• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Sade varusteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja skelle
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
TERVEHDYS!
Olen aloiteleva mootoripyöräkuski ja olen just saannut perusajovermeet hankittua...mutta nyt tarvisin kunnolliset sadevarusteet...ja olen "vähän" hukassa (,niin kuin aina :-))..
Olen katellu jotain bilteemaan pukua (n.50e)ja sitten leather heavenin pukua(150e) ja tietysti stormin lukuisia pukuja...

Voisiteko te arvoisat forumin väki suositella aloitelevalle kustom kuskille hyvän sadepuku kokonaisuuden ?
Suuret Kiitokset etukäteen!!
Y.t
Skelle

Kyllähän noita on kai vähän jokaisella maahantuojalla,esim, All Right myy MP-asun sadehaalaria jotain alle 70 €. Lisäksi tarviit saapassuojat jollei ole kalvokenkiä sekä käsisuojat.Niitä varmaan löytyy kans joka puodista.Mulla on vielä käyttämätön Rukan sadehaalari tallessa takavuosilta..

Louis'n kaksiosaisella puvulla viime kesänä tuli reissattua kaatosateissa ja hyvin toimii. Kaksiosaiseen päädyin ajatuksesta pitää housut jalassa epävakaisella ilmalla ja sitten sateen sattuessa kiskaista äkkiä takin päälle. Ainakin viime kesän perusteella ajatus toimi käytännössäkin. Ainakin näin kankeammalle ihmiselle.

Motonetissä on ihan käypäisen oloinen asu 50e (takki, housut ja saapassojat joissa paksu kumipohja).
Itseä tämä houkuttaisi ostaa. Se olisi taatusti tuulenpitävä nykyisiin IXSin asuihin verrattuna joten voisi ajella yli 50 vauhtia +5 aseessa.

Motonetissä on ihan käypäisen oloinen asu 50e (takki, housut ja saapassojat joissa paksu kumipohja).
Itseä tämä houkuttaisi ostaa. Se olisi taatusti tuulenpitävä nykyisiin IXSin asuihin verrattuna joten voisi ajella yli 50 vauhtia +5 aseessa.
Mä katselin tota kanssa, vaikutti ihan pätevälle ja väreiltään varmasti erottuva! Testasin myös Lidlin kaksiosaista, mutta XL-koko oli auttamattoman pieni, ei mene millään pyörätakin päälle. Pitää käydä uudelleen Motonetissä ennen kesän reissuja..

IXS taisi voittaa testin viime kesänä, pitää vettä mutta silti ei hiosta kuten likimain kaikki muut.

Malli siis IXS Orca, suos.hinta 65 € (musta, puna-musta ja kelta-musta).

Suosittelen.

Sivistäkää toista suht noviisia sadepuku-asioissa...

Te, joilla on goretex-, tixtex-, nixnax- tai jotain muuta vastaavaa, sateenpitävää asua, niin onko teillä silti reissuilla rankkasateiden varalta erillinen sadeasu? Kastuuhan nuo ihme-asutkin päältäpäin, vaikkeivat läpi vettä päästäkään. Onko aivan hätävarjelun liioittelua nykäistä moisen asun päälle vielä erillinen sadeasu?

Viime kesänä ostin stormilta 2-osaisen sadeasun, takki ihan jees, mut housujen leikkaus on pikkasen väärä, ne voi nimittäin nostaa kainaloihin, kun puntit ei taas yllä nilkkaan asti kunnolla
sad_orig.gif

En suosittele.

Te, joilla on goretex-, tixtex-, nixnax- tai jotain muuta vastaavaa, sateenpitävää asua, niin onko teillä silti reissuilla rankkasateiden varalta erillinen sadeasu? Kastuuhan nuo ihme-asutkin päältäpäin, vaikkeivat läpi vettä päästäkään. Onko aivan hätävarjelun liioittelua nykäistä moisen asun päälle vielä erillinen sadeasu?
Ainakin mulla Goretex asu pitää veden ulkopuolella vaikka karmeessa ukkoskuurossa. Eli Goret päällä ei ole järkeä pitää erillistä sadeasua mukana. Nahkojen kanssa toki sadepuku kulkee mukana mutta se onkin eri juttu.

Richan 2-osaista olen käyttänyt ja on pätevä. Helppo pukea ja molempia osia voi käyttää tarvittaessa erikseen.

Minä hankin taannoin Louisilta tuommoisen Pelastuslaitoksen miesten haalarin näköisen tarvikkeen. Tarvittavat teknilliset tiedot näkyvät tuolta linkistä. Koko oli minun kappaleessani XL, mittaa itsellä on 186cm ja nahkapuku on Dainesen T-Age kokoa 54. Miinusta tuossa puvussa on ainakin se, että on pakattuna melko kookas jööti. Lisäksi minulla ei ole oikein kokemusta, että onko tuollainen haalarimallinen sadepuku käytännössä mahdoton kiskoa päälle kun tarve tulee. Aivan laadukkaalta ja kestävältä tuo muuten näyttää, ja leikkauksetkin ovat mainiosti kohdillaan - lisäksi tarakan kohdalla on semmoinen kuminen pitoalue, tuo nailon voisi olla pikkuisen luikas sateella. Hinta oli joka tapauksessa kohdillaan ja sujahtaa se näin sisätiloissa kokeillen nahkapuvun päällekin ilman valtavaa taistelua. Eri asia voi olla jossain la-pysäkillä kun on ns. tilanne päällä
smile_org.gif

Minulla on myös Rukan Gore-Tex asu ja se ei toden totta edellytä mitään erillistä sadeasua.

Kastuuhan ne. Ulkoa nimenomaan.

Kun on oltu monsuunin kourissa pyörän päällä sen verran pitkään, että esim. kahvihammasta alkaa kolottamaan tai tankki alkaa olla tyhjä tms. tehdään stoppi. Vettä ei ole Gore -puvun sisällä tippaakaan, kengissä on Gore -kalvo, samoin hanskoissa.
Niin sisään huoltiksen baariin, vai?

Ei. Ensin pitää seisoa paikallaan huom. katoksessa - siis pois sateesta - ja valua. Voi toki ravistella itseään kuin koira, vaan jos ei pysty saamaan samaa liikettä ja vauhtia ravisteluun kuin hauvat, niin ei kannata. Antaa valua vaan. Kymmenen minuuttia riittää. Sit voi astua sisään ilman, että kastelee koko paikkaa. Sitoo tuo Gore -puku varmaan ämpärillisen vettä itteensä, ainaskin!

Että ei niin hassu ajatus Goret + sadekamppeet, jos isosti tulee vettä.

Että semmoista...
(Pyörä alla vasta ensi perjantaina. Ruuhkaa säilytyspaikassa, puutetta työvoimasta.)

-jami
062802moto_prv.gif

IXS:n Orcaa suosittelen, itselläni sellainen, samoin pikkurahalla saa IXS:in saappaanpäälliset, ja saderukkaset. Seuraavalla pitkällä reissulla otan kyllä kaikkien gore-varusteidenkin lisäksi vielä täyden sadeasun, ja vedän päälle jos enemmän sataa. on meinaan rankkasade aika kurjaa +1 asteen lämmössä, kun pitää monta tuntia ajaa ja vettä vaan tulee koko ajan. vaikka ois mikä ihme goreasu niin kyllä se sadeasu pitää olon mukavampana ja lämmön sisällä. kylä jämpti on näin
biggrin.gif

Prismasta ostin "icepeak" asun joka on sateen- ja tuulen pitävä.

Menee pieneen tilaan ja kuivaksi kerran kaks "humpsauttamalla". Piti kevyesti vedet ulkopuolella ko 60 km matkan ajoin töihin ja vettä tuli 4 eri suunnasta. Oikealta, vasemmalta, ylhäältä ja alhaalta.
-Ja paljon-

Jos kunnon gore tai vastaava niin ihan suotta raahaa erillistä sadeasua mukana. Mulla takki housut ja kengät pitäny veden ulkopuolella mut vieläkö joku osais neuvoo hanskat mitkä oikeesti pitää vettä. Sellaisiin en vielä oo törmänny. Ehkä ne suojat käsiin kantsis hommata
confused_orig.gif

Jos ajoasu on nahkaa niin varmaan tarvii sadeasun. Itsellä on vieläkin Rukan sadeasu tallessa. Mutta, eka gore oli Yoko ja kunnon sateella tuli vedet sisään. Toissa kesänä ostin uuden Neowellin ja tuli nykästyyn Puolasta Saksaan sellaisessa sateessa jota meillä ei ole, aamulla yllätys oli melkoinen, asu oli kuiva. Niiden sadeasujen huono puoli on hakkaavuus. Nykyinen Gore toimii kuten nahkasu, ei riepottele ja on kuin auton ilmastointi, kuumalla viilentää viileellä lämmittää.
cool.gif

Itte ollu tyytyväinen haalarimalliseen. Ei jää turhia aukkoja vedelle. Siihen kun heittää vielä sadesuojat jalkoihin, niin avot.

Itte en gore puvun kanssa ole kyllä erillistä sadepukua käyttäny.. tuntuu jotenki turhalta. Kai olen sitten huoltamoiden kauhu ku tuon kasapäin vettä mukana
tounge.gif

Nahkojen päälle olen hankkinut toimivan 2 osaisen sweepin sade asun.

Stormilta sai eräänlaisen sammakkopuvun, joka vedetään omien kamojen päälle... Yksi parhaimmista hankinnoistani...Reppu + sadeasu oliko se nyt 30 €... vai peräti alle... Toimii kuin ajatus... Kerrankin sai halvalla hyvää... Sitä en tiedä saako Stormilta niitä enää, kun viime vuonna ostin... Niin ja kyseessä oli yksi osainen... Musta sininen... Ei mikään vuoden eroottisin...Tai ehkä joidenkin mielestä, ketä nyt lateksia edustaa...

Pelkkä goreasu muuten mutta jos kovin kurakelissä kovalla sateella niin sadeasu päälle. Pysyy gore paremmassa kunnossa kun ei tarvi yhtenään pesua.

Back