• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Schubert C3 kestotesti. Paskaa koko rahalla!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ileumi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itellä myös keikkunut C3:nen 40tkm päässä, ja ei voi kuin kehua. Ei mitään ongelmaa, istuu hyvin, on hiljainen jne, ei valkskaa ilmaa mistään.
Nyt varsinkin olen huomannut eroja, kun isältä jäi ylimääräiseksi Marushinin 999RS. Olen käyttänyt sitä kyläajeluissa, kun siinä on musta visiiri ja se valskaa "mukavasti" ilmaa naamalla kovemmissa nopeuksissa. Jos Marushinia vertaa skuuperttiin niin aika pirkkaahan se on: visiirin tiiveys vähän sinne päin, v***n äänekäs, ilmastointiräppänät tosi muoviset ja suht heiveröiset. No, kevyt se kyllä on.

Uuden "matkapotan" kun laitan niin päädyn luultavasti edelleen skuuperttiin.

Tarkkailin tänään missä nopeudessa se C2:n visiiri napsahtaa kiinni ja melko tasan satasta näytti mittari aina kun meni kiinni. Mielestäni ihan sopiva nopeus sillä siinä nopeudessa ne koppakuoriaiset alkaa olla melko tunteellisia. Eikä tuo näyttäisi kovin vaikealta tuunata sitä hieman jäykemmäksikin.

Meneekö syypertti kiinni satasen vauhdista jos sen on jättänyt n. 2cm raolleen vai pysyykö siinä.?

Ärsyttää minuakin kun ei pysty pitämään visiiriä raollaan. Ajattelin teipata vaikka tupakin tumpit rakoon, mut ois kai se vähän kornia tämän hintaisessa härpäkkeessä.

Manuskan mukaan toinen pykälä on jäykempi ja siinä se visiiri pysyiskin, mutta se on jo liian auki maantievauhtiin. Tämä muuten torpedoi tuon aloittajan saaman turvallisuuspointti selityksen..

Aurinkovisiiri hyytyi eka kesänä, syylliseksi paljastui yläpäästä vääntyneet mekanismin rautalangat. Viellä kun mussutan että leukahihna on liian takana niin muuten tää potta olis ihan ok IMHO. Mut toista ei tule.

nurmak sanoi:
Meneekö syypertti kiinni satasen vauhdista jos sen on jättänyt n. 2cm raolleen vai pysyykö siinä.?
Dit is die punt. Itse ajan lahes aina screen pikkuisen raollaan enka tosiaankaan halua etta se kolahtaa kiinni itsestaan. Schuban C1ssa tama toimii hienosti.

Olen useaan kertaan pyoritellyt C3a kasissani ja jopa paassani vaan en ole ostanut. Taman ketjun perusteella oikea paatos. C2a kun kokeilin niin tuli leukaan pipi. Tehty alaleuattomille.

Kokemusta S1 Pro:stä, S2:sta, C3:sta (itsellä noita ässiä ja vaimolla see).

Paras visiirimekanismi oli vanhassa S1 Pro:ssa. C3:n on huono kuten on mainittu (hentonen ja "napsut" olemattomia). Visiirimekanismi parani huomattavasti kun ostettiin kypärään uusi visiiri (pysyy siinä asennossa kun haluaa). Voi olla siksi että uudemmat nyt myytävät C3:t ovat jo parempia.
S2:n visiirimekanismi on ihan ok.

Vaihdoin omaan S2:een uuden C3 Pro:n isomman ilmanottosuulakkeen (käy suoraan ja saa varaosana (halpa osa) vinkkinä muille).

Omaan päähän suupertti on vain sopinut parhaiten.

ileumi sanoi:
Moi koko sakki!

Oon täs vuosien ajan paininut halpojen ja "huonojen" mp-kamojen kanssa. Pari vuotta sitten ajattelin panna paalua pöytään ja satsata laatuun ja ostaa heti kerralla maailman parhaaksi kehutun kypärän, Aidon Saksalaisen Schubert Cee-kolmosen. Jee!!! Ja eipä siitä muuta seurannutkaan kuin pettymyksiä....

Ostin siis potan vajaa pari vuotta sitten syksyllä. Silloin koekäyttö jäi varsin vähälle. Talven tullen lähdin sitte ajelulle ja huomasin ensimmäisen ongelman kypärässä. Paljon kehuttu huurtumaton pin-lock visiiri huurtui sisältä. Hommaan auttoi se, että asensin sähkömiehen teipillä korvatulpat visiirin alareunaan pitämään luukun raollaan. Kypärä toimi joten kuten mutta talven jatkuessa kaivoin esille 11 vuotta vanha Nolan N100 potan.

Seuraavana kesänä, jo muutaman sadan kiloterin ajon jälkeen tuo Shubert alkoi pännimään ihan tosissaan. Ärsyttävin omainisuus on visiiri, joka ei pysy auki tai raollaan normaaleissa maantienopeuksissa.

Lähetin sähköpostia tehtaallem josta vastattiin, että luukun tuleekin sulkeutua yli 80km/h nopeuksissa oman turvallisuuteni takia ja takuuasioissa käskettiin ottaa yhteyttä maahantuojaan tai kypärän jälleenmyyjään.

Kokkolalainen MP-autoshop toimi asiassa erittäin mallikkaasti ja vaihtoi visiirin saranat uuteen. Ongelma ei sinänsä poistunut vaan palasi jo parin viikon käytön jälkeen. Siis perusvikahan on juuri tuossa erittäin huonosti suunnitellussa lelumaisessa mekanismissa. Tätä ongelmaa käyttäjät ovat korjanneet esim. tukkimalla ilmastointiteippiä sinne saranoitten väliin. Ihan ok. homma ottaen huomioon, että potan listahinta on nykyään lähes 600 euroa....

No tämän jälkeen kypärä alkoi tuhoutua ihan itsestään. Leukaosaa kiertävät mustat muoviosat alkoivat varista itsekseen tielle.

Vein kypärän taas liikkeeseen, koska maahantuojan edustaja oli tulossa sinne. Näitä muoviosia takuu ei korvannut, koska kypärässä oli kaksi naarmua. No onhan selvää, että normaalissa matkaenduro-käytössä kypärään tulee naarmuja, esim. oksan tms. osuessa siihen.

Noita muoviosia kuulemma voin itse ostaa varaosina kypärään. Samoin uusia visiireitä joilla on kuulemma pitkä toimitusaika. Unohdin kypärän tahallaan kaappiin ja tänä kesänä ostin Shoein kypärän. Shoei on ihan ok. kypärä mutta venäjän reissua varten otin päähän taas tuon Schubertin. Ihan sen takia, että JOS joku pitkäkyntinen sattuu paikalle niin pääsenpähän tuosta paskasta eroon.

VÄÄRIN. Eihän tuo romu edes veli venäläiselle kelvannut. Tiivistin visiirin saranoita ilmastointiteipillä joten visiiri pysyi helteillä ylhäällä vaihtelevasti. Muoviosat tippuivat edelleen tielle. Maalipinta on halkeillut ja nyt tuo koko leukaosan lukitusmekanismi temppuilee. Ja nyt, kun noita muovinpaskoja on irronnut tarpeeksi, ei sisusta enää pysy kunnolla paikoillaan.

Ja nyt haluan korostaa edelleen sitä, että en ole tuota kypärää vasiten kohdellut kaltoin. Se on ollut ihan normaalissa matkaenduro/touring käytössä. Samaisessa käytössä Nolan N100 tai HJC enduropotta ei mennyt yhtään miksikään. Tuo Nolan oli käytössä kuitenkin pitkästi yli kymmenen vuotta. Schubertille tuli käyttöä alle kaksi vuotta ja vain jokunen tuhat kilometriä ja nyt tuo paska on käytännössä käyttökelvoton.

Näin siis tuli investoitua 450 euroa laatuun. Aitoon Saksalaiseen huippuluokan kypärään. Schubert C-kolmoseen.

-Ile-

Moi.
Jippii, enpä olekkaan ainut joka on pettynyt ja sijoittanut kypärään 500€.
C-kolmosessani esiintyy just samoja vikoja, visiirin mekanismi ei sulje visiiriä tasaisesti vaan kylmällä kelillä käy veto ilkeästi ohimoihin.
Mekanismit ja visiiri vaihdettu takuun piirissä, vika ei valitettavasti korjaantunut :(
Olen tosiaankin pettynyt kolmosen käyttömukavuuksien puuttumiseen.
Kiinnityssolki epämukava, solki painaa ilkeästi aatamin omenaan, tulee oksennusrefleksejä yök....
Testien mukaan pitäis olla hiljainen potta, mutta kohisee ja suhisee samoin kuin joku muukin merkki.
Alaoasan ilmanottoaukko suhisee ilkeästi olipa se auki tai kiinni.
Ajankin aina tulpat korvissa, ettei mene loppukin kuulo.
Laitan varmaan potan syksyllä maahantuojalle, toivottavasti katoaa sillä reissulla :)
Yhteenvetona sanon, että kirjaimet maksaa potassa aivan liikaa, eli aivan samanlainen kuin halvemmatkin versiot.
Ikävä kyllä rahalla ei tässä tapauksessa saanut laatua.

Sademies sanoi:
Kiinnityssolki epämukava, solki painaa ilkeästi aatamin omenaan..
Sama havainto C3:sta täällä, piti asetella hihnan pehmikkeet huolellisesti jokaisen päähänlaiton yhteydessä. Ei ollut tiukkuudesta kiinni.
C3 Pro on parempi tässä suhteessa. Siitä en ole toistaiseksi löytänyt valittamista, tosin takana on vasta 15tkm.

Mulla aika samansuuntaisia kokemuksia kuin muillakin. C3 ollut nyt käytössä ehkä jotain 4-5 vuotta / 80tkm. Ekana talvena kävi takuuhuollossa, jossa vaihdettiin jotain haljenneita (kosmeettisia) muoviosia. Viime talvena vaihdoin uuden visiirin ja ne visiirimekanismin kuluneet rattaat. Tänä kesänä irtosi ajaessa kokonaan se yläosan tuuletusräppänähärpäke, kiinnikkeet murtuneet (näyttää pysyvän hyvin jesarillakin). Leukaosan alla olevan pehmeän "tuulisuojan" oon liimannut jo pari kertaa kiinni. Aurinkovisiiri on heti/aina likainen --> naarmuinen, eikä sitä oikein pysty käyttämään kuin parin sentin "aurinkolippana" näkökentän yläreunassa -tosin toimii siinä ihan ok.

Hiton mukava päässä, ja suht hiljainenkin kunhan pleksi ei ohjaa ilmavirtaa päähän.
Ja src on tosi näppärä lisävaruste (vaikkei siinä radio käytännössä toimikaan, ja sekin vaihdettiin kerran takuuna uuteen..)

C3 ollut käytössä kait 4 kautta / n.70tkm. Viimeviikolla vaihdoin uuden visiirin (sekä aurinkovisiirin +pinlock), uusi visiiri tuntui selvästi jäykemmältä avata kuin vanha, oliko kulunut vai onko uudessa jotain erilaista en tiedä. Vanhalla oli menty kait pari kautta. Pääsääntäöisesti tulee ajettu visiiri auki, mutta itsellä tuo auki pysyminen ei ole ongelma, kun on tuolla sähköpleksill, jolla saa säädettyä ilman suuntaa. Olen ollut tyytyväinen (tosin ensimmäinen avatta kypärä joten ei kokemusta muista). Huurtumisen kanssa ei ongelmia.

edit:SRC:n palautin takuuaikana, kun hajos 2.n kerran ja laitoin vanhan Scala Q2. Mitään muita ongelmia ei ole ollut.

-Jukkis- sanoi:
Hihnaahan voi aina pidentää. Käyttöohjekirja auttaa...

Ei auta kun se hihna on liian takana. Vanhassa S1:ssä hihna kiristyy ikään kuin ylöspäin ja potta on tukevasti päässä. C3 hihna osoittaa ikään kuin takaviistoon, ja kiristys pitäisi tehdä aatamin omenaa vasten. Toki sen voi jättää löysälle, mutta se ei liene sen hihnan idea.

Vai tämmöstä. Olen pitänyt shuuperttia kypärien mersuna, mutta eihän se näin ole. Näköjään. Itsellä ajossa 4-vuotias Nolan N103 n-com varustuksella. Pinlock on ja aurinkolasisysteemi. Hyvin on toiminut. Olen ollut tyytyväinen. Minun pyörässä joutuu aina pitämään korvatulppia pitemmillä matkoilla. Aikaisemmin luulin, että josko shuupertilla pärjäisi ilman tulppia, mutta enpä usko. Aikaisempi potta oli Arai Condor ja toimii se vieläkin. Shoei Neotec:ia pojjaat on ostaneet aika paljon. Vissiin hyvä, enpä ole kokeillut. Jatkossa ostan todnäk uusimman avattavan Nolanin, jossa n-com.:thumbup:

No ei se Neotec (ei siis Multitec!) mikään patenttiratkaisu ole, sekään. Pari kautta olen käyttänyt. Tänä kesänä jouduin ajelemaan enempi sateessa ja vettä tuli sisään reilusti alemmasta tuuletusluukusta. Visiiri sisäpuolelta täynnä pisaroita, joita ilmavirta nosti ylös ja edelleen silmälaseihin jne. Melupuoli on aika keskinkertainen, leukahihna löystyy in no time, ahdas kuulokkeille. Suupertti tai joku muu (HJC, Nolan) siintää mielessä. Että näin täällä.

Edit: Korjattu kypärän malli, molemmat on ja menee nimet sekaisin...

Viimeksi muokattu:
-Jukkis- sanoi:
Hihnaahan voi aina pidentää. Käyttöohjekirja auttaa...

Itselle/omalle hengitys/ruoankuljetusjärjestelmälle pikalukon klontti pehmikevällyineen ei vaan sovi. Ei hihnaa voi liian löysälläkään pitää.

hidas57 sanoi:
No ei se Multitec mikään patenttiratkaisu ole, sekään. Pari kautta olen käyttänyt. Tänä kesänä jouduin ajelemaan enempi sateessa ja vettä tuli sisään reilusti alemmasta tuuletusluukusta. Visiiri sisäpuolelta täynnä pisaroita, joita ilmavirta nosti ylös ja edelleen silmälaseihin jne. Melupuoli on aika keskinkertainen, leukahihna löystyy in no time, ahdas kuulokkeille. Suupertti tai joku muu (HJC, Nolan) siintää mielessä. Että näin täällä.
Jos sulla on Shoei Multitec ja leukahihna löystyy, on vika käyttäjässä... Multitecissä on se paras leukahihnasysteemi tuplaD-lenkki.On aina oikealla kireydellä eikä oikein kiinnitettynä löysty.
Koeajoin itsekkin C3 aikanaan mutta meluisuus ja pikalukko eivät sopineet mulle...

C3:n ainoa huono puoli minulla on että leuka osuu välillä kypärään, ei kuitenkaan haittaa käyttöä. Muuten ei valittamista, hiljainen ja sopi päähän kuin valettu. Myös eriasteisissa monsuuneissa on tullut ajettua ja vesi on aina pysynyt ulkona. Laadussa ei mulla ole ollut moittimista, tosin ajan joko visiiri auki tai kokonaan kiinni joten väliasentoja ei ole tullut testattua.

Kesäkuun alussa tuli suoritettua "hallittu kaato", lopputuloksena kypärä halki ja pää ehjä. Nyt ostin S2:n jostain syystä mutta kyllä minä lähdin c3:sta kaupasta hakemaan. Veikkaanpa että seuraavakin on shuberth ...

Polo sanoi:
Vai tämmöstä. Olen pitänyt shuuperttia kypärien mersuna, mutta eihän se näin ole. Näköjään.
Kylla se sita on. Eli kun ostaa pitkaan valmistetun perusmallin (C1) niin saa todella hyvan ja kestavan, mutta modernit bling blingit kaikilla liikkuvilla ja vinkuvilla leluilla on garagella koko ajan taottavana. Ihan niin kuin MBt nykyaan.

3JJ sanoi:
Ei auta kun se hihna on liian takana.
... ja kiristys pitäisi tehdä aatamin omenaa vasten.

Eikös tuo ole C3 Pro:ssa muutettu ettei paina enää (sanoi ainakin kauppias, ei omaa kokemusta).

Back