia, ja ainakin omaan korvaan se suhina on kohtalaisen kova..

Mites muiden kokemukset?

Mulla on noin tonni takana nyt tuon kypärän kans.
Ensin ei pistänyt mitenkään häiritsevästi korvaan, mutta jotenkin se suhina vaan oudoksutti.

Sitten kun menin peittämään ne reiät niin paluuta ei ollut.. Nyt ärsyttää se suhina kokoajan kun ajelee.

Veikkaisin, että pyörän kate aiheuttaa jonkun pyörteen tai jotain, koska en kyllä omassa Shuupertissa kuullu mitään häiritsevää suhinaa.

Joo, voi olla noinkin.
Siinä se "kate" ei ole järin suuri, mutta kyllä sen kuitenkin huomaa, että erilailla vetelee eri ajoasennoissa.

Ihmettelen vain kun minkäänlaista räppänää tuohon eivät ole tehneet, vaikka muuten on niin laadukas ja loppuun asti mietitty..

...itte huomannu tuon suhinan tai paremminki "vinkunan" kun vähän päätä kääntää...esim. satteella putsaa visiiristä ilmavirralla pisaroita pois...eli siis normiajossa ei suhise.

Ja Sara: vaikka on hiljanen kypärä niin eka kertaa pijin viime syksynä tulppia ja nyt laitan aina kun lähen vähänki pitemmälle matkalle kuin 1,2 km töihin
tounge.gif

Mulla S1 aiheutti suhinaa, kun käänsi vähän päätään oikealle, mutta tuli tuosta aurinkovisiirivivusta. Itse kyllä porasin noita tuuletusreikiä isommaksi, kun ei tarpeeksi ilma vaihtunut. Taisi kallo tiivistää sopivasti ilmastointiaukot.

Yhden kesän ajojen jälkeen en ole kyllä huomannut suhinoita.
Jotain vinkumista on, kun kääntää päätä, mutta onneksi mun päätä ei helpolla käännetä
tounge.gif

Mulla samasta aiheesta n. vkko sitten säie. hyvä että en ole ainoa....

Nakupyörällä alkaa se vihellys alle 30 nopeudessa. Kyllä +ituttaa aika lailla ostaa hiljainen kypärä mikä kilpailee metelissä 20 vuotta wanhan Shoein kanssa.

Tokimotossa pyörittelivät silmiä etteivät ole ennen asiasta kuulleetkaan: ajokauden jälkeen tehtaalle. Eipä se tällä hetkellä lämmitä. Kannattas muidenkin kärsivien asiasta infota heitä. Teipattuna potta on tooodella hiljainen, korvatulpat: mitä ne ovat...

Mulla S1 aiheutti suhinaa, kun käänsi vähän päätään oikealle, mutta tuli tuosta aurinkovisiirivivusta. Itse kyllä porasin noita tuuletusreikiä isommaksi, kun ei tarpeeksi ilma vaihtunut. Taisi kallo tiivistää sopivasti ilmastointiaukot.
Kerroppas miten sait nuo venttiilit pois tieltä?
Nimimerkillä samaa miettinyt...
nixweiss.gif

Ota ne sisukset pois. Ensin yksi poskipala ja sitten se siitä pikkuhiljaa selkiää. Poskipaloista menee remmit kuoren niskassa oleviin niitteihin, mutta remmit lähtee työntämällä lenkkiä sisäänpäin ja nostamalla niitin yli. Päälaen styroksihärdellikin lähtee lopuksi pois. Lisäksi kyllä veistelin isommaksi ilmanvaihtokanavia styroksissa. Lasikuitukuoressa olevia reikiä onkin sitten helppo porailla sisäkautta. Kypärän ulkopuolella olevien aukkojen reikiä onkin sitten helpompi veistellä isommaksi.

Hyvin pelitti, mutta nollakeleillä oli kyllä pakko teippailla umpeen.

Mulla samasta aiheesta n. vkko sitten säie. hyvä että en ole ainoa....

Nakupyörällä alkaa se vihellys alle 30 nopeudessa. Kyllä +ituttaa aika lailla ostaa hiljainen kypärä mikä kilpailee metelissä 20 vuotta wanhan Shoein kanssa.

Tokimotossa pyörittelivät silmiä etteivät ole ennen asiasta kuulleetkaan: ajokauden jälkeen tehtaalle. Eipä se tällä hetkellä lämmitä. Kannattas muidenkin kärsivien asiasta infota heitä. Teipattuna potta on tooodella hiljainen, korvatulpat: mitä ne ovat...
Koitin kattella haulla, mutta hakusanat ei kai kohdannu tälläkertaa
biggrin.gif

Nakulla itsekin ajelen ja tosiaan tuossa 30-40kmh maissa se alkaa kohiseen.

Ajattelin et jos näin ensihätään työntelis sinne luukkuihin jotain hengittävää vaahtokumijuikulia tai jotain...

Mihin kerroit asiasta? Voisin itsekin soitella/kävästä paikanpäällä ja kertoa ongelmasta.

Laitoin kans teippiä eilen ja a'vot mikä autuaallinen hiljaisuus!

Ihme juttu, ettei noin loppuun asti ajateltuun kypärään ole saatu minkään näköisiä sulkuventtiileitä tuonne rööreihin..
Aina ei saksalaisetkaan taida huomata kaikkea.

Korvatulpat..
Mä ostan hiljaisen kypärän sen takia että niitä ei tarvitse käyttää :P
.. Kipeytyy nimittäin korvakäytävät aikapaljon ko vempeleistä.
Montaa eri mallia olen kokeillut..

Tää ongelma on vissiin korjattu uuteen PRO-malliin, siinä noi "pakoaukot" näyttää erilaisille.

Mä en oo kanssa mitään suhinoita huomannu, en katteellisella enkä nakulla. Nakuna jos menee niin joku voi viheltää, mutta se ei kuulu kypärästä
biggrin.gif

Katteellisen pyörän kanssa tosin kypärämelu (siis se jyrinä) on jumalaton, varsinkin korkean plexin kanssa. Tää kypärä on tosi hiljainen katteettoman kanssa, mutta sopivasti kun tuuli osuu, niin ihan yhtä meluisa kun muutkin. Onneksi apteekista saa 3M 1100:t, ne kun on korvissa, niin ei jyrinät häiritse....

Katteellisen pyörän kanssa tosin kypärämelu (siis se jyrinä) on jumalaton, varsinkin korkean plexin kanssa. Tää kypärä on tosi hiljainen katteettoman kanssa, mutta sopivasti kun tuuli osuu, niin ihan yhtä meluisa kun muutkin. Onneksi apteekista saa 3M 1100:t, ne kun on korvissa, niin ei jyrinät häiritse....
Samat huomiot.

touring plexillä xj600:ssa tajuton pauke 120kmh kohdilla. 10r:n tuplakuplalla on hiljaisempi, mutta nakupyörällä vasta oikeasti hiljainen (noita pieniä vihellyksiä lukuunottamatta).. Pitääpä kokeilla teippihommeliakin..

EDIT:
Ai niin, eilen kun etsiskelin ratakamoja esille vappua varten, niin vetäisin shoein päähän pitkästä aikaa ja totesin, että se on suuperttiin verrattuna kuin ei ole kypärää ollenkaan päässä(keveys ja kuorikoko). Muuten kyllä on ehtinyt tykästyä aurinkovisiiriin ja parempaan äänieristykseen.

Ota ne sisukset pois. Ensin yksi poskipala ja sitten se siitä pikkuhiljaa selkiää. Poskipaloista menee remmit kuoren niskassa oleviin niitteihin, mutta remmit lähtee työntämällä lenkkiä sisäänpäin ja nostamalla niitin yli. Päälaen styroksihärdellikin lähtee lopuksi pois. Lisäksi kyllä veistelin isommaksi ilmanvaihtokanavia styroksissa. Lasikuitukuoressa olevia reikiä onkin sitten helppo porailla sisäkautta. Kypärän ulkopuolella olevien aukkojen reikiä onkin sitten helpompi veistellä isommaksi.

Hyvin pelitti, mutta nollakeleillä oli kyllä pakko teippailla umpeen.
Purin kyllä syksyllä kaiken muun pestäväksi mutta styroksikuori ei lähtenyt suosiolla irti.
nixweiss.gif

Muuten olisin porannut juuri sisältäpäin.

Kävin Tuupakassa Tokimotossa paikan päällä. Viehättävän nuorehkon naispuolisen myyjän kanssa asioin.

Back