• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Sakkokausi avattu!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Seven
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mielestäni 2 kk ajokiellosta aiheutuu kohtuuton haitta rikkeisiini nähden.
Asun maaseudulla ja liikkuminen ilman ajokorttia on todella hankalaa. En vaadi ajokiellon kumoamista vaan lyhentämistä kuukauden mittaiseksi.
Olen ymmärtänyt että rangaistuslinjaa on kovennettu maaliskuun alusta. Sain viimeisen sakkoni heinäkuussa 2004.
Kuten kirjoitin, tarvin korttia työni suorittamisessa sekä säännöllisissä tyttäreni tapaamisissa ja arjesta selviämisessä.
Yksi ihminen päätti minulle todella tärkeästä asiasta viidessä minuutissa ja mielestäni antoi liian kovan rangaistuksen.
Noudatan päätöstä, käytän taksia ja yritän pitää työstä vapaita.

Valitus ei minua auta mutta ehkä muuttaa käytäntöä tulevaisuudessa. En tiedä miten muuten voisin asiaan vaikuttaa.

Mielestäni 2 kk ajokiellosta aiheutuu kohtuuton haitta rikkeisiini nähden.
Asun maaseudulla ja liikkuminen ilman ajokorttia on todella hankalaa. En vaadi ajokiellon kumoamista vaan lyhentämistä kuukauden mittaiseksi.
Olen ymmärtänyt että rangaistuslinjaa on kovennettu maaliskuun alusta. Sain viimeisen sakkoni heinäkuussa 2004.
Kuten kirjoitin, tarvin korttia työni suorittamisessa sekä säännöllisissä tyttäreni tapaamisissa ja arjesta selviämisessä.
Yksi ihminen päätti minulle todella tärkeästä asiasta viidessä minuutissa ja mielestäni antoi liian kovan rangaistuksen.
Noudatan päätöstä, käytän taksia ja yritän pitää työstä vapaita.

Valitus ei minua auta mutta ehkä muuttaa käytäntöä tulevaisuudessa. En tiedä miten muuten voisin asiaan vaikuttaa.
Ymmärrän hyvin mitä tarkoitat ja toivottavasti tuosta on jollekin jotain apua.

Ikävä juttu! Aina ei näköjään poliisin päähän mahdu että joustaa voisi myös toiseen suuntaan  (eikös uusi laki anna siihen mahdollisuuden). Itsellä joskus käynyt parempi tuuri ja kohdalle osui reilu prätkäkyttä joka pyöristi sitten alaspäin sekä nopeutta että vaaran aiheuttamismomenttia... Olen vieläkin iloinen kyseisestä asiasta! Kiitos siis sedällä joustavuudesta!
smile_org.gif
Harmi että buddhan kohdalla kävi toisin!

Kyllä buddhan tapauksessa on varmaan lähdetty tekemään kärpäsestä härkästä. Toisaalta syyttäjätuttuni on usein puhunut kuinka kortin menetyksistä valitellaan usein, ja perustellaan kortin tarvitsemisella työssä. Hän onkin aina ihmetellyt ettei se tarve ole ollut mielessä kun on ajettu ylinopeutta (nämä nyt kuitenkin ehkä härskeissä ylinopeustapauksissa).

Mutta kuinkas paljon sitä korttia siellä taskussa tarvitsee? Minulta ei ole pyörällä kysytty korttia muuten kuin juuri tässä sakonkirjoitustapauksessa... : )

elämä on
tounge.gif

Alottelen toista kautta eikä mua oo viä kertaakaan edes pysäytetty, miettikääpä sitä. Täytyy varmaa hankkia nopeempi mopo
biggrin.gif

Miksi poliisin pitäisi joustaa, kun sitten sitä kaasukahvaa käännettäisiin vielä enemmän. Ikuinen oravanpyörä.
Laki on laki ja jos tuntuu, että rajoitukset ei ole sopivia, niin sitten suljetulle radalle. Maantie EI ole kilparata.
Jos on ajettu ylinopeutta, niin kestetään seuraukset kuin mies, selkä suorana, eikä aleta heti pillittämään ja syyttelemään muita.

Laki on laki ja jos tuntuu, että rajoitukset ei ole sopivia, niin sitten suljetulle radalle.
Kiitos! Tuntuu välillä, että täällä ei kunnon kuskeja olekaan, mutta ilmeisesti he eivät vaan jaksa avautua näihin jatkuvasti pinnalle nouseviin maineenpilaajien viesteihin. Pitänee itsekin opetella olemaan välittämättä.

Niin, on se kumma jos laista joustaminen on jonkun mielestä hyvä asia. Se aiheuttaa vain epätasa-arvoa kuljettajien kesken, ja sitten ollaan katkeria kun joku joutuukin maksamaan. Toivottavasti itse en tuollaista poliisia tule koskaan tapaamaan; jos on kerran ylinopeutta ajettu niin siitähän on rangaistava ja mukisematta rangaistus on vastaan otettava. Johan pitää pässi olla jos ei tajua mitä itse aiheuttaa...
veryangry.gif

herranjumala..ihmiset, miten tommosella matka sportilla kihnuttaa sitä 80? kysyn vaan
smile_org.gif
suomeen pitäs rakentaa oikeet baanat

Lähetetty Huhti. 14 2005,22:49
--------------------------------------------------------------------------------
Lainaa (kupoc @ Huhti. 14 2005,14:36)
Mitä työ kaahaatte  

Näitä kilokyykkyjä ei ole tehty sitä varten, että niillä ajetaan 50 km/h, jossa vauhdissa ne ovat huonosti ohjautuvia ja kuskin paino lepää käsien varassa. Sitten kun liikutaan yli 100 km/h nopeuksissa kilokyykyt tulevat erittäin vakaiksi, joten niillä ei kannata ajaa alle 100 km/h nopeuksia.

Miks ihmeessä joku ostaa niin huonon pyörän, ettei sillä pysty ajamaan laillisia nopeuksia?!?!
omg.gif

Miks ihmeessä joku ostaa niin huonon pyörän, ettei sillä pysty ajamaan laillisia nopeuksia?!?!
omg.gif
Varmaan ihan vain sen takia, että kilokyykyllä on kiva kaahata.
tounge.gif
sanoi:
omg.gif
Varmaan ihan vain sen takia, että kilokyykyllä on kiva kaahata.
tounge.gif
 Ai on vai... pitäsköhän minunkin kokeilla... edes kerran elämässä...
biggrin.gif
tounge.gif

Back