Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Joo, hirveitä alitehoisia mopoja kaikki penarit. Pitääkin laittaa seuraavaksi honda niin jaksaa myös ylämäkeen.Taitaa olla kaikilla Suomessa matalatehoiset mallit.![]()
Kilpabiimeriäkin kovemmat haipakat japoneesien tehdas WSB kiikut ainankin toistaiseksi vielä antavat - eli ongelma ei ole osaaminen vaan halu implementoida sitä myyntivehkeisiin.
Muistin mukaan -09 talven aikana penkki on kalibroitu, joten ei suoraan voi verrata nykyisiä käppyröitä nuihin vanhempiin.
Eiks sulla ollut akran täysputki?Minun pyörästä saatiin 177.3hv:ta 13300rpm:n kohdalla, siis KX-Centerin penkissä. Vakioputkella huipputeho suunnilleen samoilla kierroksilla.
Ok, sitten tuossa käyrässä (jossa huipputeho tulee 12.300rpm) on varmaan kierrosluku väärin, kuten vähän epäilinkin.. Ihmeellisen aikasin oli nimittäin veto lopetettukin.Minun pyörästä saatiin 177.3hv:ta 13300rpm:n kohdalla, siis KX-Centerin penkissä. Vakioputkella huipputeho suunnilleen samoilla kierroksilla.
Kyllä varmasti riittää, mutta helvetin törkeää kusetusta. Kyllä sen saatanan pitää Suomessakin lykätä sen 20hv enemmän gummille niin kuin jenkeissä tai Saksassa.Eiks sulla ollut akran täysputki?Minun pyörästä saatiin 177.3hv:ta 13300rpm:n kohdalla, siis KX-Centerin penkissä. Vakioputkella huipputeho suunnilleen samoilla kierroksilla.
Mulla oli samassa mestassa, ja mitattiin tossa alkukesästä 173 hv takaselta akran -putkella.
Laputkin löytyy jostain..
Mutta uskoisin että toi 177hv takarenkaalle, riittää normi kaupunkiajoon. Ei muuta kun kovaa ajoa.![]()
Tosiaan eka kerta kun penkissä käytin ja kolme eri vetoa, joka kerta tuli tunne noviisilla(mulla) ettei veto ihan rajoittimelle kunnolla mennyt, sitäköhän tuo sitten tarkottaa?Ok, sitten tuossa käyrässä (jossa huipputeho tulee 12.300rpm) on varmaan kierrosluku väärin, kuten vähän epäilinkin.. Ihmeellisen aikasin oli nimittäin veto lopetettukin.Minun pyörästä saatiin 177.3hv:ta 13300rpm:n kohdalla, siis KX-Centerin penkissä. Vakioputkella huipputeho suunnilleen samoilla kierroksilla.
Jep, Akran kokoputki paikoillaan. Kuten aikaisemmin ihmettelin missä on yli 180hv takapyörätehot. Mittausajankohta ei ollut hyvä, jotain 5hv puuttui sen takia, mittautan tehot syksympänä. Pyörään on tullut silloin kilometrejä lisää, ja on hieman viileämpää.Eiks sulla ollut akran täysputki?
Mulla oli samassa mestassa, ja mitattiin tossa alkukesästä 173 hv takaselta akran -putkella.
Mutta uskoisin että toi 177hv takarenkaalle, riittää normi kaupunkiajoon. Ei muuta kun kovaa ajoa.![]()
Tarkoittaa, että sun pyörässä tulee jostain syystä huipputehot 1000rpm liian aikaisin ja veto on lopetettu liian aikaisin (epätodennäköistä), tai sitten kierroslukutieto on väärin (todennäköistä, tuo käy monessa penkissä).Tosiaan eka kerta kun penkissä käytin ja kolme eri vetoa, joka kerta tuli tunne noviisilla(mulla) ettei veto ihan rajoittimelle kunnolla mennyt, sitäköhän tuo sitten tarkottaa?Ok, sitten tuossa käyrässä (jossa huipputeho tulee 12.300rpm) on varmaan kierrosluku väärin, kuten vähän epäilinkin.. Ihmeellisen aikasin oli nimittäin veto lopetettukin.Minun pyörästä saatiin 177.3hv:ta 13300rpm:n kohdalla, siis KX-Centerin penkissä. Vakioputkella huipputeho suunnilleen samoilla kierroksilla.![]()
Tuskinpa se nyt noilla tehoilla erikoisesti kulkee, kun ei tuo omakaan n. 20hp tehokkaampana kuljeJep, Akran kokoputki paikoillaan. Kuten aikaisemmin ihmettelin missä on yli 180hv takapyörätehot. Mittausajankohta ei ollut hyvä, jotain 5hv puuttui sen takia, mittautan tehot syksympänä. Pyörään on tullut silloin kilometrejä lisää, ja on hieman viileämpää.Eiks sulla ollut akran täysputki?
Mutta hyvin kulkee, eipä tehoja voi oikein hyödyntää katukäytössä. Tai voihan niitä hyödyntää, mutta koko ajan pitää olla varuillaan poliisien takia![]()
sanoi:Prätkäpajan penkissä muutama viikko sitten oli peräkkäin BMW ja meikän 10R, 2009.
Sama penkki, sama päivä, sama vetäjä. Aikaeroa 1 tunti. Voi siis verrata.
Bemu oli vakio ja mulla Akran vaimennin, muuten vakio.
Bemussa takapyörällä 179,7 hv, mulla 10R näytti 178 hv.
Ihmettelen myös kovasti mistä ne Bemun puhutut tehot on mitattu.
Uutta ärrää odotellessa...
Juu ja jos samaa viestiketjua lukee hieman pidemmälle niin...Vielä yksi vertailu tehoista (löytyi tuolta toisesta topikista), en tiedä onko jo tässä topikissa:
sanoi:Prätkäpajan penkissä muutama viikko sitten oli peräkkäin BMW ja meikän 10R, 2009.
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....00;st=0
sanoi:Tuosta Prätkäpajan mittauksesta hemmopäivillä ei kannata vetää mitään pitkälle meneviä johtopäätöksiä. Seurasin mittauksia tovin ja käytin omaanikin siellä. Oma suti ilman kaasuja sekä kaasuilla ja niin näytti/kuulosti moni muukin tekevän. Renkaan lämmitykseen käytettiin ihan liian vähän aikaa, kun pyöriä ei sidottu mitenkään kiinni.
Tuo kyseinen bimmeri oli toki melko uutuuden jäykkä vielä, mutta tuo kyseinen penkki on niin optimistinen, että lähemmäs 190hv tai jopa enemmän olisi pitänyt siitä kyllä renkaalta irrota.
Spekulaatioita riittää juu.. Tosin omasta siellä tuli 215hp renkaalta, eikä silloinkaan juuri nakkia lämmitetty.. Eli en tiedä mitä tuosta bemarista olisi jonkun mielestä "pitänyt" tulla siellä, mutta silloin tuli tuo 179hp.Juu ja jos samaa viestiketjua lukee hieman pidemmälle niin...Vielä yksi vertailu tehoista (löytyi tuolta toisesta topikista), en tiedä onko jo tässä topikissa:
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....00;st=0
sanoi:Tuosta Prätkäpajan mittauksesta hemmopäivillä ei kannata vetää mitään pitkälle meneviä johtopäätöksiä. Seurasin mittauksia tovin ja käytin omaanikin siellä. Oma suti ilman kaasuja sekä kaasuilla ja niin näytti/kuulosti moni muukin tekevän. Renkaan lämmitykseen käytettiin ihan liian vähän aikaa, kun pyöriä ei sidottu mitenkään kiinni.
Tuo kyseinen bimmeri oli toki melko uutuuden jäykkä vielä, mutta tuo kyseinen penkki on niin optimistinen, että lähemmäs 190hv tai jopa enemmän olisi pitänyt siitä kyllä renkaalta irrota.
Mihin mahtaa tuokin spekulaatio perustua? Vuosi sitten maailmalla tehtyihin mittauksiin? Kyllä tuo on täysin verrattavissa samaan aikaan tehtyihin mittauksiin.sanoi:Tuo kyseinen bimmeri oli toki melko uutuuden jäykkä vielä, mutta tuo kyseinen penkki on niin optimistinen, että lähemmäs 190hv tai jopa enemmän olisi pitänyt siitä kyllä renkaalta irrota.
Tässähän se totuus onkin. Lopetetaan ihmettely ja ollaan tyytyväisiä.Noniin, nyt on mittauskäyrätkin nähty 'paperilla', MO-lehti 5/09. Samassa penkissä mitattu Honda, Yamaha, Kawa, Suki ja MV Agusta. 9000 kierroksen jälkeen bemari menee ohi kaikista muista saavuttaen siis 200PS@12400rpm ja 123Nm@9400rpm. Kawa 182PS, MV 181PS, Suki ja Honda 179, Yamaha 178. Tietysti ilman mitään Ramair-juttuja ja katulaillisessa sarjavalmisteisessa kunnossa. Kyseessä moottoriteho.
Ei kai pointti tuo olekaan. Vaan se, että ei näytä Suomessa tulevan sitä 15-20hp tehoeroa japseihin, joka testien mukaan piti olla.. Onhan noita ajettu näköjään samoissa penkeissä ja samoina päivinäkin, ja edelleenkään sitä 15-20hp tehoeroa ei tahdo löytyä..Jees, mielenkiintoista nämä käppyröiden paukuttelut.
Kaveri paiskaa 177hv takapallolle joka on lähes 200hv kampuratehoa (siis toki oletan et kyseessä on takarengastehoa) ja nyt sitte vingutaan et se on liian vähän...
Jokainenn tässä vaiheessa tietää, että noiden penkkien välisten tulosten vertailu on aivan turhaa, kuumalla säällä 30+ astetta ja vajassa hitosti enemmän ilman patopaineita tulokset voi olla aika erilaiset.
En tosiaankaan tiedä onko biimerissä enemmän tai vähemmän tehoa kun putki+pc viritteisessä 10r:ssä tai gixxussa mut hyvin se on tuntunnu kulkevan.