• Alkukesän ratapäivät tulevat myyntiin 1.4. klo 18 jäsenille!

Sakkokausi avattu!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Seven
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kiitos! Tuntuu välillä, että täällä ei kunnon kuskeja olekaan, mutta ilmeisesti he eivät vaan jaksa avautua näihin jatkuvasti pinnalle nouseviin maineenpilaajien viesteihin. Pitänee itsekin opetella olemaan välittämättä.

Niin, on se kumma jos laista joustaminen on jonkun mielestä hyvä asia. Se aiheuttaa vain epätasa-arvoa kuljettajien kesken, ja sitten ollaan katkeria kun joku joutuukin maksamaan. Toivottavasti itse en tuollaista poliisia tule koskaan tapaamaan; jos on kerran ylinopeutta ajettu niin siitähän on rangaistava ja mukisematta rangaistus on vastaan otettava. Johan pitää pässi olla jos ei tajua mitä itse aiheuttaa...
veryangry.gif
Kuka täällä nyt on mennyt maineita pilaamaan? Eikä kukaan ole myöskään valittanut maksamisesta.

Hämärtää kyllä oikeustajuani että laissa ei saisi sinun mielestä joustaa? On siis aivan sama ajetaanko sitä ylinopeutta aamulla kahdeksan aikaan kun lapset juoksentelevat tien yli kouluun vai yöllä? Joustaminen kun nyt ei kuitenkaan tarkoita sitä että "emmä ny tolle anna sakkoja ku se on noin mukava"

Koita kestää.
Viikon kerkesin ajella mopolla.
Kortti pois vanhojen sakkojen takia.
Sakot sain 1 x 2003 heinäkuussa ja 2 x heinäkuussa 2004.
Kaikki vähän yli rikesakon.
Yli 20 vuotta meni pärrällä ilman sakkoja nyt on yksi. Muut a**olla. Kaikkiaan 25 vuoden aikana noin 7 sakkoa.
Tarvin korttia työssäni sekä työmatkoilla, 30 km yhteen suuntaan, ei mahdollista julkisilla, sekä tyttäreni tapaamisissa.
Poliisi käytti harkintavaltaa -> 2kk kortti pois.
Valitus hallinto-oikeuteen ja käsittely kestää noin vuoden.
ajelet kotilolla töihin ihan rajoitusten mukaan ja selvin päin, puhallusratsioissa ne ei korttia kysele ja jos ajelet rajoitusten mukaan niin ei ne korttia kysele huvikseen tienposkessa, ja sehän on rike ajo-oikeudetta ajo ja selviää sakoilla tai ...mistä minä tiedän kun ei ole kokemusta...hmmmm
idea3.gif

Ai on vai... pitäsköhän minunkin kokeilla... edes kerran elämässä...
biggrin.gif
tounge.gif
Kokeile ihmeessä, se on hauskempaa kuin uskotkaan.
biggrin.gif
"Ja mun äiti laittaa teijjän äiteille ruuat" - *huoh*
Ovatko lääkkeet jääneet ottamatta?
wink.gif
Alankohan minä olemaan liian vanha tähän hiekkalaatikkoleikkiin.

Ai on vai... pitäsköhän minunkin kokeilla... edes kerran elämässä...
biggrin.gif
tounge.gif
Kokeile ihmeessä, se on hauskempaa kuin uskotkaan.
biggrin.gif
"Ja mun äiti laittaa teijjän äiteille ruuat"  - *huoh*
Ovatko lääkkeet jääneet ottamatta?
wink.gif
Alankohan minä olemaan liian vanha tähän hiekkalaatikkoleikkiin.
Alat, älä osta ainakaan kilokyykkyä. Selkäs ei kuitenkaan kestä, ja pyöräkin voi lähtee lapasesta liian tehon takia!

Mielestäni 2 kk ajokiellosta aiheutuu kohtuuton haitta rikkeisiini nähden.
Asun maaseudulla ja liikkuminen ilman ajokorttia on todella hankalaa. En vaadi ajokiellon kumoamista vaan lyhentämistä kuukauden mittaiseksi.
Olen ymmärtänyt että rangaistuslinjaa on kovennettu maaliskuun alusta. Sain viimeisen sakkoni heinäkuussa 2004.
Kuten kirjoitin, tarvin korttia työni suorittamisessa sekä säännöllisissä tyttäreni tapaamisissa ja arjesta selviämisessä.
Yksi ihminen päätti minulle todella tärkeästä asiasta viidessä minuutissa ja mielestäni antoi liian kovan rangaistuksen.
Noudatan päätöstä, käytän taksia ja yritän pitää työstä vapaita.

Valitus ei minua auta mutta ehkä muuttaa käytäntöä tulevaisuudessa. En tiedä miten muuten voisin asiaan vaikuttaa.
Aja ilman tsettiä. Perinteinen ja hyväks havaittu keino!
033102beer_1_prv.gif

Älkää helvetissä nyt ainakaan ilman korttia ajako!
omg.gif

Se kun nyt vaan ei ole sama asia kuin muutoin kortitta ajaminen vaan siinä suhtaudutaan välinpitämättömästi määrättyyn ajokieltoon ja sanktiot onkin sitten jotain ihan muuta kuin kortin saamisen lykkääminen parilla kuukaudella ja pikku lisäsakot...

Mitä taas tulee noihin lieventäviin seikkoihin kortin takaisin saamiseksi, en oikein ymmärrä, miksi korttia työssään tarvitseva saisi sen nopeammin takaisin. Mielestäni se pitäisi olla juuri raskauttava tekijä ajokieltoa määrätessä...

Omani oli koko viime kesän hyllyllä vaikka työssäni sitä olisin tarvinnut. Siinä meni toimeentulo kun ei voinut töitä tehdä, jouduin jäämään 4kk palkattomalle virkavapaalle. Tiukka paikka viime toukokuussa, varsinkin kun asian käräjöinnistä ei ollut tietoakaan, saati ajokiellon pituudesta tai sakoista. Koko kesän kärvistelin epätietoisuudessa, 1200e sakot ja kortin hyllyttäminen ei ollut minkäänlaisia rangaistuksia siihen piinaan verrattuna...

Niin tai näin, kaiken edellämainitun kieltämättä ansaitsin, ja sen myös olen kärsinyt ja hyvittänyt. Opinko sitten jotain tuosta tapauksesta, no...
nixweiss.gif

Kiitos! Tuntuu välillä, että täällä ei kunnon kuskeja olekaan, mutta ilmeisesti he eivät vaan jaksa avautua näihin jatkuvasti pinnalle nouseviin maineenpilaajien viesteihin. Pitänee itsekin opetella olemaan välittämättä.

Niin, on se kumma jos laista joustaminen on jonkun mielestä hyvä asia. Se aiheuttaa vain epätasa-arvoa kuljettajien kesken, ja sitten ollaan katkeria kun joku joutuukin maksamaan. Toivottavasti itse en tuollaista poliisia tule koskaan tapaamaan; jos on kerran ylinopeutta ajettu niin siitähän on rangaistava ja mukisematta rangaistus on vastaan otettava. Johan pitää pässi olla jos ei tajua mitä itse aiheuttaa...
veryangry.gif
Kuka täällä nyt on mennyt maineita pilaamaan? Eikä kukaan ole myöskään valittanut maksamisesta.

Hämärtää kyllä oikeustajuani että laissa ei saisi sinun mielestä joustaa? On siis aivan sama ajetaanko sitä ylinopeutta aamulla kahdeksan aikaan kun lapset juoksentelevat tien yli kouluun vai yöllä? Joustaminen kun nyt ei kuitenkaan tarkoita sitä että "emmä ny tolle anna sakkoja ku se on noin mukava"
Noo, täällä kirjoittelee paljon ihmisiä, jotka ovat yhtä joustavia kuin rautakanki. Joillekin elämä on mustavalkoista, mutta onneksi on meitä muitakin. Ei tässä kenenkään maine ole mennyt. Joskus se vauhti vaan karkaa luvattoman korkeaksi ja virne kypärän sisällä vaan levenee, joskus tuon virneen käy pyyhkimässä sinitakki sakkolapullaan ja joskus saa nauttia ihan täysin siemauksin.
biggrin.gif

Ainiin ja en kaahaile taajamassa!

Älkää helvetissä nyt ainakaan ilman korttia ajako!  
omg.gif

Se kun nyt vaan ei ole sama asia kuin muutoin kortitta ajaminen vaan siinä suhtaudutaan välinpitämättömästi määrättyyn ajokieltoon ja sanktiot onkin sitten jotain ihan muuta kuin kortin saamisen lykkääminen parilla kuukaudella ja pikku lisäsakot...

Mitä taas tulee noihin lieventäviin seikkoihin kortin takaisin saamiseksi, en oikein ymmärrä, miksi korttia työssään tarvitseva saisi sen nopeammin takaisin. Mielestäni se pitäisi olla juuri raskauttava tekijä ajokieltoa määrätessä...

Omani oli koko viime kesän hyllyllä vaikka työssäni sitä olisin tarvinnut. Siinä meni toimeentulo kun ei voinut töitä tehdä, jouduin jäämään 4kk palkattomalle virkavapaalle. Tiukka paikka viime toukokuussa, varsinkin kun asian käräjöinnistä ei ollut tietoakaan, saati ajokiellon pituudesta tai sakoista. Koko kesän kärvistelin epätietoisuudessa, 1200e sakot ja kortin hyllyttäminen ei ollut minkäänlaisia rangaistuksia siihen piinaan verrattuna...

Niin tai näin, kaiken edellämainitun kieltämättä ansaitsin, ja sen myös olen kärsinyt ja hyvittänyt. Opinko sitten jotain tuosta tapauksesta, no...

nixweiss.gif
Mitä teit sitten, ansaitsitko todella? Ajoitko kännissä, vain jonkun yli tms?

Ei tuollaisessa rangaistuksessa ole mitään järkeä, jos olet ajanut vaikka ylinopeutta jonkin verran. Ei kannata kaikkeen sentään alentua.

Mulla ei ainakaan tee yhtään huonoa ajella ilman korttia, jos tiedän, että rangaistus on ollut kohtuuton. En ole vahingoittanut/vaarantanut ketään, enkä koe sitä rikokseksi.

Esimerkiksi Saksassa voi ajaa baanalla ihan niin lujaa kuin sielu sietää vaikka kytän ohi, ilman minkäänlaisia seuraamuksia. Enkä laske Saksaa kehitysmaaksi. Miten siis vaikka motarilla 200km/h ajaminen voisi olla täällä niin pirun vakava rikos, että siitä pitää menettää toimeentulo ja saada hirveät sakot? Ei mene ainakaan mun jakeluun. Tekona se on ihan samanlainen, oli lait mitä tahansa. Tätä ei kaikki tunnu käsittävän. Tyhmiä lakeja ja rangaistuksia on olemassa.

Joten enpä välitä paskaakaan jos saan älyttömän rangaistuksen jostain pikkurikkeesta (jollainen on vaikkapa ylinopeus). Vetelen ilman korttia surutta, en anna täysin mielivaltaisten rangaistusten pilata mun elämää.

Ja kun rangaistukset vaan tuntuu kovenevan, niin mun ja monen muun asenne muuttuu siten, että enpä pysähdy enää. Haneen vaan jos on mahdollisuus.

veryangry.gif

Noo, täällä kirjoittelee paljon ihmisiä, jotka ovat yhtä joustavia kuin rautakanki. Joillekin elämä on mustavalkoista, mutta onneksi on meitä muitakin. Ei tässä kenenkään maine ole mennyt. Joskus se vauhti vaan karkaa luvattoman korkeaksi ja virne kypärän sisällä vaan levenee, joskus tuon virneen käy pyyhkimässä sinitakki sakkolapullaan ja joskus saa nauttia ihan täysin siemauksin.
biggrin.gif

Ainiin ja en kaahaile taajamassa!
Tää oli hyvin sanottu. Joillain tuntuu toi pipo olevan suhteellisen pieni, jos pitävät pientä kaahailua niin helvetin vakavana asiana.

Olipas muuten eilen helvetin siistiä käydä kaahamassa pikkuteillä. Alkaa tietkin olee kunnossa, niin voi alkaa kanttailemaankin kunnolla.

sanoi:
Tää oli hyvin sanottu. Joillain tuntuu toi pipo olevan suhteellisen pieni, jos pitävät pientä kaahailua niin helvetin vakavana asiana.

Helvettiin joudutaan kaikki me kaaharit.
biggrin.gif
ja ansaitusti
cool.gif

sanoi:
Olipas muuten eilen helvetin siistiä käydä kaahamassa pikkuteillä. Alkaa tietkin olee kunnossa, niin voi alkaa kanttailemaankin kunnolla.

Jep, kaahaillaan varovasti, ettei tule pipi
biggrin.gif

Todellakin turhaan, sinisillähän ei tarvii pysähtyä.
tounge.gif
wiseass
tounge.gif

Mä sain kerran sakot autolla silleen että häädin poliisin tutka-auton (siviili-sellaisen) pois vasemmalta kaistalta ajamalla luukkuun kiinni. Arvaa vittuiliko kun olin mondeon takana. Sanoin vielä että on tiukkaa niin antoi helpotusta sakkoon hyvän sään takia
buttrock.gif
Enempiä moralisoimatta... Ihan aiheesta sait sakon. Moni asia ei ole vitt...maisempaa kuin perseessä roikkujat. Eipä ole kiire minulla motarilla, jos joku tulee ''kiireessään'' hätistelemään.

Muuten tulee kyllä annettua tietä hyvinkin. Pitää olla pelisilmää ajaa sillä tavalla, että mahdollisimman VÄHÄN häiritsee muita. Ajavat he sitten miten tahansa.

Eli, jos joku saavuttaa minut nopeasti, mutta jättää välimatkaa edes jonkin verran puskuriin, niin kyllä pyrin mahdollisimman nopeasti kiihdyttämään pois alta.

Tästäkin huolimatta, hyviä ajokelejä sinulle, minulle ja muillekin.

T: - moraalisetä -

EDIT: kirj.erhe

Viime kesän säästyin tyystin, nyt sitten rapsahti 400 erkkiä ja vieläpä turhaan. Kohtalontovereita?

Tuo newbie sopii tuohon vielä niin hienosti : )
Sakkohan on vaan maksu, jonka toisinaan maksamalla sinulla on oikeus ajaa ylinopeutta. Itsellä on ollut kortti 18 vuotta. Tuona aikana on kilometrejä tullut noin 400 000. Sekä autolla, että mopottimella olen ajanut.

Ylinopeussakkoja olen saanut yhteenä 380 markan, eli noin 65 euron edestä. Kuitenkin lähestulkoon aina olosuhteiden salliessa mittarissa on 20km/h yli sallitun nopeuden ja toisinaan enemmänkin. Kokonaiskustannuksissa nämä sakot eivät tunnu misään, joten en näe mitään syytä noudattaa orjallisesti nopeusrajoituksia.

Back