• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Sakon maksu osissa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Joskus jossain Essolla olen kuullut, että valtio pidättäisi maksamattomat sakot veronpalautuksista. Onko noin?
riippuu vähän sakon luonteesta.mulla on käsitys että ne menee aikanaan muunto-oikeudenkäynnin kautta istunnoksi.
nixweiss.gif
Paljonkos se sakko lyhenee yhdellä istuntopäivällä?

Mun käsittääkseni et voi mennä istumaan, jos sinulla on omaisuutta. Esim. kämppä, auto tjms. minkä vouti voi realisoida rahaksi. Mutta en oo kyllä varma, en ole uskaltanut kokeilla.

Joskus jossain Essolla olen kuullut, että valtio pidättäisi maksamattomat sakot veronpalautuksista. Onko noin?
riippuu vähän sakon luonteesta.mulla on käsitys että ne menee aikanaan muunto-oikeudenkäynnin kautta istunnoksi.
nixweiss.gif
Paljonkos se sakko lyhenee yhdellä istuntopäivällä?
En muista enää, mutta käsittämättömän paljon. Jos se vain olisi mahdollista niin minä ajaisin tästä lähtien aina ihan niin kuin huvittaa ja sovittaisin sitten koko vuoden liikennesynnit istumalla hiihtolomaviikon linnassa. Valitettavasti tämä ei vain ole mahdollista niin kauan kun on omaisuutta jäljellä...
sad_orig.gif

ihan mutua heitän,mutta jos on päiväsakkoja niin olisko 1/1
siis istunnoksi muutettuna

ja tosiaan omaisuudenhan voi vouti muuttaa rahaksi.eli kannattaa siinä tapauksessa,kun ollaan niin pitkällä, siirtää omaisuus jonkun toisen nimiin
biggrin.gif

Eiks tää juuri muuttunut 1/2 --> 1/3 eli istuttu päivä kuittaa nykyisin 3 päiväsakkoa (tämä säästää valtion kuluja)?

Ja ennen kun joutuu istumaan, niin ulosotto kantaa telkkarin pihalle, vie autosta vanteet, tai koko paskan, prätkän, tai joku muu rakas omaisuus (vaimo/tyttöystävä ehkä jää...)...
tounge.gif

Eiks tää juuri muuttunut 1/2 --> 1/3 eli istuttu päivä kuittaa nykyisin 3 päiväsakkoa (tämä säästää valtion kuluja)?
Tylyttäjähän kandeis mennä istumaan 25 päiväks! Jos laskee fyrkassa, niin 25 päivää / 2000egee! Ihan ok palkka, saa suoritettua sakot ja tulee "talo" tutuksi! Ajattele positiivisesti!
cool.gif

Sitkun se on tuttu mesta, niin voit vierailla usemminkin!
cool.gif

nixweiss.gif
Näin tapahtuu jos ei maksa / ei ole rahaa.. = varmempaa tapaa ei ole päästä Suomessa vankilaan kuin ajaa ylinopeutta ja jättää sakot maksamatta.

Täälläpä on vastuntunto korkealla ! Sen ymmärrän jos rahat on todella finaalissa, mutta että annetaan oikein ohjeita olla maksamatta ja odottaa ulosottomiestä.

Entäs jos teidän mopoja olisi kolhittu ja kolhija suhtautuisi samoin. Jo oltaisiin viemässä saunan taakse ja harrastettasiin vähän käsillä puhumista.

Olkaa pojat johdonmukaisia. Kohdelkaa toisia, kuten toivotte itseänne kohdeltavan.
bowdown.gif

Täälläpä on vastuntunto korkealla ! Sen ymmärrän jos rahat on todella finaalissa, mutta että annetaan oikein ohjeita olla maksamatta ja odottaa ulosottomiestä.

Entäs jos teidän mopoja olisi kolhittu ja kolhija suhtautuisi samoin. Jo oltaisiin viemässä saunan taakse ja harrastettasiin vähän käsillä puhumista.

Olkaa pojat johdonmukaisia. Kohdelkaa toisia, kuten toivotte itseänne kohdeltavan.
Onko "täällä" kolhittu valtiota vai mistä sä ton vertauksen keksit..?

Sakot on ylimäärääräistä tuloa valtiolle,jos oisi esimerkiksi rikottu valtion omaisuutta siitä tulisi sakkojen lisäksi korvausvelvollisuus,josta joutuu maksamaan korkoja..

Tosiaan johdon mukainen toi sun ideasi

033102ass_1_prv.gif

Plaa plaa plaa...

Maksakaa vellihousut sakkonne kuten vastuuntuntoisen kansalaisen kuuluukin.

Jollei ole vara maksaa niin älkää hemmetissä hankkiko ylimääräisiä maksuja. Siis jollei mitään muuta syytä sellaisen välttämiselle tule mieleen... Ei se sen vaikeampaa ole
cool.gif

Eiköhän kohta joku idearikas järjenjättiläinen taas huomaa ehdottaa verojakin valtion maksettavaksi
biggrin.gif

Tottakai voi odottaa ulosoton yhteydenottoa, mutta ikävä kyllä jokaisesta ulosottoon menneestä tapahtumasta, pienestä tai suuresta, jää luottotietoihisi merkintä. Jos tämä ei haittaa niin ei sitten mitään...

Jokaisessa sakkolapussa jonka olen saanut on ollut saajan nimi ja yhteystiedot puhelinnumeroineen. Yllättävää, eikö? Joku vuosi sitten kun itse maksoin osissa vajaan tonnin ylinopeussakkoa soitin lapusta löytyvään numeroon ja neuvottelin sitä kautta "osamaksuehdot" kuntoon.

Tottakai voi odottaa ulosoton yhteydenottoa, mutta ikävä kyllä jokaisesta ulosottoon menneestä tapahtumasta, pienestä tai suuresta, jää luottotietoihisi merkintä. Jos tämä ei haittaa niin ei sitten mitään...
meikäläinen unohti maksaa lekurimaksun jonka johdosta tuli sitten parin kkauden piästä lappu ulosotosta,soitin sinne ja sovin maksupäivän.otin sitten yhteyttä pankkiin ja tiedustelin onko mahdollisia merkintöjä/tulossa semmoisia asian takia,sanoivat että ei ole/tule.
kysyimpä samalla myöskin tuleeko sitten jos sakot (700e) menee ulosottoon ja maksan niitä osissa,vastaus oli että ei tule merkintää jos maksaa ne niin kuin ulosoton kanssa sopii.
heinäkuusta lähtien olen odotellut lappua postilaatikkoon tipahtavan,mutta eipä ole näkyny  
tounge.gif

Plaa plaa plaa...

Maksakaa vellihousut sakkonne kuten vastuuntuntoisen kansalaisen kuuluukin.

Jollei ole vara maksaa niin älkää hemmetissä hankkiko ylimääräisiä maksuja. Siis jollei mitään muuta syytä sellaisen välttämiselle tule mieleen... Ei se sen vaikeampaa ole
cool.gif

Eiköhän kohta joku idearikas järjenjättiläinen taas huomaa ehdottaa verojakin valtion maksettavaksi
biggrin.gif
Mikäs siinä olis maksella jos olis taskussa yli 2000e ylimääräistä, vaan ei ole.

Liikenteestä saatavat rangaistukset ovat _täysin_ järjettömiä, verrattuna mihin tahansa muuhun rikokseen.

Katotaan paljonko sä vielä jaksat puolustaa noita sakkoja, kun saat yli tonnin sakon jossain syrjäisellä mutkatiellä.

nixweiss.gif
Näin tapahtuu jos ei maksa / ei ole rahaa.. = varmempaa tapaa ei ole päästä Suomessa vankilaan kuin ajaa ylinopeutta ja jättää sakot maksamatta.
Ei sinne kovin herkästi joudu. Kun ulosotosta tulee lappu, niin ottaa yhteyttä ja sopii itselleen sopivan maksuohjelman.

Taidanpa kuitenkin ensin kokeilla josko korkein oikeus antais mulle valitusluvan..
cool.gif

Jokaisessa sakkolapussa jonka olen saanut on ollut saajan nimi ja yhteystiedot puhelinnumeroineen. Yllättävää, eikö? Joku vuosi sitten kun itse maksoin osissa vajaan tonnin ylinopeussakkoa soitin lapusta löytyvään numeroon ja neuvottelin sitä kautta "osamaksuehdot" kuntoon.
Eipä jää noista sakoista. Näin ainakin vastasivat mulle kun sitä kysyin. Ja lainaa olen saanut ihan normaalisti monen sakon ulosoton jälkeenkin.

meikäläinen unohti maksaa lekurimaksun jonka johdosta tuli sitten parin kkauden piästä lappu ulosotosta,soitin sinne ja sovin maksupäivän.otin sitten yhteyttä pankkiin ja tiedustelin onko mahdollisia merkintöjä/tulossa semmoisia asian takia,sanoivat että ei ole/tule.
kysyimpä samalla myöskin tuleeko sitten jos sakot (700e) menee ulosottoon ja maksan niitä osissa,vastaus oli että ei tule merkintää jos maksaa ne niin kuin ulosoton kanssa sopii.
heinäkuusta lähtien olen odotellut lappua postilaatikkoon tipahtavan,mutta eipä ole näkyny  
tounge.gif
Tässähän se tulikin, joku oli nopeampi
smile_org.gif

Ymmärrän Tylyttäjän tämänhetkisen toiminnan tuon 2000 € sakon suhteen. Siinähän on prosessi kesken.
Sitten kun se sakko lopullisessa suuruudessaan lankeaa maksuun, en ymmärrä sitä että ostellaan osia, viritellään vehkeitä, laitetaan ehkä rahaa kiinni enemmän kuin on sakko ja kuitenkin maksellaan osissa ja valitetaan ettei ole varaa maksaa sakkoa.
Minua ainakin hilitsee mahdollisuus saada suuret sakot jos vähän kokeilee liikenteen seassa.
Aikoinaan n. 16 vuotta sitten sain n. 3500 mk sakon, jonka maksoin kerralla. Nopeus 102 kmh, rajoitus 50 kmh, paikka tietyömaa, aloitin nopeuden hiljentämisen tuosta 50 rajoitusmerkiltä, ei muuta liikennettä kuin vastaantuleva posliiniauto. Se kirpaisi pitkään. Vaikutus tuntuu vieläkin korvien välissä.
Valitettavasti yhteiskunnalle ei ole annettu sellaista mahdollisuuta että jos sakkoa ei makseta kohtuuajassa, voisi ottaa rikoksentekovälineen pantiksi. Se ehkä laittaisi vähän lisää vauhtia sakkojen maksuun.

Tylyttäjä, tämä ei ole suunnattu sinua kohtaan, vaan arvostelen tätä yleistä asennetta sakkojen maksamiseen. Olen kanssasi samaa mieltä että ylisuurissa sakoissa ei ole mitään järkeä. Vähän sama homma kuin että murhasta voi tuomita vain yhden kerran kuolemaan ja kun tuomia on tulossa, millään ei enää ole väliä.
Tuomiot eivät kuitenkaan ole mielivaltaisia, vaan seuraamukset ovat tiedossa.

Ymmärrän Tylyttäjän tämänhetkisen toiminnan tuon 2000 € sakon suhteen. Siinähän on prosessi kesken.
Sitten kun se sakko lopullisessa suuruudessaan lankeaa maksuun, en ymmärrä sitä että ostellaan osia, viritellään vehkeitä, laitetaan ehkä rahaa kiinni enemmän kuin on sakko ja kuitenkin maksellaan osissa ja valitetaan ettei ole varaa maksaa sakkoa.
Minua ainakin hilitsee mahdollisuus saada suuret sakot jos vähän kokeilee liikenteen seassa.
Aikoinaan n. 16 vuotta sitten sain n. 3500 mk sakon, jonka maksoin kerralla. Nopeus 102 kmh, rajoitus 50 kmh, paikka tietyömaa, aloitin nopeuden hiljentämisen tuosta 50 rajoitusmerkiltä, ei muuta liikennettä kuin vastaantuleva posliiniauto. Se kirpaisi pitkään. Vaikutus tuntuu vieläkin korvien välissä.
Valitettavasti yhteiskunnalle ei ole annettu sellaista mahdollisuuta että jos sakkoa ei makseta kohtuuajassa, voisi ottaa rikoksentekovälineen pantiksi. Se ehkä laittaisi vähän lisää vauhtia sakkojen maksuun.

Tylyttäjä, tämä ei ole suunnattu sinua kohtaan, vaan arvostelen tätä yleistä asennetta sakkojen maksamiseen. Olen kanssasi samaa mieltä että ylisuurissa sakoissa ei ole mitään järkeä. Vähän sama homma kuin että murhasta voi tuomita vain yhden kerran kuolemaan ja kun tuomia on tulossa, millään ei enää ole väliä.
Tuomiot eivät kuitenkaan ole mielivaltaisia, vaan seuraamukset ovat tiedossa.
En koe tehneeni niin suurta vääryyttä, että ansaitsisin yli 2000e sakot, siis suuremmat kuin saisin muutamasta pahoinpitelystä.

Sen takia se on tärkeysjärjestyksessä tasan viimeisenä. Maksan se tasan niin, kuin se itselleni sopii parhaiten ja häiritsee vähiten muuta toimintaa. Kaikki muu menee edelle; pyörän virittely, kaljanjuonti tai vaikka jasson pelaaminen  
wink.gif
Niiden jälkeen ei todellakaan ole varaa mihinkään muuhun, aika tehokkaasti tulee ilman sakkojan käytettyä kaikki ylimääräinen...

Jos sakot olisivat järkevämpiä, en tekisi tuolla tavalla. Eli tuo on jollain tavalla "vastareaktio", samansuuntainen kuin se, että porukka lähtee nykyään älyttömien rangaistusten pelossa karkuun entistä herkemmin.

Back