Toinen tapaus...Takuu ajan "loppuminen" on vain osoitus velvollisuuden siirtyminen.
Valmistus ja materiaali virheelle takuu on voimassa vielä pitkään.
Itsellä tuli meganen koneeseen vikaa ja meni korjaukseen auto oli reilusti takuuajan ylittänyt eli 5 vuotta vanha.
Autoa noutaessa sanoivat että koneesta puuttui toinen kohdistus holkki ja siitä syystä tiiviste ei ollut kohdallaan vaan tukki öljy, vesi tjsp kanavan.
Aiheuttanut kuumentumista / kulumista normaalia enemmän ja siksi se nyt vain sitten hajosi.
Kyselin että mitenkäs kun kerran valmistus virhe niin ei varmaan maksa mulle mitään, lupasivat selvittää ja soittivatkin tunnin päästä sanoen että maahantuoja ilmoitti sen olevan voi voi ja ettei ranskalaisia mun ongelmat kiinnosta.
Palasin asiaan muutamaa tuntia myöhemmin, kun olin ensin ollut yhteydessä kuluttaja asiamieheen ja sitten vakuutus yhtiöön jossa selvitin oikeusturva tsjp vakuutuksen voimassaolon.
soittelin takaisin huoltoon ja pyysin että ottaisi huolto päällikkö selvää maahantuojalta että mikä nimi ja osoite haaste lappuun kirjoitetaan. Lupasi selvittää ja soittikin puolta tuntia myöhemmin , minä maksoin tiivisteen ja maahantuoja loput.
Ja jos SM:n kone leipoo alle 100tkm ni varmasti lähen yksinkin taistelemaan tuon jutun.
Kisa koneet ja pyörät on asia erikseen. Kuin tieliikenteeseen myydyt kikottimet.
407 pösö isolla dieselillä. Tehtaalla tullut suunnittelu virhe, ja etupyörien ripistuksissa olevat laakerit ei kestä koneen painoa. Tiedän tapauksen kun toista kertaa samaan autoon vaihdetaan laakerit takuuajan jälkeen valmistajan piikkiin. Tossa 407 pösössä on aika vekkuli tuo etutolppa... siellä on pystyakseli, joka on alapäästä laakeroitu runkoon. Sen varassa makaa taasen koko keulan paino... n. 100 000km ajettu tuolla pösöllä... Tämä vika ilmenee kuulemma vain isojen diesel koneiden kanssa. Tai kuulemma ilmennyt vasta tähän mennessä sillä kombinaatiolla. Johtuu varmaan siittäkin, että on suosituin kaupparatsujen kone, joille tulee kans kilsojakin paljon...