• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Sakon maksu osissa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Plaa plaa plaa...

Maksakaa vellihousut sakkonne kuten vastuuntuntoisen kansalaisen kuuluukin.

Jollei ole vara maksaa niin älkää hemmetissä hankkiko ylimääräisiä maksuja. Siis jollei mitään muuta syytä sellaisen välttämiselle tule mieleen... Ei se sen vaikeampaa ole
cool.gif

Eiköhän kohta joku idearikas järjenjättiläinen taas huomaa ehdottaa verojakin valtion maksettavaksi
biggrin.gif
Sanoo mies joka viime kesänä mietti, antaako lapsen ajaa laittomalla moottoripyörällä....
Se on kiva toi vastuuntunto, kun se iskee päälle vain muiden kohdalla......
Valikoivaa vastuuntuntoa
idea3.gif

Plaa plaa plaa...

Maksakaa vellihousut sakkonne kuten vastuuntuntoisen kansalaisen kuuluukin.

Jollei ole vara maksaa niin älkää hemmetissä hankkiko ylimääräisiä maksuja. Siis jollei mitään muuta syytä sellaisen välttämiselle tule mieleen... Ei se sen vaikeampaa ole
cool.gif

Eiköhän kohta joku idearikas järjenjättiläinen taas huomaa ehdottaa verojakin valtion maksettavaksi
biggrin.gif
Sanoo mies joka viime kesänä mietti, antaako lapsen ajaa laittomalla moottoripyörällä....
Se on kiva toi vastuuntunto, kun se iskee päälle vain muiden kohdalla......
Valikoivaa vastuuntuntoa  
idea3.gif
Juu kaikenlaista tulee joskus mieleen ja joskus niitä tulee suollettua näkyviin julkisestikin. Ehkä se ajatus ei vieläkään ole kovin raskaasti tuomittavaa? Ja toisaalta mietteet osoitti, että ajoittain ainakin ajatuksissani mietin uhmata sääntöjä ja määräyksiä
biggrin.gif
Olenko nyt lipsumassa "vetomiesten" kastiin
wink.gif

Lopputuloksena ko. jutulle oli se, että likan mopotti oli kuristettu lailliseksi ennenkuin hän ajoi sillä metriäkään.

Sanottakoon vielä se että kyllä minustakin nuo sakkorangaistukset ovat aivan kohtuuttomia, mutta se ei muuta sitä että ne pitäisi pääsääntöisesti maksaa kerralla. Eihän se pelote muuten toimi. Minuun vaikuttaisi pienemmätkin summat samalla tavalla.
Voisikohan istumiseksi muunnetun rangaistuksen suorittaa käymällä nukkumassa yöt vankilassa
biggrin.gif
. Vähän sama asia kuin sakon maksu osamaksulla.
Jotakin muuta pitäisi keksiä kuin sakkojen korottaminen. Se pelote ei nykyisellään toimi.

Sainpa minäkin viime kesänä mielestäni aivan kohtuuttoman sakon pienestä ylinopeudesta. Eipä ole tullut vielä maksettua ja nyt muisti se Oikeusministeriökin maksulapulla. Ajattelin sitä nyt sitten alkaa pikkuhiljaa lyhentelemään. Pitäiskö nyt käyttää sitä Oikeusministeriöstä tullutta lappua vai alkuperäistä sakkolappua? Mulle virkavalta sanoi jo sakkoa kirjottaessaan ettei kiirettä ole ja maksa vaikka osissa, kunhan käytät samaa viitenumeroa. Aiemmin olen isommat sakot aina osissa maksanut, sen enempää mitään kyselemättä.

Varoitus! Jos sovit ulosottomiehen kanssa "osamaksusta", niin poliisi eikä rajavartio ole tietoisia sopimuksesta. Joten sulla on ns. haku päällä=pidätetään tavattaessa ja sakot muuntoon.

Varoitus! Jos sovit ulosottomiehen kanssa "osamaksusta", niin poliisi eikä rajavartio ole tietoisia sopimuksesta. Joten sulla on ns. haku päällä=pidätetään tavattaessa ja sakot muuntoon.
Jaa, eipä mulla ole ollut ongelmia, vaikka minut on pysäytetty monta kertaa "osamaksu" päällä.

Nehän menee muuntoon vasta siinä vaiheessa jos ulosottokaan ei saa rahoja perittyä.

Joulukuussa tuli sakot ja vein sen samantien syyttäjänvirastoon "tingattavaksi", kun olin armeijassa ja tulot eivät olleet enää samat kuin 2004 vuonna. Ottivat lapun sinne ja siellä se vieläkin on, eli joskus kesällä kun se sieltä tulee ni vois sitä sen 10€/kk:ssa lyhennellä. Toki jos ne ovat sen tiputtaneet 270:stä eurosta 115 euroon, niin voin sen kerrallakin maksaa..  
idea3.gif

Tylyttäjä, tämä ei ole suunnattu sinua kohtaan, vaan arvostelen tätä yleistä asennetta sakkojen maksamiseen. Olen kanssasi samaa mieltä että ylisuurissa sakoissa ei ole mitään järkeä. Vähän sama homma kuin että murhasta voi tuomita vain yhden kerran kuolemaan ja kun tuomia on tulossa, millään ei enää ole väliä.
Tuomiot eivät kuitenkaan ole mielivaltaisia, vaan seuraamukset ovat tiedossa.
Kyllä se niin on että vastaan pitää kapinoida kaikilla mahdollisilla keinoilla mitä löytyy
tounge.gif

Onhan se nyt naurettavaa maksaa älyttömät sakot jostain
naatiskelusta keskellä ei mitään, eri asia on jos vaarannetaan
muita ihmisiä.
Tää on just tätä tyypillistä suomalaista alistumista jokaiseen
päättömyyteen.
Laittaisivat prkl pykälän punaisia päin kävelystä, 100€/astuttu
valkoinen raita, ehkä tämä ihmeellinen kansa heräisi kapinoimaan  
idea3.gif

Tylyttäjä kirjoitti "Maksatko mielihyvin 1000e sakon, jos ajat tyhjällä mutkatiellä tutkaan vaikkapa 40km/h yli rajoituksen? Vaikka ei olis ketään..."

Tuossa ja joissakin muissakin kirjoituksissa unohtuu kokonaan se yksi tärkeä asia: Miksi tyhjälläkään mutkatiellä pitäisi ajaa 40 km/h ylinopeutta?!?
tounge.gif

Tylyttäjä kirjoitti "Maksatko mielihyvin 1000e sakon, jos ajat tyhjällä mutkatiellä tutkaan vaikkapa 40km/h yli rajoituksen? Vaikka ei olis ketään..."

Tuossa ja joissakin muissakin kirjoituksissa unohtuu kokonaan se yksi tärkeä asia: Miksi tyhjälläkään mutkatiellä pitäisi ajaa 40 km/h ylinopeutta?!?    
tounge.gif
Siksi kun pyörä ja kuski tykkää siitä
idea3.gif

Jaa, eipä mulla ole ollut ongelmia, vaikka minut on pysäytetty monta kertaa "osamaksu" päällä.

Nehän menee muuntoon vasta siinä vaiheessa jos ulosottokaan ei saa rahoja perittyä.
Mullapa kävi juuri toisin, voutin kanssa sovittu ja siitä pidetty kiinni (itseasiassa maksoin jopa isompia kuin oli sovittu).
Olin paria kaveria hakemassa baarista ja ulkona oli tappelu poliisit paikalle ja kaikilta paikalla olleilta paperit, ja eikun laitokselle maksamaan (toinen vaihtoehto aamu-kuljetuksella tuomarin tykö muuntoa varten). Tosin onhan käytäntö varmaan muuttunut kun eihän ne haluais enää olleskaan sakkovankeja.

Mullapa kävi juuri toisin, voutin kanssa sovittu ja siitä pidetty kiinni (itseasiassa maksoin jopa isompia kuin oli sovittu).
Olin paria kaveria hakemassa baarista ja ulkona oli tappelu poliisit paikalle ja kaikilta paikalla olleilta paperit, ja eikun laitokselle maksamaan (toinen vaihtoehto aamu-kuljetuksella tuomarin tykö muuntoa varten). Tosin onhan käytäntö varmaan muuttunut kun eihän ne haluais enää olleskaan sakkovankeja.
Siinä on varmaan käyny joku kämmi, eli on menny "muuntoon" ennen aikojaan. Kaverille kävin meinaan vähän samalla tavalla n. 10v sitten.

Siinä on varmaan käyny joku kämmi, eli on menny "muuntoon" ennen aikojaan. Kaverille kävin meinaan vähän samalla tavalla n. 10v sitten.
Voi tietysti olla että on jääny voutilla ilmoittamatta sopimuksesta polliisille
mad.gif
. Tosin on munkin "reissusta" aikaa n.12vuotta.

tippuihan se lappunen sitten minunkin postiluukusta sisään reilu kk sitten...soitin ja sovin ulosottomiähen kanssa jotta maksaisin sakkoni osissa...mietin sitten hetken jos toisenkin ja päätin "asua" pari vkoa töissä että saan rahat kasaan.kyllä nyppi maksaa ja ruveta persaukiseks...

Minun mielestäni liikennerikkomuksista saatavat rangaistukset ovat sopivia elleivät joissain tapauksissa jopa liian lieviä, esim yltiöpäinen kaahailu moottoripyörillä.
Höpö höpo. Ihan älyttömiä summia ylinopeuksista määrätään. Muistaakseni Suomessa määrätyt ylinopeussakot ovat maailmanennätysluokkaa. Missään muualla ei kaiketi määräillä satojentuhansien sakkoja ylinopeudesta. Ei tällainen ole missään suhteessa "oikeisiin" rikoksiin. Ja mitä nyt sitten on yltiöpäinen kaahailu? Miten se määritellään? Onko tyhjällä tiellä tapahtuva hetkellinen kiihdytys tuota yltiöpäistä kaahailua?

Minun mielestäni liikennerikkomuksista saatavat rangaistukset ovat sopivia elleivät joissain tapauksissa jopa liian lieviä, esim yltiöpäinen kaahailu moottoripyörillä.
Höpö höpo. Ihan älyttömiä summia ylinopeuksista määrätään. Muistaakseni Suomessa määrätyt ylinopeussakot ovat maailmanennätysluokkaa. Missään muualla ei kaiketi määräillä satojentuhansien sakkoja ylinopeudesta. Ei tällainen ole missään suhteessa "oikeisiin" rikoksiin. Ja mitä nyt sitten on yltiöpäinen kaahailu? Miten se määritellään? Onko tyhjällä tiellä tapahtuva hetkellinen kiihdytys tuota yltiöpäistä kaahailua?
niinpä..meikäläinenkin kun syyllistyi juurikin niin kauhiaan rikokseen kun:reippaaseen kiihdytykseen,jonka aikana vauhti sitten nousi pikkuriikkisen kovaksi,mutta jarrutin sitten tietysti heti kun moisen kauheuden huomasin
tounge.gif

niin ja olihan alue suora tie,80km/h rajoitus,ei muuta liikennettä edessä ja ei risteyksiä (sillä matkalla kun kiihdytin)
...niin että siitäkin ilosta 3kk korttiveks ja prkleen moiset sakot piälle...reiluako?ja kilin v...t! sanon minä.

Minulle poliisi setä sanoi viime kesänä että jos en kykene maksamaan koko summaan niin odottele huomautus kirje, jotain 3kk:n päästä (minulle tuli reilun 4kk päästä) ja sit sovittele maksuerät. Soitin oikeusrekisteri keskukseen hämeenlinnaan niin siellä neiti ihminen neuvoi tekemään vapaamuotoisen maksusuunnitelman joka piti lähettää sinne... kului vajaa viikko kun tipahti postiluukusta maksulappu pinkka, ei ihan menny läpi mun ehdotus, 15€/kk tarjosin valtiolle mut 25€/kk pitää maksaa...
bowdown.gif

Tai jos ei huvita vielä maksaa niin oottelet että ulosottomies lähettää paperit ja sitten sovit sen kanssa maksuaikataulun. Yleensä ovat melko joustavia asiassa, taitavat vain olla tyytyväisiä että joku meinaa maksaa edes joskus
smile_org.gif
Kaiken lisäksi maksuaika on korotonta
thumbs-up.gif
njoo! Mulla on noita lappuja viime vuoden kesäkuulta muistaakseni, eikä vieläkään muistutusta! Noh eipä pal haittaa
tounge.gif

10egee/kk on hyvä lyhennys! Sekin vituttaa kyllä maksaa
cool.gif

Kohtahan se kyttääminen taas alkaa, kehä1 ainakin kuhisee posliineja keväisin!
cool.gif
Kannattaa maksaa ajoissa!!!

Joo, ei tule aina muistutuskirjeitä ei. Tulee etsintäkuulutus,elikkäs haku persiisiin jos ei maksa.

Tästä taas on haittaa kaikissa mahdollisissa tilanteissa kun olet poliisin kanssa tekemisissä. Tai esim. rajaviranomaiset voipi keskeyttää sen muuten niin mukavan Tallinnan reissun jo terminaalissa.

Back