• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Saako roskakuskit siirrellä moottoripyörää?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja shyhander
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ihan vaan pienenä provona että olisko ollu parempi jos pyörä olisi ollut siinä toisessa kolmiossa ennen sitä koroketta ?
Joouh, kuten JGo tossa jo hiukan napauttikin, niin kyse on tällaisesta asiasta allkirjoittaneen kohdalla, kun että ei aina tarvitse valita sitä huonompaa vaihtoehtoa  
biggrin.gif
Tuo kolo kun on justiin minulle paras, ja koska ei tähän yksinkertaiseen kypärätelineeseeni tullut meileenkään että tuosta kolosta joku haluaisi jollain roska-autolla pujotella, niin miksen olis just ja nimen oman tohon pistäny, kun sillon näen prätkän partsilta ja ikkunasta. Edelleenkään mä en ole ollenkaan varma siitä, etteikö se roskakuski saisi tuosta niitä roskia otettua, jos nitä iitä on sitten pakko ottaa. Kuski peruutusajotunnille.
kaboom.gif

Ihan vaan pienenä provona että olisko ollu parempi jos pyörä olisi ollut siinä toisessa kolmiossa ennen sitä koroketta ?
Joouh, kuten JGo tossa jo hiukan napauttikin, niin kyse on tällaisesta asiasta allkirjoittaneen kohdalla, kun että ei aina tarvitse valita sitä huonompaa vaihtoehtoa  
biggrin.gif
Tuo kolo kun on justiin minulle paras, ja koska ei tähän yksinkertaiseen kypärätelineeseeni tullut meileenkään että tuosta kolosta joku haluaisi jollain roska-autolla pujotella, niin miksen olis just ja nimen oman tohon pistäny, kun sillon näen prätkän partsilta ja ikkunasta. Edelleenkään mä en ole ollenkaan varma siitä, etteikö se roskakuski saisi tuosta niitä roskia otettua, jos nitä iitä on sitten pakko ottaa. Kuski peruutusajotunnille.
kaboom.gif
Niin siis tarkoitin provolla sitä että olisko se paskakuski pillastunu jos pyörä olisi ollut toisella puolella ja olisiko se ollut silloinkin yhtä tuomittavaa täällä foorumilla. No oli miten oli niin siitä periaatteesta pidän kiinni että toisten omaa pitää kunnioittaa ja varmasti olisi kaatis-keijot voineet tuon vähän mallikkaamminkin hoitaa. Toivottavasti palautteesi meni perille.

Ja jos roskakuski heittää esim 30 "keikkaa" päivässä niin viikon aikana katoksia olisi tyhjennetty se n 150 kpl. Ja jos se käy esim kerran-pari viikossa teidän roskat hakemassa niin ei se pari lisämetriä kävelyyn varmaan paljoa kokonaisduunissa tunnu.
Puuttumatta enempää itse kysymykseen, mutta kovin on huono tietoisuus jos kuvitellaan että "roskakuski" hakee päivässä 30 paikkaa!!!

Itse asiassa ns."säkkipaikkoja" jokunen vuosi takaisinpäin oli eräällä kaverilla 388kpl/ työpäivä!!
bowdown.gif
Että sellasta.
(onneksi nuo säkit on jo historiaa)

Noita "kuussatasia" on yhä edelleenkin n.250-300 astiaa/päivä ja paikkoja joihin peruutella 150-180.....ja työpäivän pituus sen 8h

Kyllä se vaan tuntuu työajassa jos jokapaikasta saa nostella jotakin ihan vaan pikkasen katoksen reunalle jätettyä pyörää yms.pois tieltä.
(yleensä nuo reijät mistä ne laatikot vedetään ulos, niin on tehty valmiiksi liian pieniksi)

Juu ja en ole "roskakuski" edellisessä duunissa vaan näki noiden "poikien" homman ihan eri näkökulmasta....
nixweiss.gif

Kuvien perusteella ei ole parkkipaikka (eikö siinä ole maalatut ruudutkin kertomassa mikä on parkkipaikka?) ja ymmärrän hyvin, että roskakuski haluaa pakittaa autonsa mahdollisimman lähelle roskakatosta. Minusta aika turha nostaa meteliä vaan kiltisti etsimään parempi paikka mopolle.
Mää olen vaan liian maalta kotoisin, enkä ymmärä tätä kaupunkiälyn logiikkaa...  
nixweiss.gif

Siis mitään muuta ongelmaahan tässä ei ole, kun että joku on jossain konttorissa "budjetoinut" sen roskiksen tyhjentämiseen autoon 18,7 sekuntia  ja nyt se ei sitte saa kestää 34,2 sekuntia, 5,5 sekuntia enempi mitä kestää rullata se laatikko tota kestopäällystettä pitkin kaksmetriä siihen auton huulille,mikä keikauttää moskat laatikosta sisään.

Vittu kyllä mä oon kapinallinen!  
buttrock.gif
buttrock.gif
buttrock.gif
Ja aika nuorikin vielä!

Itseasiassa kerran kyselin autonomistajalta kun ajoin mopon tohon, niin se oli vaan että joo ehdottomasti ok.
Ei taida vaan se autonomistaja olla se jumala keneltä lupa tulee. Ota yhteyttä kiinteistön isännöitsijään tai hallituksen puheenjohtajaan se on vähän lähempänä jumalaa parkkipaikkojen suhteen

Ja jos roskakuski heittää esim 30 "keikkaa" päivässä niin viikon aikana katoksia olisi tyhjennetty se n 150 kpl. Ja jos se käy esim kerran-pari viikossa teidän roskat hakemassa niin ei se pari lisämetriä kävelyyn varmaan paljoa kokonaisduunissa tunnu.
Puuttumatta enempää itse kysymykseen, mutta kovin on huono tietoisuus jos kuvitellaan että "roskakuski" hakee päivässä 30 paikkaa!!!

Itse asiassa ns."säkkipaikkoja" jokunen vuosi takaisinpäin oli eräällä kaverilla 388kpl/ työpäivä!!
bowdown.gif
 Että sellasta.

Noita "kuussatasia" on yhä edelleenkin n.250-300 astiaa/päivä ja paikkoja joihin peruutella 150-180.....ja työpäivän pituus sen 8h

Kyllä se vaan tuntuu työajassa jos jokapaikasta saa nostella jotakin ihan vaan pikkasen katoksen reunalle jätettyä pyörää yms.pois tieltä.
(yleensä nuo reijät mistä ne laatikot vedetään ulos, niin on tehty valmiiksi liian pieniksi)

Juu ja en ole "roskakuski" edellisessä duunissa vaan näki noiden "poikien" homman ihan eri näkökulmasta....
nixweiss.gif
Johan tuolla aiemmin laskelmalla todisteltiin että noi määrät vaikuttaa vähän yläkanttisilta.

Jos on 388 paikkaa 8 tunnissa niin se on vähän toista minuuttia per paikka ja sitä autoakin täytyisi välillä ajaa ja tupakki/ruokataukokin kuuluu ohjelmaan.

180 paikkaakin 8 tunnissa niin se on kaksi ja puoliminuuttia per paikka.

Ainakin toi meidän roskakuski sahaa pelkästään pari minuuttia kun peruuttelee tohon katokseen eikä ole edes vaikea paikka.

bowdown.gif
 Että sellasta.

nixweiss.gif
Johan tuolla aiemmin laskelmalla todisteltiin että noi määrät vaikuttaa vähän yläkanttisilta.

Jos on 388 paikkaa 8 tunnissa niin se on vähän toista minuuttia per paikka ja sitä autoakin täytyisi välillä ajaa ja tupakki/ruokataukokin kuuluu ohjelmaan.

180 paikkaakin 8 tunnissa niin se on kaksi ja puoliminuuttia per paikka.

Ainakin toi meidän roskakuski sahaa pelkästään pari minuuttia kun peruuttelee tohon katokseen eikä ole edes vaikea paikka.
et vissiin ole omakotialueella paljon tuota menoa kattellu? siinä ei montaa sekuntia auto ole parkissa kun säkki on kyydissä ja samalla uusi tyhjä pussi heitetty astian pieleen.

Nopeus on taito joka tulee vain työtään tekemällä ja tuo vajaa 400 paikkaa oli vain ns.säkkipaikkoja yksi pysähdys ja 4säkkiä mukaan ja takaisin tullessa täysi säkki autoon ja kadun toiselle puolelle hakemaan toiset kaksi......tekniikkaa ja nopeat jalat. nyt on jo nuo "isot" säkkilenkit historiaa.

Mutta noin se vaan menee, milloin olette nähneet jätekuskin kävelleen??

Mä olen ottanut sellaisen asenteen että jos lait ja asetukset vaativat mua parkkeeraamaan mp yksinään johonkin parkkiruuttuun, niin mä teen just niin ja viis veisaan autoilijoiden mielipahasta. Mun käsitykseni mukaan mp-pysäköintiin voidaan saadaan sallivuutta lisää vain, jos enemmistö eli autoilijat alkavat vaatia mp-pysäköinnille eri vapauksia. Autoilijat on pakko ärsyttää siihen, sillä yksinään motoristit eivät saa ääntään kuuluviin.

Jos joku prkl siirtää siinä tapauksessa mun pyörän sivuun saadakseen autoaan paremmin liikutettua kun olen nykylakien mukaan parkkeerannut, niin sitten nostan helkkarinmoisen älämölön.

Näänkö oikein että myös tuossa päässä rakennusta jossa pyörä on parkissa olisi ovet? Näyttää kuvasta nimittäin siltä että tuo rakennus olisi jaettu kahtia, entäpä jos ne roska-astiat ovatkin nimenomaan siinä päässä rakennusta? Silloin niitä on paha mennä tuon toisen oven kautta tyhjäämään. Eikä niitä varmaankaan ole helppo eikä miellyttävä kiskoa noiden mukulakivien ja korkean kanttarin yli kadulle, mitäs sitten kun se 200kg astia pomppiikin mukulakiviltä siihen pyörään joka ei ole parkkiruutuun pysäköity.

Ei sillä että roskapoikien teko olisi mielestäni hyväksyttävä, kuhan ponderoin vaihtoehtoja.

Ei tulis itelläkään ekana mieleen, et pyörä olis jonkun tiellä tossa. Ei edes sen peruutuskyvyttömän volvokuskin. Itseasiassa hieno parkki mopolle.

Niinpä, en tiedä mnitä ja miten tässä on ajateltu. Mutta tämä niinkun allekirjoittaneelle ja muutenkin ulkopuoliselle varmaan näyttää sellaiselta reitiltä mitä noiden luulisi käyttävän ja jonne ei tulisi mieleen eteen parkkeerata mitään..

Mut  
nixweiss.gif

screenshot20110802at221.gif
Tämä kuvahan selkeästi osoittaa että tuossa on ollut maassa osoitettuna selkeästi pysäköitiruutu (tosin viivoja ei ole vähään aikaan vahvistettu) ja niin tuossa eräässä toisessakin kuvassa taitaa olla ja tuossa kulmassa jossa mopoasi pidät ei ole osoitettuna minkäänlaista parkkiruutua joten olet kyllä nyt "itkuinesi" vähän väärässä!

Olisivat voineet helposti kantaa roskat muutaman metrin matkan autoon, ei olisi ollut suuri vaiva.
Jaa, sellaisia taytena jopa 200kg painavia astioita kanniskelee pari kerrallaan ja vaikka vahan pitemmallekin.

Vai tarkoititko etta he kantaisivat sen astian tyhjaksi pussi kerrallaan?
Tuo on sellainen roskakatos, että sieltä pitää joka tapauksessa työntää ne roskikset ulos. Se on sitten ihan sama työntääkö 4m vai 5m.

Olisivat voineet helposti kantaa roskat muutaman metrin matkan autoon, ei olisi ollut suuri vaiva.
Jaa, sellaisia taytena jopa 200kg painavia astioita kanniskelee pari kerrallaan ja vaikka vahan pitemmallekin.

Vai tarkoititko etta he kantaisivat sen astian tyhjaksi pussi kerrallaan?
Tuo on sellainen roskakatos, että sieltä pitää joka tapauksessa työntää ne roskikset ulos. Se on sitten ihan sama työntääkö 4m vai 5m.
Se metri voi olla se ratkaiseva juttu tässä keisissä, koska nyt mopon ollessa tiellä hän ei saa jouhevasti peruutettua peräylitystä jalkakäytävän puolelle eikä voi työntää astioita helposti autolle, vaan nimenomaan joutuu nostamaan/repimään tuon jalkakäytävän korokkeen yli. Semmoinen voi aiheuttaa huonompi hermoisessa riittävän vitu...sen joka riittää mopon siirtämiseen. Varsinkin jos jossain on maininta, että ajoneuvot oltava niille merkityillä paikoilla = parkkiruutu jota tuo paikka ei ole...ei selviä tämä juttu muuten kun venaamalla roskamiestä ja kysymällä häneltä tämä muu on mutua..
wink.gif

Nyt kun noista kuvista näkyy nuo maalatut ruudut niin onhan se nyt ihan selviö että sun pyöräs on väärin parkkeerattu
biggrin.gif

Mutta kun sun mielestä ja kaukosäätimet ja yms yms.. Sataakin saatana ja häly ei kestä vettä ja ving ving ja pitää pyörää helliä katseella parvekkeelta.

Asuks hervannassa kun noin huolissaan pitää olla?

Tää on kyllä ehdottomasti paras ketju mitä ORGesterissa on pitkään aikaan ollut
biggrin.gif

Ajatus, mitä jos pyörää kolhittaisiin/kaadettaisiin ja tekijää ei koskaan löytyisi. Niin korvaako oma kasko aiheutuneet vahingot jos on pysäköity ulos ruudusta/väärin?

Niin ja voiko kolhija vedota samaan asiaan? Esim. väittää ettei nähnyt väärin pysäköityä pyörää?

Periaatteessa oikein parkkeerattu ja säästää tilaa kotiloille, hyvä niin.

Näkeehän tuosta jo PUUsilmälläkin ettei siinä ole mitään luiskaa joka olisi tarkoitettu roska- tai minkään muun ajoneuvon ylitettäväksi. Roska-auto pysyköön tiellä ja tukkikoon liikenteen, lemppaarit hakevat jäteastiat siihen tienviereen. Jos homma ei toimi noin tehtäköön siihen selkeä sisäänmeno ettei tarvitse kenenkään arvuutella.

Eiks teillä ole työt vielä alkaneet että saisitte kohdistettua tämänkin energian oikeisiin hommiin ( ja nyt itsekkin sorruin)

Back