• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Sanktiot täysitehoisella ajamisesta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesuZ
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jos saan kysyä niin miksi edes ajattelit ajaa kuristetulla jos kortti riittää ajamaan täystehosta?
tounge.gif

Onneks omalla pyörällä pääsee hyvin vaikka onkin kuristettu...

Niin, tyhmä kysymys herää... mitäs jos ajaisi ihan sääntöjen ja pykälien mukaan...
cool.gif

Sitä voi sit miettiä että kannattiko hommata tuollainen pyörä joka ei toimi lainkaan suunnitelulla tavalla kun se rajoitetaan lain rajoihin.  
pftroest.gif

Enkä nyt vittuilla halua, mutta olen silti ricon kanssa samoilla linjoilla.

Niin, tyhmä  kysymys herää...  mitäs jos ajaisi ihan sääntöjen ja pykälien mukaan...    
cool.gif
Niin mutta kun se on toisille ehdoton juttu että voi rikkoa kaikkia sääntöjä ja sitten kirjoitella täällä että kuinka kova hemmo mä oon. Toiset haluaa uhmata tieten tahtoen kaikkia järjellisä syitä ja kerjätä verta nenästä. Näistä vielä moni on lasten vanhempia joten ei ihme että tän päivän kersat ja nuoret on mitä on.

Niin, tyhmä  kysymys herää...  mitäs jos ajaisi ihan sääntöjen ja pykälien mukaan...    
cool.gif
Toiset haluaa uhmata tieten tahtoen kaikkia järjellisä syitä ja kerjätä verta nenästä.
Itse en ole koskaan mitään lakia rikkonut, joten asia ei koske minua, mutta ihan mielenkiinnosta tiedustelen:

Mitä eroa tehopainosuhteessa on seuraavissa tapauksissa:

- Rikollinen a keventää pyöräänsä asentamalla siihen kevyemmät katteet.
- Rikollinen b lisää pyöränsä tehoa painoa muuttamatta siten, että tehopainosuhde on sama kuin kohdassa a.
- Rikollinen c laihduttaa omaa painoaan niin paljon, että kuljettaja-pyörä-yhdistelmän tehopainosuhde on parempi kuin tapauksissa a ja b.

Jos taas vakuutusmaksu on 9 kW ja 22 kW piikille täysin sama, on niiden riskitasonkin ilmeisesti sama (itse pitäisin 22kW huomattavasti turvallisempana).
Jos ajaa papereissa 9kW, todellisuudessa 22kW piikillä siten, että ajokorttiluokka riittää, minkälaisen vahingon vakuutusyhtiö kärsii?

cool.gif
Niin mutta kun se on toisille ehdoton juttu että voi rikkoa kaikkia sääntöjä ja sitten kirjoitella täällä että kuinka kova hemmo mä oon. Toiset haluaa uhmata tieten tahtoen kaikkia järjellisä syitä ja kerjätä verta nenästä. Näistä vielä moni on lasten vanhempia joten ei ihme että tän päivän kersat ja nuoret on mitä on.
Voi helvetti näitä. Kyllä mää sanon että tossa monella nousee houkutus rikkoa lakia jos pyörällä pitää jo pykältää 5 vaihde sisää et saa kelattua 100km/h mittarii! Ennemmin ottaa kurit pois tai sit ei aja ollenkaa
mad.gif

cool.gif
Voi helvetti näitä. Kyllä mää sanon että tossa monella nousee houkutus rikkoa lakia jos pyörällä pitää jo pykältää 5 vaihde sisää et saa kelattua 100km/h mittarii! Ennemmin ottaa kurit pois tai sit ei aja ollenkaa
mad.gif
Nääh, kyllä tää kuristettu Kutos-Erkkikin ottaa markan mittariin jo kakkosella ja kiihtyy ihan siedettävästi...siihen asti. Sen jälkeen ei paljon tapahdukaan, oli vaihde mikä tahansa
talktohand.gif
biggrin.gif
. Mutta myönnetään, houkutus on suuri...

Niin, tyhmä kysymys herää... mitäs jos ajaisi ihan sääntöjen ja pykälien mukaan...
cool.gif
mad.gif
on se vaan jumankauta ihme ja kumma, että yhteiskunnassa on lakeja ja säädöksiä. Ja sitten vielä kehdataan vaatia, että niitä pitäisi noudattaa...
tounge.gif

Itsellä on semmoinen juttu, että vanhan omistajan jäljiltä on jäänyt papereihin että pyörä olisi 25kw tehoissa, mutta oikeasti on täysitehoinen ja maksankin vakuutusta täysitehoisesta, eli tossa ei varmaankaan mitään ongelmaa ole. Jos jollain on kokemusta tämmöisestä tilanteesta niin otetaan vastaan, mutta luulisi että ei tuossa ole sen kummempaa kun maksaa kuitenkin ihan oikeita vakuutusmaksuja. Pitää kuitenkin ens katsastuskerralla pyytää että laittavan siihen oikeen luvun.

cool.gif
Tuossahan viestiä ylempänä kyselin juurikin pyörän katsastamisesta täysitehoiseksi
lookaround_orig.gif

Koska pyörä viimekesänä ostettuna edelliseltä omistajalta on 25kW papereissa, koska toisinaan lainaillut huhujen mukaan pikku-aan omistajalle pyöräänsä.

Itsellä kuitenkin ikä/kortti antaa myöden ajaa täysitehoista, joten kaikki ok, pyörän muutoskatsastusta vailla.
cool.gif

cool.gif
mad.gif
on se vaan jumankauta ihme ja kumma, että yhteiskunnassa on lakeja ja säädöksiä. Ja sitten vielä kehdataan vaatia, että niitä pitäisi noudattaa...  
tounge.gif
Mutta ne lait on vaan niin typeriä ja liian tiukkoja joissakin asioissa. Turvallisempi tuolla on tolla kuristamattomalla ajaa kun sillä että kuristas ja viel pitäs jonkun ohi päästä. Kyllä jokainen 18v ihminen pystyy hallitsee täystehosta pyörää, en ymmärrä miks pitää kuristaa.

Eikö 700heppane auto ole vaarallinen? sillä kuitenkin inssin jälkeen saa heti ajaa...
nixweiss.gif

Pistäkää *kele ne pyörät papereihin ja vakuutuksiin, niin kuin ne oikeasti on. Aivan sama mulle hyppäätkö pikku-aalla täystehoisen 'busan sarviin vai mitä teet, mutta mua ei kiinnosta maksaa jatkuvasti nousevia vakuutusmaksuja muidenkin puolesta. Ei paljon 5% bonukset lämmitä, kun maksut nousee 10% maksu/korvaussuhteen vuoksi.

Pistäkää *kele ne pyörät papereihin ja vakuutuksiin, niin kuin ne oikeasti on. Aivan sama mulle hyppäätkö pikku-aalla täystehoisen 'busan sarviin vai mitä teet, mutta mua ei kiinnosta maksaa jatkuvasti nousevia vakuutusmaksuja muidenkin puolesta. Ei paljon 5% bonukset lämmitä, kun maksut nousee 10% maksu/korvaussuhteen vuoksi.
Kerroppas miten tuo epäsuhta todellisen tehon ja papereissa olevan tehon kohdalla vaikutta sinun vakuutusmaksujesi nousuun vuosittain?

Eikös tässä nyt voitaisi jo vaatia joukolla suureen ääneen pakollisia vuosittaisia katsastuksia, jotta olisivat ajoneuvot niinkuin lait ja asetukset määräävät.

Sehän on halpaa lystiä se katsastus, ja jos ei ole varaa, niin hanki halvempi harrustus.

Kylläpä helpotti....

-J-

Kerroppas miten tuo epäsuhta todellisen tehon ja papereissa olevan tehon kohdalla vaikutta sinun vakuutusmaksujesi nousuun vuosittain?

Eikös vakuutusmaksut perustu siihen,että tietyistä kerätyistä vakuutusmaksuista maksetaan tietty määrä korvauksia vuosittain? Jos osa vakuuttaa täysitehoiset pyöränsä alle 25 kw:na ja maksaa pienempiä vakuutusmaksuja, se kai johtaa siihen, että vakuutusmaksu on silloin suurempi pyörää/kw:a kohden? Korjaa toki, jos olen ymmärtänyt vakuutusbisneksen totaalisen väärin.

Eikös vakuutusmaksut perustu siihen,että tietyistä kerätyistä vakuutusmaksuista maksetaan tietty määrä korvauksia vuosittain? Jos osa vakuuttaa täysitehoiset pyöränsä alle 25 kw:na ja maksaa pienempiä vakuutusmaksuja, se kai johtaa siihen, että vakuutusmaksu on silloin suurempi pyörää/kw:a kohden? Korjaa toki, jos olen ymmärtänyt vakuutusbisneksen totaalisen väärin.
Tuolloinhan 25 kW pyörien vakuutusmaksut nousisivat. So not, ei niillä kukaan aja muutenkaan.

Mutta ne lait on vaan niin typeriä ja liian tiukkoja joissakin asioissa. Turvallisempi tuolla on tolla kuristamattomalla ajaa kun sillä että kuristas ja viel pitäs jonkun ohi päästä. Kyllä jokainen 18v ihminen pystyy hallitsee täystehosta pyörää, en ymmärrä miks pitää kuristaa.

Eikö 700heppane auto ole vaarallinen? sillä kuitenkin inssin jälkeen saa heti ajaa...  
nixweiss.gif
Jos puhe on verrattain vähän mp-ajokokemusta omaavasta kuskista, niin olen eri mieltä. Sen 84kW avulla ulosmittaa omat ajotaitonsa huomattavasti vikkelämmin kuin 25kW:n kanssa.

Ajattelutapa, jonka mukaan kaikki sellaiset säännöt, mistä vaan ei itse satu pitämään, on ihan ok rikkoa, on myöskin lapsellinen.

en kyllä ite ymmärrä mikä järki ajaa 25kw-paperisella vaikka olisikin kurit otettu pois jos on kerran korttia ja ikää tarpeeksi ajaa täystehoa. jos ei vara maksaa oikeita vakuutuksia heitä koko harrastus pois.

Eräs kauppias sanoi että ne pyörän todelliset tehot alkaa kiinnostaa vasta jonkin onnettomuuden jälkeen...

Back