• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Saiskos yhdet vielä....

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Masa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Masalla kaikki kiitokset hyvästä reitistä  
062802jumpie_prv.gif
ja kiitokset myös muille mukana olleille. Puhallutus ja yhden rengasrikko olivat hieman
033102ass_1_prv.gif
.Ensi kesänä varmaan sitte seuraavan kerran ajoja
crazy.gif
. Kiirettä pitää seuraavaks pitäiskin tuonne ratapäättäreihin lähteä  
biggrin.gif
033102beer_1_prv.gif

Alkumatkaan jäi ajelut. Etupää alkoi siinä puhallusratsian jälkeen tuntumaan hiljalleen jäykemmältä ja kirosin oikeaa etustefaa joka näytti kostuneen reippaasti (aiemmin korjattu filmi-putsauksella), mutta oli pakko uskoa eturenkaan rikko kun pyörä rupesi puskemaan hasardisti mutkissa. Täytyy olla kiitollinen, ettei tullut heittäytymistä.

Kokeiltiin paikkausvaahtoa, mutta se tuli lasinsirun tekemästä reiästä läpi. Tuuppasin pyörän Hämeenlinnantien varteen, josta peräkärrykyyti nouti reilun tunnin päästä.

Kiitos paikkapullonsa antaneelle (korvapuustikahvit velkaa) ja muille apua tarjonneille sekä pahoittelut letkan viivästymisestä kumiepisodin ja lähdöstä myöhästymisen takia...

Tässä reitti,

Gepsun kilsat 327 km, reitillä.

ajo081025qk3.jpg

Olihan muuten tapahtumia, enemmän kuin keskimäärin koko kesänä. Ihmiset oli mukavia ja ajot sujui hyvin niiltä ketkä siihen kykeni. Kiitos kaikille mukana olleille hyvästä hengestä. Kiitos koko ajokaudesta.

Minä en tiedä, mitä siinä puhallusratsiassa tapahtui, mutta pelkään pahinta. Jos meidän porukoissa pyörii ihmisiä jotka jää kiinni puhallusratsiassa, se ei ole hyvä asia. Mulle ainakin jäi vähän paskisfiilikset moisesta.

Pahoitteluni sille kaverille, jolla puhkesi kumi. Tein päätöksen jatkaa matkaa, koska muuten meidän koko porukan päivän tehtävä olisi kärsinyt. Onneksi se kumi meni siinä paikassa lähellä stadia, eikä esim. puolimatkassa.

Olipa muutenkin ohjelmaa reissulla. Oli mummoja ojassa autonsa kanssa, oli tapettuja hirviä... Melkein kolmasti ohitettiin yksi hirvestyslakkipäinen ja hirvijathtivaatteissa ajanut maalaispunaniska... Varmaan oli jannulla kivaa, kun melkein kolme kertaa 20 fillaria pärähtää ohi.

Kiitos tästä vuodesta kaikille.

-Masa

Niin ja piti sanomani, että se pätkä Karjalohjan Nesteeltä Suomusjärvelle on mielettömän siisti pätkä. Voisinpa sanoa sen olevan yksi Suomen parhaista mutkapätkistä. Pankaahan kaikki muistiin, koska se kannattaa ajaa uudlleen!

-M

Oli hyvät pätkät, ja toi Klohja Suomusjärvi ajetaan kyl uusiks... ja ilman märkää varjopaikoissa(ja hirviä ja mummoja ojassa ja ja), kummasti himmas kaasukättä noi märät kohdat. Sää helli, hämärtyvä päivä vaan vie näön iridiumin kanssa ajellessa ja karkasin Karkkilasta kotia kohti(hyvässä seurassa
smile_org.gif
) ja ehdin just kotiin ennen pimiää. Suuri kiitos Masalle ja muille, oli mahtavaa taas kerran ajella teidänlaisten tosi gentlemannien kanssa
biggrin.gif

Mulla ei ole kuin yksi kuva; vauhdikas otos tuolta reissun alkutaipaleelta Espoo letkan syntysijoilta
cool.gif
...
biggrin.gif

Kuva

edittiä, kuvalinksu

Mulla ei ole kuin yksi kuva; vauhdikas otos tuolta reissun alkutaipaleelta Espoo letkan syntysijoilta
cool.gif
...
biggrin.gif

Kuva
jaa näyttäskö toi kuva siltä ettei se trillipäinen 3öpöttelijä ole saanu pyöräänsä puretuksi vielä...

Masa, hienon reitin veditte - minä vaan siinä teidän "ympyrän" keskellä pienen, 100km ympyrän, mutta olihan sekin kivaa... kun ei enempää kerenny.
Onhan se Suomusjärvelle vievä tie jees, mut eiks vähän huonoa asvalttia? No, se toinen niistä,(itä/pohjoisempi? )on vielä huonompaa. Muistaaksein.

Piti kysymäni, oliko Masalla piilaritesti ja miltä tuntui/näytti?   (sun silmillä katsoen, sama se mulle miltä sä näytät ilman rillejä... eli muut älkää vastatko.  
tounge.gif
)

Onhan se Suomusjärvelle vievä tie jees, mut eiks vähän huonoa asvalttia? No, se toinen niistä,(itä/pohjoisempi? )on vielä huonompaa.
Länsipuoli sai alkukesästä uuden päällysteen ja on oikein hyvä, itäpuoli on tosiaan vähän heikossa hapessa. Ajettiin nuo molemmat 24.7.
wink.gif

Piti kysymäni, oliko Masalla piilaritesti ja miltä tuntui/näytti?  
Piilarit on ihan hyvät, kun ajelee pimeässä ja silloin, kun valot paistelee matalalta. Lisäksi näkee reunamille paremin, kun ei ole sangat tiellä. Eikä muuten linssi huurru!
wink.gif
tounge.gif

Onhan näissä muuten kyllä totuttelemista, kun silmät tuntuu erilaisilta ja ne kuivuu helpommin. Se outo tunne silmässä on pieni paha sen rinnalla, mitä ne tuo hyvötyä.

-M

Onhan se Suomusjärvelle vievä tie jees, mut eiks vähän huonoa asvalttia? No, se toinen niistä,(itä/pohjoisempi? )on vielä huonompaa.
Länsipuoli sai alkukesästä uuden päällysteen ja on oikein hyvä, itäpuoli on tosiaan vähän heikossa hapessa. Ajettiin nuo molemmat 24.7.
wink.gif
Aivan loistavaa baanaa alusta loppuun. Jumankaare, mikä tie, tahtoo uudelleen.

Ajattiin me tuossa todella surkeaa pätkää, Kiikala - Oinasjärvi, se oli todellista kuun pintaa. Hirveitä pomppuja... Suoraa... Pomppuja... Erittäin tiukkoja mutkia... Pomppuja... Oho, mopo kaksi päällä... pomppuja..

wink.gif

No pärkele ku mulla alko jo jossain siellä Fiskarsin kohilla rillit vetelemään huuruun  
biggrin.gif

Oli ihan se ja sama paljonko oli vauhtia mittarissa mut kymmenen minuuttia ku piti visiiriä kiinni ni alko olemaan sen verti huurussa et oli pakko raottaa visiiriä. Minuutti visiiri raollaan ja taas pääs sen 10min eteenpäin ennenku joutu raottamaan.

Ja siis käytössä oli tuota Speedon uimalaseille tarkotettua tököttiä ja aamulla laitettu sekä visiiriin että laseihin. En tiedä mikä oli tälläkertaa ongelmana, omassa pyörityksessä tuo tavara on toiminut oikeastaan ihan yhtä hyvin kuin optikon tavara. Pitää vielä testailla menikö aineen laittaminen keturalleen vai mikä.

Tosin reissu ei tainnut mennä ihan ilman haavereita. Meikäläisen ranne vihoittelee nyt oikein reippahasti. Taisi tuo ~350km melkolailla kokoajan kaasu pohjassa tehdä tepposet ranteelle. Katsotaan nyt kuinka käy. Parannellaan pipiä tämä ilta ja katsellaan huomenna uudestaan  
biggrin.gif
Harjotuksen puutetta, harjotuksen puutetta...

No pärkele ku mulla alko jo jossain siellä Fiskarsin kohilla rillit vetelemään huuruun  
biggrin.gif

Oli ihan se ja sama paljonko oli vauhtia mittarissa mut kymmenen minuuttia ku piti visiiriä kiinni ni alko olemaan sen verti huurussa et oli pakko raottaa visiiriä. Minuutti visiiri raollaan ja taas pääs sen 10min eteenpäin ennenku joutu raottamaan.

Ja siis käytössä oli tuota Speedon uimalaseille tarkotettua tököttiä ja aamulla laitettu sekä visiiriin että laseihin. En tiedä mikä oli tälläkertaa ongelmana, omassa pyörityksessä tuo tavara on toiminut oikeastaan ihan yhtä hyvin kuin optikon tavara. Pitää vielä testailla menikö aineen laittaminen keturalleen vai mikä.

Tosin reissu ei tainnut mennä ihan ilman haavereita. Meikäläisen ranne vihoittelee nyt oikein reippahasti. Taisi tuo ~350km melkolailla kokoajan kaasu pohjassa tehdä tepposet ranteelle. Katsotaan nyt kuinka käy. Parannellaan pipiä tämä ilta ja katsellaan huomenna uudestaan  
biggrin.gif
Harjotuksen puutetta, harjotuksen puutetta...
Jos mulla menee rillit huuruun, mä avaan aina visiirin raolleen. Ei se mikään pakko ole ajaa visiiri kiinni...
tounge.gif

Osta Wolfie kaasukäden lepuuttaja. Pieni muosilirpake, joka maksaa muutamia euroja. Ei tarvitse potea enää sen jälkeen rannekipuja.

-M

Kiitos Masalle hyvistä vedoista.  
bowdown.gif

Ja tietenkin koko porukalle mukavasta  
062802moto_prv.gif
 seurasta.

Tuli muuten tänään puhallettua 2 kertaa, Rusan Shellille mennessä ja heti reitin alussa niinkuin muutkin porukasta.

Matkaa kotoa kotiin vain 330km, taisi olla ihanteellinen lähtö/paluupaikka tällä kertaa.  
biggrin.gif

Juu ei se hirveen vaikeeta ole avata visiiriä kevyesti, mut pitemmällä matkalla alkaa nenä paleltaa ku huitelee visiiri raollaan
biggrin.gif

Semmonen kaasukäden lepuuttaja on listalla, käyn varmaan maanantaina jo ostamassa. Aina oppii jotain uutta, eli orgilaisten kanssa ei tarvi lähteä vetämään pitkää lenkkiä enää ennenku hommaa semmosen lisähärpäkkeen
smile_org.gif

Juu ei se hirveen vaikeeta ole avata visiiriä kevyesti, mut pitemmällä matkalla alkaa nenä paleltaa ku huitelee visiiri raollaan  
biggrin.gif
Mulla vuotaa silmät, jatkuvaa itkeskelyä nää syksy reissut, pitää vissiin hommaa uimalasit jotta pääsee ilman kyyneleitä. ja visiiri menee huuruun jos hissutellaan. ei tää aina niin helppoa ole
tounge.gif
.

Mulla vuotaa silmät, jatkuvaa itkeskelyä nää syksy reissut, pitää vissiin hommaa uimalasit jotta pääsee ilman kyyneleitä. ja visiiri menee huuruun jos hissutellaan. ei tää aina niin helppoa ole
tounge.gif
.

Jos sulla visiiri menee huuruun ni hommaa PinLock. Tai semmonen liimattava kalvosysteemi. Käy kurkkaamassa ReliaTeciltä semmosia, ei maksa paljoa ja varmasti auttaa visiiriin  
biggrin.gif

Tai sitten jostain salaisesta agentista tjsp paikasta semmoset vanhat kunnon lentäjänkakkulat ja nahkamyssy  
wink.gif

mut pitemmällä matkalla alkaa nenä paleltaa ku huitelee visiiri raollaan
Mullakin tuntui Karkkilassa, että kylmä tulee, siihen auttoi kun veti parista  
062802moto_prv.gif

062802moto_prv.gif
 ohi ja
antoi mennä muutamat mukavat mutkapätkät vähän reippaammin, alkoi jo melkein hiki tulla.  
033102bebe_1_prv.gif

Leikki leikkinä, tosi miehekkästihän sinä vedit reitin piikillä läpi.  
bowdown.gif

tounge.gif
.

Jos sulla visiiri menee huuruun ni hommaa PinLock. Tai semmonen liimattava kalvosysteemi. Käy kurkkaamassa ReliaTeciltä semmosia, ei maksa paljoa ja varmasti auttaa visiiriin  
biggrin.gif

Tai sitten jostain salaisesta agentista tjsp paikasta semmoset vanhat kunnon lentäjänkakkulat ja nahkamyssy  
wink.gif
Mulla on pinlockit molemmissa visiireissä, tosin toi iridium on matkansa päässä, naarmua riittää ja pinlock antautunut, mä sit vissiin sekä itken että läähätän... mutta vauhti korjaa virheet?

hm, 50-luvun lentäjäkotsa mulla ois, siihen kun hankkis indiana jones lasit.. mut ei taida toimia lähikontaktissa
biggrin.gif
.

mut pitemmällä matkalla alkaa nenä paleltaa ku huitelee visiiri raollaan
Mullakin tuntui Karkkilassa, että kylmä tulee, siihen auttoi kun veti parista  
062802moto_prv.gif

062802moto_prv.gif
 ohi ja
antoi mennä muutamat mukavat mutkapätkät vähän reippaammin, alkoi jo melkein hiki tulla.  
033102bebe_1_prv.gif

Leikki leikkinä, tosi miehekkästihän sinä vedit reitin piikillä läpi.  
bowdown.gif
Ei mulla mikään muu paikka paleltanu ku nenä  
smile_org.gif
Ja sekin vaan sillon kun joutu raottamaan visiiriä hetkeks. Jalat pysy ainakin lämpimänä kiitos punarajalla kokoajan kiertävän ilmajäähdytteisen Hondatan koneen  
biggrin.gif

Kyllähän siinä perässä pysy, varsinkin loppumatkasta todella nätisti kun alkupää ajeli nätimmin  
tounge.gif
Ja tuo mun pyörä tais keksiä jossain vaiheessa matkaa pari lisähevosta tehojakin kun alkoi kulkemaan suorallakin jo kymmenkunta kilsaa tunnissa nätimmin kuin alkumatkasta. Ihmeellisiä nuo japaninmaan masiinat kun tuollalailla ajamalla tehot senkun lisääntyy  
omg.gif

Ens kerralla todennäköisesti keväällä kun pääsen mukaan letkalle niin on tuo kaasukäden lepuuttaja

Mulla on pinlockit molemmissa visiireissä, tosin toi iridium on matkansa päässä, naarmua riittää ja pinlock antautunut, mä sit vissiin sekä itken että läähätän... mutta vauhti korjaa virheet?

hm, 50-luvun lentäjäkotsa mulla ois, siihen kun hankkis indiana jones lasit.. mut ei taida toimia lähikontaktissa
biggrin.gif
.

Nomuthei, kuidutetaan siihen kotsaan kova kuori  
biggrin.gif

Edit: krijotusvihreitä

Back